Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
25.02.2006 00:12
Jeetje, Lili@n, hoever ga jij met zoeken op 't internet?
Heb net gelezen wat je gevonden hebt over die camping in Bretagne.
En een paar dagen geleden heb je allerlei sites gevonden over bootdiensten bij Frejus.
Ik ben redelijk fanatiek maar jij slaat echt alles!!
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
25.02.2006 00:25
Bedankt voor het compliment Jan, zo zal ik het tenminste maar opvatten.............toch? Ik heb er gewoon plezier in om die dingen op te zoeken, het brengt mij weer op plaatsen waar ik soms nog niet eerder ben geweest en zo "reis" ik toch een beetje door Frankrijk.
Bovendien kruipt het bloed waar het niet gaan kan.....komt nog een beetje door
mijn ooit toeristische beroep, denk ik.
, Datum:
25.02.2006 00:29
Je toeristische beroep....?
Berny doet trouwens ook zijn best op 't forum..!
, Datum:
25.02.2006 00:49
Lili@n,
ik word stapelgek van je!! Hoe heb je die camping gevonden bij Lac d'Annecy.
Welke zoekargumenten heb je gebruikt om die camping te vinden?
Volgens mij ga je op zoek naar antwoorden op vragen waarvan je wéét (of denkt) dat 't vinden van de oplossing niet zo simpel is.
Je wilt gewoon beter zijn zijn dan de gemiddelde google-bezoeker.
, Datum:
25.02.2006 01:00
Ha, ha, Jan , nou moet ik toch lachen hoor. Ik doe het echt niet om beter te zijn dan anderen.Zoals ik al zei: Ik vind het gewoon leuk om te doen.
, Datum:
25.02.2006 01:01
Nu weer Rives du Loup. Je kiest ze gewoon uit!!
Vragen waar géén of weinig reacties op komen.
In dit geval had ik veel kunnen vertellen over de omgeving: Vence.
Had ik geen zin in: soms lijkt 't wel of mensen volkomen onvoorbereid op vakantie gaan. Ze hebbem geen flauw benul van de omgeving waar ze terecht komen.
Geplaatst door: berny 
, Datum:
25.02.2006 01:18
Er bestaan trouwens diverse stadia van de aandoening cartofilie: in het eerste stadium tuurt de door deze aandoening getroffene heel lang achtereen op een 'goede' kaart, en stelt zich daarbij het landschap voor(vb. Michelin 1: 200.000; een minder goede is b.v. de cartografie van de ANWB-wegenatlas Frankrijk, met de idiote schaal 1.180.000 - waarbij te weinig onderscheid gemaakt wordt tussen de diverse routes departementaux - kijk maar eens op pagina 287, die maakt je dus acuut kierewiet). De aandoening kan zich echter in het volgende stadium ook uitbreiden tot het tevens bestuderen van dienstregelingen van treinen en busdiensten in willekeurige landen; hiervan wordt vaak een verzameling aangelegd. Hoewel het hierin strikte zin niet meer om kaarten gaat, worden al deze symptomen toch tot de complexe aandoening 'cartofilie' gerekend. Als je het niet doorvertelt aan de buurvrouw, wil ik je wel verklappen, dat ik aan alle vormen tegelijk lijdt. Het werken in een reiswinkel is dan ook altijd voor mij een (helaas onvervulde) droom geweest. Het water loopt me dan ook - letterlijk - in de mond als ik al die prachtig glimmende reisgidsen zie, ook al betreffen ze bestemmingen waar men mij nog met geen stok heen zou krijgen (Las Vegas/Alanya/Sri Lanka). Ik meen dus te begrijpen wat Lili@n drijft, behalve natuurlijk de haar aangeboren goedheid des harten.
, Datum:
25.02.2006 01:35
Hallo Berny, je probeert me toch geen complex aan te praten? Ik heb inderdaad ook wat met treindiensten. Ga af en toe naar de NS-website en tik een route in: van Praag naar Rimini of van Lissabon naar München.
Daar ga je toch niet dood aan hoop ik.
, Datum:
25.02.2006 01:42
Nee, maar het zal wel steeds erger gaan worden. weet je, op een gegeven moment is er geen weg meer terug, dan heb je, als je je bureau opruimt, ineens een treinkaartje uit, zeg maar, Tsjechie, dat leuke lijnte Bechyne-Tabor in je handen, er vormt zich een duivekrop in je keel en je legt dat verfomfaaide kaartje weer netjes terug waar het lag, onder iets anders, ban weer een andere reis, wat je evenmin nodig hebt, maar ook al die tijd hardnekkig hebt bewaard.
Er is dus geen hoop meer voor je.
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
25.02.2006 14:05
Noa 'n midwekke in Brabant, met 'n heeln dag "radio limburg" op 'n zender, hèw in ieder geval twee woardn ..tug kear eheurd:
vastenoavend en alàààààf !
En noe't carneval begint groet ik jullie ollemaole vanuut Sassendonk met: ALÀÀÀÀÀF ! ! !
, Datum:
25.02.2006 14:09
Carnaval in Zwolle??
Is 't virus al zover naar het noorden getrokken?
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
25.02.2006 16:25
Ja Jan: Carnaval in Zwolle !!
Je kunt het al geen virus meer noemen, want volgens mij is het bij de vierders hier chronisch en er is ook geen middel tegen !
Vanmiddag was er weer een heuse optocht. Deze kan natuurlijk niet tippen aan Oldenzaal (Boeskoolstad) en/of Raalte, maar hij was er wel !!
Zelf ben ik geen vierder, maar ik gun ze de lol van harte !!!
, Datum:
27.02.2006 00:45
Papp'n en nathoal'n.Annechie hei't a weer gangs met oe "ordinateur"?
Het is hier völs te stil zoonder oe.Hei dit weekend de feesnös ok al opehad?
Wat zeg ie: dee hei altied a op?
Gister hei'w hier ok 'n carnavals optoch had in 't doarp. De doot wa meer leu met an 'n optoch dan dat d'r leu staot langs de weg, meer dat mag de pret nig drukk'n. Het gung d'r merakels van.
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
27.02.2006 07:28
Ie haal'n mie de woord'n uut de mond Lilian... wat betreft die feestneuze!
En proat mie noe niet oaver stille.. goeiendag, wat 'n drukte heerst d'r in oons topicje, ik vin't bar gezellig, doar geet't niet umme.
En joa, mien'n ordinateur dut't weer, ik denke tenminste da'j doar det apparaat met bedoelt woar ik noe achter/veur zitte. 'T was naar stille die hele wekke, 't apparaat hef ok neet vulle an'estoane, bah wat 'n dooie deuze is det toch a'j gin internet hebt. 'T was uuteindelijk helemoal niet zo'n groot mankement, allenig had de bereidwillige meneer die de help-desk veur oonz'n provider verzörgt oons nogal op 't verkeerde been ezet!
Ik las toen ik veurige wekke in de gauwigheid bie de buurvrouwe de mail binn'n haal'n, dat d'r eene was den wat meujte had met al die leesteekens woar ik altied zo rojaal met streuje... Ik heb't 'ns efkes noa ekekk'n en eigenlijk kan ik oe gin ongeliek geev'n.. Ik zal probeer'n um mien leev'n te betteren.. ;-))
Zoaterdag inderdoad ok noar de optocht ewes! Het was groter en mooier as ooit! Ik heb in't verleden ok genött'n van het feest, maar ik mut d'r toch eerlijk gezegd neet meer an denk'n da'k doar een dag of vier achter mekaarwe tekeer mut goan... Is dat soms 't begin van 't oalder wod'n.. ;-))
Zo, dat was weer 'n bekend begin van de wekke, later meer, GOODGOAN!
, Datum:
27.02.2006 11:41
Annechie, ik wens je heel veel geluk met de wedergeboorte van je compu-knuffel! Ook ik heb je erg gemist...Jammer dat die tele-hulp je het bos instuurde... maar ja, als het er niet in zit, kan hij er ook weinig aan doen, moet je maar denken! Want de Grote Jongens van de AEX, de Echte Bazen, die zorgen er voor dat we het met die call-centerachtige constructies moeten doen; want verdiend, en dus bezuinigd moet er worden bij het systeem waar we het nu mee moeten doen ($+$$=$$). - Die tekentjes, bedoel je daar die op hun kan liggende lachebekjes enzo mee? Hou die in hemelsnaam erin, ze maken je teksten nog plastischer dan ze al zijn.
, Datum:
27.02.2006 11:48
$+$=$$ natuurlijk; daarentegen is $+$$=$$$, dit ter correctie; blijkbaar zit ik hier tegen de grens aan van mijn mogelijkheden.
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
27.02.2006 12:31
Ik denke dat 't meer in de é ë ö è en dat soort gevalletjes zat. 'T is ok wel 'n betje zo, iederene interpeteert det op zien eigen maniere en zo krieg ie d'r dan natuurlijk wel'n prutje van.
Ik zal 'ns kiek'n hoe of 't geet a's ik mie 'n betje inhoale...
, Datum:
27.02.2006 12:59
Toch hoop ik dat je die o + umlaut (ik heb de code er even niet bij) erin houdt - voor mij klinkt dat toch anders dan de 'eu', daar hoor ik toch veel meer die minder prettige randstedelijke 'brede-bek-klank' richting de 'ei' in (door de taalkundige Stroop als poldernederlands gedefinieerd); ik heb daar een enorme hekel aan; bij de o + umlaut hoor ik toch meer die keurig-klinkende klank zoals Limburgers en Duitsers die maken, waarbij je een 'pruimenmondje' moet maken, anders lukt 't niet - deze zelfde mondstand is voor het Frans ook nodig, anders ga je daar qua uitspraak de mist mee in; zelfs de zanger Dave, die daar al tig jaren woont, spreekt nog Frans op zijn Hollands/Nederlands; idem Rudi Carrell met zijn Duits. Gewoon je mond in 'kus-stand' trekken dus, voor het goede doel. Mondspieren aanspannen en hoppa! Je hoeft je nergens voor te generen.
, Datum:
27.02.2006 14:25
Wat kön ie 't toch mooi zegg'n Berny!! :-)
Bin blie'j da'j d'r weer bint Annechie en da'j 't "ding"weer in orde hebt.:-)
Zo noe mu'k toch weer eerst effkes an 't werk.
, Datum:
27.02.2006 23:43
Hi Lili@n,
nog bedankt voor 't compliment. De site waar ik gek op ben is die waar 't dorp Thines in voorkomt. Die site is weer gekoppeld aan een site met de GR's. Ik ben een echte wandelfanaat en kamperen is bijna een bijzaak. Maar je moet ergens slapen dus 't wordt altijd een camping in de omgeving die interessant is qua wandelen. Ik kom dan op campings terecht die Berny zo beeldend weet te omschrijven.
http://www.gr-infos.com/gr-ho.htm
Nog een site als inspiratiebron:
http://www.lavaurs.com/index.html