Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
28.02.2006 00:03
Even wat prachtige foto's bekeken. In 2004 in de Alberès geweest.Ik hou ook van wandelen, ben er al het ware mee opgegroeid, mijn ouders wandelden
ook altijd en fietsen.Helaas is mijn "halsband" niet zo'n wandelaar, hij bekijkt het liever vanuit de auto :-)
Ik heb de sites even apart gezet, kan ik er op een ander tijdstip even uitgebreid naar kijken.
, Datum:
28.02.2006 12:40
Jan even over Santiago de C.Mijn man heeft ook plannen in die richting. Wil met een aantal oldtimerbromfiets-fanaten die route doen.Dames mogen in dit geval ook mee (!!)Het is nog allemaal in een beginfase van organiseren.
Zij gaan niet vanwege religieuze intensies, maar gewoon vanwege de route alleen al als fenomeen :-)
Hebben inmiddels al documentatie in huis.Of het wat wordt?
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
01.03.2006 07:29
Hallo allemoal,
Zit ik mie toch fris en vrolijk(nou ja..) op de vrogge margen de laatste berichtjes te leez'n... zit ik mie toch ineens wat of te vroag'n.. Woar ik ok kieke, oaveral kom ik stukskes van Berny tegen! 'N een'n nog grappiger dan 'n aandern, gin commentaar dus, ho efkes! Maar Berny.. ik vroage mie of: Hoe ging 't toch veurdet oene kinder oe den computer an'esmeerd hebt? Woar leut'ie toen dan den spraakwaterval lös?
Een van de beiden, of ie hebt d'r constant ene de oor'n van de kop ekletst, of ie mut oe arg gefrustreerd hebb'n eveuld.. Ik vin oe toch wal een aanwinst heur, zeker veur diss'n topic.. Foj, keer'l, 't zol d'r stille van word'n a'j d'r neet meer waar'n en veur Jan geld eigenlijk het zelfde.
Veural die mening over de landkaarte kan ik arg met oe deel'n Jan, d'r besteed bie oons in'n auto maar een'n Tom-Tom.. en dat bin ik! Gelukkig bin ik deur de joar'n, deur schade en schande wies eword'n en komme wie tegenwoordig meestal zonder al te völle ongenoeg'n rap op de plaatse woar wie weez'n wilt... :-))
Geplaatst door: berny 
, Datum:
01.03.2006 12:35
Ja Annechie, dat is me wat, met dat schrijven! Dat heeft met van alles te maken, in de eerste plaats met het 'spreken' - want hoe meer dat geschrijf op spreektaal lijkt, des te leesbaarder is het natuurlijk! Ik schrijf zoals ik spreek, lang denk ik niet na over die woordenkettinkjes... net als muziek - je moet wel een beetje doseren natuurlijk! Net als bij het maken van een vinaigrette; let je even niet op de goede mengverhoudingen van de vinaigre, de mosterd en de olie, dan is het resultaat niet te pruimen. Maar wat zit ik hier als een dominee Gremdaat (seculiere afdeling) te kwekken - jij weet precies hoe dat werkt, dat laten dansen van de woordjes; daar kan ik erg van genieten, hoe je die taalpoppetjes boetseert tot prachtige gedichten en mooi ironisch (maar altijd menslievend) proza.
Inderdaad neem ik van alles tot me, vind wel eens iets ergenbs van en zeg dat dan ook, liefst zo helder mogelijk, want je wilt wel begrepen worden natuurlijk! Waarom iets moeilijk maken als het makkelijk kan? Dat doe ik ook zo met mijn leerlingen; gewoon samen de hoofdkenmerken van een stuk vaststellen en er samen gezellig aan werken. Daarbij klets ik inderdaad wel wat af - trek vergelijkingen enz. Werken met mensen, dat is het gewoon helemaal! Tsja, en die computer... ik heb dat ding altijd buiten de deur weten te houden, ik miste niets, integendeel. Maar nu, met deze nieuwe, inmiddels heilig verklaarde koe in huis, is het allemaal wat anders geworden natuurlijk! Je ventileert gewoon wat gauwer je ideetjes over wat er om je heen gebeurt op politiek-maatschappelijk terrein, maar ook dus hier, in deze meestal fris-geurende kruidentuin van Johan en op Gerrit's topic-hoekje daarin; jouw prachtige woordplastiekjes zijn daarin - met de bijdragen van al die anderen - als klaprozen in een veld vol mooie wilde bloemen...
, Datum:
01.03.2006 13:35
Zo Berny.. iets in't onderwies dus a'k 't good begriepe?! Dan he'k nog wat moois veur oe, 't is neet van mien eigen hand, neet uut mien eigen heufd, ik kwam 't tegen ergens op 't wereld wiede web.. Ik vun't zo mooi dat ik 't good bewaard hebbe in de hope da'k d'r nog es ene bliej met kon maak'n. Misschien is die tied noe ekomm'n.....
Wanneer je een schip wilt gaan bouwen
Breng dan geen mensen bijeen
Om timmerhout te sjouwen
Of te tekenen alleen
Voorkom dat ze taken ontvangen
Deel evenmin plannen mee
Maar leer eerst mensen verlangen
Naar de eindeloze zee....
Antoine de Saint-Exupéry (1900-1944)
Le citadelle
'T hef heel lange deur mien heufd espookt en steeds zag ik d'r een grotere woarheid in...
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
01.03.2006 14:18
als reactie annechien:
Varen voor hen die varen lusten,
Ik heb gevaren....laat mij rusten.
(proefondervonden ;-))
Yeo
, Datum:
01.03.2006 14:35
Ha Yeoman!
Ja, die is wel erg toepasselijk! En... was het een lust, het varen?
Geplaatst door: ® guusje 
, Datum:
01.03.2006 16:37
He yeo, dat wordt toch niet je grafschrift? Nee toch, laten we het gezellig houden!:)
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
01.03.2006 20:05
Hallo lieve, beste mensen in het noordoosten van Nederland.....
Is iedereen heelhuids thuisgekomen? 't Schijnt bar en boos te zijn bij jullie in de buurt.
, Datum:
01.03.2006 20:20
'T sniejt dat 't fosket.. aales wit!
, Datum:
01.03.2006 20:20
'T sniejt dat 't fosket.. aales wit!
, Datum:
01.03.2006 20:21
Eén keer was ok genog ewes..
, Datum:
01.03.2006 20:22
, Datum:
01.03.2006 20:31
, Datum:
01.03.2006 22:24
Ik dach toch noe werkeluk dat de lente in aantoch was, zit wie hier weer met zo'n pak snee, wat mu'j d'r toch met, op de lange latt'n dan maa weer?
O, de wichter vindt het natuurluk geweldig.Fusket wie môn weer deur den bagger.Volgens mie begint den winter steeds later, meer ik zal ophoal'n nog langer te nôl'n want daor hef ginéén wat an.Heb meer weer eens gangs wes met wat cakes te bakk'n, kump altied van pas, inmiddels bint ze ok a weer hoast soldaat emaakt. Dat grei blif hier nooit'n lang lèv'n beschoor'n.
Annechie het is weer een verademing da'j d'r weer bint. Nig dat de "jongs" nig hun best hebt edoan heur, dat was klasse, ma betje vrouwvolk hier, vin'k toch wa prettig. :-)
Guusje leuk da'j ok weer effkes hier wa'n.
Zelfs Yeo is oet zien wintersloap ........:-) Waor zat ie toch?
De heel'n dag in 't busje?
, Datum:
01.03.2006 22:35
Annechie: fosket?
Lili@n: fusket?
Gaan jullie geheimtaal gebruiken?
, Datum:
01.03.2006 23:03
Kump van het werkwoord "fosken" .
, Datum:
01.03.2006 23:08
Snap jij 't, Jan? Dit gaat mij nog steeds boven de alpino...
, Datum:
01.03.2006 23:37
Ik geef 't op, Berny.
Zal wel een soort höken zijn. Of daldeeën.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
01.03.2006 23:40
Sneeuw, waar?? Het lijkt onmogelijk, maar bij ons is het niet eens wit. Er belde vanavond iemand af (woont 10 km verder) die kon het dorp niet eens uitkomen. Ik blijf me verbazen over die plaatselijke verschillen. Hoest bij jullie dan Yeo? Scheelt ook maar 12 km met hier.
Gr. Brenda