Geplaatst door: Ivo
, Datum:
25.03.2026 14:58
Wij zouden low budget 6-8 weken op vakantie gaan,oa vrij staan met de camper bus op deel dagen. Nu met de gestegen prijzen twijfelen wij. We hebben het er over. Om thuis te blijven of door te rijden naar Spanje. Maar daar zijn niet zoveel acsi campings in het binnenland. We gaan korter als we gaan.
Zijn er meer mensen hier die overwegen thuis te blijven, of zijn er nog andere opties dan wij zien om te bezuinigen? Vertrek datum was 10 mei.
Geplaatst door: ® Carolien@1 
, Datum:
25.03.2026 15:43
Wat bedoel je met gestegen prijzen? Van de brandstof? Ik neem aan dat doorrijden naar Spanje dan ook niet slim is. Of begrijp ik je vraag verkeerd?
Thuis blijven lijkt mij persoonlijk geen optie!
Geplaatst door: Toon 
, Datum:
25.03.2026 15:55
Als je 2000 km ver weg gaat, en je camper rijdt 1 op 10, gebruik je 200 liter brandstof enkele reis. 400 liter retour.
Als die brandstof, diesel per liter 50 cent cent duurder is geworden, kost deze reis je 200 euro meer dan vorig jaar.
Als je wilt bezuinigen, dan moet je 80 liter diesel van 2,50 euro minder gebruiken.
Dat is dus 800 km minder, enkele reis 400 km minder.
Dus geen 2000maar 1600 km ver gaan.
Geplaatst door: Jan 
, Datum:
25.03.2026 16:08
Hoi.
Wij hebben onze planning wel veranderd. Zouden zes weken rondtrekken over de Peloponnesos in Griekenland. Eerst naar Brindisi, daar de ferry en weer terug. Gelukkig konden we de vooruitbetaalde boot annuleren. Gaan nu minder ver weg.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
25.03.2026 16:09
Duur of te duur dat is aan een ieder zelf om te beslissen
Hoeveel km je denkt te reizen ook
Het feit of er over een paar weken brandstof te verkrijgen is baart mij meer zorgen
Want als dat in mindere mate of niet het geval is
Blijf ik liever thuis als te stranden bij een Frans pompstation
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
25.03.2026 16:31
Minder ver is ook een optie ja, maar dat is Frankrijk ook, minder ver. Vorig jaar betaalden we daar ongeveer 1,60 voor de diesel, nu 2,21 dus ruim 60 ct verschil. We gebruiken de buscamper ook voor boodschappen ed. Uitstapjes. Spanje heeft de diesel voor 1,77. Boodschappen zijn in Spanje ook goedkoper
Niet gaan is echt een goede optie geworden, ons inkomen is niet aan te vullen (arbeidsongeschikt). Het moet uit de lengte of breedte komen
En de opmerking straks is er geen brandstof meer neem ik heel serieus. Had ik nog niet bij stil gestaan.
Het wordt een lastige keuze. Meer tips zijn welkom.
Weet misschien iemand of er een lijst/boekje is met goedkope campings? Daar kan ik ook nog wat mee, net zoals vrij camperen . Dat laatste kan niet lang achter elkaar omdat we medisch gezien stroom nodig hebben.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
25.03.2026 16:38
Waaarom niet bv noord Frankrijk ? De mooie kust onder Calais met de krijtrotsen ( Calais is trouwens óók de moeite waard) Tank bij een supermarche. Ga op een wat hoger gelegen camping staan zodat je een wijds uitzicht hebt over het kanaal met GB in de verte.
Boulogne sur Mer heeft veel muurschilderingen, dus als dat lukt....ga wandelen. Succes
Geplaatst door: Jack
, Datum:
25.03.2026 16:45
En...langs die kustlijn zien we verschillende camperplaatsen....hoeveel die kosten..????
Geplaatst door: ® irenem 
, Datum:
26.03.2026 11:03
Ter aanvulling op deze opmerking:
Het feit of er over een paar weken brandstof te verkrijgen is baart mij meer zorgen
Want als dat in mindere mate of niet het geval is
Blijf ik liever thuis als te stranden bij een Frans pompstation.
Zorg er gewoon voor dat wanneer je tank half leeg is dat je dan weer gaat tanken!
Geplaatst door: ® User14797 
, Datum:
26.03.2026 11:11
Ja, alles wordt duurder. Dan maar minder vaak uit eten, of minder terrasje pikken. Maar de vakantie afzeggen, dat NOOIT.
, Datum:
26.03.2026 11:11
Voor goede goekope en veilige overnachtingen
Op meesta mooie plekken
Neem een abonement op France Pasion
https://www.france-passion.com/en/#
En je komt echt pareltjes tegen
Langs de kust, tegenwoordig overal hoogte balken
Voor de strand parkings
, Datum:
26.03.2026 11:28
@irenem
Ervaring heeft mij geleerd dat je ,als je dan niks krijgt. Je ook pech kan hebben
Heb ooit iedere 100 km getankt en toch bijna zonder gestaan
Ook omdat een tankhouder de pomp uitschakelde,, geen benzine voor vreemden
En dit is dus geen staking oid die voorbij gaat
Als het nu fout gaat met belevering ,ook in andere landen is het een structureel tekort
Dus overal geen brandstof te koop, of op de bon
Laten we hopen dat het niet gaat gebeuren en alles normaliseert ,VREDE
Geplaatst door: Cornelis 
, Datum:
26.03.2026 11:32
Je kan natuurlijk ook gewoon in Nederland blijven, spaart enorm veel brandstof en in ons land zijn vast nog wel plekken waar je nog niet bent geweest. Ben je ook direct van het gepieker en getob af.
, Datum:
26.03.2026 12:17
Ja, spreek voor je zelf
Dit is een site over campings in Frankrijk
En NL , geen denken aan dat ik hier iets langer als een weekend ergens
Op een camping zou willen verblijven ,
Dus maken we dat gelukkig zelf uit
Geplaatst door: jelijn 
, Datum:
26.03.2026 13:09
Overwegen om thuis te blijven? No way.
Wij gaan! Eigen busje mee, dan kun je helemaal op zoek naar goedkope campings of overnachtingsplaatsen en we zien wel waar we uitkomen. Niet in Nederland maar ergens in Frankrijk waar de zon schijnt of in Spanje als we daar zin in hebben. Duur kun je het maken zo duur als je zelf wilt. Hier haal ik huismerken of lidl. Dat kan op vakantie ook. Dus geen verschil met als ik thuisblijf; eten moet je toch. Al zijn de boodschappen op vakantie in de winkel of op een marktje vaak goedkoper dus dan is op vakantie goedkoper ;-). Uitstapjes? Die hoeven toch niet duur: picknicken, wandelen, voeten in het zand, zwemmen in een riviertje, gezelschapspelletjes, dorpje bezichtigen en eigen broodje mee. (Of als je echt uit eten wilt neem een lunchmenu; plat du jour...)
Met de camper is niet-tol rijden vaak nog leuker dus tolkosten hoeven niet als je ze niet wilt.
Tja en de dieselprijs, die kun je inderdaad niet veranderen en kan duurder zijn maar..... die nemen we voor lief. Tanken bij supermarkten van de weg af is sowieso voordeliger dan aan de weg maar goed; het zal meer kosten dan vorig jaar. Maar die extra kosten wegen niet op tegen even op jezelf zijn met je partner/gezin, herinneringen maken, unieke uitzichten, mooie momenten.
Tja en als er geen brandstof mee is zoals hier gezegd wordt; dat zien we dan wel weer. Daar nu al druk over maken heeft weinig zin Als het zover is kun je je altijd nog zorgen maken. Er is altijd een oplossing, linksom of rechtsom.
Is dat Kop in het zand steken? Nee hoor, dat is genieten van wat je wel hebt en wat wel kan, Leven, want het kan zo voorbij zijn.
, Datum:
26.03.2026 14:31
En zo is het maar net👍🥖🍷🧀
Geplaatst door: ® Irene1 
, Datum:
26.03.2026 19:07
In Sierck les Bains sta je voordelig op Les Tilleuls. Luxemburg is om de hoek om te tanken. Zo zijn er nog volop leuke en voordelige campings.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
26.03.2026 19:11
Och te duur ?
Neem wat minder een terrasje of een wijntje of biertje.
Dan hoef je niet verder na te denken over de prijsverhoging van brandstoffen: een volle tank (70 liter) is slechts 10 euro duurder. Waar hebben we het over ?
Bij een overnachting op een camping maak je die paar euro ook niet uit, toch ?
Geplaatst door: Ien 
, Datum:
27.03.2026 06:50
Camping car Park, sta je in laagseizoen rond de 13€ met stroom en natuurlijk de municipals. Ik neem aan dat je de Park4night app hebt, daar staan alle overnachtings mogelijkheden op.
Geplaatst door: Ien 
, Datum:
27.03.2026 07:22
France Passion is idd ook een idee, al voel ik me toch altijd weer verplicht wat wijn te kopen, dat maakt het niet bepaald low budget!