Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
04.12.2005 01:01
Dank je Lilian, ik ben nu wel eens uitgedicht! Na een wijntje of wat krijg je altijd de beste ideeën :-) Het moet lukken morgen, een lekkere vieze surprise gemaakt, zoals zovaak. Dat wordt erg gewaardeerd bij de rest van de familie, behalve bij het "slachtoffer".
Groetjes Brenda
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
04.12.2005 23:04
Een leuke diashow is te zien op www.campinggids.com
Geplaatst door: Piet
, Datum:
05.12.2005 15:07
Voor alle fans van Camping-Frankrijk,
De Sint is weer in ons lage land
Met zijn grote boek met gouden rand
Zwarte Piet heeft eerst wat onderzoek gedaan
Want dat is nu eenmaal zijn baan
Na een intens en uitvoerig onderzoek
Een nieuwe aantekening in het grote boek
Wat moet er nu voor alle C-Fr.fans in de zak?
Een cd met groots concert of simpele muzak?
Plotseling had Sint een goed idee
Won hij toch nog van die ouwe met die slee
Een vakantie, dat is het cadeau
Piet die zegt chapeau, dat is zo!
Alle fans die staan vast paf
Zoiets sla je niet gauw af
Nog maar twee regels te gaan
Alle fans gaan er tegenaan
Laten we nu eens gaan beginnen
Te stoppen met deze onzinnen
Groetjes van die ene Piet
die niet veel in rijmen ziet
Geplaatst door: ® caro 
, Datum:
05.12.2005 16:40
Hieperdepiep, GJ bijna jarig, nog één dagje. Ik ben in ieder geval een keer niet te laat. GJ van harte gefeliciteerd en niet te veel taart eten he of .... bewaar een stukje.
gr. Caro
Geplaatst door: ® alca 
, Datum:
05.12.2005 22:05
Ik heb mezelf een kadootje gedaan op 5 december:.............ben gestopt met roken! Een weloverwogen besluit!
Ooit twee jaar geleden ben ik 4 maanden gestopt geweest m.b.v. een soort knopjes in mijn oorschelp en een magneetje. Ging best heel goed maar na 3,5 maand dacht ik , dat ik net als mijn man, toch gemakkelijk 's avonds slechts 1-tje zou moeten kunnen roken! Niet dus! Bij mij meer en meer en weer terug bij af!
Ik lees het boek "de opluchting" voor het sterken van mijn besluit en inzage te kunnen hebben in de verschillende processen.
Ik ga dus vast veel typen en vast ook veel commentaar geven en vast af en toe ook chagerijnig zijn....
Geplaatst door: diana
, Datum:
05.12.2005 22:15
Heel veel sterkte.Ik hoop dat je het volhoudt!!
Geplaatst door: gerard 
, Datum:
05.12.2005 23:22
Tja, Lili@n, ik ben een paar dagen te laat en tja, GJ,ik ben een paar minuten te vroeg, maar vanuit het diepe zuiden de aller hartelijkste gelukwensen en veel gezondheid.
Gerard.
, Datum:
06.12.2005 00:54
GertJan het is inmiddels 6 december!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een gezond en gelukkig nieuw levensjaar toegewenst en een gezellige dag toegewenst.xxx :-)
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
06.12.2005 08:12
GJ... Van harte gefeliciteerd... Een hele fijne dag en een voorspoedig jaar toegewenst!
Alca, volhouden hoor, ik heb er ook een paar keer over moeten doen, nooit de moed opgeven, eens lukt het!Inderdaad zoals je al zei: Doe het voor jezelf, zie het als een kadootje voor je eigen gezondheid, volgens mij is dat de enige motivatie die werkt! En als het lastig wordt? Dat kom je maar gewoon hier klagen hoor, we slepen je er wel door!
Zolang je je vingers nodig hebt om te typen, kun je in ieder geval geen sigaret vasthouden....;-))
Allemaal de groeten, zoals jullie zien hoefde ik nog niet in de zak...
, Datum:
06.12.2005 22:11
Bedankt voor het support!
Nu dag 2 er bijna opzitten, met ups en downs maar zonder sigaret! Geestelijk wat labiel en lichamelijk zelfs wat ziek en vooral vandaag overdag zeer suf, geradbraakt.
Maar ook opgelucht: ik heb een besluit genomen, voel me ook sterk en zelfs blij....Ik ben KLAAR met roken! ( mag ook wel na zo'n kleine 30 jaar.... ik rookte al vanf mijn 13E....niet enorm, niet geregeld in de eerste jaren maar nu wel geregeld en zat op zo'n 15 - 20 per dag.
Ik heb een stopforum voor ex-rokers gevonden en daar zal ik ook meer gaan posten over dit onderwerp.
Ik zal af en toe even een opmerking maken hier hoe het gaat, O.K?
Groetjes, vanuit een frisse huiskamer...... Carolien
, Datum:
06.12.2005 22:55
Mooi zo Carolien, weer een dag!
Kijk ook geen weken of maanden vooruit, maar doe het dag voor dag. Je zult eens zien hoe snel het aantal dagen dat je niet gerookt hebt optelt!
Geplaatst door: gerrit 
, Datum:
06.12.2005 23:04
Zie je wel Carolien, je kunt het!!!!!!!! Volhouden!!!!!!!
, Datum:
06.12.2005 23:15
Je komt maar hier je wel en wee's vertellen hoor, Alca! Ik vind het een heel goed initiatief van je en bovendien een heel leuk tijdstip waarop je er mee bent begonnen. De meesten beginnen altijd als het nieuwe jaar er is en hebben dan allerlei voornemens (waar meestal niets van terechtkomt).Ik wens je veel succes toe met je "afkicken" en misschien helpt zo'n speciaal kauwgum ook nog wel erbij.Dat je je niet helemaal top voelt is wel logisch, dat kan ook nog wel een paar dagen aanhouden.Maar de volhouder wint uiteindelijk!
En Annechie hei nog wat kreeg'n van Sunterkloas?Ze hebt oe dus nig metnömm'n.
De banketletters,banketstaven,gevuld speculaas,marsepein,pepernoten könt mie noe gestol'n word'n tot volgend joar. D'r is wa 2 kg bie op 'ekomm'n.
Woarum is dat spul ok allemaol zo lekker? Waorum kan ik doar nig van ofbliev'n? Doar mut ik van ofkick'n.
Sorry heur, meer ik mos 't efkes kwiet.En woar kan dat 't beste dan op disse siet. :-)
Doar mag ik wa van ofkick'n.
Geplaatst door: Jolie
, Datum:
07.12.2005 00:03
Hey Carolien, heel veel succes met het afkicken. Ik rook niet, maar kan me toch wel voorstellen hoe moeilijk het is. Annechie, heb je de Sinterklaas ook weer overleefd? Wij ook en Hamtaro ook. Die heeft een kruipstukje in zijn schoen gekregen.
, Datum:
07.12.2005 08:16
Een .... wat veur een ding? Doar hè'k nog nooit van 'eheurd! Die name vin ik wel stoer trouwens, da's net zoiets a's wanneer wie oonz'n hond Donar of Tarzan zoll'n neum'n of zo... En ja, Sunterkloas vun dat ik heel leef was ewès, ik mog zelfs neet met in'n zak!
Nou Lilian, dan he'j geluk dat 'n uutverkoop net begint, dan ku'j oe 'n meutje groter anschaffen... Want hoalt oe maar vaste, het kerstgebak, de beuling(?), de kerstkransjes en de ölieboll'n komt d'r nog an....!
Joh, maak't d'r oe maar niet zo druk oaver, mien ervaring is da'j in januari zo genog hebt van al die snoaperieje da'j all's loat liggen en dan geet 't d'r -bienoa- vanzelf weer of... Zoniet, dan mu'joe toch maar n'n hond anschaffen.. ;-))
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
07.12.2005 17:59
Zou graag stoppen met kamperen........;moeiiiiiiiiiiiiiilijk zunne.....;;
Geplaatst door: ® gj 
, Datum:
07.12.2005 20:38
Pfff, bedankt allemaal voor de overweldigende hoeveelheid felicitatie's! Overdrijving me niet vreemd had ik welhaast 24 uur nodig om ze door te nemen ;-). Individuele bedankjes zijn hierdoor geen optie dus doe ik het maar ff zo.
Mensen, hartelijk bedankt, het is een levendig gezelschap hierzo en daar hou ik van ;-). Wel benieuwd welk genius achter deze aktie zat, jool ;-), en ben jij overmorgen niet jarig ;-)?
, Datum:
07.12.2005 21:44
Annechie, een kruipstukje, daar bedoel ik zo'n half buisje mee waar het ding door kan kruipen. En hij heet niet echt Hamtaro, maar Speedy. Helaas kan ik het niet laten hem zo te noemen.
, Datum:
07.12.2005 21:45
GJ. Wellicht iets te laat maar toch nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
, Datum:
07.12.2005 22:00
Durf het haast niet te zeggen omdat ik het haast niet geloof................... maar het gaat goed!
Geen trucjes, geen hulpjes, geen kauwgom,pleisters en andere troep: inzicht en je denkwijze veranderen.
De rookverslaving is een heel ingewikkeld mechanisme.
Wanneer je inziet wat het is en hoe het werkt is alleen het besluit nemen hetgene wat angstig is. Daarna is er een opluchting en bevrijding. Ik kan het boek aanbevelen: De Opluchting van Jan Geurtz. Geen gezweef of gezever : inzicht en daarmee de oplossing van je verslaving.
Als je Echt wilt stoppen met iets en bereid bent iets serieus te lezen en proberen te begrijpen, dan kun je hier echt iets mee.....alles mee!
Ik voel me heel blij , heel trots, heel opgelucht. Denk nu natuurlijk heel vaak aan mijn sigaretje, maar smacht er niet naar. Ik MAG wel, maar hoef niet. Ben er klaar mee. Ik rook niet meer. PUNT.Ik hoef niet meer.... en ik snap nu eindelijk waarom ik niet meer hoef.Geen ander kan je dat vertellen, alle meningen van anderen zorgen er alleen maar voor dat je dieper wegzakt in je verslaving en alleen maar sneller die sigaret even op wilt steken......toch?
Deze tekst is niet om mezelf steeds proberen te overtuigen: nee, dit is mijn BESLUIT ( en geen POGING ) en dat is wat het nu zo gemakkelijk maakt.
Mocht je willen mailen....prima!
Groetjes, Carolien