grappige -bijna genante- campingervaring (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: mar18
, Datum:
22.08.2013 10:40
toch zou het net zo goed kunnen jan dat ouders het zelf niet zo nauw nemen met uitspraken over andere mensen die in hun ogen afwijken van de standaard doorsnee mens. op de camping een triest tafereel gezien nl. kinderen hadden geoefend voor playback. negroide kindjes, 2 kinderen met zichtbare handicap, een kindje met vieze oude kleding aan. alle ouders kwamen naar het optreden kijken en een gezin achter ons bekritiseerde de eerder genoemde kinderen luidruchtig en hun 3 zoontjes deden daar vrolijk aan mee. vooral het uiterlijk van die kinderen werd belachelijk gemaakt met de nodige opmerkingen. ik heb er wat van gezegd, vreselijk zulke mensen die van dommigheid en onopgevoed zijn een ander zo naar beneden halen.
Geplaatst door: ® s@ndra 
, Datum:
22.08.2013 10:41
Jan van Z, helemaal waar, dit kan je gebeuren, zou mij ook kunnen gebeuren. Maar ik zou het dan weer te gênant vinden om het hier neer te schrijven. Zoiets zou ik dan zelf, echt voor mezelf houden. Mijn kinderen (pubers) maken ook wel eens opmerkingen over anderen, waar ik innerlijk soms ook wel om moet lachen, maar waar zij wel een standje voor krijgen. En verder blijven die opmerkingen binnenskamers.
Geplaatst door: Joep
, Datum:
22.08.2013 10:53
Deze zomer in Zweden kwamen we op een camping, waar de techniek voor niets stond. Je kreeg bij aankomst een pasje met "douche-tegoed". Prima, maar dat pasje had je ook nodig om de wc deur te openen. Nog steeds geen probleem. Het opengaan van de wc-deur was weer gekoppeld aan de lichtsensor in de toilet. 10 seconden niet genoeg bewegen op de wc of onder de douche, zorgde ervoor dat de deur weer geopend kon worden door de volgende gast met een pasje.
Dat was echt gênant, als je een wc deur opende en iemand zat er nog op! Ik ben nog nooit ergens geweest waar ik moest zwaaien op de wc ;-)) Ik kan er nu wel om lachen, maar of de mevrouw die op de wc zat terwijl ik de deur opende, het ook grappig vond.....
Geplaatst door: Johan2
, Datum:
22.08.2013 10:56
Inderdaad,dit zijn situaties die kunnen gebeuren en waarschijnlijk heeft het kind dit ergens opgepakt en herhaald zonder de draagwijdte hiervan te begrijpen. Maar om hier nu zo een heisa over te maken en er van uit te gaan dat we hier met een verkeerde opvoeding te maken hebben. Misschien zijn het wel heel open en verdraagzame mensen en proberen ze hun kinderen deze waarden mee te geven.Ik lees hier afwijzende reacties van regelmatige forumgangers die ook niet altijd blijk geven van een grote verdraagzaamheid nav sommige vragen en wensen. De eigen mening is niet altijd zaligmakend en kinderen van 7 kunnen soms domme dingen zeggen. Dit in tegenstelling tot volwassenen die de draagwijdte van hun woorden wel zouden moeten beseffen.
Geplaatst door: ® And®ea 
, Datum:
22.08.2013 12:03
Er wordt geen heisa gemaakt om de opmerking van het kind, maar om het feit dat de opmerking door de ouders eigenlijk wel grappig gevonden wordt. Elk kind maakt weleens opmerkingen waar je als ouder niet zo blij mee bent, als ouder dien je dat dan te corrigeren en te vertellen waarom zo'n opmerking niet kan.
Geplaatst door: cor
, Datum:
22.08.2013 12:11
Opvoeden is een GOED voorbeeld geven en corrigeren indien nodig.
Inwendig om iets lachen zegt toch al veel over hoe men er zelf over denkt.....en dus een verkeerd voorbeeld geeft.
Geplaatst door: Lisette.B
, Datum:
22.08.2013 12:16
Tuurlijk corrigeer je je kind dan, en terecht. Maar soms kun je gewoon lachen om het onverwachtse wat je kind zegt.
Betekent niet dat je lacht, omdat je "trots" bent dat dat kind maar mooi een scheldwoord zegt!
Ik heb ook wel eens situaties waarin mijn kind iets zegt waar ik niet blij mee ben. eerst corrigeer ik dan, Maar later kan ik stiekum best gniffelen over wat er nu toch weer uitgekraamd wordt, en me afvragen hoe ze er aan komen.
Betekent nog niet dat ik aan slechte opvoeding doe!
Mijn zoontjes (tweeling) hebben ook wel eens op het weggetje achter de auto staan plassen. eerst nummer 1 je zegt al lachend (ja niet pedagogisch verantwoord) dat hij dat toch echt niet mag doen, omdat we daar w.c`s voor hebben. vervolgens nog voor je klaar bent met nummer 1 toespreken plast nummer 2 er even over heen. ja sorry ik lig dan best dubbel van het lachen om de actie. niet omdat ik het goed keur.
Maar ja dat mag dus niet van enkele zuurpruimen hier? want dan ben ik geen goede opvoeder en mijn kinderen groeien op voor galg en rad?
tja daar lig ik niet wakker van...
Geplaatst door: Isa
, Datum:
22.08.2013 12:30
Duidelijk werk van een troller, geen aandacht verder aan besteden. Een triest persoon heefit erg veel pret nu.....
Geplaatst door: Psh
, Datum:
22.08.2013 12:31
Het opvoedkundig aspect is nu wel duidelijk. Tijd om weer verder te gaan met grappige en bijna gênante ervaringen.
Geplaatst door: de Cock
, Datum:
22.08.2013 12:46
Schijnheiligheid troef op dit topic.
Geplaatst door: Joep
, Datum:
22.08.2013 12:53
@ PSH: daar had ik al een poging voor gedaan (door iets te noemen uit de afgelopen vakantie), maar dan blijft het maar doorgaan over opvoedkundige dingen. Jammer, want daar zijn aparte fora voor.
Geplaatst door: Psh
, Datum:
22.08.2013 13:15
@Joep. Ik heb je verhaal gelezen. Jammer dat het zoveelste topic weer verzand in een hoop gemekker.
Iedereen moet zijn mening geven ook al is die veelal hetzelfde als de vorige meningen. Jammer.
Geplaatst door: ® connie 
, Datum:
22.08.2013 14:34
Weet je hoe een oud en stevig gebouwde fransman zijn caravan afkoppeld?Hij ging met een harde plof achter het stuur zitten en ja de caravan ging los van de trekhaak ;-)
Volgende dag kwam zoon de voortent opzetten.
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
22.08.2013 14:59
lang geleden stonden wij met de tent op camping in Biaritz. Mijn broer, ik, vrouwen en kinderen.
Schuin tegenover ons stond een bejaard koppel uit Antwerpen met hun caravan.
S'avonds rond 10u30,het was al aardig donker kwam die mevrouw
bij ons met een bord pannekoeken.
Zij zei "wij hebben die over en eten jullie die maar op hoor" en zij weg.
Ik moest persé witte kristalsuiker hebben, de rest bruine suiker.
Maar plots begonnen zij enorm te lachen ,ze keken allemaal naar mij en wezen naar mijn mond.
De mieren liepen over mijn mond en U kunt raden wanneer ik het doorhad wat mijn reactie was, recht springend spuwend ,water drinkend enz. Dan nog gestruikeld over een scheerlijn en de pret kon niet meer op.
Wonder boven wonder ben ik niet gebeten geweest.
Ze lachen nu nog altijd als dit voorval ter sprake komt.
ggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
22.08.2013 16:13
Grappig en apart.
Camping Lyons la Foret: wij hadden onze Ierse Wolfshond bij ons. Toen het op afrekenen aan kwam vertelde de beheerder dat grote honden duurder waren dan kleine honden. Echt waar!
Heb ik toch een stief kwartiertje nodig om uit te leggen dat onze hond eigenlijk te klein was volgens de normen voor de Ierse Wolfshond (mocht niet mee gefokt worden en daarom kregen we haar).
We kenden de beheerder al langer dus 't werd een komisch gesprek wat er uiteindelijk op neer kwam dat we helemaal niets voor de hond behoefden te betalen omdat hij wel had gezien dat we ettelijke keren per dag de camping verlieten om in het bos aan de overkant de hond uit te laten. Deze camping had toen wel een apart hondenuitlaatveld.
Geplaatst door: ® JudithD 
, Datum:
22.08.2013 20:23
2011, Frankrijk. Een echte rampvakantie. Maar we hebben ook erg gelachen.
We zijn op een mooie ochtend snel weggegaan van een camping die overal geprezen werd maar waar de buren recht tegenover op drie meter van je deur zaten zodat als je gaapte ze precies konden zien wat je gegeten had. Niks voor ons. Gauw weg, maar wat nu? Stukje verderop zien we een bordje en ach, laten we maar even stoppen en kijken. Ik blijf bij de auto en lief gaat kijken.
Hij krijgt de grand tour van de camping om aan te geven wat rustige en niet rustige plekken waren en daarbij merkt de boer in steenkolenengels op: 'Nais kwai-jet piepuls' en wijst naar links. Ze lopen dan langs de muur van het aangrenzende kerkhof...
Als lief het later vertelt kom ik niet meer bij.
Het duurt wat lang, deze tour en ik ga ook maar eens kijken. Samen met boer lopen we verder op de camping. Verderop is een prachtig plekje, ideaal gelegen en ow zo mooi groen en vredig... Totdat de boer kordaat zegt: 'mai neej-bor has a big kok !' en wijst op de kippenren van de buurman. En realiseert zich dan wat ie gezegd heeft, en zegt nog: 'joe noww, kukelekuuuuuu!'
Tranen van het lachen achteraf. We kunnen geen kippen meer zien zonder er aan te denken.
We hebben er de mooiste dagen van vakantie 2011 doorgebracht.
Geplaatst door: Wammel 
, Datum:
22.08.2013 22:29
"Wammel, ga jij even brood halen"zei mijn vrouw. Ondanks het vroege uur was het inmiddels al behoorlijk warm geworden. Sloffend op mijn badslippers ging ik samen met mijn zoontje naar het bakkerswinkeltje op onze camping in Spanje.
Niet dat brood halen teveel voor me is maar om dagelijks, in de volle zon, aan te sluiten in een rij met mensen die allemaal om een gelijksoortige boodschap zijn gestuurd, terwijl de enige schaduw pas bereikt kon worden als je het winkeltje tot op twee meter had genaderd beschouwde ik toch als een opgave.
Het enige lichtpuntje van deze queeste was de Spaanse verkoopster van dit brood. Een vrolijk wicht die altijd wel in was voor een praatje. Nu is een praatje in mijn geval slechts het uitwisselen van enige beleefdheden in het Spaans, het plaatsen van de bestelling en het afrekenen...maar toch. Ik probeer het altijd in de taal van het land. Dus ook in het Spaans..hoe gebrekkig dan ook.
Op het moment dat ik wilde afrekenen begreep ik dat ze maar moeilijk terug zou kunnen geven van het biljet wat ik in mijn handen had.
"No, yo no tengo uno pequeno" zei ik tegen de broodverkoopster. Even was het stil. Daarna werden haar ogen groot, sloeg ze een kruisje en stamelde "ave maria!" Daarna begon ze te lachen.
Mijn zwager vertelde me 's avonds dat ik het niet over klein geld had gehad. "Je hebt gezegd dat je geen kleintje hebt" en hij klopte me glimlachend op de schouder.
De volgende morgen had ze plots hulp van twee collegaatjes. En terwijl ik achter in de rij aansloot begonnen ze al naar me te zwaaien. Alle drie.
Voor de zekerheid heeft mijn vrouw de rest van de vakantie bedacht dat ik beter de tafel kon dekken. Ik geloof dat ik die keuze niet heel erg vond.
Geplaatst door: ® connie 
, Datum:
22.08.2013 22:55
Geplaatst door: messie
, Datum:
23.08.2013 00:45
niet op de camping maar in een hotel....leuk weekendje weg met een aantal vriendinnen in een 5 sterren hotel
niet op de camping maar in een hotel...met een aantal vriendinnen naar een behoorlijk luxe hotel waar op dat moment ook een bekende nederlandse zanger verbleef zo bleek. de avond vorderde en deze zanger raakte steeds meer in de olie.... wij vonden het al hilarisch maar het werd erger en erger... op een gegeven moment kon hij echt niet meer op zijn benen staan en het hotel personeel kwam erbij...hij werd verzocht naar zn kamer te gaan maar dat lukte dus echt voor geen meter, iemand van het personeel kwam dus op een gegeven moment met een rolstoel aanzetten om hem daar in te zetten... we lagen echt dubbel en toen kwam zijn reactie... hee wat moet dat ik ben verdomme koos alberts niet!!!! als hij nu ergens voorbij komt op tv kan ik echt niet meer normaal naar m kijken...haha
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
24.08.2013 01:02
Vreemd, in al die tientallen jaren heb ik eigenlijk nog ooit iets krankzinnigs meegemaakt op de camping.
Een kleinigheidje....
Op de camping van Meung sur Loire (bestaat niet meer).
Was een heel groot grasveld zodat ik alles kon zien.
In de verte zag ik dus een autootje verschijnen waar twee personen uitstapten.
Er kwam van alles tevoorschijn dus ook een tent.
Een half uur later was er nog niks gebeurt dus slof ik er naartoe.
Bleken twee Duitse jongeren te zijn uit Essen.
Hadden een tent gekocht maar niks uitgeprobeerd.
Hadden geen idee hoe ze dat ding moesten opzetten.
Om een lang verhaal kort te maken: binnen 10 minuten stond hun tent op.
En, vreemd genoeg, we kwamen hen weer tegen op een andere camping ergens in Zuid-Frankrijk.
En ze hadden geleerd de tent op te zetten.
Nog wat gekke dingetjes in Franse restaurants.
Ergens in de Ain.....
We zitten op ons gemak de kaart te bestuderen.
Hoor ik iemand vragen wat "langue de mouton" is.
De dame die bediende wees op haar tong en zei bèèèèh....
Ergens in Frankrijk. Waar? Geen flauw idee.
We waren behoorlijk laat dus er waren al gasten bezig met de kaas.
Een van de gasten (een Nederlander) vroeg dus of ze ook Paturain hadden.
Paturain? In een Frans restaurant??