Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
03.11.2005 11:17
Nee Annechie, moar om 10 veur zeum start ik de bus om de kienders noar schoale te breng'n.
En ik magge 's morgn's greag kalm aan doon. Rustig plakkien brood, bakkie thee derbi'j en vervolgn's nog een bakkie koffie...vandoar da'k er altied op tied bi'j bin.
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
04.11.2005 08:29
Dat geet hier net zo.. Um vief uur geet hier 't lich an en um zes uur geet 'n eerst'n de deure uut. Wie hoalt d'r ok neet van um de dag al met heust'n te beginn'n, dat ku'j 'n heel'n dag nog...
Hoe is't Lilian, he'j oe moat, de moes nog weer ezééne?
Zo Rivi, ie hebt dus ok gedroad-kuierd? Ja, ik weet 't, da's hartstikke leuk..
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
04.11.2005 13:15
Als je allergisch bent voor platjes, kun je beter maar uit hun buurt blijven !!
, Datum:
04.11.2005 13:19
Ha, ha, ik was wat te vlug (of eigenlijk veel te laat) met een reactie op "platjes", ik was op een vorige pagina !!!
Ja Annechie, 't was gezellig en dan is het ook wel erg verleidelijk om niet alleen te kijken wie er chat, maar ook om mee te doen !
Kom op, laat jij je ook eens verleiden !
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
05.11.2005 23:50
Jongs, dit kan toch neet, de topic vlôg zo nog noar de aandere bladzij.......
Wie mut 'm wa in ere hol'n aans kriegt wie ginne "appeltaartenparty" meer en dat zol toch jammer wèn. Gister trouw'ns 'n wortel-notencake bakk'n, da's ook weer eens heel wat aans, betje walnutt'n de deur, geraspte wortel,kaneel,botter,snufje zôolt,2 eier en betje zelfrijzend bakmeel, gewaagde combinatie, meer dan hei ok wat.Noe nog 'n chocoladecake maak'n ,nee nig meer op dit uur, meer môn'n of oawermôn.Dan za'k oe de oetkomst hier wa weer vertell'n.
Trouwens a'j nog 'n betje van creatief hoolt........zundag wôdt d'r nog 'n creatiefbeurs hoól'n bie Fraans op de Bult an de weg van Hengel noar Olnzèl!
, Datum:
06.11.2005 21:02
Lili@n, 'k bin 't helemoal met oe eens, dit giet nie goed zo ! Zol iederene à wear drök wèèn met de vekààntie veur 't volgend joar, of zoln ze ollemoal nog muu wèèn ?
Zelf kreeg ik las van ontwenningsverschienseln en hè'k net de koffer wear innepakt veur 'n paar daang Texel. Doar bin ik nog nooit ewès. Noe hè'k vriedag via internet met edoan an 'n veiling en ik ware de hoogste bieder, met gevolg daw monn'n al weggoat. 't Wear 's wat ààns !
As 't wear noe nog 'n betje redelijk (dreuge) wil bliem, dan vermàke wie oons doar ok vaste wè !
Dus: moggen jullie mie missen . . . . . . .
, Datum:
06.11.2005 22:26
Dan zit'ie op Txel.....
Hoe kunt ieleu noe toch zo twiefeln an oons geweldige topic.. Wie bint deurdet 't een peuske zo ontzettend hard eloop'n hef gewoon een betje verwend!
Bin ieleu de tied vergett'n dat wie 't topic noa 't weekend argens op pagina drie weer op moss'n zeuken?! Echt woar en dat kwam destieds regelmoatig veur... en toch kwam 't altied weer veur 'n droad!!!
Ik was trouwens niet van plan um te woch'n op de nieje appeloogst heur Lili@n, ik denke dat wie d'r in 't veurjoar bie oe in de bongert een prima bloesemfeestje van zoll'n kunn'n maak'n, mag't wie wal betieds beginn'n.. aans is Rivi weer de hort op..
Yeoman, gelukkig bin ie met oe vrouwmense weer terugge. Ik vin dat't op 't moment maar 'n naar onrustig prutteltje is door in die mooie 'lichtstad'... Zunde toch, wat haalt ze zich toch in't heuft, wat breg det noe op...?
Ps. 'N paar nieje frisse metschrievers zoll'n trouwens van harte welkom wèèz'n heur... Wie veult zich uutgedaagt.... 'N ieder op zien eigen maniere natuurlijk... Plat, ABN, lekker Vlaams of op zien Fries.... 't maakt niet uut....
Geplaatst door: ® Jolie 
, Datum:
06.11.2005 23:13
Nou, dan zal ik ook maar weer eens wat zeggen. In ABN, want ik kan wel plat proatn, moar schrieven vink toch wal lastig. Annechie ik ben vanmiddag nog bij je dochter op bezoek geweest. Was met mijn oudste wezen winkelen op de koopzondag daar en had mijn auto bij haar geparkeerd. Heb haar daarna nog even van het huiswerk gehouden. En vrijdagavond bij jullie was ook weer gezellig!
Lone Ranger, we hebben inderdaad prachtig weer gehad. Lekker warm en dus helemaal niks gedaan, behalve winkelen en op het strand liggen en eten. Schandalig toch.
Morgen hamster kopen voor jongste dochter. Het hok steet kloar.
, Datum:
08.11.2005 07:59
Jolie... hè'j oene wichter al blie'j emaakt?
En veur de rest van 't stel, vertel 'ns, 't geet d'r noe toch wal aardig op an... Kump Sinterkloas nog bie oeleu...?!
Geplaatst door: gerrit 
, Datum:
09.11.2005 19:10
Mut now toch wel êm reageern. Disse topic was niet meer te zien op het eerste blad. 'K heb 't hatstikke drok. Bin 's-oamds late tuus en 's-mans vrog weer vot. Dus veurlopig hol ik mie hier êm rustig. 'T kump wa weer.
Geplaatst door: ® Jolie 
, Datum:
09.11.2005 20:06
Annechie, de hamster is arriveert en dut ut good. Hij slup nog wa 'n betje veulle, maar det leere wie'm wal of.
En natuurlijk goat wie sinterkloas viern. Dit joar veur het eerst zonder echte geleuvigen, moar doarum nog wa gezellig toch? En wie hebt den kearl lest in Spanje de breefkes met oonze wensen al egeven.
, Datum:
09.11.2005 20:27
@allen:
Dag beste mensen,
Ja ik ben al uit mijn vaderland gevaren
En bevind mij op de woelige baren.
Momenteel in de Golf van Biscaye
En het is u allen geraaie
U nog even te gedragen
Zodat ik eenieder met een leuke surprise kan behagen.
Sint
, Datum:
09.11.2005 22:37
Yeo ie bint geweldig, wie volgt...?
, Datum:
10.11.2005 12:53
Sinterklaas die goedheiligman, ja die kan er in de vorm van Yeo heel wat van.
Henk als ik er niet uitkom met de gedichten dit jaar mag ik dan bij jou aan kloppen? :-)
Die tijd komt inderdaad weer aan en dan op het laatste moment nog wat van die rijmpjes in elkaar flanzen (of met s?) Onder die druk wil het nog wel eens vlotten, maar geef mijn portie maar aan Vikkie.(die lust ze overigens wel rauw).
Nu eerst maar weer vlug aan de huishoudelijke taken....en dan zeggen ze ook nog dat huisvrouwen niks te doen hebben.Ik heb nog nooit zo'n uitgebreide baan gezien als juist dat: manager, psychologe,kookwonder,interieurverzorgster,vrouw van, moeder van,schoonmoeder van,boekhoudster,sova-trainster,relatie-bemiddeling,verzorgster in de breedste zin van het woord,conflict-bemiddeling en zo kan ik nog wel even doorgaan. :-)
Geplaatst door: Anita 
, Datum:
10.11.2005 13:28
Lilian, Omdat het vak als huisvrouw en huismoeder zo hoog complex is doe ik liever af en toe is wat anders en laat ik manlief de taken waarnemen hier in huis. Dat geeft echt een hoop rust. Als ik dan aan het bellen ben dan zeg ik gewoon, ik ben in gesprek, klaar. Dat moet ik hier thuis is doen, breken ze meteen de tent af (nou ja bij wijze van spreken dan). Het organiseren van het huishouden is inderdaad een onderschatte functie. Misschien kan Sinterklaas dit jaar eens wat extra's in de schoen leggen voor alle mensen met een hoop zorgtaken thuis.
Geplaatst door: W!m 
, Datum:
10.11.2005 15:07
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
10.11.2005 18:35
Dag Sint,
Als 55+er zou ik graag het volgende vragen én krijgen:
- een beetje respect van onze regering...na een leven van hard werken, een beetje vrijheid... om nog enige tijd met onze caravan op reis te kunnen.
- Dat we veilig op straat kunnen lopen en we geen schrik moeten hebben dat ons hebben en houden in de fik word gestoken.
- Dat de jonge mensen werk moge vinden zodat ze 's avonds te versleten om op straat amok te gaan maken.
- Dat de generaties samen in vrede leven zonder packs.
- Dat het milieu een beetje kan herstellen.
- Dat ons dorp en vele dorpen vrachtwagenvrij worden.
- Dat er meer fietspaden komen.
- Dat last but not least de honger uit de wereld verbannen word.
Dank U voor Uw aandacht.
, Datum:
10.11.2005 20:22
Beste Bonsasera,
Zoals je ziet
Is je lijstje snel bezorgd door mijn "mail-piet".
Ik heb er akte van genoomen
En weet nog niet welke wensen uit zullen komen.
Uit je wensen haal ik wel het volgende feit,
Een verandering van mentaliteit.
Welnu, laten we daar samen een start mee maken
Ook op dit forum, met zijn soms "vreemde zaken".
Want howel ik je bijdragen hier
Altijd lees met veel plezier
Zijn er ook andersdenkenden, die altijd menen
Te moeten gaan staan op andermans tenen.
Zullen wij een voorbeeld stellen?
En aan eenieder het "positieve" vertellen?
Dat lijkt me wel een aardig plan
En komt het er niet van......
Stuur me dan nog eens een mail
Want samen kunnen we heel veel!
Sint
Geplaatst door: ® Annepietje 
, Datum:
11.11.2005 16:42
Heur, de wind giert langs de achterduur’n
Warm, beschut deur ‘d oalde muur’n
Veul ie a’s ‘n kind het deepe ontzag
Veur den koal’n deepdonkeren nach..
Stiekem efkes loer’n um de gerdien’n
Bange dat den oal’n ineens zal verschien’n
Nooit zéé’j ‘m loop’n den griez’n baas,
Deur iedereene met ontzag geneumd ‘Sinterklaas’
Ineens gebonk, geboolder…
Kwam det lawaai noe van buut’n of van ’t zoolder
Was ’t angst, of was’t geniet’n
Die griebels, die oe deed’n gill’n um de Zwarte Piet’n…
Oh gut, kiek doar, n’n groot’n zak
Den hef Piet vaste loat’n vall’n van’t dak
Noar binn’n, ’t spul bie ’n heerd
Die gespann’n gezichtjes, goold weerd…
En weer wus Sinterklaas van ‘n ieder de deepste wens
Hoe kann’e det toch weet’n van ieder mens
Zol hij noe echt all’s heur’n en zéén….
Of heff’e gewoon hier en doar een spionnetje te leen….?!
Heur de wind booldert um de duur’n,
Gezelligheid, knus binn’n de warme muur’n
Weer vol vertrouw’n in den oal’n man
’T is ’n wonder hoe hij ‘t ollemoal weet’n kan…. ;-))
, Datum:
14.11.2005 21:37
Iedereen ziek, zwak of misselijk? Laten we de moed erin houden en deze kletstopic proberen op de eerste pagina te houden, al was het alleen al voor Gerrit.
Voordat er weer van die opmerkingen komen van: "zeker de beste tijd gehad en waarom moet dat",kan ik jullie een stap voor zijn door te zeggen dat we gewoon doorgaan.
Vandaag weer 3 groencontainers vol met blad gevuld, na één zo'n nachtvorstje valt er wat
en er lag al zoveel.De buurman kan ook geen blad meer zien, is ook de hele dag met blad beziggeweest, hoezo vut?
Kan iemand mij nog een paar leuke sites aanreiken met Sinterklaas-gedichtjes, want ik zie de bui al weer hangen........
(Kun je dat zelf niet opzoeken, jawel, maar even iets anders te doen) Bedankt alvast!
Wim mocht je hier nog langskomen, jouw bijdrage wordt ook zeer op prijs gesteld!
Yeo niet jaloers worden, jouw fenomenale dichtkunst is niet te evenaren, evenals die van Annechie, maar wil jullie kunstwerkjes niet "plagiaten".