Geplaatst door: ® Wim
Datum: 06.10.2004 18:52
Ek soek hulp asb.
Kan iemand dalk vir my se of n mens nog vir die die ou skottelbraaiers deksels kry of nie.
Ek is nou al moeg gesoek na een maar kry nerens een te koop nie.
n Tel. of adres sal voldoende wees.
Geplaatst door: Hong li
Datum: 06.10.2004 19:36
¸»ÇÒ °ÍÀÌ´Ù ³ÊÀÇ Áö±ÝÀÌ ¸ðµÎ¿Í ¾²´Â ±×·¯³ª Àú ¾ß¿µÀåÀÌ ÁÁÀº ¹«¾ùÀ» ±×°ÍÀ» ¸ð¸¦ÅÙµ¥.
Geplaatst door: gerrit
Datum: 06.10.2004 19:59
Ik heb boekzeerte van lach'n.
Datum: 06.10.2004 20:07
Komt de knecht bie de boer, zegt de knecht "hoe giet met't peerd?", zegt de boer "het peerd giet niet maor 't peerd löp.
"O" zegt de knecht, "hoe löp het peerd dan?"
"Giet wel" zegt de boer.
Geplaatst door: André
Datum: 06.10.2004 20:08
Da kuj we zegn jah,pien i de pins va ,t lachn
Geplaatst door: ® lili@n
Datum: 06.10.2004 22:41
Ai dan toch noe allmoal in 't plat begint,dan hek ook noch wa een leuk stukske van Willem Wilmink:Zundag weer verjoarsvezeet en iej wet wa hoo dat geet: Herman hef zoo zeek ewes,Graads mut ok weer oonder 't mes,Trui hebt z'alns a vot enomn,Kloas is oet de tied ekomn.Leida hef zonne pien in 't lief,oo,dat aarme,aarme wief. En hoo is 't dan noe met Bennard?
Heftan tattat!Heftan tattat? Hee har veuls te veul patat had en doar hef e't dus an 't hat had.
Dat genoal,oo man, oo man, doodzeek goa'j op hoes op an.
Geplaatst door: ® andré
Datum: 07.10.2004 00:26
Eejh Gait, hoe giet met de boekzeerte?
Giet wè, moei,j
Moor jah better pien in de boekke fan ,t lach,n
dan ,n zeeren pokkel fant wark,n o nie dà
,K heurt wè
Geplaatst door: ® André
Datum: 07.10.2004 00:42
"Dokter".
Gradus had op ,n dag olderjeekesse pien in d,n dekkel dus hé noarn doktor en hie zijt dokter ,k het olderjekes pien in de harses hej d,r nie wà veur.
Jewè zéj d,n dokter ie krieg và mien zwore zetpill,n
en dan zie ,k ow volgende wèkke wè weer trugge as ,t nie hilp.
Wèkke drop hè weer trugge en zeit dokter ,k het de hiele wekke die ommundig groette pill,n van oe evrette,n moor ,t hilp gien kloot stèk die dingen moor in de konte.
Geplaatst door: anno
Datum: 07.10.2004 08:38
Moi Annechie,
Het dut mie deugt das stoe ook een dialect proatst.
Din hebb'n wie toch weer wat gemain.
Ik heb aal n'haile tied gain riemkes meer van die lez'n.
Hou komt dat toch. Ik heb ze echt mist.
Moar misschien is't n'goad idee om ains ain keer ain in't plat te schrie'm.
Ik bin beneid noar dien reactie. (Kist mie nog volg'n?)
Nou ik hol er nou mit op, want ik mot noar mien waark over een haalf uur, en mien boas wordt anders kwoad.
Tot morg'n (boo'm de o mot aiglieks twai stipkes, moar dat kin ik hier nait veur elkoar krieg'n)
Nou Annechie, k'heur vast nog wel van die....
Dien troue vriend, Anno
Geplaatst door: Marjanne
Datum: 07.10.2004 08:59
Agoeie jonges, ik kin jammergenôch net yn it Tukkers reagearje, mar binne der ek noch minsken die't it Frysk behearse?
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 07.10.2004 09:05
Nou Anno,
'T is meer zo dat ik oe 'emist hebbe..... Mien inspiratie leut d'r mien bienoa van in de steek! Maar... ie hebt ok neet goead elèzen heur... Ik heb op 2-10 nog twee riempkes ezet op 'gieren' en op 'ondergaande zon en het kampvuur'... en gisteren natuurlijk det gevalletje hier!
Riemen in 't plat is nog moeilijker dat 't gewoon te schrieven, maar wal heel arg leuk natuurlijk, wie zal't zegg'n, ut begint mangs mar zo te borrel'n.......
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 07.10.2004 09:08
Ooo, Anno.....
ööö.... dis'n bedoel ie hè..... Alt plus 148.... ;-))
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 07.10.2004 09:46
Ongelukkig is my terugvoer na hierdie naweek in die karavaanpark,net negatief. Geen klere/handdoek hakke in die storte nie, gebreekte seep/shampoo rakkies in storte en 'n knop om te druk vir presies 5 sekondes water in die stort. Twee van my 5 bespreekte plekke se kragbokse het geen "binne-goed" gehad nie. Ons het hierdie situasie/dinge onder die bestuur se aandag gebring en hulle reaksie was as volg, hulle het gelag oor 5 sekondes storte, hulle sou die rakkies en hakkies herstel voordat die gros karavane arriveer (nooit gedoen)en ons gelde is aan ons terug betaal waar daar geen krag punte was nie. Gelukkig kon ons onder mekaar krag deel. My eerlike mening, hierdie park is nie die hond se *** werd nie en 75 staanplekke met 4 storte en 3 toilette vir mans?
Datum: 07.10.2004 09:50
En dat helemaole van uut suud afrika. Muj toch heurn.
Johan zal wel bliede weesn, dai 't daor ok kunt ontvangen.
Datum: 07.10.2004 10:18
Op zoaterdagoamd kumter een jog keerl an't loket van't station um een katie te koop'n.
Waar zal de reis naar toe, vrög de beambte. Ik mut een katie hen en weerden, is't antwoord. Maar ik moet weten waar je naar toe gaat, zegt de man achter 't loket. De jongkeerl wördt kwoad en röp: Ik zal oe zeker an de neuze hang'n woar ik vanoamd noar de meid goa.
Geplaatst door: ® Piet
Datum: 07.10.2004 11:23
Ok ik weune noe a 9 jaer in Brabant. Ut voal nie mee (zeeuws schrieve is best moeilik, wouwelen hi beter!) Ik bin blie da d'r nog meer mensen varre wig weune en ok nog eimwee ebbe ni ut Zeeuwse. Ik komme eiheluk uut Hoes en 'k vin julder site heweldig. 'K za nog we vaker kieke.
Geplaatst door: sandra
Datum: 07.10.2004 11:26
ik weet niet bij welk dialect dit hoort... het slaat in elk geval nergens op...als je geen "plat" kunt...laat het dan a.u. b. Qua niveau verschillen jullie niets als degene uit rotterdam! Ga lekker met z'n allen naar de chatbox!!!! Daar ligt jullie niveau!!!
Geplaatst door: Jacqueline
Datum: 07.10.2004 13:06
Wow Sandra schiet met scherp!
Ik lach me rot om dit topic. Ik woon in Twente, maar praat jammer genoeg geen dialect. Maar volgen kan ik het wel! Veel Tukkers hier op dit forum!
Enfin, msn'ers hebben dus ook zo hun eigen taal. Degene die dit topic begon was waarschijnlijk zo gewend aan het chatten op msn, dat hij of zij gewoon doorging. Ik vind msn taal helemaal niks, maar moet bekennen dat mijn eigen dochter net zo hard meedoet daaraan. Dan lees ik over haar schouder mee en denk ik "waar heeft ze het over?". Dat is nou precies de bedoeling waarschijnlijk........... :-)
Datum: 07.10.2004 13:53
Jacqueline ie mut toch iens probeer'n met te doen. Ie zult zien daj verriekt ow leem. Met proat'n en in ow moers toal dat is machtig mooi. En al kunt de aandern oe niet begriep'n of verstoan hier op dit forum, schrief moar raak. En zoas Annechie al zee, Tukkers en Sallanders vuult zich met mekare verbund'n.
Geplaatst door: Elma
Datum: 07.10.2004 13:58
Nog niet zo lang geleden stond hier nog een heel stuk over in de krant.
Jongeren kunnen niet eens meer foutloos schrijven,door die rare afkortingen,en het opschrijven zoals je het zegt.
Ga maar eens kijken op een chatsite.Komen er woorden langs zoals,sijn,zecht,egt.
En diegene die hier mee begonnen is,schreef het niet in het dialect,maar het zijn gewoon stomweg taalfouten.Op een enkele typ fout na.