grappige -bijna genante- campingervaring (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: J
, Datum:
21.08.2013 17:21
@ Truus: een dikke pluim voor je briljante opvoeding. Not.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
21.08.2013 18:03
Hte is een waar gebeurd verhaal van zo'n 28 jaar geleden. Ik was samen met een vriend voor het eerst gaan kamperen en we stonden bij een camping aan de dordogne vlak bij het water.
Komt er s middags een dure bmw aanrijden met 2 kakkerige stelletjes.
Ze begonnen de eerst de tent op te zetten 1 meter naast die van ons, terwijl er nog zeeen van ruimte was.
Nadat duidelijk gemaakt te hebben, gingen ze een stukje verder staan. Rond etenstijd gingen ze weg met de BMW, waarschijnelijk om ergens te gaan dineren.
De tent hadden ze open laten staan. s avond liepen er ratten lang het water (later hoorde we dat het woolmuizen waren).
We zagen er 1 in de tent van de buren sluipen. Even later kwamen de twee stelletjes terug van het eten en de vrouwen liepen de tent in. We hoorden een gekrijs en daarna twee dames naar buiten rennen met in hun voetspeur een rat (woelmuis).
Ze durfden niet meer in de tent te gaan slapen, dus de auto werd hun nieuwe slaapplaats.
Over snurkers gesproken. Ik heb op een camping op de ardeche wel eens meegemaakt, dat ik een flink kabaal hoorde. Het geluid kwam van een duitser die zijn roes lag uit te slapen onder een partytent. Het was echt op 100 meter van mijn tent.
Geplaatst door: Maaike
, Datum:
22.08.2013 00:13
@ Truus, zoiets hebben wij ook meegemaakt. 3 jaar geleden kwamen er homo's tegenover ons staan, zegt mijn zoon van toen 7 jaar oud...we hebben van die vieze homo's tegenover ons staan. Ik heb hem uiteraard gelijk gecorrigeerd, maar ik moest er stiekem wel om lachen dat zo'n kind dat opeens zegt.
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
22.08.2013 00:26
Hoe weet een kind van 7 jaar wat homo's zijn???????? Vieze homo's????
Van wie heeft zo'n kind gehoord dat homo's vies zijn??
Dat er überhaupt homo's bestaan?
Ik word een beetje onpasselijk.
, Datum:
22.08.2013 00:28
En je moest er stiekem om lachen??????????????????????
Ik was een beetje onpasselijk maar nu word ik misselijk!!!
Moet even kotsen!!
Geplaatst door: Maaike
, Datum:
22.08.2013 00:44
Ach Jan kom op stel je toch niet zo aan, overdreven reactie.
, Datum:
22.08.2013 00:56
Maaike,
hoe weet een kind van 7 jaar wat homo's zijn?
Moet hij toch gehoord hebben van iemand?
En vooral dat ze vies zijn!!!
Dat MOET hij van iemand gehoord hebben!!!
Van wie dat weet ik uiteraard niet.
Als onze kleindochters zoiets zouden zeggen dan zou ik behoorlijk pissig zijn!
Geplaatst door: Cora 
, Datum:
22.08.2013 02:44
Ben het helemaal met Jan eens, Maaike hoe durf je dit hier te plaatsen en ook Truus, misschien dezelfde personen? Dit is echt genant. Is maar goed dat ik daar niet stond met mijn homosexuele zoon. ben niet agressief maar ik denk dat ik dan uit mijn plaat gegaan zou zijn. Wat een pijnlijke reacties!
Geplaatst door: Cora
, Datum:
22.08.2013 02:48
En tja nu ben ik er zelf ingetrapt, negeren zulke personen.
Geplaatst door: Martin
, Datum:
22.08.2013 07:55
En het dan nog raar vinden dat Nederlanders in andere landen als asociaal gezien worden.
Ik ben het helemaal met Jan eens.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
22.08.2013 08:17
Sorry, ik ben OOK een Nederlander en ik wens niet op een hoop geveegd te worden met zo'n zinnetje als "dat Nederlanders in andere landen als asociaal gezien worden"
"SOMMIGE Nederlanders" lijkt mij meer correct.
Maaike ik vind het echt schandalig dat je het eigenlijk wel grappig vond...
Geplaatst door: ® s@ndra 
, Datum:
22.08.2013 08:21
Hoe een kind van zeven weet wat homo's zijn?
Nou gewoon, soms zijn het je ooms, soms zijn het je buren. Kinderen van zeven snappen een hoop en waarom zou je er geheimzinnig over doen? Vieze homo's is een ander verhaal, en ik denk dat een kind dat niet zou hoeven zeggen.
Stiekem daar om lachen, en een beetje half trots hier neerschrijven vind ik ook ongepast, maarja dat zijn de helft van de andere verhalen hier ook en daar kan men wel om lachen.
Geplaatst door: Martin
, Datum:
22.08.2013 08:29
@mar3tent:
Je hebt gelijk, het ZIJN ook sommige NL, maar zo wordt het niet gezien.
Ik kan er ook niets aan doen dat er zo over gedacht wordt.
De opvoeding in NL is vaal losser en anders dan in Bv. Frankrijk.
Gelukkig is het meer een vooroordeel, maar door enkele verhalen hier geplaatst wordt e.e.a. toch enigszins bevestigd, of we het nou leuk vinden of niet.
Ik herken me er overigens ook niet in.
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
22.08.2013 08:46
Mmmmm soms moeten kinderen idd eens goed door hun ouders worden gecorrigeerd. Toen mijn kinderen klein waren kampeerden wij in Spanje, mijn oudste zoon heeft een nare huidziekte. En omdat mijn kinderen getint zijn dachten vele andere kinderen dat het Spaanse jongetjes waren. Dus van tijd tot tijd werd er uit gescholden, en niet te kort! Tot op een avond mijn ex man het helemaal zat was en de ouders op de camping op ging zoeken helemaal over de rooie. Vraag me af...zouden de ouders ook stiekem gelachen hebben?
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
22.08.2013 08:47
P.S. dit was geen grappige ervaring, maar wel heel genant. Voor mijn zoon!
Geplaatst door: Mm
, Datum:
22.08.2013 08:59
Ongelooflijk... Als je dan zelf blijkbaar een hekel aan Duitsers hebt, ga er dan niet op vakantie naartoe. Kinderen leren dit soort gedrag, evenals het kleinerend spreken over bijv. homo's, voornamelijk van hun ouders. Mijn kinderen heb ik van jongsaf aan opgevoed met het idee dat iedereen verschillend is, maar dat we allemaal mensen zijn. Waarschijnlijk mede omdat ze zelf een kleurtje hebben (geadopteerd), maar zo behandel ik andere mensen zelf ook. Echt ongelooflijk dat je iets dergelijks onder dit kopje durft te schrijven met erbij dat je er ook om moest lachen. Genant is het zeker, maar ook een opvoedkans!
Geplaatst door: mar18
, Datum:
22.08.2013 09:12
erg maaike !! je lacht om zo,n opmerking van je kind van 7. waarom corrigeer je hem niet en neemt zijn vooroordeel weg ? een homo, een gehandicapt iemand, een donker iemand, leer hem dat iedereen anders is en gerespekteert dient te worden. ik zou me kapot schamen daar om te lachen. het is wat de adneren zeggen. gemiste opoedkans, en komt inderdaad door de opvoeding al die vooroordelen en intolerant zijn.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
22.08.2013 09:12
ik denk dat asociaal niet het juiste woord is. NL-ers zullen wellicht als vrijpostig en te direct worden gezien. Misschien zelfs luidruchtig. Maar die vooroordelen heb je overal.."alle italiaanse mannen zijn moederskindjes, alle fransen zijn chauvinistisch, alle engelsen zijn roodverbrande dronkenlappen" En misschien duurt het nog 100 jaar voordat de inwoners van Duitsland geen moffen meer worden genoemd??
Natuurlijk weten we dat allemaal (de meesten met gezond verstand;-))
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
22.08.2013 10:06
Mijn kinderen en kleinkinderen zijn niet perfect (bij lange na niet) maar zulke opmerkingen hebben ze nooit gemaakt en zullen ze ook nooit maken. Al jaren hebben we buren, vrienden en kennissen van allerlei pluimage en zijn ze daaraan gewend.
Jawel, sommige buren hadden ook vreemde opmerkingen over mensen die bij ons op bezoek kwamen... erg zielig en bekrompen.
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
22.08.2013 10:26
Kan de reactie van Maaike wel begrijpen wanneer het op een manier word gezegd wat je totaal niet van je kind verwacht.
Denk zelf ook dat (het onverwachte) juist het grappige was.
Waarschijnlijk heeft het kind dit al opgevangen van een ouder kind zonder te weten wat het betekend.
Echter wanneer het grappige hiervan is om mensen te grieven of beledigen is het mi. een heel ander verhaal.
Alle mensen die roepen dat hun dat niet overkomt mogen zich op de borst slaan.
Dit soort opmerking/taal leren ze nl. niet aan tafel maar pikken ze op buiten de deur (school sport etc).
En juist op momenten als vakantie waarbij deze kinderen zich willen bewijzen of willen meten met camping vriendjes kun je dan dit soort onverwachte uitspattingen verwachten.
Zelf had ik, wanneer mijn buren dit hadden gehoord mijn verontschuldigingen aangeboden maar ook mijn zoon had dit moeten doen.
Helaas een gemiste kans voor Maaike.
Maar om nu maaike zo onder het tapijt te vegen gaat mij ook wel weer ver.
Zelf denk ik dat we maaike hier wss. ook nooit meer terug zien onder de naam Maaike.