Omgeving ANDUZE : LET OP JE SPULLEN (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: MiekeB
, Datum:
01.07.2015 15:46
En dan vraag ik me toch weer af hoe ik de inhoud van mijn vouwwagen hier tegen moet beschermen? We hebben wel een kluisje maar daar passen mijn handoeken of schoenen niet in :-)
Slot op mijn rits, snijden ze de tent misschien open.
Erg voor wie het meemaakt. Ik zal nooit geen risico nemen maar 100% alles beveiligen als je gaat kamperen met tent of vouwwagen kan nooit. Angst laat ik me ook niet aanjagen. Gewoon gezond verstand gebruiken lijkt me ok.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
01.07.2015 16:22
Moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik me af en toe verbaas hoe gemakkelijk mensen al hun hebben en houwen openlijk tentoonstellen. En natuurlijk moeten anderen met hun vingers van je spullen afblijven, wat het ook is. Hele groepen zitten op het terras of voor de caravan met hun laptops of andere digitale apparatuur. Zelf heb ik alleen m'n fototoestel (dat zowat aan me zit vastgegroeid) bij me en een simpele laptop. Die laptop is nog nooit buiten de caravan geweest; gaat niemand iets aan dat ik die bij me heb en daarin laad ik 's avonds de foto's over. Tablets, I-phones etc. hebben we niet en gelezen boeken blijven op de bezochte camping achter.
Wel slapen we altijd en overal met de ramen van de caravan gewoon open en... echt, in al die jaren is er nooit iets ontvreemd. Ligt er natuurlijk aan dat we in het voor- of naseizoen reizen en heel kleine campings bezoeken waar de sociale controle heel groot is; juist met, door en voor de (Franse) buren.
Mensen vergeten soms dat een camping niet gelijk is aan je achtertuin waar de kinderen hun fietsjes, step of ander speelgoed gewoon achterlaten om het later weer op te halen. Soms nemen andere kindjes dat dus mee. Dat badkleding en handdoeken worden gestolen is bizar, maar dat komt toch ook wel eens in Nederland voor.
In elk geval op zeer drukke campings goed opletten en bijv.om beurten bij de openstaande caravan weglopen os deze goed afsluiten... lastig met dit mooie weer. Allemaal een veilige vakantie.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
01.07.2015 16:29
Voor ons is zulks echt een reden ""een deurtje verder"" te gaan. Oftewel dezelfde dag of anders de volgende ochtend. Misschien hebben we daarom wel nooit zoiets
meegemaakt in de 40 jaar dat wij (zelf)kamperen en daarvoor met onze ouders.
Afkloppen maar, we gaan nog een keertje dit (na) jaar.
Geplaatst door: j
, Datum:
01.07.2015 18:15
Ik heb juist het gevoel dat er op kleine campings in het voorseizoen meer gebeurt dan in juli en augustus. Dan is er meer controle en vaak bewaking.
Op de grotere campings is er altijd meer toezicht, terwijl op de kleinere campings alles, ook receptie, maar zeer beperkt open is.
Geplaatst door: ® Wilna 
, Datum:
01.07.2015 19:38
Bewaking op kleine campings heb ik nog nooit meegemaakt. De controle is er wel vaak beter omdat de eigenaars / beheerders er vaak wonen en je beter kan overzien of er " vreemden " rondlopen, omdat je elkaar vaak wel herkent.
Geplaatst door: ® Neel 
, Datum:
01.07.2015 19:52
Wij kwamen vorig jaar op een camping aan waar de nacht ervoor bij meerdere auto's de ramen waren ingeslagen en alles gestolen (mensen die met een tent waren en dachten er slim aan te doen alles van waarde in de auto te stoppen, incl. paspoorten). En dat ondanks het grote hek wat 's avonds op slot ging. Het gaf ons geen prettig gevoel, we zijn na 2 nachten weer verder getrokken. Sinds we hele dure campingstoelen hebben, zetten we die altijd binnen als we weggaan bij de caravan. Toen we nog hele goedkope stoelen hadden deden we dat nooit. We hebben de reisverzekering uitgebreid voor kostbare spullen zoals fototoestellen, iPad en laptop. Ik hoop er nooit gebruik van te hoeven maken, maar het is een prettig idee dat het goed verzekerd is.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
01.07.2015 20:17
Gefeliciteerd met je fiets beste texel,maar dat hoeven we niet te weten hoor,evenmin of je alleen bent ja of nee.
Feit is wel dat je ieder jaar opnieuw een dergelijk topic opstart met iedere keer een verwijzing naar een bepaalde bevolkingsgroep.
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
01.07.2015 22:01
De woonwagen bewoners zoals ik ze gemaks halve beschrijf zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde. Maar ook wij hebben zoiets meegemaakt op de camping in Sallieu. De woonwagen bewoners knipten een ketting door op een terrein naast de camping, en gingen staan met een 20 tal caravans, De damens kwamen gewoon douchen op de camping die op dat moment al overvol was door een muziekfestival in het stadje. Goed..... er werden ook jonge meisjes gespot in tenten van mede kampeerders, dus was niet leuk meer. De camping eigenaar sommeerde te vertrekken, maar men ging niet.... ze hadden geen geld meer voor brandstof werd er gezegd. Goed, burgemeester er bij en die heeft ze uiteindelijk betaald om op te....verdwijnen. Maar wel dure auto's enz enz. Goed, dit waren duidelijk niet de gens die rondtrekken om te werken laat dit vooral duidelijk zijn. En dit ook, vandaag zitten ze hier en morgen weer ergens anders dus Texel zet hier een goed bericht neer, maar wat vandaag is kan morgen wel weer anders zijn.
Geplaatst door: vakantieganger
, Datum:
05.07.2015 17:33
Vanmiddag even met de camping contact gezocht waar we binnenkort naar toe gaan in Anduze. Volgens de camping is er op dit moment geen sprake van zigeuners op de camping of in de omgeving van Anduze. De camping controleert aan de hand van bandjes of de personen gerechtigd zijn de camping op te komen. Dat gebeurt overdag en '\s nachts. Blijft natuurlijk altijd oppassen...
, Datum:
05.07.2015 19:15
Ja,pas maar goed op,Texel reageert ook al niet meer,waarschijnlijk hebben ze hem gestolen.
, Datum:
05.07.2015 20:01
Ben blij dat je gewaarschuwd bent, gewoon goed opletten.
Ik denk niet dat een camping telefonisch informatie gaat geven over evt problemen, dat is negatieve publiciteit en dat willen ze echt wel voorkomen.
Geplaatst door: ® Marieke3 
, Datum:
05.07.2015 20:04
Heel wijs van Texel, Jack. Je bent een onruststoker.
Geplaatst door: bleur
, Datum:
05.07.2015 21:26
Wij hebben dit jaar ook een vervelende ervaring gehad met de zigeuners. Enkele weken geleden stonden ze in de cote azur bij Port -Grimaud bij ons zijn op de camping 20 mountainbikes gestolen ook die van ons. Stond goed op slot op de fietsendrager. Zelfs het slot niet meer teruggevonden.
Als we ze nog eens op een andere plaats tegenkomen op onze vakantie proberen we een andere plek uit de buurt van hen te regelen.
Wij hebben nu al enkele jaren erg negatieve ervaringen van campinghouders gehoord en waren zij en de gasten gedupeerd!
, Datum:
05.07.2015 22:02
En ik heb er grote problemen mee dat jullie een bevolkingsgroep die zwaar geleden heeft in de oorlog zo in het verdomhoekje zetten.
Zigeuners gaan niet op een camping staan,ze gaan op de aangewezen plekken staan die de gemeente voor ze heeft ingericht.
Dat er groepen criminele figuren uit Oost Europa in Frankrijk rondtrekken die voor de leek op zigeuners lijken (donker uiterlijk en haar etc.)wil niet zeggen dat je ze direct maar als zigeuners mag betitelen,voor deze eerstgenoemde groep figuren hoef je overigens niet zo ver van huis te gaan,ze komen hier in het grensgebied ook voor,dit zijn beslist geen zigeuners,maar criminele Oost Europeanen in georganiseerd verband.
Ik vind figuren die zich schuldig maken aan dergelijke stemmingmakerij onruststokers en de meelopers/meewaaiers idemdito.
Geplaatst door: ® Marieke3 
, Datum:
05.07.2015 22:13
Misschien moet je de discussie de volgende keer op een wat volwassener manier aangaan.
Geplaatst door: Frans
, Datum:
05.07.2015 22:24
Jack,
Dit heeft niets met de oorlog te maken.
Onder elke bevolkingsgroep heb je nu eenmaal goede- en slechte mensen.
Jazeker, zeer tot uw teleurstelling moet ik u mededelen dat er ook in Frankrijk voor wordt gewaarschuwd.
Op dit forum vertelt men ervaringen. En het ontkennen van negatieve gebeurtenissen, daar trapt niemand meer in.
Ben blij dat er mede kampeerders zijn die anderen waarschuwen voor schade die hen door criminelen kan worden aangebracht.
En natuurlijk bestaan er ook groepen die we zigeuners noemen (omdat ze er zo uitzien) die niemand ten laste zijn. Echter, er wordt gewaarschuwd voor diegenen die slechte bedoelingen hebben.
, Datum:
05.07.2015 22:26
En wie ben jij om hier zoiets weg te zetten,uit je reactiepatroon blijkt duidelijk dat je een meewaaier bent,meehuilen met de wolven in het bos,maar totaal niet op de hoogte zijn en met een oordeel klaar staan.
Sinds die blonde braller in Den Haag zit met zijn nieuwe nsb denkt een grote groep dat ze zomaar alles uit mogen brallen en verdacht maken zonder enige onderbouwing en bewijsvoering.
, Datum:
05.07.2015 22:35
Wie het dan ook doen en hoe ze ook heten, blijft het feit dat je goed moet oppassen als er criminele groepen rondzwerven.
Dat blijft lastig want niemand wil de hele dag naast zijn caravan blijven zitten.
Het is niet voor niets dat groepen rondreizende mensen die kamperen met tandemassers op veel campings geweigerd worden.
Maar hopen dat iedereen een fijne veilige vakantie heeft.
Geplaatst door: Adrie
, Datum:
05.07.2015 23:28
Jack kan andere meningen niet waarderen en gaat daarom met modder smijten. Niet doen Jack, dit is een forum om in vakantiestemming te komen.
Geplaatst door: Kees
, Datum:
05.07.2015 23:50
Ja,dat doet aard en inhoud van dit onderwerp al vermoeden.