Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
11.02.2006 18:22
De censuur op de belgische antwoorden terug in werking........bahhhhhhhh
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
11.02.2006 19:17
Bona, verklaar je nader! Spreek hier vrijuit!!:-)
Geplaatst door: tineke
, Datum:
12.02.2006 00:13
Bonasera bedoelt dat er een negatieve opmerking van hem op een topic over honden verwijderd is.
Bonasera, dit soort opmerkingen op hondentopics lokken weer onnodige reakties uit en daar zit niemand op te wachten!
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
12.02.2006 00:31
Had de "hondentopic" niet gelezen, je weet van te voren wat je daar kan verwachten, ook al is de vraag in eerste instantie goed bedoeld.Bedankt Tineke voor de reactie.
Geplaatst door: esvi
, Datum:
13.02.2006 14:04
Dank je Lili@n, ik heb een paar sites bekeken en denk erover na. Jammer genoeg kan je zo'n stacaravan in mei meestal alleen voor een week boeken. Mijn man zag caravans op m'n scherm en vond dat we misschien net zo goed naar la douce france zouden kunnen gaan in de meivakantie. Ik weet het nog niet echt. Zo'n Landal huisje voor 99 euro vind ik zelf wel geweldig. Je krijgt veel voor weinig (comfort, lekker overdekt zwembad, speeltuin etc.), alleen zullen in mei niet van deze aanbiedingen gelden. Het leuke van die weekendjes en midweken weg vind ik het vooral samen met de kinderen dingen ondernemen. Spelletjes, wandelen, zwemmen,we zijn dan heel erg op hun gericht. Op de camping in Frankrijk gaat mijn oudste (7) vooral haar eigen gang, ook heerlijk hoor. Maar jammer genoeg ben ik dan ook voornamelijk 2 weken lang achter mijn jongste (3) aan het rennen. Nog een paar jaar en dan kunnen we echt gaan relaxen op de camping, daar kijk ik wel naar uit.
Kortom we houden het in beraad, de Holterberg trekt toch ook erg.
Heb je zelf al vakantieplannen voor de zomer? Ik heb alweer gereserveerd. We gaan twee weken naar de Vendee en daarna op de bonnevooi een paar dagen richting kastelen aan de Loire.
Geplaatst door: berny 
, Datum:
13.02.2006 15:04
Gisteravond jullie heel stimulerende kletskrans ontdekt; alleen al vanwege mijn interesse voor taal en taalverwantschap - ik studeerde dat een tijd - is dit allemaal achttienkaraats! Mag je ook meegenieten als je je zo'n 150 km zuidwestelijker bevindt tussen een heleboel van die aan vogelnijd lijdende randstadters? Ik hoop van wel, want er rijst in deze kille dagen een geur van hete anijsmelk uit jullie chats op! Top of the bill, Annechie, Lilian en nog een paar... en jullie lijken me daarbij ook echte gevoelige positivo's met gevoel voor kwaliteit; wat een godzalige klanken worden daar geproduceerd bij jullie; zo nu en dan lag ik blauw van de lach - mag dat van jullie? Kijk ik niet teveel tussen jullie gordijntjes door naar binnen? En Johan vertegfenwoordigt gewoon een nieuwe generatie van webmasters; hij snapt natuurlijk wel dat half Nederland (en daarbuiten,) als een magneet door jullie gezellige gesnap naar zijn sites wordt gezogen, om na het werk weer even bij te tanken... Trouwens: goeie tips over leuke kleine campings tussendoor.
Geplaatst door: ® guusje 
, Datum:
13.02.2006 17:25
Berny, NA het werk? Je zult ze de kost moeten geven die het niet kunnen nalaten om onder werktijd ook eens eventjes te kijken!
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
13.02.2006 19:04
Nou, Guusje, da's nou niet aardig.
Mag ik als huisman af en toe mijn werk onderbreken om op mijn PC te kijken hoe het er in de rest van de wereld aan toe gaat?
Geplaatst door: ® guusje 
, Datum:
13.02.2006 19:57
Jan, was niet onaardig bedoeld hoor! Ik wilde alleen maar Berny even aangeven hoe groot de aantrekkingskracht van deze site is.Op mijn werk lukt het mij helaas niet, maar op maandag onderbreek ook ik graag mijn huishoudelijke taken om even op het forum te kijken!
, Datum:
13.02.2006 21:20
nadat ik me afgelopen herfst door mijn dochter heb laten overhalen een zgn. "computer" (?) in huis te halen, voelde ik me eerst zo weerloos als een konijntje op de snelweg...; en dan dat afval wat er op die weg gegooid wordt, het lijkt wel of mensen vanuit hun beveiligde cocon - dat geldt ook voor automobilisten - ineens ongeremde brutaaltjes of ordi's worden.... Nu ben ik dan zover, dat ik behalve alles over reizen en kamperen (kroatie, frankrijk waar we vaak komen) via internet een heleboel voor mij interessants te weten kom! gisteren b.v. samenvattingen van boeken van Naomi Klein en Noreena Hertz (linksige econoom) gewoon gegoogled natuurlijk. Ook leuke prive-kamers/campings overal; zo nu en dan een bijdrage op de site PvdA Amsterdam waar alle moois en lelijks van heel Nederland bij elkaar komt... KORTOM: ik surf me gek, en dan is daar ineens deze krans van hele aardige, gezellige, en ook nog bijzonder creatieve sympa's. Jullie hebben al 50 pagina's erop zitten, en gisteravond laat heb ik zo'n 10 pagina's daarvan gelezen; ik moet zeggen: hilarisch (ik lag regelmatig in een deuk) EN ontroerend. Annechie en Lilian, jullie zijn echte taaldieren!
Ik vraag me af of jullie, als je naar je eigen geschreven dialecttaal kijkt, ook zo in de lach moet schieten; 't is allemaal zo plastisch, heerlijk. Ik ben van plan flink wat pagina's uit te printen en lekker als ontspanning mee te nemen met vakantie (in het zuiden zeggen ze óp vakantie). Echt een oase op internet dus!
, Datum:
13.02.2006 22:05
Nou dames, is dat geen pluim op je hoed en een veer in je.....!!!
Een fan uit Amsterdam!!
En ik maar denken dat Amsterdammers alle andere Nederlanders maar boeren vinden. Kan natuurlijk een import-Amsterdamme zijn.
, Datum:
13.02.2006 22:31
Nee, een 'Hagenees'; (van geboorte af zelfs al) maar Amsterdam is natuurlijk 10 x interessanter; om te wonen overigens voor mij net iets te 'hot'. Net als de Fransen die - als ze in Parijs wonen - altijd naar de 'province'trekken, heb ik een hang naar het regionale, het niet-stadse leven...; ook in het buitenland rijd ik altijd met een boog om alles wat meer dan een paar duizend inwoners heeft heen. Die oude zigeunerwagen, die we eens in zo'n rustige regio in Nederland huurden, stond aan de Drentse AA, dat was supermooi daar, is dat ver van Tukkerland vandaan? Daar willen we nog wel eens heen.
Geplaatst door: gerrit 
, Datum:
13.02.2006 22:34
Welkom Berny op disse topic, din niet oaver kampeer'n in Frankriek giet.
'T gunk bie mie net zo, ik hadde ok de ball'n verstaand van zo'n compjoeter, moar ai hier moar vake genog komt dan wurdt oe dat wel eleerd.
'T maakt niet uut woar ai vot komt, ie ziet as er iene wat schref dan antwoord naander wel.
Now oe nog 'n keer anmeld'n bie de proatdeuze, dan kuj doar ok metproat'n.
, Datum:
13.02.2006 22:37
Hallo Berty,
ik weet niet of deze dames Tukkers zijn. Wat is het meervou van een vrouwelijke Tukker. Ik dacht eerder aan Salland maar ik kan me vergissen. Als ik me goed herinner heeft een van de twee dames aangegeven waar ze woont/of geboren is: Nijverdal.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
13.02.2006 22:49
Leuk idee Berny, topic uitprinten voor vakantieleesvoer! Is een idee om het allemaal nog eens te herlezen, ook voor mij. Enne... je mag ook in plat Hagenees reageren hoor.
Groetjes Brenda
, Datum:
13.02.2006 22:52
Sorry Berny dat ik je Berty noemde. Ik heb een neefje dat zo heet, vandaar.
, Datum:
13.02.2006 22:56
Die prachtige ronde klinkers vind ik vooral zo mooi in de (noord)oostelijke streektalen..., mooier voor mijn oortjes dan fries b.v., dat al een beetje richting deens/engels gaat, waar ik weinig mee heb. Brabants, maar ook Vlaams, vind ik weer supermooi; ook veel gezonder lijkt me dan al die angina veroorzakende keelklanken die we hier in het westen uitstoten. Half serieus zeg ik wel eens dat ik een cursus Vlaams wil gaan volgen; veel gezonder. Wij assimileren alles weg in 'Holland', in Vlaanderen moeten wij ondertiteld worden!
Maar die beeldende kracht van jullie taal: geweldig. En Gerrit kan er ook wat van! Het water loopt me in de mond als ik het lees (letterlijk) dat heb ik trouwens ook als ik Gronings hoor, dat kauwende..heerlijk! Ik ben nou eenmaal wat overgevoelig voor klanken blijkbaar; heeft misschien iets te maken met m'n beroep (leraar piano).
Hier hebben we Haagse Harry, dat is zo hard... 'hacht' zeggen ze dan, en 'worst' wordt 'wochs' etc.
, Datum:
13.02.2006 23:04
Berny, pas a.u.b op je woorden!! Op deze site zitten ook Friezen o.a. ene Abe!! Ik had in een discussie op een andere topic bijna een tweede oorlog tussen de Friezen en de Hollanders uitgelokt.
Vlamingen zitten er ook op o.a. Uylenspiegel. Kejje mee lache....zo serieus. Duikt op de raarste momenten op.
, Datum:
13.02.2006 23:17
Wat dat plat-haags betreft, ik kan dat, al zeg ik het zelf, beschamend goed imiteren! Dat klink sooo plat, dat wihje nie wete! Jammer dat ik dat kattegrit van al die tekentjes die je voor de fonetische weergave nodig hebt, nog heelemaahnie weet te vinde...; ik ben gewoon een digibeetsje, nietteweehnnig.
Hier is dus duidelijk bijscholing nodig.
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
13.02.2006 23:44
Berny.
Ut döt oons goed um te lèèsn dat 'n "westerling" zo kan genietn van oons "oosterse" dialect. Wie kompt uut zo'n betje heel Overiessel, zowel uut Twente, Salland en nog ietsies vedder. Mà begriep ie 't ok ollemoale of is 't net as wie met het fraans: wie weet nie altied wat d'r stiet of wat ze zegt, mà wie begriept 't wè ? 'k Zol zo zeng, blief d'r bie en aj't nie snapt: gewoon vroang !
Groetn uut . . . . . .