Goedkope campings moeilijker te vinden, tips?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: s@ndra 
, Datum:
16.08.2015 10:39
Het wordt natuurlijk steeds moeilijker om onder die dertig euro te slagen. Campings worden elk jaar wel een beetje duurder en je kinderen worden ouder. Soms tellen kinderen van 7 al als volwassene.
Dat gerealiseerd hebbende doen wij elk jaar wel iets optellen bij het maximale bedrag. Met drie pubers ligt de grens voor ons nu op 40 euro en dat heeft de keuze weer wat ruimer gemaakt.
Geplaatst door: ® PetraHM 
, Datum:
16.08.2015 13:32
Geplaatst door: manus
, Datum:
16.08.2015 13:55
Geplaatst door: barbara 
, Datum:
16.08.2015 14:02
We lezen met verbazing dit draadje !
Wij hebben een mini-camping en onze prijs voor een kampeerplek+2 personen is € 16.50. Vorige week hadden we een Fransman met fiets en tentje, hij was zeer verbolgen over onze prijs, hij vond onze prijs "ridicule", belachelijk. We hebben hem uiteindelijk de helft laten betalen, maar het zit ons wel dwars, moeten we onze prijs verlagen of een prijs per persoon rekenen ? Zeg € 8.- pp. Maar dan hadden die 2 leuke stellen die we eergisteren bij ons hadden € 32.- betaald, ipv de 23.50 die ze nu hebben betaald ( 3.50 extra pp) We komen er niet uit, voorlopig houden we onze prijs maar aan, helemaal na dit allemaal gelezen te hebben.
Geplaatst door: ® Neel
, Datum:
16.08.2015 14:58
Ik zoek ook altijd eenvoudige goedkope campings (rond de 15/16 euro voor 2 pers. incl. elektra) en heb een eigen 'campingboek' gemaakt met behulp van deze site. Het is soms even zoeken, er zijn nog genoeg heel betaalbare campings maar het hangt natuurlijk wel van je wensen af. Wij hoeven geen zwembad, brood op de camping of een dorpje op fietsafstand, dat scheelt weer. En als we bij een camping aankomen en we vinden het niets, gaan we weer door naar de volgende. We boeken niets, toeren altijd rond en doen meerdere campings aan (meestal 6 of 7). We vinden het wel prettig als er wifi is voor contact met het thuisfront en om dingen op te zoeken (het weer, wat er te doen is in de omgeving etc.), maar als het er niet is zoeken we tijdens onze uitstapjes wel een wifi netwerk als we even willen internetten (Mc Donalds, vvv etc.). Onze goedkoopste camping dit jaar was wel heel goedkoop: €9,60 voor 2 pers. incl. elektra en gratis wifi. En het beviel ons daar uitstekend!
Geplaatst door: Viola
, Datum:
16.08.2015 16:42
@ Barbera: Veel campings hanteren een speciaal tarief voor wandelaars en fietsers. Daar zou je ook nog aan kunnen denken. Wandelaars en fietsers hebben immers maar een heel klein plekje nodig omdat ze geen auto / caravan etc hoeven te plaatsen. Wij hebben hier zelf ook veel gebruik van gemaakt en het komt vriendelijk over voor lange afstandswandelaars/fietsers. Persoonlijk vond ik het best onredelijk als we de volle mep moesten betalen voor zo'n ieniemienie tentje zonder auto of wat dan ook.
Geplaatst door: ® Bert
, Datum:
16.08.2015 17:54
Geplaatst door: ® Johan (webmaster) 
, Datum:
16.08.2015 18:07
Neel, binnenkort kun je van jouw favorieten ook een eigen campinggids maken in PDF formaat dat je vervolgens kunt afdrukken of downloaden voor offline gebruik.
Je kunt al beginnen met http://www.camping-frankrijk.nl/favorite/
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
16.08.2015 18:18
Geplaatst door: tentkampeerster
, Datum:
16.08.2015 18:54
, Datum:
16.08.2015 21:37
Ik heb de campings uit mijn 'campingboek' al als favoriet toegevoegd Johan, dus als die optie straks werkt kan ik er meteen gebruik van maken :-) Nu heb ik de gegevens van de campings in een Word bestand gezet met evt. meningen en de prijs, alle campings een nummer gegeven en die nrs. weer op een kaart gezet (voor de onderste helft van Frankrijk, want dat is het deel van Frankrijk wat wij mooi vinden). Was ff een klusje maar nu heb ik een mooi overzicht.
Wij hebben met veel plezier op camping Manaysse gestaan, het dorpje is echt heel mooi. Er is geen zwembad en ook geen uur van de snelweg af, maar je kunt er wel brood bestellen en het dorpje is op loopafstand. Wat ons betreft zeker een aanrader.
Geplaatst door: ® Ezerman 
, Datum:
16.08.2015 21:42
Met een glimlach bekijk ik de nieuwe reacties, ik ga er snel naar kijken :-)
@Barbara: Ik heb eens gekeken hoe het finacieel ging bij Le Bosquet waar wij afgelopen jaar waren (camping met zwembadje, klein restaurantje, ong 75 plekken, wifi extra betalen). Daar betaal je p.p. Een fietser betaald dan voor de volwassene 4.90 en voor de plek 3.30 (totaal 8.20). Als er dan vier volwassenen aankomen fietsen komt er dus drie keer 4.90 bij (totaal 22.90). Voor ons kwamen er twee kinderen, auto en stroom bij (totaal 24.60)
Ik kan me wel voorstellen dat de fietser/wandelaar zich benadeeld voelt als hij/zij standaard een plek incl twee personen moet betalen (en de plek mag ook kleiner zijn dan die van een stel met caravan, auto en kinderen). Succes met de puzzel.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster) 
, Datum:
16.08.2015 22:35
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
16.08.2015 22:51
Geplaatst door: ® Bert
, Datum:
16.08.2015 23:42
Mooi Johan, 37 bladzijden, het wordt een boekwerk.
, Datum:
17.08.2015 07:21
Heel mooi hoor, ik vind deze website echt fantastisch en hij wordt steeds mooier! Ik zal maar niet zeggen hoeveel pagina's die bij mij wordt, ha ha, maar het is zo ongeveer een encyclopedie. En dan moet ik nog 2 regio's doen, dus hij wordt nog dikker. Maar ik ben er blij mee!
, Datum:
17.08.2015 07:36
Ik zit nog even verder te kijken, maar het is echt fantastisch! Ik heb nu de 'group' tree ontdekt, per regio kijken wat je er in hebt gezet (heel handig bij mij mega aantallen), per departement en dan staan ze per plaats. Ik was al heel blij met deze website, maar ik word steeds blijer! Ik heb nu geen tijd meer, maar ik ga er vanavond zeker nog meer tijd aan besteden. Volgend jaar een nieuw campingboek maar dan via jullie site denk ik :-) Heel handig dat je het kunt downloaden en offline bekijken, ik denk dat ik dan bij opmerkingen iets ga zetten als er meningen zijn, want dat vind ik wel prettig om te weten. Mijn complimenten (en dank!) voor deze uitbreiding Johan!
Geplaatst door: ® Irene1 
, Datum:
17.08.2015 09:35
Wat wordt dit mooi en leuk Johan! Ik zie een bekende naam op de voorzijde van het boek en een flink aantal bekende campings. Zijn het mijn favorieten? Zo wordt het ook leuk om bij het info blokje mijn eigen mening te plakken na bezoek van een camping. Of wat steekwoorden van anderen.
Geplaatst door: Johan (webmaster) 
, Datum:
17.08.2015 09:53
Irene1,
"Mijn Campinggids" is persoonsgebonden en laat campings zien die jij als favoriet hebt aangemerkt. De opmerkingen die je bij jouw favorieten plaatst worden ook weergegeven in jouw persoonlijke campinggids.
"Mijn Campinggids" is op dit moment gelimiteerd tot maximaal 500 campings.
Geplaatst door: ® digi-oma 
, Datum:
17.08.2015 16:42
Ook eens dat favorietenlijstje geprobeerd... inderdaad handig met de kaart erbij. Vraagje: zag dat ik in de haast een tikfoutje had gemaakt; kan dat weer verbeterd worden en hoe?