Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
15.12.2005 02:51
Hallo Lilian,
ik was nog wat vergeten. 'n God die een kind verwekt bij een sterveling is tamelijk onsmakelijk. Dit was een van hoofdredenen waarom ik een afvallige werd. Gelukkig niet in de Middeleeuwen anders had ik niet meer geleefd
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
15.12.2005 10:54
Vrede op aarde aan alle mensen van goede wil...............
Heer vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen.......
Geplaatst door: ellen
, Datum:
15.12.2005 11:01
het geloof ....zoveel mensen,zoveel meningen.wie er uiteindelijk "gelijk" heeft gehad,komen we na ons overlijden wel achter.(of niet)
Geplaatst door: Dik trom 
, Datum:
15.12.2005 11:27
Dit gaat dus duidelijk niet over kamperen.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
15.12.2005 14:11
Bonasera, al iets gevonden in Amsterdam? Hier nog een paar aardige links voor je:
www.bereikbaaramsterdam.nl
www.amsterdamtourist.nl
www.amsterdamcity.nl
www.arena.nl ( = een hotel)
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
15.12.2005 16:30
Hallo allemoal,
Veurig joar um diss'n tied heb ik 'n gedichtje oaver n'n groot'n kasdenn'n 'eplaatst. Misschien passe wie doar nog met z'n all'n wal oonder.. Dan mut wie wal allemoal 'n stukske opschoev'n en 'n betje inschikk'n...
Dan past wie nog steeds met heel völle soorten mens'n oonder den één'n groot'n vrèèdig'n kasdenn'n....
Geplaatst door: dijenkletser
, Datum:
15.12.2005 16:57
Zelden zo gelachen als hier....
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
15.12.2005 18:18
Annechie,
Veur en met de Kasdaang passe wie vaste nog wé met zien all'n onder dén grootn boom, as 't um de ruumte giet, mà d'r noa ???????
Loaw'in ieder geval prebearn um 't vrèèdig en gezellig te hoaln !!
Groetn !!
, Datum:
15.12.2005 21:08
Hallo Annechie en Rivi,
jullie gebruikten woorden die ik niet zo snel thuis kon brengen.
Respectievelijk kasdenn'n en Kasdaang.
Ik dacht waar gaat dat in vredesnaam over?
Ik bleef maar staren naar die woorden totdat eureka natuurlijk dat is het: kerstbomen en Kerstdag.
Waar komt jullie dialect vandaan?
Mijn schoonfamilie komt Meppel en Ruinerwold en hun dialect lijkt wel wat op jullie schrijven. Of heb ik jullie nu beledigd?
Na tientallen jaren luisteren kan ik het Meppel-Drents aardig volgen.
Totdat de wijn komt in de man...want dan is er voor mij geen touw meer aan vast te knopen.
, Datum:
15.12.2005 23:09
Hallo Jan,
Ik woon op de grens van Salland en Twente, zo ook mijn dialect, enigszins wankelmoedig, een samensmelting van Sallands en Twents, ook wel 'Tukkers' genaamd.
Rivi zit dacht ik een klein stukje noordelijker, maar het bijt elkaar niet....
Je zit dus een aardig stukje in de goede richting.
Het gedichtje waar het om ging staat op bl.14 van dit topic en is geplaatst op 20-12-2004.
, Datum:
16.12.2005 13:37
Jan, Bijna goed !
Ik ben geboren en getogen op de grens Salland/Twente, maar woon al jaaaaaaren met veel plezier in de Blauwvingerstad (?). Toch spreekt het dialect uit mijn geboortestreek mij nog steeds enorm aan en geniet steeds weer van de verstelsels op deze topic. Ik voel me dan ook met hen verbonden !
Ons taalgebruik zal idd wel niet helemaal "zuiver" zijn, maar dat maakt toch niets uit ?
Maar kom, in jouw omgeving zal ook best een speciaal taaltje gesproken worden, laat ons daar dan ook van meegenieten !!
Tussen haakjes: Woon jij "toevallig"in het westen en heb je een broer/neef/oom die Chef heet ???
Groeten !!
, Datum:
16.12.2005 14:04
Blauwvingerstad oftewel het roemruchte Zwolle.
Ik woon inderdaad "toevallig" in he westen; om precies te zijn in Rotterdam. Ook bekend als Rotjeknor.
Mijn ouders zijn in de vijftiger jaren geëmigreerd van Oost-Brabant naar Zuid-Holland. Dus ik woon er inderdaad "toevallig".
Wie is Chef??
, Datum:
16.12.2005 14:14
Jan,
Sjef v.I. is een ex-PTT/KPN-er en woonde ooit in Haarlem, vandaar die vraag, 't zou toch kunnen ????
, Datum:
16.12.2005 15:25
Rivi..
Muj mie toch 'ns een keer in't oor fluster'n woar ie 'opgericht' bint, ie maakt mie noe toch wel knap niejsgierig...
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
16.12.2005 18:00
De hamvraag??? Ik ga naar Amsterdam met de wagen....
Parkeren is onmogelijk enfin zonder 25 euro weg te gooien.he
Een hotel gevonden Maaaaaaaaaaar gratis indien er nog plaats is?
Amai Ik wil een hotel met een zekere plaats voor mijn wagen.....
Kan ook gochelen met google maar )Waarom denken jullie dat ik hier die vraag stel? Let op heb veel reaktie had en heeelllllll goeie.thanks aan de reageerders.........;
, Datum:
16.12.2005 18:10
Annechie,
Er is een dal waarin veel mensen wonen, die erg ijverig zijn in het bewerken van textiel !!!
Via een mooie weg kun jij er ook komen door een diepe hel !!!
, Datum:
16.12.2005 20:55
Ja Rivi,
En die mensen die d'r in woont... die zegt allemoal dat ze d'r op woont! Hoezo lekker cryptisch.....en a's de weg deur de hel altied zo was a's wat ie bedoelt, dan zol 't woord een hele aandere betekenis krieg'n... ;-))
, Datum:
16.12.2005 21:03
Ja Annechie, "vroeger" heb ik er ook veel "op" gelopen, heen en weer, van de kerk tot het kruispunt, herken jij dat ook ??
Geplaatst door: Nicole
, Datum:
16.12.2005 21:52
Bonasera, het parkeren bij de meeste hotels in Amsterdam is moeilijk. Maar je kunt heel goed je auto parkeren op de P + R van het Olympisch stadion. Deze parkeergarage is bewaakt, kost € 5,50 voor 24 uur en je krijgt er 2 kaartjes voor het openbaar vervoer bij. De garage is zeer gemakkelijk aan te rijden vanaf de Ring en de tram naar het centrum stopt ernaast. Kijk voor meer informatie op www.bereikbaaramsterdam.nl, klik daar op P en vervolgens op P + R > Olympisch stadion.
Als je je auto 's nachts gewoon op straat parkeert, loop je toch wel de kans dat-ie opengebroken wordt, dus dat zou ik je afraden.
Een andere optie is om je auto in een plaats vlakbij Amsterdam te parkeren, waar wel een station is en dan verder per trein te gaan. Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.
, Datum:
17.12.2005 12:36
Rivi,
Bedoel ie die stroate woa'j de knippe zo best leug kunt schudd'n....?