Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: W!m 
, Datum:
21.11.2005 12:29
Tara, gefeliciteerd met je 39e verjaardag.
Geplaatst door: Jolie
, Datum:
21.11.2005 18:11
Tara, ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Lekker jong nog hoor.
Geplaatst door: Jen 
, Datum:
21.11.2005 19:07
Goh Tara ben je al 39, jeetje wat oud. Profiat in ieder geval.
Geplaatst door: ome bob 
, Datum:
21.11.2005 19:58
Tara, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Geplaatst door: ® Donald 
, Datum:
21.11.2005 20:19
Lieve Tara,
Van harte gefeliciteerd met je 38ste verjaardag.
xxx donald
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
22.11.2005 00:09
Ik geloof er geen snars van dat Tara 38 is :-).Lieve Tara laat je niet uit de tent lokken........."Taartje" is nog een jonge blom en voor mij is ze niet ouder dan een jaar of 30 :) Positief bedoeld hoor!! Anders krijg ik straks weer een heel gekrakeel over me heen.
Gerrit hoe was je weekje weg?
Heb ook pepernoten gebakken..........
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
22.11.2005 12:38
Lili@n...
Volgens mie bin ie echt zo n'n 'bakgraag' en maak ie hele lekkere dinge... Wie mut dat toch allemoal opett'n? Ze wodt bie oe nog 's een keer tonnetje rond volgens mie... of voer'ie 't vee tegenwoordig ok nog wel'eens... :-))
, Datum:
23.11.2005 00:17
Wie voert hier de hele noaberschop :)) inclusief het vee, wat hier in 't weiland löp. Da's op 't moment nig na völ.Éen schoap löp d'r nog en den krig altied de kapjes van 't brood, dee wilt ze hier nig ett'n, bint allemoal na
verwend.Enne.....oawer dat rond wodd'n dat hei'j toch a wa zeen dat wie d'r allemaol wa wèn ma'jt :)
Dee peppernöt'n dee wa'n wa en nig lekker....of d'r zat te weinig broen'n suuker in of d'r zat te völ koekkruu'n in, het was net nig dat wat 't wèn mos.En wel dat op mot ett'n? dat is hier toch gin probleem.........:-)
Ze doot hier niks lèwer!
Vandaag hè'w spruutjes had met schink'nstukskes.
Took'n wèk mu'k weer 2 cakes bakk'n, dus a'j nog zin hebt.
, Datum:
23.11.2005 06:57
Nou Lilian, nem ie dan die spruutjes maar, dan nem ik de rest wel...
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
23.11.2005 18:58
Lili@n
Ie hebt oons noe wè lekker zitt'n te maak'n met die peppernött'n, die volgens oe wè en nie lekker waarn. Welk recept hèj doar veur gebruukt ? Veur degene die d'r ookwel 's met an de gang wil: Ik heb nog 'n recept van Radio-Oost uut 2002 en die waarn wè lekker !
PEPERNOTEN
100 gram boter
125 gram suiker
250 gram bloem
8 gram speculaaskruiden (oftewel een mix van kruidnagels/nootmuskaat/kaneel)
melk om smeuïg te maken
kneden en balletjes maken
15-20 minuten in de over op 170 graden
Zelf bak ik ze dit joar mà niet, want o o o o o !!!
, Datum:
23.11.2005 23:56
Ik zal zeker dat recept van oe ok eens oetprobeer'n, het lik mie a 'n stuk better met den bloem.Ik har dat recept van Borghoes metnömm'n, hier ter plaatse een zeer gerenommeerd tuincentrum.Ik zal jullie op de heugte hoal'n van de stand van zaak'n.En op de vroag wat noe 'n tuincentrum met peppernött'n te maak'n hef, dat mu'j de leu zölf moar vroag'n, ze wilt op alle front'n de leu wat an de man breng'n :-)
En oawer dee spruutjes, dee bint heel lekker a'j ze nig te lang kokt. Beetgaar mut ze wèn en dan wat spekjes de deur en dan vin ik dee ding'n bes wa te proem'n :-)
En dan nog 'n heuglijk feit: Vandaag was/is Tukker jeurig.Van harte gefeliciteerd en op noar 'n Abraham!
Gerrit is a oetneudigt veur volgend joar!!
, Datum:
24.11.2005 07:43
Tukker..!!!!!
Bij deze: Van harte gefeliciteerd, en een hele fijne dag toegewenst!
Als ik het verhaaltje van Lilian zo lees, moeten wij ongeveer van hetzelfde 'bouwjaar' zijn... :-))
Nou Lilian, volgens mie kun'ie baksteen'n nog wel lekker maak'n, maar toch... die spruutjes liever niet te vake.....
Geplaatst door: Jolanda 
, Datum:
24.11.2005 08:06
Tukker, ook vanuit het westen des lands, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
24.11.2005 11:56
Tukker,
Ook van uit Blauwvingerstad Van Harte Gefeliciteerd en als ik het goed begrijp, ben je bijna op de helft !!
Voor de spruitjesliefhebbers nog een speciaal recept (van Radio Oost): VERRASSENDE SPRUITJES (voor 2 personen)
500 gram spruitjes
2 bananen
1 eetlepel geraspte kokos
halve eetlepel ketjap manis
halve theelepel gemberpoeder
1 eetlepel olie
zout
Maak de spruitjes schoon en kook ze met een snufje zout in ruim water in 10-15 minuten gaar. Snijd de bananen in plakjes, Verhit de olie in een koekepan en voeg de plakjes banaan en gemberpoeder toe. Laat de bananen even bakken. Giet de spruitjes af, doe ze in een schaal, schep de banaan en de ketjap er voorzichtig door en strooi de geraspte kokos erover.
Dit groentegerecht smaakt het lekkerst met witte rijst en saté. EET SMAKELIJK.
'k Heb de spruitjes al schoon en ga zo aan de slag, over 20 minuten staat het op tafel !
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
24.11.2005 12:42
Nou Tukker, ik kan niet achterblijven. Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en gun je een hele plezierige dag (en dagen) verder. We "horen" mekaar wel weer eens.
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
24.11.2005 12:43
Hoi annechie, ik heb mien spruut'n (brrrrr)ook al lilian egee'm. Doe ons moar wat aanders...
, Datum:
24.11.2005 12:57
Of wis'ie 't wel...
Geef mie maar n lekker stukske appeltaarte! Lilian, welk heerlijk baksel geet d'r dit weekend de oaven in....?
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
24.11.2005 15:19
Cursus vlaams voor beginners....
1; goan ook sprutn eetn vanonend we.keet da girn.
2; ollemoale e zollige indejoar ewenst.
3; ke lik e gevoel dat go sneeuwn.Ke jukste a mi eksteroge.
alle de groetn ut iepere vest vloanderen
, Datum:
24.11.2005 16:29
Ha Bonasera..
-Ik denk ok al, wat dut mie de kleine teen toch zeer, maar 't is natuurlijk deur die sneeuw die d'r an kump!
-Die spruutjes.... nee vanoavond astebleef neet, hier ette wie sloatboon'n...
-En wat ie noe met det 'indejoar bedoelt, doar kan ik gin soep van kokk'n, hef 't met 't nieje joar te maak'n soms?
Geplaatst door: Ruud 
, Datum:
24.11.2005 19:03