Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
14.01.2006 22:29
Welnee,Bona, hoe kom je er bij? Trouwens nu we het toch over de belgische mede forummers hebben, waar zit Tara? Ik heb haar hier nu al een tijdje gemist hoor.
Alca of wel Caroline nog steeds volgehouden?
Guusje was het leuk in Barcelona?
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
15.01.2006 19:44
Nou Brenda,
Ik geloof er ook niet helemaal in hoor! Bij mij zijn het juist allemaal de kleinere twijgen die nog nooit gebloeid hebben waar de top af is! Ook absoluut takken die ik dus nooit zelf zou snoeien. Als men nu zou zeggen dat het een flinke vogel zou zijn die de toppen van de takjes eraf gebeten zou hebben zou ik het misschien geloven maar dit verhaal van die oude bloemen gaat hier ook echt niet op....
Geplaatst door: ® alca 
, Datum:
15.01.2006 21:14
Hoi allemaal!
Wat attent Lilian, dat je even naar mijn wel en wee vraagt! Kan je blij en trots melden dat het prima gaat met niet roken! Geen centje pijn,het is al helemaal uit mijn systeem!
Ik ben hier nog wel vrijwel iedere avond maar veelal alleen lezend, probeer niet te lang achter de computer te zitten maar volg het hier wel graag.
Ben op de sportieve toer (veeeeeel meer energie nu) en ben gaan spinning deze week, heb een stepper gekocht voor thuis en heb vanmiddag 3 uur lang geschaatst (zo'n 20 km.) Het voelt gewoon allemaal goed.........dus!
Heb helaas geen hortensia's en kan hier dus niets zinnigs over zeggen!
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
15.01.2006 23:32
Annechie, aan dat van die vogels heb ik ook al gedacht. Een kruisbek misschien, maar die zie ik hier nooit. Hij moet wel een erg scherpe snavel hebben.
Carolien, mijn complimenten voor je hoor! Fijn dat het zo goed gaat, heb je meteen je beloning zo.
Groetjes Brenda
Geplaatst door: ® guusje 
, Datum:
16.01.2006 07:50
Nou, ik zal voor jullie een stukje overtypen uit de krant over hortensia's.
De meldingen van gesnoeide hortensia's, die regelmatig in het hele land opduiken, zijn onzin. Dat zegt een kweker uit Zuidermeer in Noord-Holland, waar de laatste tijd veel hortensiaknoppen verdwenen. "Er is niets geheimzinnigs aan al die zogenaamd gesnoeide hortensia's. Er is geen raadsel. Het is gewoon het werk van de natuur" "Ik heb een hele serie van die planten eens goed bekeken. De oude scheuten van de plant zijn licht van kleur. Daar hebben de bolbloemen opgezeten. De bloemen die niet worden geplukt, verwelken of waaien weg of verrotten op de bodem. Wat blijft er over? Juist die zogenaamd gesnoeide takken. Van Langen ontrafelde het raadsel in de tuin van zijn buurman, waar 40 hortnsia's ineens knoploos waren. "Ze staan daar in drassige grond en er was geen voetspoor te zien. Mijn schoonvader heeft er een op zijn balkon. Zelfde verhaal. Je denkt toch niet dat dieven tegen de gevel omhoog klimen om die ene plant te snoeien." Zijn verhaal zou verklaren waarom de meldingen uit het hele land komen. "Eentje denkt iets ontdekt te hebben en meldt dat. Anderen lezen dat bericht en gaan bij hun eigen planten kijken. En verdraaid. Ook zij zien gesnoeide "stekken". Iedereen begint achter elkaar aan te lopen. Er ontstaat onrust, want er zouden zomaar mensen 's nachts door tuinen lopen.
Nou, ik hoop dat jullie nu weer rustig kunnen slapen!
, Datum:
16.01.2006 17:11
Ik trok je mening niet in twijfel hoor Guusje, bij bij betreft het echter juist de dunne takken die nog nooit gebloeid hebben, vandaar mijn gedachtengang over eventuele vogels!
Erg ongerust hebben we ons gelukkig niet gemaakt.
, Datum:
16.01.2006 20:05
Guusje bedankt voor je bijdrage, nu zijn we weer op de hoogte van de gang van zaken.Ik zal het zelf hier ook eens in de gaten houden.
Carolien gefeliciteerd , vind het h.s. goed van je en ook dat je minder achter de pc zit en actief bent gaan sporten, (zou voor mij ook heel goed zijn
overigens)Annechie as wie noe is met zien tweetjes op de step goat? Dat lik mie nog wa wat........op de step ,op de step, ik bin zo blie dat ik hem heb.............
Het is zeker zo dat wanneer je meer beweegt, je lekkerder in je vel zit.
Ging altijd naar aquagym, maar daar zit ook helaas de klad in.(niet in de gym, dus, maar met het er naar toe gaan, dit even voor de .......onder ons :-)
Geplaatst door: ® alca 
, Datum:
16.01.2006 21:48
Bedankt Lilian en Brenda!
Ik ga me inschrijven bij een sportschool, ben nu toch goed gemotiveerd om wat aan mijn conditie te doen (heb zeker 20 jaar niet gesport : ja, ik zat soms even op een paard en verder "liep ik trap", met 2 kleintjes en dat vond ik sport genoeg.
Wel duuuuuuuuuuuuur trouwens: ca 50.00 euro per maand maar dan wel alles vrij ,wanneer je wilt, alle groepslessen, sauna. Heb ook een goedkoper adres maar dan zeer beperkte mogelijkheden en moet er met de auto naar toe en die andere is op loopafstand. (Brenda , jij kent die sportschool vast, in de Maten). Ik moet nog kiezen!
Is het Hortensia-raadsel hiermee nu opgelost??
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
16.01.2006 22:49
Alca, ik ken alleen het zwembad van Ten Tije daar. Leuk dat je zovaak kunt als je wilt voor dat geld, maar het is bij mij nog nooit meer dan 2x per week gelukt. Dan moet je voor dat geld toch minstens 3x per week gaan denk ik, maar dat zal jou nu wel lukken toch? Pff, ik word al moe als ik er aan denk :-)
Gr. Brenda
, Datum:
17.01.2006 14:59
Oooooh gattegat Lilian,
Ik wil wel met oe goan zing'n, maar stepp'n....'T lik mie neet best! Ten eerste bin ik ontzettend a-sportief en ten tweede bin ik bange dat ik zo mut lach'n dat wie 't neet droge hoalt.... Ie zult mie dan ok neet in 'n sportschoole zeen, a's ze 't van mie mut hebb'n, kunt ze better maar geliek aander wark zeuk'n!
Ik bin met 'n pröttel an't opruum'n, a's 't een betje metzit kriegt wie vanoavond oonz'n niejen pc en o oh, wat kump d'r toch n'n kroam veur'n dag a'j all's van de kante trekt.....
Geplaatst door: ® Guido 
, Datum:
17.01.2006 15:35
Wat een taaltje zeg! Maar dat maakt niet uit:
vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinreitsiet mkaat het niet uit wlkee vloogdre de ltters in een wrood saatn,het einge dat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn.De rset van de ltteers mgoen wllikueeirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt.Dit kmot odmat we niet ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.
Geplaatst door: Dik Trom 
, Datum:
17.01.2006 17:01
En zal de Hr. Uylenspiegel dat ook geloven.
, Datum:
17.01.2006 17:32
Altijd bereid om het te vertalen Guido, want met die eerste en die laatste letter zal het in ons dialect ook wel niet in orde zijn.. :-))
, Datum:
18.01.2006 00:29
Annechie doar gung 't mie ok um, um na völ wil te hebb'n en is flink dee lachspier'n te gebroek'n,da's ok sport, meer dan aans :-)
As ze bie de sportsschool van mie moss'n rondkomm'n, könt ze de tent ok wa sloet'n.Meer wie met zien twee'n op zo'n ding dat zag ik nog wa zitt'n, gier'n,
lach'n, brull'n, ik denk dat wie nig ver komt.Ik mut mien ega meer is zo wiet
krieg'n dat e is elke dag geet waandel'n, den mut ok neudig wat meer bewegen.
Ma eer ai't zo wiet hebt, dan is d'r a heel wat water noar de zee estreumt.
Ik wens oe völ sterkte met 't opruum'n,geet heel wat tied inzitt'n.
Doot de wichter de groet'n!
Alca hier is een sportschool in de buurt die vraagt 30,-- euro
Schijnt ook nog wel veel verschil in te zitten in de kwaliteit van die scholen.
Doot meer eerst hênig an met al dat gesport, ie könt oe ok nog te drok maak'n.
Guido als je het niet kunt lezen, we zijn graag bereid het één en ander voor je te vertalen :-)
Geplaatst door: gerrit 
, Datum:
18.01.2006 23:23
'k Heb de laatste tied niet zo völle te vertell'n, moar ik lese wel alles. Dus ik blieve wel op de heugte van alle verhaal'n.
Volgens mej is die sportschoele wel goed veur oe Lili@n. Moar nog eem wacht'n en dan begunt 't fietsseizoen weer.
Zo, stiet 't geliek weer op 't eerste blad. Goedgoan!
, Datum:
19.01.2006 15:28
Gelukkig heb ik Tara weer gesignaleerd op het forum volgens mij, Tara mocht je hier langskomen laat even wat van je horen, heb je al zo lang niet meer "gezien".
Gerrit proat mie nig van de sportschool,goa liever noar 't zwembad.
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
19.01.2006 17:31
Hahahahahahaha, snap ik da'j liever noar 't zwembad goan. Ie e'mm oen zwembantie zeker al om.....;-)
Geplaatst door: froukje
, Datum:
19.01.2006 18:09
Oei, ik denk dat dit de zere plek van veel mensen is
Geplaatst door: Tara 
, Datum:
19.01.2006 18:57
ik leef nog Lil, ik leef nog. (tsss, niets is haar ontgaan hé, geen ontkomen aan !)
en gij?
blijven bewegen hé! en rustig ademen.......innnnnnnnnnn........en uiiiiiiiiiiiit..........
, Datum:
19.01.2006 19:47
Ha, ha, ha Henk, joa ik heb mien zwembandje altied bie mie en um, doar hei helemoal geliek an :-)
A'k meer met zo'n onderwerp ankom, dan reageert de leu wa :-)
Froukje het is dat ik Yeo iets langer ken dan vandaag, anders................
Tara met mij alles o.k. bedankt voor je berichtje!
Gerrit ik weet wa da'j 't heel drok hebt met van all'ns en nog wat.