Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: tineke
, Datum:
12.12.2005 09:41
Bonasera, ik heb even voor je op Google gezocht met zoekwoord: hotelgids Amsterdam. Daar vind je veel handige links, o.a. www.bookings.nl. Het parkeren bij de hotels is flink prijzig en ook niet bij alle hotels mogelijk. Maar misschien kan je beter per trein naar Amsterdam gaan, want parkeren in Amsterdam is een regelrechte ramp.
Geplaatst door: froukje
, Datum:
12.12.2005 10:02
bonasera, er is een campanile hotel/restaurant in amsterdam oost met parkeerplaats [afgesloten]. Dit hotel ligt op twee minuten lopen van het metro station waarmee je gemakkelijk in het centrum van amsterdam kan komen. Er zijn dag-/weekend kaarten te koop waarmee net zo vaak van de metro en tram gebruik kunt maken als je wilt. Er is ook een camping [gaasperdammercamping] op 10 minuten lopen van het metrostation die is het gehele jaar open.De metrokaarten zijn zeker bij de camping te koop maar het hotel zal ze waarschijnlijk ook wel verkopen.
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
12.12.2005 16:11
Bonesera,
Kijk eens op de www.inpakkenenwegwezen.nl
Of zoek op www.hotelspecials.nl naar Hotel Tulip Inn Amsterdam City West, in deze informatie staat gratis parkeren
Succes !!
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
12.12.2005 23:42
, Datum:
14.12.2005 00:18
Niemand iets leuks te melden? Wie könt toch zo nig vedan goan? Woar zit iedereen? Allemoal al drok met de Kerstboom?
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
14.12.2005 00:50
Druk met de kerstboom??
Ik zal blij zijn als deze ellendige dagen voorbij zijn. Kerstmis zegt me helemaal niks. Eten inslaan voot meerdere dagen. Stompzinnige programma's op TV. Meestal vervelend weer.
Als ik dan toch kerstmis zou moeten vieren (?) geef mij dan maar het weer in Australie.
Klinkt waarschijnlijk erg negatief maar ik ben opgegroeid in een goed rooms gezin en daar MOEST alles. Kerkgang, biechten, bidden voor het eten etc.
't Probleem was: ik geloofde er helemaal niets van. Het kindje Jezus, de herders, de drie koningen.
In de boeken van Terry Pratchett komen tientallen goden voor; iedereen (in de boeken!!) weet dat ze bestaan maar om ze te aanboiddeaan te roepen/vere
Als het mij ligt gaan wwe weer de eredienst voor de Mithras invoeren. Geloof ik ook niet in maar zijn aanhangers zeiden tenminste niet dat hij dat enige god was.
, Datum:
14.12.2005 01:02
Mijn laatste bericht is 'n complete chaos geworden dus ik probeer het nog eens.
In de boeken van Terry Ptatchett weet iedereen dat er goden bestaan.
Nou en is de reactie. Weten dat ze bestaan en aanbidden zijn twee verschillende dingen.
Ik zou hier nooit over begonnen zijn maar er was iemans die het "KERSTCOOM" gebruikte op deze site.
Het liefste zou ik kerstmis willen doormaken in een winterslaap.
Ik weest dat vele mensen gekwetst maar ze hebbben niet door dat mij kwetsen met hun geleuter over de geboorte van hun kindje Jezus.
Geplaatst door: ® mariët 
, Datum:
14.12.2005 09:52
Nou Jan, ik kom ook uit een ouderwets katholiek (Limburgs) gezin, ging bij de nonnen op school en eerlijk gezegd: ik ben er niks slechter van geworden (ook niet beter vrees ik....). Het was gewoon zo, en ik heb een gelukkige jeugd gehad!
Persoonlijk voel ik me niet gekwetst door jouw uitspraken betreffende Kerst, je moet helemaal zelf weten wat je wilt geloven en of je iets of iemand wilt aanbidden of vereren. Dat staat je in dit land nog steeds helemaal vrij. Gelukkig maar.
Dat jij je gekwetst voelt door mensen die het over het kindje Jezus hebben vind ik dus een beetje overtrokken, ook hiervoor geldt: lekker laten gaan, het is ieders goed recht. Wel wordt je er natuurlijk in deze tijd van het jaar voortdurend mee geconfronteerd, zie het maar als een traditie want zeg nou eens eerlijk; wat heeft ons Kerstfeest nog met de kerk te maken? Ik vraag me af of de jeugd nog wel weet wát we eigenlijk vieren...... Met de kerstliedjes komen ze in ieder geval niet verder als Jingle Bells en Wham!
Verder zal ik je niet ergeren door je goede dagen te wensen, maar misschien, zoals de Amerikanen zeggen: Happy holidays!
Geplaatst door: Jan 
, Datum:
14.12.2005 11:18
Hallo Mariët,
je hebt volkomen gelijk: natuurlijk is het onzin om je gekwetst te voelen door mensen die wél geloven dat we met Kerstmis de geboorte vieren van de zoon van god. Mijn verontschuldigingen hiervoor.
Een paar uur voor ik dat schreef was op de markt door iemand aangesproken die me zonodig wilde bekeren. Toen ik liet merken dat niets geloofde van zijn boodschap werd ik aangekeken met een blik van die is het gestoord. Eigenaardig genoeg verdween zijn bekeringsdrang toen ik liet merken dat mijn bijbelkennis groter was dan de zijne. Nogal kinderachtig: als je denkt...nee WEET dat je gelijk hebt dan moet je niet zomaar weglopen uit een discussie. Een paar uur later was ik daar nog pissig over.
Zijn bekeringsondewerp was trouwens de verloedering van de kerstgedachte: alleen maar eten, drinken en cadeautjes. Had hij natuurlijk groot gelijk in. Veel mensen hebben geen flauwe notie wat op 25 en 26 december gevierd wordt: de geboorte van een zoon van god. Nu in het jaar 2005 Jezus; tweeduizend geleden Mithras.
Zullen we het onderwerp voor de rest maar laten rusten? Als mensen zich gekwetst hebben gevoeld door mijn schrijven: nogmaals mijn verontschuldigingen.
Geplaatst door: frans
, Datum:
14.12.2005 20:24
Maar wel lekker 2 dagen vrij Jan , of niet soms.
, Datum:
14.12.2005 21:39
Jammergenoeg zit ik sinds 1 mei 2002 in de VUT.
Verplichte VUT wel te verstaan.
KPN moest rond bovenstaande datum reorganiseren wat leidde tot verplichte VUT voor de oude garde en ontslag voor duizenden jongeren.
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
14.12.2005 21:42
Jan,
Jij was dus één van de gelukkigen, die toen in de VUT mocht en niet ontslagen werd, dus svp niet "jammer genoeg", BOFKONT !!!!!
, Datum:
14.12.2005 21:53
Hallo Rivi,
van die invalshoek had ik 't nog niet bekeken. Ik schaam me diep.
, Datum:
14.12.2005 22:19
Jan speciaal voor jou: www.waaromkerst.nl Kerst, feest of crime?
Het is jammer Jan dat je blijkbaar (net als zoveel andere mensen)in je jeugd
gekwetst bent geraakt door omstandigheden.Je "klinkt" een beetje verbitterd.
Er zijn ook heel wat fouten gemaakt.Mensen zijn teleurgesteld geraakt en dan meestal weer door andere mensen.Gek volkje eigenlijk,mensen.
, Datum:
14.12.2005 23:05
Hallo Lili@n,
leuk geprobeerd. Probeer eerst maar aan te tonen dat er überhaupt een god zou kunnen/moeten bestaan.
Als dat gelukt is gaan we verder: hoeveel goden.
Eén volgens Joden en Moslims.
Iets ingewikkelds (een of drie) volgens Christenen.
Veel volgens Hindoes.
Ook veel volgens de oude Egyptenaren, Grieken en Romeinen.
Als we bv uitkomen op één wordt de keus: Allah of Yahweh. Wie oh wie wordt het?
De ingewikkelde constructie van de Christenen gaat me te ver.
Hoewel, als iemand erin zou slagen mij te overtuigen dat het Christendom gelijk heeft komt uiteraard een nieuwe vraag naar boven. Welke versie van het Christendom? Rooms-Katholiek, Hervormd, Gereformeerd (in al zijn verschijningsvormen), Baptit, Evangelisch? Of misschien Anglicaans; wordt de Engelse koningin mijn paus. Oh nee, pausin natuurlijk.
En nee, ik ben absoluut niet bitter. Alleen als iemand mij wil ovetuigen van zijn gelijk moet hij niet stoppen hiermee als mijn vragen te moeilijk worden.
, Datum:
14.12.2005 23:16
Lilian,
heb jij me dat mailtje gestuurd met e-card van de EO?
Als dat zo is: bedankt!! Maar de vraag is: welke god.
, Datum:
15.12.2005 01:22
Ja,Jan ik heb je dat kaartje gestuurd het had net zo goed een kaartje kunnen zijn van een "ander merk"maar deze was net voorhanden, vond hem wel mooi, vandaar!
Je vraagt welke god? Er zijn inderdaad heel veel goden en afgoden, er is maar één God met hoofdletter die God is de God van Abraham, Isaak en Jakob.
, Datum:
15.12.2005 01:39
Hallo Lilian,
de god van Abraham, Isaak en Jacob? Jeetje, ik wist niet dat je Joods was.
Als ik het goed heb zijn o.a. Abraham en Moses ook profeten (of iets dergelijks voor de Moslims) dus je zou ook Moslim kunnen zijn.
, Datum:
15.12.2005 01:51
Jan je zult waarschijnlijk bedoelen Mohammed die is profeet. Ik kan je trouwens "geruststellen" over "wat ik ben", geen van beiden.Trouwens ik dacht zo dat we deze discussie maar op een andere manier moesten voortzetten:
Even goede vrienden! Wat de kerstboom al niet teweeg kan brengen.(Is overigens weer een oud heidens gebruik :-))
, Datum:
15.12.2005 02:10
Hallo Lilian,
dit wordt bijna iets persoonlijks. Ik hoop niet dat anderen die dit lezen 't vervelend gaan vinden.
Ik weet ook wel dat Mohammed DE profeet is van de Moslims.
Maar Abraham en Moses worden zeer hoog geacht door de Moslims als mensen die in het verleden contact hebben gehad met hun god.
Ook Jesus is belangrijk voor de Moslims. Maar op het zelfde niveau als A. en M. Het idee dat Allah 'n zoon zou hebben gehad is een gruwel (mooi woord,hè) voor de Moslims.
De griekse god Zeus verwekte ook allerlei kinderen bij maagden dus wat is er zo bijzonders aan de joodse god Yahweh?
God de Vader is eeuwig; heeft altijd bestaan. Jesus is de Zoon: eeuwigheid min laat ons zeggen 20 à 25 jaar blijft eeuwig.
Jesus is 'n god (?) maar is wel gehoorzaam aan zijn vader. Ergo, hij is een mindere god. Of zie ik dat vekeerd? Natuurlijk zie ik dat verkeerd. maar probeer dat maar eens uit te leggen!