Omgeving ANDUZE : LET OP JE SPULLEN (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Texel
, Datum:
30.06.2015 22:21
Tussen Anduze en Cardet is een groep "gens de voyage" (wij noemen ze meestal zigeuners) neer gestreken. De komst van zo een groep gaat vaak gepaard met een golf van diefstallen op de campings in de omgeving. De politie heeft alle camping houders gewaarschuwd.
Let goed op je spulletjes. Even naar het zwembad of de rivier lopen of naar het sanitair is voorthet dievengilde voldoende om hun slag te slaan. In minder dan een minuut is heel je caravan doorzocht. Met een detector weten ze precies waar je smartphone of tablet ligt.
Zie je verdachte personen waarschuw dan de campingbeheerder. Staat er bij de (achter)uitgang een vreemde auto met draaiende motor en chauffeur; noteer het nummer.
Denk niet dat ze in het donker komen, ze komende midden op de dag. En niet alleen voor geld en elektronica maar ook voor mooie kleding en bijvoorbeeld badlakens.
Dit is geen leuk bericht, maar slechts bedoeld om iedereen beetje op te laten letten.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
01.07.2015 08:55
Dit is gewoon typisch Nederlandse populistische paniekzaaierij.
Kompleet met insinuaties in telegraafstijl.
Gezeur komt ieder jaar terug,nu is het wachten op het gezever over zgn. gasovervallen.
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
01.07.2015 09:28
Jack, in jouw ogen misschien paniekzaaierij - maar in werkelijkheid geldt dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt.
Wij stonden in 2011 in Anduze, en toen was er sprake van dezelfde situatie. Camping en gasten hebben daar genoeg
ellende van ondervonden; het "gespuis" stond aan andere zijde riviertje geparkeerd, en kwamen via rivier de
(beveiligde) camping op. Gevolg; veel inbraken en spullen ontvreemd, tot inderdaad het wasgoed op de lijntjes aan toe.
Geplaatst door: bob
, Datum:
01.07.2015 10:05
Ondanks dat er altijd mensen kunnen zijn die dit daadwerkelijk meegemaakt hebben, zijn er ook mensen die "dit nog van een vriend van goede iemand hebben gehoord" ...
Ik ben het helemaal met Jack eens.
Geplaatst door: conny
, Datum:
01.07.2015 10:16
Je moet altijd/overal goed op je spullen letten....
, Datum:
01.07.2015 11:23
Jack, gisteren kwam de campingbeheerder alle gasten persoonlijk waarschuwen. Die "reizigers" zouden vlak bij de camping Le Fief d'anduze zijn neergestreken. Daar is een soort evenemententerrein. Even op de fiets gestapt en gaan kijken. Er was inderdaad een flinke groep aanwezig. Op ongeveer 1 km van mijn camping.
Als je net als ik al 2 keer een roofpartij van zo'n groep hebt meegemaakt dan zou je wel anders reageren. De bangste gasten vertrekken direct; anderen zie je wanneer ze boodschappen gaan doen de tafel en stoelen in de caravan schuiven. Bepaald niet leuk.
Geplaatst door: jacq 
, Datum:
01.07.2015 12:07
Laat in zo'n geval ook s'nachts geen mooie badkleding en badlakens buiten hangen. een aantal jaren geleden in de Dordogne al onze badkleding en badlakens in de nacht gejat. En dat bij bijna iedereen op de camping. Daar sta je dan, je moet opdat moment allemaal nieuwe badkleding. Het was echt niet grappig. Vooral als je een beetje een moeilijke maat hebt wordt je daar niet vrolijk van. Sarlat was geen badkleding meer te krijgen.
Geplaatst door: ® Marieke3 
, Datum:
01.07.2015 12:18
Dank je wel Texel, ik red dit jaar Anduze niet maar neem het toch weer mee. Je wordt op een camping al snel makkelijk, ik tenminste wel. Dit waarschuwt me maar weer. Fijn dat de campingbaas jullie informeerde, hoop dat ze dat overal doen. Trek je niks aan van de afzeikers, zodra ze zelf een keer het haasje zijn, zullen ze anders piepen, lees: die schreeuwen dan het hardst.
Hoop dat je spullen veilig blijven en ook nog maar eens dank je wel voor alle prima campingtips!
Geplaatst door: tentkampeerster
, Datum:
01.07.2015 12:21
@ Texel, geen leuk verhaal, vooral als de campingeigenaar gaat waarschuwen dan is het niet voor niks. Z'n klanten gaan immers weg.
U bergt de spullen op in de caravan, wat doen tentkampeerders dan? Gaan ze weg, naar een andere streek/camping?
Wij kunnen niks achter het slot en grendel doen.
Het is altijd een kwestie van vertrouwen geweest om je tafel en stoelen en je was gewoon buiten te kunnen laten. We koken zelfs buiten.
Jammer..
Geplaatst door: Jen
, Datum:
01.07.2015 12:28
Ach Jack is gewoon van de politiek-correcte-kerk. Misstanden mogen nauwelijks aan de kaak gesteld worden, stigmatisering weet je wel.
Ik ben ook blij met dit soort waarschuwingen.
Geplaatst door: ® sannie 
, Datum:
01.07.2015 12:37
Nou ik ben er ook blij mee hoor, wij komen 3augustus aan in Anduze,
hoop maar dat ze zijn vertrokken dan al moet je altijd goed opletten natuurlijk.
Geplaatst door: ® Bert
, Datum:
01.07.2015 12:50
Fijn Texel, dat je de mensen waarschuwt! Mensen hebben vaak de neiging om nonchalant om te gaan met spullen.
Het zijn waarschijnlijk wel arme sloebers, anders ga je geen waslijn en kleren jatten.
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
01.07.2015 14:00
Arme sloebers valt wel mee ........ (denk ik) want ze jatten selectief.
Je Hema-hemdje blijft wel hangen op de lijn, maar het Esprit-shirtje er naast niet, en je Puma's onder de luifel zijn
eveneens verdwenen, terwijl je badslippertjes van Zeeman echt wel blijven liggen.
Ze zijn gehaaid; onze buurman lag in stoel buiten te slapen, zij loopt even op/neer naar toiletgebouw - komt terug - en mooi alles
foetsie ......... ook tablet/smartphones etc. die IN de caravan lagen.
Klaarlichte dag, volle camping en grote sociale controle denk je dan. Ook wij waren bij onze caravan, en hebben niet gemerkt
wat er bij de buurtjes gebeurde.
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
01.07.2015 14:15
Het is van alle tijden: ruim 25 jaar geleden werden op Beau Rivage (Cardet) de was al van de waslijn en fietsen uit een bijzettent gejat.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
01.07.2015 14:32
Niet zo jennen Jen.
Kom al 30 jaar in Frankrijk en nog nooit iets meegemaakt.
Dat Texel op zijn fietsje is gestapt en is gaan kijken getuigd wat mij betreft van heldenmoed,want dat hebben die slimmerikken natuurlijk direct in de gaten,zo van;kijk,hij is weg,snel even bellen naar de roofploeg,dan kunnen we snel zijn oude onderbroeken van de waslijn jatten.
Zigeuners kom je overigens op alle plekken in Frankrijk tegen,gemeentes hebben vaak een aparte plek voor ze ingericht waar ze mogen verblijven en echte zigeuners zijn veel te trots om te stelen.
Geplaatst door: hihi
, Datum:
01.07.2015 15:19
Van mij mogen ze mijn waslijntje leeg halen hoor ... arme sloebers
Geplaatst door: j
, Datum:
01.07.2015 15:21
Wij werden in Die ook gewaarschuwd om onze spullen binnen te zetten omdat er veel weggehaald zou worden.
Gelukkig niets meegemaakt maar het maakt je wel alert.
Geplaatst door: j
, Datum:
01.07.2015 15:22
Wij werden in Die ook gewaarschuwd om onze spullen binnen te zetten omdat er veel weggehaald zou worden.
Gelukkig niets meegemaakt maar het maakt je wel alert.
, Datum:
01.07.2015 15:25
Jack, ik sta achter de reactie van Jen. Dat jij in 30 jaar niets hebt meegemaakt is eigenlijk normaal. Ik heb echter geen belang bij weer een korting op mijn stageld omdat er iets van mij verdwenen is. Gelukkig maar 2 keer in bijna 40 jaar.
Onwetend noem jij mijn Koga Roaddspeed kleinerend een "fietsje". Dat toont dat jij iemand bent die alleen zijn eigen gelijk kent. Zoals ook blijkt uit je aanname dat ik alleen ben. Ondanks dat er rond het middaguur weer enkele busjes met 2-assers arriveerden, ga ik niet weg. Ik laat mij niet bang maken, hooguit voorzichtiger.
Geplaatst door: s@ndra 
, Datum:
01.07.2015 15:32
En dan hoop ik dat ze mijn orthopedische schoenen laten staan. Zien er uit als een paar prachtige merkschoenen, maar echt ondraagbaar voor wie dan ook. En onmisbaar voor mezelf. Het zal je gebeuren.