Geplaatst door: Hans030
, Datum:
29.11.2024 12:42
Ik ben zoals velen weten al heel lang actief hier en heb veel mensen aan leuke tips geholpen, maar haal er voor mijzelf ook regelmatig wat uit. Ook ik stoor me soms een beetje aan vragen naar campings met minimaal 7 glijbanen, maar niet meer dan 9, maximaal 145 standplaatsen, er mogen geen campers komen, of toch wel, en op maximaal 100 meter van zee en de bergen, minimaal 6 sterren, privesanitair met minimaal 2 wc's, mag je een blauwe zwembroek aan enz. Maar gelukkig haal ik er ook nog steeds voldoende uit om regelmatig even te kijken, dus ik blijf nog.
Geplaatst door: marian
, Datum:
29.11.2024 19:49
Eens met hans030. Ik haal er genoeg leuke info af. Los van het publiek wat hier komt, ligt het ook zeker aan ons en de beheerders dat de huidige trend er is. Er komen op een vraag vol eisen altijd direct een lading aan suggesties. Door het beheer en door het publiek. Dat werkt dit eisen systeem natuurlijk in de hand. Misschien moeten we met zijn allen daar minder op in gaan of vragen wat ze zelf al gevonden hebben. Ik lees graag de meningen en vind dit forum nog steeds de moeite waard. Ik sla een heleboel vragen in het overzicht over.
Geplaatst door: J
, Datum:
30.11.2024 10:32
Jammer dat mensen afhaken.
Het is misschien ook een beetje een generatie dingetje ? Alles moet tegenwoordig snel met zo min mogelijk moeite.
Wij als 60 plussers moesten het vroeger doen met een campinggids en vervolgens maar afwachten waar we terecht zouden komen.
We zijn dan ook heel blij met het lezen van ervaringen van anderen. Hebben daar al een aantal fijne campings door gevonden.
Aan de andere kant, jonge gezinnen moeten meestal in het drukke seizoen, zonder vooraf reserveren is geen optie meer en de prijzen zijn in juli en augustus hoog, dan willen mensen geen kat in de zak.
En als er dan een forum is waar je vragen mag stellen is dat voor die groep fijn toch.
Wil je geen reactie geven dan sla je die berichten over.
Gewoon niet teveel ergeren aan anderen, beetje water bij de wijn doen.
Geplaatst door: JaapJ2
, Datum:
30.11.2024 11:19
Helemaal eens met bovenstaande reactie. Blijf meningen geven. Mocht er iets voor je bij zitten, sla de camping op. Dat kan op deze site of op Google Maps. Zo bouw je een bestandje op. Camping-frankrijk.nl geeft voldoende mogelijkheden om je informeren.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
30.11.2024 16:39
Zoals al eerder gezegd, heb er geen moeite mee om tips te geven. Maar vind het wel ver gaan dat het forum soms gebruikt wordt als reisburo..: alle eisen op tafel leggen inclusief de reisperiode m.a.w. er moet wel plaats zijn, zodat men kan boeken, daar reageer ik dan ook niet op.
Geplaatst door: frank
, Datum:
01.12.2024 11:23
Het zal wel iets van deze tijd zijn dat je een heel verhaal af moet steken waarom je kennelijk niet meer op een website actief wil zijn.
Wat kan mij dat allemaal schelen?
Geplaatst door: Antonia
, Datum:
01.12.2024 15:43
Volledig eens met Frank.
Als je niet meer actief wil zijn op dit forum blijf dan gewoon weg.
Geplaatst door: JanMat
, Datum:
03.12.2024 10:48
Zijn de reacties "frank" en "Antonia" ook van deze tijd? Waarom reageren zij? Spreken zich zelf tegen.
Geplaatst door: ® Elfie
, Datum:
03.12.2024 15:09
Maar kunnen we niet ook proberen om dit forum dan weer nieuw leven in te blazen? Kom op met kampeerverhalen! Die lees ik graag. Even dat sfeertje nog even terugroepen. En al die glijbaanzoekers gewoon negeren, wat mij betreft.
Ik heb zelf niet zoveel bij te dragen, want wij hadden vier jaar geleden het onzalige idee om onze caravan te verkopen en een stacaravan aan te schaffen. Sindsdien lees ik met pijn in mijn hart de kampeerverhalen van anderen. Want die stacaravan gaat nergens heen. Die gaat binnenkort weer in de verkoop.
En eind volgende maand dan gaan we onze 'nieuwe' caravan (van tien jaar oud) ophalen bij de dealer. Toch maar weer. Ik verheug me zeer.
Geplaatst door: ® Janeway
, Datum:
03.12.2024 20:59
Ja het is veranderd, Soms is het ook lastig om juist die camping te vinden. Google komt eigenlijk altijd met campings die betalen en vaak bezocht worden via google..Dan draai je steeds in het zelfde cirkeltje rond. Toen ik hier eerst kwam een jaar of 20 geleden zocht ik een camping met eigen verhuur. Daarna snel met tips van hier een eigen kampeermiddel gekocht (een vouwwagen) Daarna kwamen de zoektochten naar campings voor jonge gezinnen. Jongste was 1,5.
Tot 2 jaar geleden, gezocht een camping voor oudere puber.. Ik heb altijd echt veel tips gekregen en ook terug gegeven. Meestal communiceerde ik wel terug in de topics. Nu zijn er weer nieuwe generaties die campings zoeken. Hehehe. De meeste vragen die nu komen zijn over het algemeen juist de campings die wij niet bezocht hebben. Ook is er facebook met diverse camping groepen en pagina's. En men is meer opgegroeid met het anoniem reageren op internet dan wij waren.
Maar toch blijf ik hier toch kijken, ik sla campings op in mijn campinggids. Heb al eens de campings langs de routes gebruikt enz enz. Altijd is er wel iemand die een tip heeft.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
04.12.2024 00:09
Zodra je je gaat irriteren aan andere mensen dan kun je inderdaad beter stoppen. Overigens staat het iedereen vrij om wel of niet te reageren. En ook om wel of niet door te geven welke camping het uiteindelijk is geworden. Misschien is het tijd voor een frisse wind op dit forum.
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
04.12.2024 08:19
@ Elfi:
Even dit topic pikken. Vwb de kampeerverhalen kan ik er wel eentje noemen die heel lang een vervolg kreeg. Zegt iemand "Liefde in een tentje" nog iets. Even zoeken en lezen maar.
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
04.12.2024 12:05
@ Elfie, zoek even op het forum naar “vakantieverhalen” ze dateren uit de coronatijd in ‘20. Waarschijnlijk zat jij toen nog in de stacaravanperiode. Daar staan vakantiebelevenissen in (sommige zelfs hilarisch) toen iedereen het moest doen met herinneringen ophalen en in NL vakantie moest vieren.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
04.12.2024 12:28
Ja, Slimpie heeft een punt. De tijden zijn veranderd. De bereidheid om uitgebreide reviews te schrijven over campings en hun omgeving is sterk afgenomen, laat staan om een mening met veel detail te delen. Hoewel dit forum beschikt over een uitgebreide zoekfunctie, valt het mij op dat mensen ook minder geneigd zijn om eerdere bijdragen te lezen. Bij het aanmaken van een nieuw topic verschijnt bijvoorbeeld de melding:
*"Om te voorkomen dat steeds dezelfde vragen worden gesteld, is het verstandig om eerst op het forum te zoeken. Als u een vraag over een camping heeft, kunt u eerst kijken of er al meningen over die camping zijn geplaatst. Via 'Snelzoeken' kunt u de camping vinden en zien of er reviews zijn toegevoegd."*
Dit verschijnsel zien we niet alleen op dit forum, maar ook op andere websites en sociale media, zoals Facebook.
Het resultaat is dat vaak dezelfde vragen worden gesteld en dezelfde antwoorden worden gegeven. Hierdoor krijgen bepaalde campings veel aandacht, wat er vervolgens toe leidt dat deze campings in het hoogseizoen al snel volgeboekt zijn. Dit terwijl deze website uitgebreide zoekmogelijkheden biedt, zoals zoeken via een kaart, op thema’s, beschikbaarheid of snelzoeken op naam of plaats van de camping. Natuurlijk vraagt dit wel enige inzet van de gebruiker om zich hierin te verdiepen.
Wat mij ook opvalt, is dat veel mensen tegenwoordig via Google Maps naar campings zoeken. Dit biedt echter geen filters, en veel vakantieparken met uitsluitend huuraccommodaties worden daar ook aangeduid als "camping". Hierdoor ontstaat een verwarrend beeld, en dergelijke vakantieparken noem ik liever geen campings.
Wat betreft AI-tools zoals ChatGPT: deze bieden op dit moment nog geen oplossing. Hoewel dergelijke tools waardevol kunnen zijn, ligt de focus op het geven van een antwoord, waardoor nauwkeurigheid soms te wensen overlaat. Bovendien weet je niet of een camping daadwerkelijk beschikbaarheid heeft. Toch zie ik hier potentie voor de toekomst. Voor nu is het echter nog niet zover, maar ik houd de ontwikkelingen zeker in de gaten.
Geplaatst door: Pim
, Datum:
04.12.2024 12:31
Lees al vele jaren de “laatste meningen” op deze site, voor tips maar ook gewoon omdat ik het nog steeds leuk vind om ervaringen van anderen te lezen. Ik ben zelf niet zo actief op deze site omdat we eigenlijk al jaren naar dezelfde camping gingen. Geen spannende verhalen dus. Sinds corona periode heb ik postcovid klachten en kamperen we nog in Nederland. Desalniettemin blijf ik de verhalen op deze site volgen.
Geplaatst door: Vakantie13
, Datum:
07.12.2024 09:43
Al vanaf het prille begin ben ik fan van deze site, en het is leuk om te merken dat onze camping wensen veranderen met het verstrijken van de jaren. In onze jonge jaren op vakantie met de vouwwagen en de kinderen. We zochten toen campings met bescheiden vertier voor de kinderen. Daarna samen met een caravan, we zochten campings met wandel en fiets mogelijkheden en zo stil mogelijk gelegen. De laatste jaren fietsen we met een tentje achterop door Europa en zoeken we nu vooral campings langs de route. We vinden nu echte pareltjes en genieten daar ook weer van. Afgelopen najaar vertrokken we met de caravan richting het zonnige zuid Spanje, om ons aan te sluiten bij de grijze golf, en via deze site vonden we overnachting campings die we nooit eerder hadden bezocht.
Daarnaast geniet ik van de verhalen die hier soms te lezen zijn ( Jan56..;) )
Ik hoop dat wij er nog lang gebruik van mogen en kunnen maken! Ode aan Johan en Tineke!!
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
07.12.2024 17:32
Ik kom hier ook al ruim 20 jaar, nog in de tijd dat onze kinderen mee gingen. Die zijn inmiddels al lang volwassen, en wij gaan al jaren weer met zijn 2en , nu met camper, toen met caravan.
Het is inderdaad wel veranderd hier, maar is dat niet overal, en de wat jongeren van nu zoeken misschien anders. Zoals iemand al schreef, wij moesten nog veel zelf uitvinden./ En zo gaan we nu ook nog het liefst, we zien wel waar we terechtkomen, en hoe lang we blijven.
Dat was met de kinderen wel anders, maar langer dan een week hebben we nooit op 1 camping gestaan.
Ik lees ook wel mee met camping Frankrijk op FB.
En daar ook heel veel dezelfde vragen, maar schrijf je dan, google eens, of lees de meningen.....krijg je de wind van voren, want daar is die site toch niet voor!
Alsof ik weet wanneer het ergens mooi weer is, of dat die camping wel rustig is, maar er moeten wel een aantal glijbanen zijn.
Of is er op die en die plaats wel schaduw, enz, enz.
Maar is niet alleen hier.
Is hetzelfde op bv een site met recepten, als er voor de 100ste keer gevraagd wordt naar een recept van.... wat dan ook. Schrijf je google, worden ze boos.
Ben zelfs al van een site afgeknikkerd omdat ik iets schreef van, daar en daar, is er heel veel van te vinden. Mocht niet, moest gelijk maar met tips komen, of niks schrijven.
Ja, dat wordt het dan maar, of ik vertrek, of ik schrijf niks.
Dan valt het hier eigenlijk nog wel mee.....
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
08.12.2024 18:59
"Ik blijf deze site bezoeken omdat ik hier veel lotgenoten tegenkom die dezelfde ergernissen hebben als ik. Blaffende honden die continu achter een afrastering staan te keffen, verpesten het plezier voor anderen. En die keutels, pal naast of zelfs midden op het wandelpad, maken een rustige wandeling tot een frustratie. Vooral de chihuahua’s en poedeltjes die uit campers komen en zich gedragen alsof ze de camping bezitten, zorgen voor irritatie.
En dan nog die overdaad aan lampjes van de Action! In plaats van de rustieke campingsfeer die ik zoek, lijkt het soms meer op een kermis. Een beetje respect voor elkaar, de natuur en de eenvoudige charme van het kamperen zou al een groot verschil maken."