Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
24.12.2005 00:46
De knoppen zitten nog steeds in de hortensia's, als jullie tenminste de knoppen van de bladeren bedoelen,bloemknoppen zijn het dus niet.
Annechie ik snap het ook niet waar Anno gebleven is, hij zou toch niet ziek
zijn of iets van dien aard?
Gerrit bedankt voor de goede wensen en die gaan natuurlijk ook voor jou en je vrouw die kant op.
, Datum:
26.12.2005 12:50
Vraag aan Jan: Is het je tot nu toe nog een beetje meegevallen met de kerstdagen?
Mocht Tara hier nog eens langskomen: ik ben je helemaal vergeten, prettige kerstdagen te wensen,beste paard van stal nog wel.Dit komt dan wel als mosterd na de maaltijd.
Waar zit "Uyltje" toch? Mis zijn uitspraken al een tijdje.Toch niet ziek?
Misschien genietend van een vakantie.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
26.12.2005 14:03
Lilian, ik kom net terug uit Apeldoorn. Vertelde het verhaal van de hortensia's aan mijn schoonmoeder. Die zei: dat gebeurt hier niet! Wij kijken en ja hoor, ook daar veel knoppen eruit gesneden. Ik geloof het verhaal eigenlijk niet, waarom wordt er nooit iemand gesnapt dan als er 's nachts blijkbaar zoveel mensen in tuinen ronddwalen? Zou het dan toch een vogel zijn?
Straks weer verder voor het 2e kerstdiner. Ik vind het wel gezellige dagen, maar ben blij als het straks weer januari is!
Groetjes Brenda
Geplaatst door: Tara 
, Datum:
26.12.2005 20:22
Bedankt voor je kerstwensen Lilian, welgemeend dat weet ik best.
En wat betreft je probleem met die vogels in je tuin, daar heb ik ook mee te maken. Ze maken hele gaten in de bodem, bijzaaien in het voorjaar...
Ik weet wel dat onze tuingrond volzit met kevers (of larven nu?) Die vliegen uit in de lente, soms met honderden tegelijk, dan zie het hier zwart van de vogels, gek worden ze dan.(en ik ook). Meestal duurt het maar een paar dagen. Het kan bijna niet anders dan dat het daar mee te maken heeft. We zien het hier al een paar jaar zo, ook bij onze buren. Als je een oplossing vind?
groetjes, Tara
, Datum:
26.12.2005 21:22
Er zitten inderdaad larven onder het mos.Je hebt er vooral last van als je gras vol zit met mos.Heb ook al jaren de grasmat geverticuteerd, maar dan krijg je ook één grote "bende" en moet je alles ook weer nieuw inzaaien en opnieuw egaliseren.Laat nu gewoon het mos, het mos,in het voorjaar van diekorrels erop strooien, dan als het gras weer begint te groeien de eerstepaar keren bij het maaien het gras op de grasmat laten liggen, dit fungeert dan als een soort meststof en dan ken je later je grasmatje niet meer terug en als de zon dan weer gaat schijnen, verdwijnt de mos als sneeuw voor de zon.Dan zijn er ook geen kraaien meer die het leuk vinden.
Heb gelukkiggeen last van die zwermen zwarte "dingen" waarover jij het hebt, brr.althans is me nog niet opgevallen.
Brenda, ik ga op de loer liggen om te kijken wat of dat is met die knoppen, het is toch te gek, daar moeten we achter zien te komen :-)
Het tweede kerstetentje heeft me beter gesmaakt dan het eerste........
Kan zijn dat het komt omdat ik vandaag meer beweging heb gehad dan gisteren!
Annechie as ie hier mônvrog kiekt: hoo is 't ofloop'n bie oe met dat kestdinee? "Michelin" of valt wa met? :-)
Geplaatst door: ® gj 
, Datum:
26.12.2005 22:00
Bedankt voor je advies Lil! Wat jij niet weet, maar wij stoeien al jaren met het probleem, larven zijn vast onderdeel van onze menukaart ;-).... Komt de mogelijke oplossing ons hier zomaar op c-f forum aanwaaien! Dit gaan we zeker uitproberen!
, Datum:
26.12.2005 22:02
enne welke korrels bedoel je? neutronenkorrels?
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
26.12.2005 22:56
kent were zitn....;;
DE melancholie neemt were bezit van mie ?roond dees tit van t'jaar goan mi gedachten naar t'verleeen de tit van utgoan dansn leute moak me de vrinds de maskes ambeteren en nu denke dat goat betern .moge nie my smoorn nie my drink ny my eetn ??,foerd dokter ga toch nog leven zunne.je wit gie da ook nie ol zunne.....;;
e gelukkig 2006 met veel plezier en een goie gezondheid....
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
26.12.2005 23:53
Hebben we toch nog een witte 2e kerstdag hier in het noorden! Mooi hoor, maar wel erg glad.
Groetjes Brenda
, Datum:
27.12.2005 22:50
GJ, je kunt die witte korrels kopen bij een tuincentrum of bij een soort ABTB winkel,maar die laatste is bij jullie misschien niet zo bekend.Het is een mix van kalk,stikstof en nog een andere stof,kom nu niet meteen op de exacte naam, maar zal morgen proberen er precies achter te komen hoe of het goedje heet en dan zal ik het hier uitgebreid "voor het voetlicht"brengen :-)
Zo Visje dus nu is er bij jullie ook sneeuw, kun je het inhalen wat wij laatst al hadden.........:-)
, Datum:
27.12.2005 23:38
lil, voor mn gemoedsrust voor zo straks bij het slapen gaan, die korrels van je, is dat nie gewoon kunstmest ;-)?
enne abtb kende ik al ruimschoots voor dat jij wist waar die afkorting voor staat :-)))
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
28.12.2005 00:22
Is er iemand die de Top 2000 van Radio 2 volgt?
Is Boudewijn de Groot een goede nummer één?
Of toch liever Queen of Led Zeppelin?
Of Pet Shop Boys met It's a Sin?
Staat nu toevallig op.
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
28.12.2005 12:15
Heerlijk, Boudewijn de Groot! Van mij mag hij nummer één staan...
Hallo allemaal, de kerst weer voorbij! Het waren weer heerlijke dagen, zowel wat eten betreft als de gezelligheid, we hebben er weer van genoten.. Deze week zie ik altijd als een soort overbrugging, wat rondrommelen, hier en daar een beetje ruimen en alvast weer een en ander voorbereiden voor oud en nieuw! Zonder erg is hij altijd weer zo maar weer voorbij die laatste week van het jaar, als je daarbij dan ook nog met een half oor naar de Top 2000 kunt luisteren is het zo gek nog niet...
Lilian, mag ik ook de kerstman als voorbeeld nemen? Hij blijft net een beetje aanvaardbaarder qua proporties ...
, Datum:
28.12.2005 20:15
@bona, 'tzin lappe...
Kein dezelfste ziekte va jun, moatje (mo kgo liever mee om de vejnte tambeteren,sgoe?).
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
28.12.2005 23:26
Radio 2? De hele dag en nacht staat hij aan. Geen TV bij ons. Ook nu op mij pc. En natuurlijk is Boudewijn een goede keus op 1. Eindelijk eens een nederlandstalige!!
Ik heb zelf de Eagles op 1 gezet: Hotel California.
Geplaatst door: je weet wel wie 
, Datum:
29.12.2005 11:42
Ik laat je los
laat de vlinder vliegen
zodat zij haar prachtige vleugels
weer kan strekken
en verder kan vliegen
de wondere wereld in.
Ik laat je los
laat het lavendelveld voor wat het is
laat de geur langzaam verbleken
tot er niets meer te ruiken is
dan alleen de frisse buitenlucht
Ik laat je los
de lokkende vijver achter mij
en doe de dingen die moeten
en probeer te vergeten
die uren dat wij samen hebben gezeten.
Ik laat je los
lever de sleutel in
de toegang tot je poort
wees er zuinig op
want het is een kostbaar bezit.
Ik laat je los
laat je hart weer vrij
zodat je je niet meer verscheurd voelt
maar je veilig en geliefd kan voelen
in je eigen omgeving
Geplaatst door: *
, Datum:
29.12.2005 15:27
Ik had gehoopt dat jij die sleutel voor me zou bewaren.
Nooit meer iemand binnen.
, Datum:
29.12.2005 20:27
buiten sneeuwt het, alle buurtkinderen zijn een sneeuwballengevecht aangegaan, de buren staan gezellig rond de vuurkorven, de gluwein smaakt naar 't schijnt lekker straf en de chocomelk lekker zoet...
yep, 't is wintertijd !!! eindelijk.
Tara.
, Datum:
29.12.2005 23:58
Taartje, wat ben jij ineens lyrisch over de winter, ik dacht dat de zomer jouw favoriete seizoen was, maar ja, als het zo gezellig is bij jou daar in de straat, kan ik me er wel wat bij voorstellen.Hebben de buren 'enmasse' de vuurkorven buiten gezet? Er wordt dus een feestje gebouwd!Misschien een idee voor meer mensen?
Het oliebollen bakken nadert.........bakken jullie zelf? of .........laat je ze lekker bruin bakken :-)
Trouwens 'je weet wel wie' ik weet het dus niet, maar je 'ex' zal het wel weten neem ik aan.(ben wel benieuwd hoor)
GJ, het zal inderdaad wel gewoon meststof zijn, alhoewel de naam wel een tikje ingewikkelder klinkt.:-)
, Datum:
30.12.2005 11:32
Lil, geef mij maar -5° ipv +25°, waarschijnlijk ben jij de enige die nog nie wist da de winter mijn favoriete seizoen is.
De buurman is zijn skilatten aan 't binden op zijn auto en ik baal dat ik nie meekan. Misschien volgend jaar wel weer als de 'cijfers' gunstiger zijn.