grappige -bijna genante- campingervaring (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jetje
, Datum:
20.08.2013 16:37
Zaten eens op een camping in Nederland. Bewust gekozen voor veldjes waar ongeveer 10caravans stonden met een eigen speeltuintje zodat we toen onze kleine kinderen lekker vanuit de caravan in het oogje konden houden. Hadden een keer s avonds met enkele buren gezellig bij elkaar een borreltje gedronken en gingen met enkele dames naar het toilet. Vanuit een caravan klonk enorm gesnurk. Wij liepen er vlak langs en kregen in de gaten dat er dus een van de twee in de voortent lag, en dat degene snurkte. Enkel avonden later zit die man bij ons een borreltje te drinken en vrouw lief lag al op bed. Weer moesten we plassen en kwamen dus weer langs die caravan. Horen dus weer het enorme gesnurk, maar het was dus van de vrouw, want hij zat nog bij ons. Zal ik ook nog eerlijk vertellen dat wij ook nog even stiekem langs het gordijntje in de voortent hebben gekeken, en daar lag ze op een stress bedje. Zit even later die man heerlijk te vertellen dat zijn vrouw zo enorm snurkt dat ze in de voortent kan slapen of thuis kan blijven, ha ha aha.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
20.08.2013 16:41
Daarom dus graag een camping met geen of zeer weinig Nl,dan word je niet zo in de gaten gehouden.
Geplaatst door: erik 
, Datum:
20.08.2013 17:13
Ben ik met je eens, Jack. Nederlanders letten teveel op elkaar (op een negatieve manier). Maak het hier in Drenthe dagelijks mee. Maaarrr.... mijn bijdrage aan deze topic: Ik neem mijn ouders een keer mee naar een camping. Ze zijn kamperen niet gewend. Zeg tegen mijn moeder: als je 's nachts moet plassen, moet je naar het sanitairgebouw. Die nacht word ik wakker en zie mijn moeder tussen twee tenten, op onze eigen plek, het gras benatten. Op dat moment schaam je je dood, maar achteraf konden we er enorm om lachen - doen we nog steeds.
Op een andere camping werden plasemmers leeggegooid in een putje onder een kraan, naast een plek. Twee minuten later zet iemand anders een fles bovenop dat putje en begint water te tappen. Bah!
Over typisch Nederlands gesproken: ik zit in de auto, parkeer mijn caravan op een plek en roep mijn vrouw. Ze hoort mij niet, waardoor ik nog harder schreeuw (kwaad wordende). Bleek bij het uitstappen, dat er mensen achter een struik zaten, op een meter van de auto. Je schaamt je op dat moment dood, want Nederlanders staan nu eenmaal bekend om hun luide toon van spreken (schreeuwen in dit geval). Wat zullen die mensen wel niet van me gedacht hebben...........
Geplaatst door: m
, Datum:
20.08.2013 17:32
Iedereen heeft zijn eigen gevoel voor humor maar ik lees hier toch dingen die ik echt niet grappig kan vinden zoals bijv. in de bijdrage van Susan over de mensen die hun caravan ernstig beschadigen aan olijfbomen. Dat is toch in en intriest, ook voor die mensen heeft die caravan hun spaargeld gekost en ook die mensen zullen zeer verdrietig zijn om de schade aan hun kostbare bezit.
Ik weet wel dat veel mensen in de Zuid-Europese landen minder hechten aan hun bezit dan wij maar dat is toch voor niemand leuk.
We hebben ook een keer zo'n soort situatie gezien van Duitse mensen met een nieuwe camper die tegen een tak aanreden die dwars door hun alkoof heen ging. Ik zie nog het verdriet van die mevrouw. Ik denk er niet met humor maar met afgrijzen aan terug.
Heb ik een nuttige bijdrage aan dit topic? Nee, denk het niet. Het enige wat wij ook doen is mensen bijnamen geven, soms omdat ze op iemand lijken, soms door hun gedrag.
Geplaatst door: Louis 
, Datum:
20.08.2013 17:57
Mijn vorige story van dit jaar was wel de gênantste maar dat mensen nooit iets mee maken kan bijna niet. Wij kamperen nu een jaar of 25 in Frankrijk en Spanje maar elk jaar toch we grote of kleine drama's.
Een jaar of 20 geleden zaten we in de Doubs met vrienden. Ging een Frans echtpaar elkaar te lijf met tentstokken en jeu de boul ballen. Komt de Zwitserse buurvrouw vragen of de mannen niet in konden grijpen, haar man was niet zo fysiek ingesteld. Wij hebben hartelijk bedankt. Man werd later door zes gendarmes afgevoerd. Vier jaar gelden in st pere pescador rijdt buurman dronken achteruit tegen caravan van buren. Zeer vriendelijke afhandeling. Eigenaar caravan sloeg hem meteen op zijn ....
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
20.08.2013 18:20
Enkele jaren geleden stond ik met mijn gezin op Camping La Nautique in Narbonne.
Ik had mijn surfplank bij me omdat er naast de camping een grootmeer was.
Vrienden van ons die ook op deze camping stonden wilden wel een zien hoe ik op zo'n plank kon blijven staan.
Aangezien ik vroeger wedstrijdsurfer ben geweest deed ik enkele stunts op de plank zoals voor de mast staan en onder het surfen aan de verkeerde kant van het zijl staan om met je rug er tegen aan te leunen.
op een gegeven moment vroeg Piet ( mijn vriend) hoe hard kan je op zo'n ding.
Ik riep dat zal ik je laten zien.
Ik Kom in volle vaart aanstuiven met een mooie waterzuil achter me en ga op een metertje of tien langs de oever.
laten nu net daar kinderen een dammetje in het water gebouwd hebben wat ik door hoog water niet heb gezien.
het gevolg was dat ik ongeveer 30 km per uur ging maar mijn plank
stil bleef liggen.
het resultaat laat zich raden , ik kon vliegen al was dat maar van hele korte duur.
Ik heb daarna wel een aanslag gepleegd op de voorraad pleisters.
want ik zat van onder tot boven onder de kleine sneetjes van de schelpen.
Geplaatst door: Maud
, Datum:
20.08.2013 19:02
Iets klein, maar we hebben er wel enorm om gelachen. Wij gingen samen eten met wat mensen die wij hebben leren kennen op vakantie. Eén van het kind liet een scheet en later liet hij nog hard een boer. De vader zei hierop, 'Doe even normaal, je bent hier niet thuis'. M.a.w. thuis mag het allemaal wel, haha.
Geplaatst door: Annie's
, Datum:
20.08.2013 19:24
Jaren geleden stonden wij in Spanje op een camping waar later nog vrienden kwamen. Op een avond zaten wij op een keukendoek gezellig te dobbelen. Al rond 22.00 gingen onze Belgische buren naar bed. Wij hebben toen best wel wat zachter aan gedaan maar ik sluit niet uit door wat alkeholische versnaperingen wij toch wel wat lawaai produceerden. Vervolgens hoorde wij regelmatig sst uit hun tent komen dus uiteindelijk zijn we maar gestopt en ook gaan slapen. De volgende ochtend kwam de belgische buurman langs met een transistorradio en bij onze tenten zette hij het geluid hard. Wij hebben daarop maar niet gereageerd. Maar wat hebben wij gelachen toen hij met zijn auto achteruit tegen een boom reed echt de tranen liepen ons over het gezicht. Het was een flinke deuk.
Nu wij ouder en wijzer zijn (hopelijk) schaam ik me wel een beetje over onze reactie toen.
Erg leuk om die grappige verhalen zo te lezen en soms wat triest.
Geplaatst door: sonja
, Datum:
20.08.2013 19:24
jaren gelden, we stonden op een wel zeer goed onderhouden camping, alle haagjes fijn geschoren, bloemetjes, grasplaatsen alsof ze met de hand gekortwiekt waren.. fijn, maar op een wel zeer vroege morgen vonden we het toch wat overdreven : zo vroeg op de morgen al haagjes kortwieken..boos staken we onze kop uit de tent ..bleek een ferme snurker te zijn, zeker 300 m verder, zelfs nog in een caravan en geen snoeischaar, je zal het maar elke dag in je bed hebben...
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
20.08.2013 19:41
Sonja dertig meter wil ik nog wel geloven maar driehonderd meter is voor mij een broodje aapverhaal. Sorry.
Geplaatst door: Izelle
, Datum:
20.08.2013 20:14
Jaren geleden stonden we op de municipal in Locquirec, waar over de camping ook het wandelpad richting het dorp liep. Op een nacht kon ik niet slapen en ging even buiten kijken. Ik zag drie Nonnentjes die, arm in arm, over de camping liepen en bij elke tent en caravan even stonden te luisteren. Als ze dan iemand hoorde snurken, of geluiden opvingen van andere dingen die mensen in hun ben plachten te doen ?, kwamen ze echt niet meer bij. Ze hadden echt ontzettende lol met hun drieen, vroeg in de nacht in hun habijt bij de toeristen luisteren!
Geplaatst door: a.j. de jong
, Datum:
20.08.2013 20:40
Genant?
Een paar jaar geleden stonden wij 1 nacht, net als zoveel 60plussers op weg naar huis, op de camping Kockelscheuer in Luxemburg.
De volgende morgen ergens tussen 8 en 9 uur zouden we weer vertrekken.
Mijn man was bezig om de caravan aan te koppelen en ik stond er bij.
Telkens hoorde ik een poosje gepiep/geknars van metaal en dan hield het weer even op. Ineens kreeg ik in de gaten dat het de fietsen achter op de buurcaravan waren die meebewogen met de bewegingen van en in de caravan.
Of deze buren dat zelf in de gaten hadden???
Geplaatst door: Lisa
, Datum:
20.08.2013 22:10
Mijn zoon had een meisje waar die de hele vakantie mee optrok, echter heb ik bijna de gehele vakantie gedacht dat het ging om een jongen. Zij heet Dani en dit kun je ook als jongensnaam gebruiken en zij zag er echt uit als een jongetje. Ik heb bijna de hele vakantie gedacht dat het ging op een jongen totdat mijn eigen zoontje een keer zei van; ze gaat even mee naar de pingpongtafel.....het was dus een meisje. Mijn man wist gelijk dat het een meisje was en zegt dan ook niet even als ik hij tegen haar zeg dat het gaat om een meisje, ik hoop dat ik Dani verder niet beledigd heb en de ouders ook niet, maar het was wel genant. Gelukkig hebben we nog wel een leuk kaartje van gekregen van hen, dus volgens mij weten zij er niets van dat ik dat in eerste instantie dacht.
Geplaatst door: Juul2
, Datum:
20.08.2013 22:48
We waren met een camper weg en het had erg geregend die nacht.
Het zonne/regenscherm stond helemaal scheef. Mijn man zou dat wel even rechtzetten.
Dus net wakker, poten rechtzetten, en hij kreeg een plons water over zich heen niet normaal. Ik kwam niet meer bij van het lachen.
Hij dus niet, maar was wel gelijk wakker!
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
20.08.2013 23:20
Een aantal jaren terug was ik op terschelling op vakantie.
Het was half augustus en de dagen werden korter.
Toen ik voor het slapen nog even naar de wc ging voor een grote boodschap liepen daar een aantal jongetjes van een jaar of 12.
Zocht hier niets achter dus ging ik rustig op de pot zitten. Vervolgens hoorde ik stemmen en lachen van deze knapen in het toiletgebouw.
De reden was dat er boven de wc een kiepraampje open stond die als een spiegel fungeerde waardoor ik vol in picture zat en dit voor deze knapen wel heel grappig was.
Ik zat er dus lelijk te kakke.
Toen ik het door had heb ik vervolgens gegierd van het lachen omdat deze knapen mij goed beet hadden.
Geplaatst door: Melvin
, Datum:
20.08.2013 23:50
Een aantal jaren terug was ik met mijn ouders op terschelling op vakantie.
Het was half augustus en de dagen werden korter.
Ik was een jaar of 12 en met een paar vriendjes hingen we rond bij het toiletgebouw.
We waren er achter gekomen dat als je het kiepraampje boven de wc openzette, dat dat raampje dan fungeerde als spiegel.
Op een gegeven moment kwam er een of andere rare kerel die rustig op de pot ging zitten. We kwamen niet meer bij.
Hij zat er dus lelijk te kakke.
Toen hij het door had heeft hij vervolgens gegierd van het lachen omdat wij hem goed beet hadden.
Geplaatst door: Bianca
, Datum:
21.08.2013 12:29
Ik ben het wel eens met Sandra en M, als ik zo de kop/titel lees denk ik oh dat gaat over eigen ervaringen.... maar nee hoor er wordt voornamelijk over anderen geschreven (tot ellende aan toe). Alsof je zelf niet eens iets genants/leuks hebt meegemaakt, was leuker geweest om je eigen ervaring neer te zetten. Die van mij was dus als volgt: we gingen voor de eerste keer kamperen, zegt mijn man nadat de caravan op de plaats stond (pootjes nog niet uitgedraaid) kijk eens even van voren, dus ik denk oh ik moet in de caravan even kijken. Mijn man is snel op de dissel gaan zitten en riep dat ik van voren in de caravan moest blijven staan. Weer wat geleerd ;-) eerst pootjes uitdraaien en dan pas in de caravan stappen.
Geplaatst door: Milburn
, Datum:
21.08.2013 12:51
het aanrijden op een tolpoortje levert soms ook een ergernis op. Afgelopen zomer reden we met caravan bijna op een tolweg. Bij de aankomst voor de ticketmachine had ik niet goed opgelet en kwam in de sluis waar alleen de oranje symbool brandden. Normaal zal ik een sluis met het oranje licht + groene pijl nemen. Dit maal niet eigenwijs dus.
Gevolg de ticket kwam er niet uit, vandaar dat de groene pijl niet aanstond. Apparaat defect. Met moeite auto en caravan naar achteren gereden, gelukkig geen voertuig achter ons. Daarna kwam een tolmedewerkster aangerend en zij blokkeerde met een een rode kruis een andere sluis. Dit vanwege de problemen die het achteruitrijden opleverde. Zij bracht ons wederom naar de sluis die ik net verlaten had en opende het defecte apparaat en gaf ons een nieuwe ticket.
Later op de reis krijg ik van mijn vrouw en zoon iedere keer te horen: Kijk goed naar de symbolen op de tolpoort. Zij hebben dit zelfs nog voor mij getekend. Grrrr
Geplaatst door: Bob
, Datum:
21.08.2013 16:06
@Milburn: En je genante ervaring was dat je niet wist wat dat oranje symbool betekent ? Weet je het nu wel ondertussen ?
Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk ...
Geplaatst door: Truus
, Datum:
21.08.2013 17:11
Waren eens op een camping in Duitsland aan het inchecken, de 3 kinderen bleven in de auto zitten jongste een dochter van toen een jaar of 4/5 begon tegen de mensen die langs de auto te schelden van rotmoffen.