Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Altamara
, Datum:
19.10.2005 15:54
Hihi, er zit weer iets in de lucht waardoor men gaat snauwen. Er zijn veel topics op het moment waar de mensen elkaar bij het minste of geringste in de haren vliegen of op hun teentjes getrapt zijn. En de bijdehante (je schrijft het echt zo) opmerkingen vliegen over en weer. Wilma is denk ik wel een ander geval. Jullie moeten niet zo boos op haar doen. Er zijn nou eenmaal mensen die zo gekwetst en teleurgesteld zijn in het leven dat ze alleen nog maar plezier hebben in andere mensen op de kast jagen. Heel sneu. Maar gun haar nou haar pleziertje, het is waarschijnlijk het enige leuke dat ze beleeft op een dag.
Geplaatst door: wilma
, Datum:
19.10.2005 15:58
beste domme mensen, dachten jullie nou werkelijk dat je een dialect zou kunnen schrijven? jullie zijn heel grappig dat wel maar verdiep je er eens meer in; de taalkunde wordt het begrip dialect liever vermeden, omdat het gebruik ervan het wijdverbreide misverstand voedt dat er een natuurlijk verschil tussen 'hogere' variëteiten ('talen') en 'lagere' variëteiten ('dialecten') zou bestaan. maar goed veel plezier met deze idioterie en ga vooral door, ik heb momenteel weinig te doen dus geniet met volle teugen van jullie gezwam; geweldig ga vooral frequent door.
Geplaatst door: Anita 
, Datum:
19.10.2005 16:01
Misschien kan je meegaan naar Pakistan Wilma!
Geplaatst door: je weet niet wie ik ben 
, Datum:
19.10.2005 16:04
Dit topic EN dit forum zijn het bewijs dat Internet alleen nog schijnt te kunnen funktioneren als de anonimiteit gewaarborgd blijkt te zijn en elke nitwit kan schreeuwen wattie-wil....je probeert om de krenten uit de pap er uit te halen. Helaas is er steeds meer pap en steeds minder krenten.
Geplaatst door: Anita 
, Datum:
19.10.2005 16:07
Van de digitale Volkskrant geplukt voor jullie en vooral voor Wilma:
Orkaan Wilma nu in zwaarste categorie
ANP
MIAMI - De orkaan Wilma is woensdag verder in kracht toegenomen en bereikt windsnelheden van meer dan 250 kilometer per uur. Wilma is daarmee een orkaan van de vijfde categorie, de hoogste op de schaal van Saffir en Simpson, meldde het Amerikaanse Nationale Orkanen Centrum (NHC).
Geplaatst door: froukje
, Datum:
19.10.2005 16:20
Tsjonge, dat belooft nog wat........
, Datum:
19.10.2005 16:21
Ja Johan, wanneer mogen we nou eindelijk registreren? Het maakt het denk ik een stuk plezieriger hier.
En nog iets anders. Hoe zou't met Rivi zijn? Heeft iemand nieuws?
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
19.10.2005 16:37
Bonjour madames et monsieurs !
A bientot en France et bienvenue en Hollande !!
Excusez moi, je suis hollandaise et je parle un peu Francais, mais trés beaucoup Hollandais. J'ai habitez en Sallande et j'aime beaucoup parler et ecrire en Sallandais !!!
We zijn al weer 5 dagen thuis en ik heb dit forum af en toe even gelezen. Om eerlijk te zijn, niet helemaal, want als je weg bent gebeurt er veel en gaat de tijd snel. Maar als je hier leest, gebeurt er ook nog al het één en ander ! Even dacht ik, zal ik wél of zal ik niet ? Maar nu heb ik 'm weer en ga ik verder in het lekkere verbasterde Sallands !!!
Gelukkig binne wie in een beveurrechte pesitie, daw mear as ene spraoke könt proatn en schriev'n.Joa, hollands héw op de legere schole al eleard, frans leare wie alle vekaanties mear aw op vekaantie bint in dat mooie laand en daw dan ok nog een mooie taaltje as sallands, grönnings, fries, limburg of brabants könt, vin ik nog steeds een stukkie extra !
Allemachtig, wat hebbe wie een mooie tied ehad in Frankriek.De moand juni an de blauw kust, doarnoa zeum wekk'n in de pyreneën en toen nog 's wear zeum wekk'n an de blauw kust. Noe muk wè zeng dat't wear in september minder was as in de veurgoande joarn, má 't vermaek was d'r nie minder umme ! Dat hef dan ok as gevolg, da'k de weagschoale veurlopig má veurbie lope . . Effies nargens an dèènk, zörg'n dat de rotsooi wear op eruumd wöt en beseff'n dat ze oons disse tied nie mear of könt nemm !
Zoäs ik á schreve: 'k heb nie alles elèès'n, dus ik bin arg beniejd hoe't met jullie ollemoale giet. 'k Heb wè vake an disse topic edach.
Netuurlijk hef iederene nog strak de scholders d'r onder en de kop d'r veur en löt gienene zich (deur wie dan ok) van de wieze breng ! 't Is ja merakels mooi dat disse topic nog steeds bestiet al mear dan 'n joar !!!
, Datum:
19.10.2005 16:46
anita lieve schat, hartstikke bedankt ik heb zitten schudden van het lachen, echt tijden niet zo gelachen, leuk leuk leuk; mensen ga door heerlijk die aandacht!
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
19.10.2005 16:54
Ha Rivi...
Wat fijn, da'j d'r weer bint! Wie hebt oe 'emist heur en oooh wat hebt wie 't vake oaver oe ehad! A'j all'n pröttel an de kaante hebt mu'j 't hele epistel maar 'ns deurlèèz'n, 't is af en toe beslist de meujte weerd!
Ik hoppe dat wie oe hier weer vake zeet, hoe meer ziel'n hoe meer vreugd...
Zelfs 't genöster van Wilma is weer 'n betje 'zoolt in de pap'! Zelf is ze misschien neet groot'ebracht met dialect, snapt ze neet wat veur oons 'moodersproake'is, 'n stukske cultuur met gemak, woar wie bar zuunig op bint!
Geplaatst door: gerrit 
, Datum:
19.10.2005 18:22
Wilma: Een storm in een glas water.
Rivi welkom terugge. Wie hebt vake oaver oe had. Hoe zol toch met Rivi goan, wie heurt moar niks. Eindelijk doar is ze weer.
, Datum:
19.10.2005 19:27
nou Gerrit niet zo denigrerend hoor
Geplaatst door: visje
, Datum:
19.10.2005 21:50
Ach, waait wel weer over!
Brenda
, Datum:
19.10.2005 22:10
Zo dat gaat goed zeg. Eerst riep ik om Barbarab en die kwam gelijk en nu Rivi en weer direkt raak. Hoi Rivi, dat was nog es vakantie vieren! Hoe lang? Een maand of 5? Volgend jaar weer?
Ik probeer er nog es één: Bonasera! Waar ben je?
, Datum:
19.10.2005 22:21
Altamara... roep Anno ook eens, mischien hoort hij het en komt ook hij terug....
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
19.10.2005 22:32
Rivi geweldig da'j d'r weer bint, tsjonge jonge da's nun tied leed'n, en inderdoad wat Annechie a schreef, wie hebt oe mist.Ai alle pröttel an de kaante hebt mu'j op oe gemak de hele boelis noalèz'n. In de vakaansieperiode
was't effkes niks, 'n bult geoha en gepröttel, maar ach dat gung ok weer oawer. Net as dat arme wich wat hier zo neuzelt, zee kan wa 'n baantje nèm'n in de politiek, doar könt ze nog wa wat meer van dee leu gebroek'n.
, Datum:
19.10.2005 22:47
Aaaaaannooooooo, kom eens bij die wichies vandaan!
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
19.10.2005 22:52
Annechie,Gerrit en Lilli@n 't is noe a wear genietn !
Den storm in dat glas water, die krentn in de pap en dat zolt op die slakkn. Mangs dèènk ik: wat kan 'n mèènse zien plezier toch veknooin, loat oons mà lach'n.
Altamara, da's gin vekaantie mear, da's gewoon vear-en- een-halve maond wegwèèn. Volgend joar biw van plan twee kear (in veur- en noajoar)twee-en-een-halve moand noar 't zuud'n te goan.
Wie wilt d'r zo völle meuglijk van profitearn. Wa'j vedage hebt ehad, nemt z'oe monn nie mear of, muj mà dèènk.
Noe mök d'r wè bie vetelln, daw de kleinkinders ok nog twee wekke te logearn hebt ehad. Twee dametjes van 8 en 9 joar, doar bij wè drök met, mà 't is ok onmeunig gezellig ! En eh . . . ie mist ze dan nie zo lange.
Annooooo, ik bin ok zo beniejd !!!!
How geet 't, kest doe d'r een beitje met out de voutn ???
(mien grönnings stelt netuurlijk niks veur, mà toch !)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
20.10.2005 20:39
D'r bint vandaag nich völ leu wès um hier wat te schriev'n, allemoal te drok
met van allns en nog wat zeker.En ik wil diss'n topic nich op de volgende blz. hebb'n.Wat 'n blad, wat 'n blad is d'r vall'n ie blieft er met an't werk.Iedere wèk mu'j dat spul wa opruum'n aans kom ie an 't eind van 'n herfst d'r nich meer deurhèn.De kluur van de blaar wodt noe wa heel mooi.
Annechie heb ie nich 'n mooi gedicht oawer de herfst? Da's vast wa 'n oonderwerp woar ie wat met hebt.
, Datum:
21.10.2005 12:29
Lili@n... bin ik aanders uut de gratie..?
Stuur mie dan maar vlug een pondje inspiratie!
Misschien kump het an wel weer boavendriev'n
en kan ik weer ellenlange gedichten schrieven
Natuurlijk, klip en kloar
oaver 't lèste stuk van 't joar!