Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
31.01.2006 22:43
Ja Keesje,
Dat kan ik mie veurstell'n. 'T is allenig zo dat det dialect typisch uut de richting van Lilian kump. Ik zitte op de grens van twee dialecten, 't 'Sallands' en het 'Twents', 't is altied bie oons een betje discutabel wat 't mut wèèn en soms draait't wal eens uut op een kruusing van beid'n..
Bi'j 't met mie eens Lilian?
Wel leuk trouwens dat d'r an oons edacht wodt...
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
01.02.2006 00:06
Keesje wat leuk da'j oe ook weer eens loat hör'n en inderdoad wat leuk da'j an oons dach hebt.Laatst he'k nog wa 'n oproep veur oe doan, ik weet nig o'j dat ook zeen hebt.
Annechie hef helemoal geliek oawer dat dialect, bie heur is 't net weer wat aans as hier.
Op den soap proat ze allerlei dialect van Olnzèls, tot Ötmuske en hier oet de buurte. In Olnzèl hebt ze 't oawer die en du als ze jij en jou bedoelen,
dus dat is a meer op de duutse manier.Zo bint d'r wa meer kleine verschill'n.
Ze hebt ok nog 'n scène hier in 't dorp openömm'n, misschien a'j 't a zeen hebt, dee villa met dat zwembad.Joa de leu zit hier zundagsaovund allemoal veur de buis um te kiek'n hoo of 't allemoal oflöp.
Ze neumt de serie hier ok a 'van jonge leu en blote k..t'
Ie sölt d'r vanzölf wa achter komm'n woarum ze dat zo neumt.
Ik heb 'n paar oflevering'n zeen en ik kan noe nig bepoald zegg'n da'k d'r met vot loop.Meer ieder zien meug.
Ik keek lèver noar den fries'n soap, doar spölt dee leu wa so good in.
Ik mut wa zegg'n dat de landschapp'n en de natuur wa heel mooi bint um te zeen in disse twentse serie.
Meer zo dom as sommige personages doar zich veurdoot, so bint ze hier nig allemaol heur !! :-)
, Datum:
01.02.2006 08:10
Och Lilian,
Hè'j wal 'ns noar de soap 'Gooise vrouwen' gekeken? Ik denken dat de dames in 't Gooi in't echte ok neet zo dom bint a's in die serie. Ik denke dat de mèèns'n doar ok wal deurhen kiekt heur, zo naief zult ze toch echt wal neet weez'n?!
Wie kiekt d'r zundagsoavonds eigenlijk wel met enig vermaak noar, 't zal wal chauvinisme wèèz'n misschien...
, Datum:
01.02.2006 15:26
Ie wa'n al vrog achter de pc vanmôn zo te zeen.Nee ik kiek ok nig noar die gooise soap, um oawer accent dan meer te zwieg'n.Ik kiek lèèwer noar de nanny, nee nig den nanny meer zo'n ander merakels leuk mènske met völ humor en flauwe kul.
Overigens wolik nog zegg'n dat in den serie den hier löp, de leu soms 'bunt' zegt i.p.v. bint,da's mie wa opevall'n.
Bint is echt gelders en dat zeit ze in de Achterhook, Winterswiek en dee omgeving, bint is dus echt twents.
En 't is te hopp'n dat as straks de 'westerlingen' ook goat kiek'n noar de serie van Oale grond,dat ze dan nig al in hun veuroordeel'n geliek kriegt as ze dat goat bekiek'n! Wie sölt 't ofwoch'n.
Wat is 't stil rondum Yeo, woar zit den kearl? Sol e zeek wèn?
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
02.02.2006 06:26
De hele maand januari mijn houtvoorraad op peil gezet...oef
was wel koud ,maar met die gasprijzen die stijgen en om nog hout gratis te vinden amai ,waar gaan we naartoe????? vanmorgen vroeg wakker ,maar toch al 100 bezoekers amai ,het is nog 5 maanden tegen dat het verlof begint,da wordt hier een druk sitje ahahahahh.
er was eens een site.
vol verhaaltjes en tips.
er zijn er black en er zijn white.
kom je er veel,dan ben je een vip.
, Datum:
02.02.2006 08:06
Bona... jij had al vroeg last van poëzie-kriebels zeg! Ja, koalt is't, doar hè'j groot geliek in, maar ok wel heel mooi buut'n...
Ik liet net d'n hond uut en in 't opkommende licht was het net een kerstkaartje al die berijpte beume en struuke. Noe mut ik eerlijk zegg'n da'k net zo bliej bin a's ik 's morgens metene de zunne op zee komm'n heur, ik heb 't niet zo op de winter...
, Datum:
02.02.2006 22:44
Wat was het mooi buiten vandaag, heb er van genoten, alhoewel we om half 10 al in de file stonden, maar dat mocht de pret niet drukken.Het is inderdaad net een kerstkaart. Toch zie ik liever blaadjes aan de bomen en een iets aangenamere temperatuur.
Tsja, Bona die prijzen voor het gas en electra rijzen de pan uit. Niet leuk meer en nu willen ze hier de rioolheffing ook nog eens gaan verdubbelen.
Ze bedenken hier in Nederland overal wel een wetje voor waar weer geld voor kan worden gevraagd.
Maar jij hebt tenminste een open haard, wel gezellig hoor met dit weer, geniet er van!
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
06.02.2006 09:50
En hoe jullie ook je best doen, hij blijft maar steeds zakken! Teruggevonden onder op pagina 3.
Hebben jullie ook belangstelling voor het C-F weekend? Ik ben erg benieuwd hoeveel animo er dit jaar is.
Groetjes Brenda
, Datum:
06.02.2006 22:43
Hij kan wel blijven zakken,meer wie haalt úm toch steeds weer noar de 1e pagina, of "ze" dat noe leuk vindt of nig.
Wat het campingweekend betreft dat is natuurlijk heel interessant,vorige keer
op zaterdagmiddag op bezoek geweest, is voor herhaling vatbaar, maar nog leuker een lekker lang weekendje van maken en de fietsen meenemen.
Hier hè'k nog een mooi gedichtje van Willem Wilmink:
Eanske is onmeunig mooi
Eanske is onmeunig mooi
"Joa, oons oalde Eanske" zeg mien moo,
"is hoast net zoo mooi as Almelo:
Eanske is onmeunig mooi"!
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
06.02.2006 22:47
Eanske kan ik nog net vertalen, maar onmeunig wordt wat lastiger!
Tot ziens in juni dan.
Brenda
, Datum:
06.02.2006 22:58
En toch Brenda.., is oons dialect zo 'onmeunig' mooi a'j 't 'n betje begriep'n kunt... Wie hoalt't in ere, wat,ie Lilian?
En ondergoan is nog gin verdrink'n heur, 't goeie zal vrog of laate altied weer boaven komm'n ;-))
, Datum:
07.02.2006 19:35
Visje in juni pas? Dat duurt nog lang.Kan je het ook wel eerder uitleggen hoor! :-)
Joa Annechie wie hoalt disse sproake in ere.Aait vedân.
Wie könt wa 'n curus beginn'n :-)
, Datum:
08.02.2006 13:05
Gerrit woar zit ie? Ie mut hier den topic van oe wa 'n betje in de gaat'n hoal'n aans he'k 't idee dat nig good aflöp :-)
Ie hebt 't natuurluk weer völs te drok um hier effkes te kiek'n, of misschien kiek ie wa, meer schrief ie niks. Wa doon heur, want aans mut visje
hum weer van de 3e of 4e pagina afhaal'n.:)
Gerrit sol ie oen caravan oetleen'n? Ik ok nig, al is 't ook een oald antiek geval.In 't verlee'n völs te völ van leert um 't nig meer te doon.
Geplaatst door: esvi
, Datum:
08.02.2006 13:42
Jullie hebben het over mij gehad! Wat leuk! Ik ben er al die tijd nog wel hoor, maar reageer niet veel meer. Soms krijg je zulke rare reacties, en daar zit ik niet altijd op te wachten. Ik reageer trouwens onder een andere naam tegenwoordig, vandaar dat jullie het niet in de gaten hadden. Maar esvi was op een ander forum al in gebruik en isa kwam ik hier ook al vaker tegen. Ik gebruik tegenwoordig een anagram: Altamara. Daar hou ik dan maar bij, om verwarring te voorkomen. Ik ben vorig weekend nog op de Veluwe geweest. Ik zou graag in het voorjaar nog een keer naar Holten gaan, maar de extra vrije dagen die mijn dochter krijgt doordat zij een continue rooster heeft, zijn dit jaar heel on-economisch ingedeeld. De meesten zitten aan de meivakantie geplakt en dan betaal je de volle mep. Dan is zo'n park best duur. Een camping is wel een stuk goedkoper, maar persoonlijk vind ik 1 keer per jaar kamperen voldoende.
, Datum:
09.02.2006 11:11
Wat leuk Esvi dat je iets van je hebt laten horen.Ja die opmerkingen van sommigen,wie zit daar wel op te wachten, maar je moet je gewoon niet uit het veld laten slaan en het negeren, dat is volgens mij het allerbeste. Hele vervelende figuren worden door Johan wel verwijderd, hij kijkt de boel altijd goed na.Een stacaravan huren rechtstreeks op een camping hier in de buurt is dat geen optie? Misschien ben je dan wel goedkoper uit.Goed dat we nu weten dat je onder een andere naam reageert, weten we toch dat je er bent.Zal ik eens een paar adresjes voor je proberen te vinden? Zomaar voor de aardigheid,kun je nog altijd zien wat je er mee doet.
Groetjes.
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
09.02.2006 15:39
Niet ongerust worden, nog 20 bezoekers en "we" hebben de 60.000 gehaald en we gaan toch zeker voor de 100.000 !!!!!!!
Geplaatst door: Tara 
, Datum:
09.02.2006 21:34
ja gerrit, wie had da ged8 maatje?!!
en we zijn nog lang nie aan 't einde van deez draadje....
Tara
, Datum:
09.02.2006 23:49
, Datum:
10.02.2006 13:46
www.cleanflush.nl Zou dit iets kunnen zijn voor het sanitair op campings?
, Datum:
10.02.2006 21:01
De knieperigheid gebied mie um te zegg'n det't met 'n stukske wc-papier ok prima geet, woar 'n wil is, is 'n weg... ;-)) Maar 't idee is prima Lilian.. en schone zitt'n is 'n hoop weerd!