Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
20.01.2006 00:01
Kan het niet laten toch nog even weer wat te schrijven: Schiet me toch ineens te binnen dat we Esvi hier ook nooit meer zien, vorig jaar maart ging
ze voor een korte vakantie naar Holten met haar kindjes en was heel enthousiast. Waar zit je?
En hebben we de laatste tijd nog een bijdrage gehad van Rivi? Ja wel dat ze
heelhuids terug is van haar wintersportvakantie, maar hoe is het nu?
Ik ben net even op bezoek geweest bij FrankrijkinBeeld, prachtige foto's, heerlijk genieten van het franse landschap en het prachtige weer, want dat weer hier van vandaag.........
Anno kom ie hier nog wa eens langs? Wie roopt oe!
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
20.01.2006 07:45
Allemaal een goedemorgen...
Ik zal me even weer melden, anders is Lilian straks ook nog bezorgd dat ik verdwenen ben. Ik bin d'r nog wal heur Lilian, heb eindelijk mien nieuwen pc een betje op orde. 'T geet met zo'n ding net a's met 'n niej huus, ie verheugd d'r oe ontzettend op, bint d'r gruwelijk bliej met a'j 'm kriegt, maar o oh... 't duurt tieden veurdat ie d'r op 't gemak in wonn'n kunt! De hele boel weer inricht'n, all's wa'j hoal'n wilt verhuuz'n en weer netjes opruum'n, de kinderzeektes d'r uutwark'n... Ie zoll'n d'n meu van wodd'n!
Gelukkig heb ik 'm noe zo wiet da'k d'r van begin te geniet'n...
Ik denke Lilian det sommigen wal n's 'forum-moe'bint, da'j d'r gewoon 'n peuske neet meer zo'n zinne in hebt.... Rivi kump wal weer, dat zu'j zeen, esvi heb ik inderdoad ok al 'n steutje neet weer ezéne.
Anno blif 'n speciaal geval, doar begriep ik niks van, wie weet... ooit..
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
20.01.2006 16:05
Hallo - hallo - hallo ! ! !
'k Zal jullie nie zo lange in't ongewis loatn, 't giet helemoale goed met mie. 'k Bin ok nog nie forummuu, mà 't kwam d'r gewoon nie van.
'k Komme alle daang wè'n kear of wat hier kiekn, 'k hoale de boele dus wè goed in de gaatn !
Wie hebt intussen 'n nieuwn auto ok, mooi, mooi, mooi !
Mà veur die tied hef mien ega zien rechterpink ebrökkn. Hoe'j dat veur mekaar kriegt ? Op zundanmonn op de mountainbike, net uut 't bos teeng een aander an "efietst". Da's al hoaste 2 wekk'n eleedn, mà hij zit nog steeds in't gips en . . . hij kan noe nie riedn in 'n auto, dus ik heb 'm helemoale veur miezelf. Kan'k d'r goed an wenn.
Annechie ofgeloopn zöndag bin'k nog wear an't kuiern ewès in de Noetselerbarg, wie haddn 'n femiliemiddag van miene kàànte en dat woont ollemaole in die buurte. 't Was prachtig wear en wat kiek ie dan toch mooi oaver die Sallandse Heuvelrug vanaf de Rekreatieweg. Al zòk nie wear terugge willn, toch bin'k dan wear greuts op mien geboartestreek !
Lili@n, ik zie oe trouwns weinig op de chat hangn. Nie da'k d'r zelf völle
komme, want ik bin meestal te late en dan wi'k nie mear instappn. Eardaags toch mà wear's anwippn.
Groetn !!
, Datum:
20.01.2006 19:31
Dat klopt Rivi, ik zit hier noe bie tij en ontij achter de pc, net wanneer 't mie oetkump.Ie hebt good opelet, want ik bin geleuf ik a wa in ginne wek meer op de chat ewes. Aandere ding'n te doon en as ik 's aovunds d'r achter goa zitt'n bint ze allemoal a weg, dus dat hef weinig zin,meer ik kiek wa elke dag hier efkes op 't forum en bekiek mie dan meteen de campings waoroawer de leu het hebt, tenminste as ik ze nog nig eerder zeen heb. Is altied wa interessant ik heb noe a van heel wat streek'n in Frankriek 'n lieske van favo's an e- legt. Of 't ooit wat wordt weet ik nig, meer vind 't wa leuk um te doon.Gefeliciteerd met oew nie'jn bolide!
Gelukkig Annechie da'j d'r ok nog bint, meer ik wis da'j drok wan'n met oe nie'jn aanwinst.
Ik hop da;j d'r völ plezeer an zult belèv'n.
Noe mu'k rap noar de kökk'n veurdat mie de cake anbrandt.......
, Datum:
22.01.2006 20:17
'T begint te komm'n heur, dat genieten!
Intussen zee ik töt mien schrik dat wie of'edaald bint töt pagina drie! Dat kan ik toch niet loat'n gebeuren....
, Datum:
24.01.2006 00:14
As ze hier niks schrieft dan krie'j dat, het is noe ok a weer ofzakt noar 2, hoe is 't met de verkoaldheid? Kö'jt al nog gangs hoal'n? Betterschop.
Bin gister'n nog op de reismarktwès van de OAD, was leuk um doar te kiek'n, hebnog weer heel wat foldermateriaal met noar hoes nömm'n en dat was ik noe net nig van plan, meer ja het blood krup woar 't nig goan kan.
Ai'j al dee beuk deurkiekt krieg'j heel völ zin op met vakaansie te goan.
Nog 'n half joar woch'n.
, Datum:
24.01.2006 16:55
't Is koald buutn en dan zoj toch zeng, mooi wear um op te stappn in de digitale trein ! Ik zitte à 'n heeln noamiddag op de roete, dit kear met 'n heel àànder onderwarp: 'n fotoalbum maakn, woaj 50 foto's op könt zettn. Mà die foto's magt mà 100 kb-JPG wèèn en dat krieg ik toch niet veur mekaar. 'k Kan dat nie uutstoan, 'k bin doar al wel's earder met an de gang ewes, mà 'k bin 't kwiet !! Shit, 'k wörre oalt !!!
, Datum:
24.01.2006 23:44
Rivi dan bin ie bie Annechie an 't juuste adres, zee weet all'ns van 'n computer en van dee ding'n dee ie doar opneumt, ze kan oe vast wa help'n of aans wa 'n heel eind op weg help'n.Ze gef d'r nig veur niks les in!
Joa, ik bin zo vrie um dat hier effkes te neum'n, want ere wie ere toekump.
, Datum:
25.01.2006 08:55
Nou Lilian, ie wodt bedankt! Maar ik mut oe toch eerlijk bekenn'n dat dat buut'n mien lesgebied valt! Ik doe 't zelf wel, fotobewerk'n is toch wel 'n betje mien hobby, maar dan doe ik het via mien fotoprogramma. Doar zit 'n functie in det heet 'JPEG-opstmalisatie' en doar geet 't fantastisch met. Wndows of de software van je camera zal ok wel zoiets hebb'n maat dat mut ik nog efkes ontdekken...
'T is trouwens maar good da'j hier de mond neet hooft te gebruuk'n... dan ha'j veurlopig neet völ an mie 'ehad. Ik ben mein stemme totaal kwiet en ie wilt niet weet'n hoe lastig dat is...
, Datum:
25.01.2006 11:12
Joa dat is veur oe knap lastig, nig alleen veur oe werk..........:-)
Ik heb trouw'ns in mien enthousiasme zomaar zegt hier, wa'j veur werk deu'n.
Da's nig zo mooi van mie, noe weet 't de hele bups 't hier.Ik hop da'j nog oawer oew hart könt striek'n.
Wat ik vanmorgen in de krant las (speciaal voor degene die nodig moeten onderweg) er is al eerder op het forum over gesproken, maar ik ventileer het hier:)
Nieuwe kansen voor plastuit: De plastuit,waarmee vrouwen staand kunnen plassen, krijgt een nieuwe kans.De intellectuele eigendomsrechten,alle modellen,handelsnamen,de website en het klantenbestand van producent P-
Company zijn overgenomen door P-mate in Best. P-Company van uitvindster en kunstenares Moon Zijp had vorige maand faillisement aangevraagd.
Dus zij die niet zonder kunnen: Ze blijven gewoon te koop!
, Datum:
25.01.2006 12:35
Dames, ik bin d'r al uut !
In het programma "Paint" köj foto's bewarkn, dat hàk al wel earder edoan, mar op dissen pc, hàk 'm nog nie opstoan. 'k Heb 'n internet-album emaakt van 'n familie-reünie. Köj gratis doen op www.uploaden.nl, wis zich vanzelf. Ie möt d'r allene rekkening met hoaln dat de foto die d'r as earste opzet, de laatse in de rieje wöt en maximaal 50.
Lili@n ie wààn mie gisteroamd (!) net iets te vlugge of, ik loggn in en op dat moment loggn ie uut, mà 't was toch nog vrog (!).
Annechie, dà's leuk wark waj doet, noe weet ik ok waj "bie oons in de buurte" deun.
Groetn
, Datum:
25.01.2006 13:40
Ha ha Rivi,
Dat deed ik noe net neet bie oe in de buurte ;-)), ik heb nog 'n ander klussie ok en doorveur was ik bie oe in de buurte! Det computerwerk is trouwens inderdaad heel arg leuk, dat doo'k ok met heel völ plezier..
Lilian, ik heb 'estrekk'n heur, 't is al weer glad..
Geplaatst door: Tara 
, Datum:
25.01.2006 19:21
Zoals je tegen een ziek dochtertje zegt:
mijn miniatuurmensje,
mijn zelfgemaakt verdrietje,
en het helpt niet;
zoals je een hand op haar hete voorhoofdje legt,
zo dun als sneeuw gaat liggen,
en het helpt niet:
zo helpt poëzie.
(26 januari nationale gedichtendag)
, Datum:
26.01.2006 12:56
Bacillen gierend door het lijf
van narigheid bibberend, pijnlijk en stijf
Bonken door je kop, scheuten fel
af en toe hoesten, schor en schel..
Hoezo dan aan poëzie gedacht
gelukkig het kussen, koel en zacht
Toch komt het, zacht borrelt het naar boven
het zal toch niet waar zijn, niet te geloven..
Een spinsel, een rijmpje worstelt zich naar buiten
om daar haar weg op papier te besluiten
Zie, de dag der gedichten laat zich niet verstillen
zelfs niet door een aantal nare griepbacillen..
, Datum:
26.01.2006 13:02
Och Annechie oew gedich is zo mooi, meer da'j slecht te passe bint is minder, de cognac hef bliekbaar toch nig genog hölp'n.Ik wens oe betterschop.
, Datum:
28.01.2006 22:39
Och kom, ik kijk nog even
Of er nieuws op mijn favoriete topic is
Maar waar was die toch gebleven
Is er soms iets mis
Hij leek verdwenen, doch dat was ie nie
Want ik vond hem terug
Helemaal op pagina drie
Dus sleep ik hem weer over de brug
Probeer 'm weer een beetje op te beuren
Trek aan alle toeters en bellen
Rammel aan alle gesloten deuren
Kom ons weer eens even iets vertellen !
, Datum:
29.01.2006 22:13
Rivi en Annechie wat zijn jullie toch begaafd in het gedichten maken en dat zo uit de "losse pols".Mijn complimenten. Nu nog een gedicht van Yeo,die ontbreekt nog......:-)
, Datum:
31.01.2006 00:41
Annechie, hoo is t'r met? Hei de stemband'n weer betje in orde of hei d'r nog schoerpapier van?
Het is hier wa 'n kaal gedoo, solt noe toch an 't eind van 't latijn wèn?
D'r wödt nog weinig of e mekkert hier. :-)
, Datum:
31.01.2006 19:57
Ha Lilian....
Ik heb 't schoerpapier weer grotendeels verkocht! Gelukkig, 't bevöl mie niks. Nog wal 'n betje hèènig an en neet te hard proat'n, maar d'r bint schienbaar mèèns'n die doar bliej um bint... Kun ie dat noe begriepen? :-)
Wie bint vandaage gezellig noar Zuudloarn hin ewès, noar de Caravana, foj, wat stun doar weer veur 'n paar cent bie mekare zeg! 'N één'n nog mooier as n'n aandern.. En wee'j wat ik noe zo fijn vunne, wie hebt genött'n van al det moois en op 't èènde waar'n wie nog steeds zo gelukkig met den van oans zelf!
N'n leuk'n dag ehad dus, natuurlijk weer völ te völ mooie folders met'eslept en ojee, miene arme veute.. au, au, au..
Geplaatst door: ® keesje oet grunnen 
, Datum:
31.01.2006 20:58
Wichter, noe za'k oe toch vertell'n. Ken ie met mekoar 't programma "van jonge leu en oale groond". Die is noe bie oons op de televisie. Ik mut toch iedere keer an oe denk'n a'k dat zie.