Reiskosten twee landen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
20.12.2015 09:13
Ik wilde vragen of iemand de kosten weet tussen twee landen. Italië +/-1100KM. of Frankrijk +/- 1200Km. Wij gaan met caravan. Vignet, brandstof of tol, brandstof. Ik ben van mening dat dit niet veel uit maakt. Wat is jullie mening of ervaring.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
20.12.2015 11:05
Dat kan per bestemming verschillen. Tik je route in op viamichelin.fr, dan krijg je exact antwoord op je vraag.
Geplaatst door: Jan van I
, Datum:
20.12.2015 12:41
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
20.12.2015 16:21
Wij zijn afgelopen jaar naar, zowel Italië, als Frankrijk geweest.(Toscane en Ardèche )
Via Zwitserland gereden met caravan, dus 2 vignetten, kosten in totaal 85 euro
Tolkosten Italië 101 euro.
Brandstof is veel duurder in Zwitserland. dIt geldt ook voor de campings.
Ook Italië is aanzienlijk prijziger qua campings.
Tolkosten Frankrijk, categorie 2, in totaal 119,45.
Brandstof goedkoper, als je bij de supermarkt tankt. Langs de péage is het duurder.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
20.12.2015 18:43
afhankelijk waar je naar toe wilt in Italië zou het qua kosten goedkoper kunnen zijn om via Oostenrijk te rijden: vignet is er vele malen goedkoper dan via Zwitserland. Ik persoonlijk vind het ook handig bij een stop in Oostenrijk dat ik met mijn euro's af kan rekenen... voor de broodjes op de camping in Zwitserland kon ik niet met pin betalen.. derhalve dus geen broodjes voor ontbijt...
, Datum:
20.12.2015 18:46
in de routes die jan berekent heeft richting Italië geldt voor de route door Zwitserland dat je 2 vignetten nodig hebt, dus nog eens 40 euro in die berekening. Je hebt er 1 nodig voor auto en 1 nodig voor aanhanger/caravan.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
20.12.2015 20:16
Wij zijn afgelopen zomer via Oostenrijk naar Italië gereden (Toscane) Geen idee of de kosten daarvan lager of hoger waren. Brandstof in Oostenrijk is goedkoper, en als de hele reis qua tolkosten goedkoper zou zijn dan Frankrijk, raak je dat voordeel ruimschoots kwijt met het verblijf in Italië.
, Datum:
20.12.2015 20:30
Via Venlo E25, A31, A6, A7 naar zuid-Frankrijk. Via venlo naar Italie. Dit word voor ons de eerste keer naar Italie. Richting gardameer is voor ons ons onbekend.
, Datum:
20.12.2015 20:35
Evt kunnen jullie ook de camping en het verblijf vergelijken, met eventueel uit eten enz.
Geplaatst door: DGR
, Datum:
21.12.2015 09:36
Sorry, even off-topic: @Daphne, hoe kom je erbij dat Italië duurder is dan Frankrijk? Koffie voor € 0,90, hoofdgerechten voor € 7 tot € 9? Dagelijkse boodschappen zijn wij in Italië ook goedkoper uit. Ook voor de campings waar wij gezeten hebben waren wij behoorlijk voordeliger uit dan in Frankrijk. Ik geef hier geen mening over beide landen als vakantieland, hou van beide, maar voor mijn portemonnee is een verblijf in Italië toch een stuk goedkoper!
Of bedoelde je iets anders met je opmerking?
, Datum:
21.12.2015 11:46
marcel, ik snap denk ik je vraag niet meer... vraag je nu ook of kosten en verbliijf wil aangeven voor campings in Italie en in Frankrijk?
Maar dat maakt toch heel erg het soort campings uit waar je naar toe gaat. En verder wat je normaal gewend bent?
Zelf kun je toch ook vergelijken: wat was je afgelopen jaren kwijt op camping in Frankrijk en jullie budget qua uit eten of bezienswaardigheden en wat gaat de camping kosten die je op het oog hebt in Italie. Wanneer je al een idee hebt wat je wilt gaan zien.. kun je die prijzen ook vast opzoeken.
Uit eten etc vind ik niet duur in Italie.. maar tjemig wat ik niet duur vind...
Het gardameer hoeft je verder niet bekend te zijn, Jan gaf alleen een voorbeeld berekening (op ongeveer 1000 km van NL). Maar wat let je om je gegevens in te voeren op "viamichelin" dan kun je het precies berekenen van je woonplaats tot je gewenste Italiaanse camping.
Succes.
, Datum:
21.12.2015 17:40
@DGR,
Wij trekken rond en blijven nooit langer dan 3 à 4 nachten op 1 plek. Tot nu toe alleen maar campings (ook kleine zonder al teveel toeters en bellen) gehad die voor twee personen + hond meer dan €40,00 per dag rekenen. In Frankrijk kan het voor de helft van de prijs met dubbele ruimte. Het scheelde in onze vakanties echt wel veel. En inderdaad is uit eten gaan in Italië niet duur, maar ik vond de campingprijzen best behoorlijk. Na een paar jaar Italië gaan we volgend jaar weer eens in Spanje en Frankrijk rondtoeren.
, Datum:
21.12.2015 17:55
Bij viamichelin heb ik de gegeven ingegeven. Zuid-Frankrijk 1200km€ 196.98 retour. Italie 1035Km €122.89 retour. Dit is dus niet naar waarheid. Campings vergelijk ik met de zelfde soort campings. Activiteiten trekken wij ± €25 pp voor elke keer uit, ± 2x per vakantie. ± 3 keer per vakantie uit eten. Verder koken, en bakken wij bij de caravan. Een paar avonden op het terras enz
Geplaatst door: Campanula
, Datum:
21.12.2015 19:27
Ri Frankrijk.
Even tanken in Luxemburg scheelt veel, goedkoop.Afslag Garnich/Steinfort en dan bij de rotonde.Nog geen km van snelweg af.
De tol dit jaar met caravan, vice versa afslag Senas was 162e, elk jaar komt er ongeveer 3 euro bij,
Brandstof zal ook vv tussen de 400 en 450 euro zijn, afhankelijk van je auto .En waar je tankt.
, Datum:
22.12.2015 08:14
Marcel, ik heb even de creditcardgegevens erbij gehaald en de tol in Italië was retour €112,00 (Innsbrück tot Firenze met caravan)
Jouw berekening van Via Michelin klopt dus aardig.
Geplaatst door: DGR
, Datum:
22.12.2015 11:09
Oké, @Daphne. Wij boeken in Italië Mobile Home, (via NL touroperators) scheelt meer dan de helft met Frankrijk! Voor 15 dagen 600-650 max. We praten dan over de eerste twee weken van juli of vanaf half augustus. Regio Bloemenriviera, Toscane, Umbrië en Le Marche. Voor jullie bedrag aan staangeld hebben wij dus een MB. Wat een verschil, wordt dus zeer goed aan een veldje verdiend!
Geplaatst door: Marieke
, Datum:
22.12.2015 12:25
Volgens mij is het verschil niet zo groot qua tolkosten, etc. Brandstof is in Italië inderdaad erg duur, echter als we naar Italië gaan, gaan wij meestal richting het gardameer en dan hoef je niet heel veel door Italië te rijden. Verder hebben wij in Italië nog nooit meegemaakt dat we voor 9/10 euro eten? Een doodgewone pizza kost daar gewoon al zeker 10 euro- 15 euro pp (let wel, we gaan vaak naar toeristische gebieden, zoals gardameer.
Al met al qua reiskosten zal het niet zoveel uitmaken, ik weet wel dat onze vakanties in Frankrijk in totaal altijd goedkoper zijn dan in Italië en dit kan soms enorm schelen aangezien je in Frankrijk meer wat goedkopere campings hebt (waar wel alles aanwezig is).
, Datum:
22.12.2015 21:40
Daphne. Dit is incl tol + brandstof Naar frankrijk is het €100.18 + €96.80. Italie was compleet voor €122.89.-
Geplaatst door: Herma
, Datum:
23.12.2015 11:10
Het wordt mij niet duidelijk of je reist met een aanhanger. Reizen naar Italie kan goedkoper zijn maar is afhankelijk waar je naar toe gaat. Bijvoorbeeld: Wij zijn afgelopen zomer naar Aosta geweest dan reis je via Zwitserland = 2 vignets nodig en via de bernhardtunnel = 50 euro. Zonder benzine zit je dan al op 130 euro ongeveer.
Na de Aosta zijn wij naar Sospel - Frankrijk gegaan. Terug zijn we via Italie terug gegaan (Gothardtunnel = gratis) omdat we al vignets voor Zwitserland hadden en dit tov franse tol uiteindelijk aanzienlijk scheelde. Brandstof Zwitserland is goedkoper dan Nl Niet aan de snelweg tanken.
Gardameer via Oostenrijk Fernpas en Reschenpas heb je geen vignet Oostenrijk nodig alleen een klein stukje tol in Italie. Dus aanzienlijk goedkopere reis dan naar Frankrijk. Maar ik vind de campings in Italie fors duurder en dan ook over het algemeen kleinere plaatsen. (en dan zoeken wij gewoon eenvoudige camping zonder toeters en bellen) Dus uiteindelijk is voor ons het verschil Frankrijk - Italie nagenoeg nihil.
, Datum:
23.12.2015 12:55
In de eerste post van Marcel staat dat hij met caravan reist ;)
@Marcel, reken je niet rijk met die berekening. En zoals ik en anderen al hebben aangegeven, de campings in Italië zijn prijzig. Ook al vergelijk je ze met dezelfde soort campings als in Frankrijk, tel voor het kampeertarief in Italië minimaal X 1,5.
Maar ik zou als ik jou was niet vergelijken. Als je naar Italië wil gaan, moet je gewoon gaan zonder de kosten of het land te vergelijken. Door te vergelijken mis je minstens de helft van de pret van je vakantie. Neem je budget en vier daar vakantie van. Of je daar nu 25 dagen Frankrijk van kunt betalen of 21 dagen Italië, geniet met volle teugen! Alvast een prettige vakantie gewenst ;)