Nieuwe wetgeving Frankrijk annuleren (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Renate 
, Datum:
06.06.2020 23:34
Kan iemand mij helpen.
Wij hebben een camping geboekt begin juli in Frankrijk. Hiervoor hebben we een aanbetaling gedaan.
Helaas zien we het niet zitten om dit jaar te gaan en willen graag omboeken naar volgend jaar.
Mag de camping dit weigeren? Zijn we onze aanbetaling kwijt?
Geplaatst door: Mamamia 
, Datum:
07.06.2020 08:15
@Renate Heb je al contact opgenomen met de camping? Wij zouden ook begin Juli gaan. Ik heb ze gemaild en hebben een voucher gekregen voor de aanbetaling.
Het verschilt per camping als ik de berichten hier zo lees.
Geplaatst door: Heidi 
, Datum:
07.06.2020 09:46
Wij hebben deze week ook onze camping geannuleerd. Zouden halfweg juli gaan.
Wij hebben een voucher gekregen die 18 maanden geldig is en na als je hem na 18 maanden niet gebruikt hebt, kan je je geld terugvragen.
Geplaatst door: Cor1956 
, Datum:
07.06.2020 10:34
@Renate, Ik ben bang dat je afhankelijk bent van de instelling van de camping.
Wanneer de camping vanwege overheidsmaatregelen is gesloten, dan heb je recht op een voucher of (bij een goedwillende camping) terugbetaling.
In dit geval besluit jij zelf om niet te gaan op het moment dat je naar de camping zou kunnen gaan en de camping geopend is. In dat geval gelden de "gewone" regels tot annulering en geldt er voor de camping geen verplichting.
Ik lees op het forum dat er toch campings zijn die een voucher geven of zelfs terugbetalen. Dat hangt echter helemaal van hun klantvriendelijkheid af.
Ze willen je immers graag een ander jaar wel zien komen.
Geplaatst door: ® Hans 
, Datum:
07.06.2020 12:53
@Renate. Een mailtje sturen en vragen om een voucher op grond van de " l'ordonnance n° 2020-315 du 25 mars 2020".
Campings zijn verplicht je minimaal een voucher aan te bieden. Het heeft niets met coulance of klantvriendelijkheid te maken, de spoedwetgeving is duidelijk. Zie mijn eerdere berichten in dit draadje.
Dat campings daar niet altijd zin in hebben is ook wel te begrijpen en het is een heel gedoe om bij een "onwillige" camping je aanbetaling terug te krijgen.
Succes!
Geplaatst door: Fam bomei 
, Datum:
16.06.2020 17:54
Toch nog een vraag over annuleren, had de camping in januari al geboekt en 3 juni toch geannuleerd, kreeg vandaag pas als antwoord dat zij de richtlijnen van de federatie van campingeigenaren volgen en dat ik dus de aanbetaling kwijt ben.
Nu had ik begrepen dat het volgens de noodwet er toch een cheque aangeboden moest worden. Ik had ook gevraagd of het naar volgend jaar overgezet mocht worden. Klopt dit in de huidige situatie?
Geplaatst door: Manus 
, Datum:
16.06.2020 19:24
De campings zijn nu open en bereikbaar. Als je nu annuleert is de noodwet niet van toepassing, die geldt alleen voor de periode dat de campings en Frankrijk op slot zaten.
, Datum:
16.06.2020 19:32
, Datum:
16.06.2020 19:36
De FFCC meldt:
"Cette réglementation temporaire liée au Covid 19 (ordonnance du 25 mars 2020) s’applique même après le confinement. Il ne tient pas compte de la date à laquelle la réservation a été réalisée.
L’important est que votre réservation soit annulée à cause de la pandémie et de ses conséquences sur vos vacances, entre le 1er mars et le 15 septembre 2020."
Geplaatst door: Ellen 
, Datum:
16.06.2020 19:44
Wat Manus zegt is deels waar.....in de noodwet in gedeelte wat over reizen gaat stond idd voucher of om boeking in periode dat je niet naar Frankrijk kon ...maar het moet ook zeker mogelijk zijn om voor boekingen gepland in deze zomer te kunnen overleggen/medewerking moet zijn mocht je willen annuleren/om boeken om bv economische redenen of gezondheidsredenen, simpelweg omdat Corona deze zomer nog niet weg is. Ik had een stuk van het officiele document hier ooit in lijntje geplaatst vertaald om het beter te begrijpen. Later heb ik dit deel geknipt en geplakt en dit voor gelegd bij ons Franse verblijf, wij hebben nl een dochter met immuun afwijking en die zou nog 1x mee en zelfs rijden maar het voelde zo niet goed. Ze sprongen er zo goed op in. Hoop dat het hje helpt. Groet Ellen
Geplaatst door: Fam bomei 
, Datum:
16.06.2020 21:59
Dank jullie wel voor de antwoorden, ik ga de link gebruiken en kijken of het lukt.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
20.06.2020 00:07
Ik lees toevallig op de Facebook van camping La Yole in Valras Plage reacties van Nederlanders die elkaar aan het opnaaien zijn. Als de 1 niet gaat, gaat de ander ook niet en willen ze opeens allen hun geld terug. Schandalig hoe zij zich opstellen naar de camping toe...dan schaam ik mij soms wel om Nederlander te zijn. Kosten wat het kost het geld terug EISEN, terwijl je met gemak kunt gaan en de camping een duidelijk en helder beeld geeft in deze situatie. Maar men zit elkaar daar gek te maken. Ik weet het is maar een kleine groep die zo reageert maar ik vind zulke reacties gewoon jammer. Jammer voor de camping want ik weet uit eigen ervaring dat het een top camping is en het personeel heel klantvriendelijk is. Het liefst zeg ik tegen hem ga gewoon en geniet van de prachtige camping en je zult zien dat je gaat genieten!
Geplaatst door: Wima
, Datum:
20.06.2020 05:47
Dat je kunt gaan is nu wel duidelijk. Of je wilt gaan blijft een persoonlijke afweging. Maar elkaar opnaaien heeft weinig zin. Mensen moeten zelf nadenken en beslissen wat ze willen.