Route naar camping La Chapouliere Ruoms
Geplaatst door: Esther 
, Datum:
12.05.2026 12:19
Wij gaan vanaf camping Solaire Veynes naar camping la Chapouliere in Ruoms. Er zijn nog wat verdeelde meningen over de reis hier naar toe. Wel of niet de D4. Wij rijden met auto en caravan. Alvast bedankt.
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
12.05.2026 12:49
Ik heb geen idee waar die D4 precies ligt maar vanaf Montelimar tot aan Ruoms is het met een auto en caravan heel goed te doen.
Ik heb 3 routes bekeken op Google Maps maar ik kwam daar geen D4 tegen.
, Datum:
12.05.2026 12:57
Dank je Hans. Dan heb ik wellicht niet goed gekeken. Zou u de namen van de wegen willen doorgeven wat een goede route is om te doen. Alvast hartelijk dank.
, Datum:
12.05.2026 12:59
Hans, het is de route de Saint Reneze. Als ik vanaf camping Solarie plaats, Veynes naar Ruoms intoets kom ik hier de D4 tegen. Maar veel haarspeldbochten.
Geplaatst door: ® Janeway 
, Datum:
12.05.2026 13:00
Wij gingen met een vouwwagen en hebben eigenlijk gewoon googlemaps gevolgd. Wel opletten er is op een gegeven moment een afslag waarbij je door een tunneltje moet.. Die moet je niet nemen. Dat past net wel of in het ergste geval dus niet. Je moet dan een stukje door het dorp. Maar rijd net zo makkelijk.. De route die wij namen was wel bergachtig en op een gegeven moment wel met haarspeldbochten. Dus misschien met een caravan niet handig. Vraag mij niet welke nummers de wegen hadden. We gingen op de kaart gezien boven langs
, Datum:
12.05.2026 13:04
Aanvulling: de D4 gevonden en die ia niet geschikt voor auto met caravan. Op deze smalle weg ga je door een met verkeerslichten geregelde tunnel (rotsen).
Ik zou het niet doen en deze weg komt uit in het kleine smalle centrum van Ruoms.
Beter via Montelimar, Aubenas, Vogue Ruoms.
, Datum:
12.05.2026 13:12
Vanaf Vogue is het een rechte weg naar Ruoms. Rechtdoor blijven rijden en bij de rotonde bij de Super U rechtdoor. Bij de dan eerstvolgende rotonde eerste afslag en dan ben je bij de camping.
En wegnummers kan je beter even opzoeken in Google Maps op de route die ik aangaf.
, Datum:
12.05.2026 13:26
, Datum:
12.05.2026 13:32
Geplaatst door: ® Manus 
, Datum:
12.05.2026 14:10
... en als tip : schaf een goed navigatiesysteem of een navigatie app aan, die ook routes voor een caravan aangeeft. Alle problemen opgelost.
, Datum:
12.05.2026 14:46
Geplaatst door: Manus 
, Datum:
12.05.2026 15:04
Ik gebruik een TomTom Exclusief. Te gebruiken voor auto, motor, auto met caravan, camper en vrachtauto. Ook zelf routes maken op pc of tablet. Met file melding, snelheidscontroles, tankstations, parkeerplaatsen, noem maar op. Kost wat, maar je hebt ook wat.
, Datum:
12.05.2026 15:13
Super, ik ga even hiernaar kijken. Dank voor je hulp.
Geplaatst door: ® RonnyS 
, Datum:
12.05.2026 19:24
Geplaatst door: ® FR1 
, Datum:
13.05.2026 11:54
Beste Hans555,
ik denk dat je in de bonen bent.
De D4 is een prachtige weg om met een D4 bij het noorden van Ruoms de Zuidelijke Ardeche binnen te komen vanuit Bourg Saint Andeol. Ook met de Caravan prima te doen.
Ja er zijn scherpere bochten en aardige stijgingen en dalingen, maar geen enkel probleem om te berijden met camper of auto + caravan, nergens smal of benauwd.
Je geniet veel meer van de omgeving met prachtig uitzicht op Rots van Sampzon bij binnenkomst. Via de Montillemar Sud en Aubenas route rijd je aardig om via het Noorden vanuit jullie huidige bestemming.
Deze route al minimaal 20 keer bereden, maar nergens tunnels met stoplichten etc? Ben je niet in de war met de D290 Gorges route of de D4 bij Ruoms richtijng Largentiere?
Dus idd echt doen de D4 vanuit Bourg st Andeol richting Vallon Pont Darc, mooiste route!
, Datum:
13.05.2026 12:19
Aanvullend, de route naar Nyons is ook erg mooi, na Nyons is het heel goed te rijden op de rand van de Provence, vlakke stukken tot aan overkant A7/Rhone, na stadje Bourg St. Andeol rijd je via wat mooie bochten steeds verder omhoog de bergjes in, vergeet niet wanneer je bijna boven bent even kort te pauzeren, daar heb je een uitzichtpunt over het Rhonevallei en de bergen van de Drome aan de overkant. (Table d'orientation Belvédère)
Daarna rijd het prima door via glooiende maar vooral rechte wegen in een schaduwrijke omgeving naar Saint Remeze,
Daar ook natuurlijk de moeite waard om alvast even te stoppen en te ruiken aan de Lavendelvelden op het plateau.
Dan licht stijgend naar de Grot de Chauvet en vandaar prachtig dalend naar Vallon Pon't Darc met een prachtig uitzicht.
Geniet van de rit, kiezen wij elke keer voor als we in de Ardeche komen en niet via de N102, veel meer charme.
, Datum:
13.05.2026 12:21
Hier nog even de juiste tekst van opmerking 1:
ik denk dat je in de bonen bent.
De D4 is een prachtige weg om met een D4 bij het noorden van Ruoms de Zuidelijke Ardeche binnen te komen vanuit Bourg Saint Andeol. Ook met de Caravan prima te doen.
Moet zijn: ik denk dat je in de bonen bent met een D4 bij het noorden van Ruoms.
De D4 in het oosten is een prachtige weg om de Zuidelijke Ardeche binnen te komen vanuit Bourg Saint Andeol (Via St Remeze). Ook met de Caravan prima te doen.
Geplaatst door: ® Hans 555
, Datum:
13.05.2026 17:34
Ik heb die D4 ook al vaker gereden en idd. Richting Largentier. Vanuit Roums de brug over en rechts af. Weldegelijk een uitgehouwen tunnel die met verkeerslichten wordt geregelt. Die weg zal ik niet met een hoge camper of caravan oprijden. En dat is mijn mening en advies.
, Datum:
13.05.2026 22:13
Beste Hans, dat is helemaal niet de weg waar het omgaat, kijk naar de weg vanuit Vallon pont darc naar het oosten, namelijk richting bourg st andeol, dus naar de A7.
Die D weg bedoelen ze. De weg naar Largentiere heeft er niks mee te maken, die komt vanuit het noorden. Ligt helemaal niet op de route vanuit de Drome.
Geplaatst door: Jan56 
, Datum:
13.05.2026 22:57
De route die FR1 beschrijft via Bour st Andeol heb ik al 2x gereden met best grote caravan en is uitstekend te doen. Voor Vallon Pont 'Arc aantal haarspeldbochten maar deze leveren geen problemen op. Beneden kom je op de grote rotonde waar je jaar Ruoms kunt rijden.