Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
09.03.2006 22:27
Lilian vrög zich denk ik of of Gerrit al weer 'good te passe' is......... ;-))
Is Gerrit zeek ewes dan?
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
09.03.2006 22:45
Oooooh, oftie weer boven Jan is!!!!
Keppum door.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
09.03.2006 23:19
Annechie, Gerrit was inderdaad een betje an " 't knooi'n " meer 't geet hem a weer better.Zien vrouw is ok weer gangs, dus heb ze 't gelukkig weer op de riege.
Jan mooi da'j um hebt!
, Datum:
09.03.2006 23:46
, Datum:
10.03.2006 00:06
, Datum:
10.03.2006 00:26
Hi Lili@n,
heb nu Radio Nostalgie aanstaan. Was een link bij La Poche.
Vervelend dat als je in Frankrijk bent steeds moet zoeken naar de juiste frequentie.
Jacques Brel staat nu op.
, Datum:
10.03.2006 00:50
Die Nederlandse site voor Chambres d'Hôtes kende ik nog nog niet. Ik heb een paar maal gebruik gemaakt van de officiële Franse site.
Vorig jaar kwamen uit bij:
http://www.logereninfrankrijk.nl/index.htm
Was ook een minicamping bij.
Geplaatst door: berny 
, Datum:
10.03.2006 01:01
Lilian, even over die chambre-d'hotes 'Blanche-neige-et-les-7-nains' waarvan je zegt dat 't leuk voor kinderen zou zijn... ik heb zitten zoeken waarom dat zo zou zijn, en zie eigenlijk alleen de naam van dit adres (dus Sneeuwwitje en de 7 dwergen) als iets dat met kinderen geassocieerd kan worden. Op de site staat dan wel een foto met enkele lachende kindergezichten - maar dat zijn waarschijnlijk de kinderen van de eigenaars. verder speurend stootte ik op enkele tegenstrijdigheden:
1. er wordt gesteld dat het eigenlijk geen gewone kamers, maar studio's genoemd zouden kunnen worden...maar een studio heeft toch altijd een klein keukenblokje? Even verderop zeggen ze dat er geen kookgelegenheid is; er zijn leuke restaurantjes in de buurt enz. - wegwezen dus, als je behalve het inclusieve ontbijt iets wil ophappen! Voor die in dit frisse klimaat hongerige schaapjes kan je dus niets klaarmaken!
2. Verder zeggen ze dat het een oord voor wandelaars en rustzoekers is; alleen serieuze types of vroeg-oude kinderen vinden dat leuk, die rust en dat gewandel.
3. Dan is er nog iets vreemds aan de hand: de prijs is 50 euro per kamer; in elke kamer is slaapplaats voor 2 personen (mooie, ruime kamers, dat wel - hoewel ik ook hierbij niet aan kinderen denk). Maximaal mogen er voor die 50 euro VIER personen in die kamer (incl. ontbijt). Voel je hem al aankomen? Waar moeten die andere twee personen slapen...op de grond? Ik kan er geen chocola van maken. Het is weliswaar volkomen onbelangrijk, maar ik ben gewoon wat allergisch voor dit soort tegenstrijdige dingetjes. Als ik iets over het hoofd heb gezien, hoor ik dat graag.
, Datum:
10.03.2006 01:09
Berny,
ik lees het volgende op die site:
De chambres beslaan de volledige begane grond van ons woonhuis en hebben elk een eigen entree, zitkamer, badkamer met douche en twee aparte slaapkamers. In één slaapkamer staat een twee-persoonsbed (160 x 200) en in de andere slaapkamer staan twee één-persoonsbedden
(80 x 200).
Twee slaapkamers dus.
, Datum:
10.03.2006 01:28
'Prijzen zijn per verblijf/kamer per nacht (..) ongeacht het aantal personen, max. 4.'
'Kamer' is hier natuurlijk een foute vertaling van 'chambres' - let wel: meervoud; hier zit de onduidelijkhjeid in; 'chambres' had hier beter met iets als 'twee slapkamers', 'wooneenheid' o.i.d. vertaald kunnen worden.
Resten nog de andere rare tegenstrijdigheden. Die naam van 'Sneeuwwitje' heeft het huis alleen opmdat dat zo heette toen het nog een tehuis was voor de 'Colonies de Vacances', niet omdat de nieuwe eigenaars zelf iets kiudvriendelijks in het hoofd hadden. De inrichting wijst daar ook helemaal niet op, en dat ontbreken van een kookplaatje... nou ja.
, Datum:
10.03.2006 01:36
Berny,
ga naar bed!! Volgens mij heb je nog naweeën van het overwinningsfeest van de PvdA in A'dam. 'n Houten kop of zo.
, Datum:
10.03.2006 01:45
Jan, ik ben zo helder als glas; die 3 rode wijntjes van half acht, bij mijn eten, zijn al in het Grote Geheel opgenomen, zoniet op weg richting de noordzee...
En over die meestal weinig inspirerende politiek heb ik het liever niet op deze site.
, Datum:
10.03.2006 02:01
Ik ga nu maar naar bed met Christophe op Radio Nostalgie.
Een melodramatisch chanson over ene Aline.
Gezellig, hè, Berny, lekker zeiken tegen elkaar.
, Datum:
10.03.2006 02:25
ik ben nu eenmaal gauw geobsedeerd door allerlei dingetjes, zoals hoe het dan precies zit met zo'n hotel; ik zou dat geen zeiken willen noemen...ja, over die politiek waar je het telkens over hebt, dat misschien wel! Bij 'gezelligheid'heb ik toch echt iets anders voor ogen... Maar dat zit er de laatste dagen wat minder in op deze site, met al die misplaatste hoge toon die men regelmatig tegenover elkaar aanslaat - nota bene op een site waarop je elkaar juist in vakantiestemming zou moeten brengen!
Al die zich met korte kreetjes en veel uitroeptekens uitdrukkende types bij wie het hoofd net iets dichter bij de borrelende onderbuik gemonteerd is dan bij meer normale wezens...jammer hoor!
, Datum:
10.03.2006 18:09
Berny,ik heb er eigenlijk helemaal niet opgelet of het inderdaad geschikt
zou zijn voor kinderen of niet. Het leek me gewoon wel leuk en ben op de naam afgegaan. Ken de mensen verder niet en heb ook geen aandelen :-)
Ben blij dat jij alle bladzijden zo goed hebt "doorgeworsteld", dan weten we ook wat er nu precies bedoeld wordt en natuurlijk ook van Jan die ook alles heeft doorgelezen, jullie zijn wel laat bezig hoor.
Ach soms kom ik wat tegen en denk daar heeft een ander misschien ook wat aan, vandaar.
Verder heb ik ook geen opbeurende verhalen op dit moment, de inspiratie is op.
Wordt tijd dat de zon begint te schijnen.
, Datum:
10.03.2006 20:43
"Al die zich met korte kreetjes en veel uitroeptekens uitdrukkende types bij wie het hoofd net iets dichter bij de borrelende onderbuik gemonteerd is dan bij meer normale wezens...jammer hoor!"
Verzin je dat ter plekke, Berny? Een hoofd iets te dicht gemonteerd bij een borrelende onderbuik. Ik moest even met mijn ogen knipperen.
Toen ik het woord "zeiken" gebruikte was dat niet negatief bedoeld. Ik bedoelde het meer in de zin van: klessebessen, slap O.H.-en.
't Woord "zeiken" wordt bij ons in de familie gebruikt in die betekenis.Stond er even niet bij stkl dat t'woord ook een negatieve lading kan hebben. Sorry.
Met gezellig bedoelde ik die complete onzin die te berde werd gebracht over het onderwerp Antoon en zijn bok plus aanverwante zaken.
Ik hoop van ganser harte dat je ons door 't misverstand (veroorzaakt door ongelukkige woordgebruik) gaat verlaten.
, Datum:
10.03.2006 21:11
Jan...
Heb ik het nu mis...... of zit er in je laatste zin een foutje? Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat jij wilt dat Berny ons gaat verlaten...
, Datum:
10.03.2006 21:37
Annechie,
ik lees altijd alles over voor ik een bericht plaats. En nog zie ik dingen over het hoofd. Frusterend.
Vergeet ik 't woordje: NIET!!!!!
Overkomt me erg dikwijls: het vergeten van woorden of letters.
De zin zit in mijn hoofd maar komt verminkt op papier.
Ook letterlijk als ik moet schrijven met een pen.
Je weet toch nog wel wat een pen is?
En jawel, in de eerste zin was ik 't woordje "voor" vergeten. Niet te geloven.
, Datum:
10.03.2006 22:20
Jan, 't is alleen die associatie met (partij)politiek die ik wat minder vind (ik heb overigens juist een bloedhekel aan partijpolitiek). Als ikzelf nl. iets over iemand tegen zou komen, op google b.v., dan zou ik het daar in elk geval niet zomaar naar verwijzen op het open-en-blote net, zeker niet op deze vrolijk bedoelde crea-topic, die een oord van positivisme is, vergeleken met enkele andere topics. En daar doelde ik op, toen ik het had over die opgewonden, al te primair reagerende wezens (maar dat heeft niets met jou te maken natuurlijk). Zoals de topic van die aardige Roger, die bijna Belgie weer bij Nederland wilde voegen, de goeierd! Wat een hanegevechten...onbegrijpelijk; het onderwerp is juist zo interessant. Zoals het verschil in de natuur functioneelen is (anders waren we er zelf nl. niet eens!) zijn ook verschillen tussen mensen en hun (eet)gewoonten volkomen normaal en bovendien interessant om het over te hebben; blijkbaar komen dan allerlei primaire nationale reflexen opborrelen, die dan zomaar rauw op de site gegooid worden; jammer vond ik dat.
Dat heethoofdige gedoe lijkt me ook minder leuk voor Johan, bij wie we toch met z'n allen 'in vakantiestemming' op bezoek' zijn; wel zo leuk als iedereen in een prettige sfeer verder helpt, met tips enzo. Het forum is natuurlijk geen openbaar riool, gelukkig is dat niet van toepassing op deze, en de meeste andere topics van het forum.
, Datum:
10.03.2006 22:35
Zo.. dat kloart de loch weer op jong's! Doar dut oe de boek neet zeer meer van...
Noh Jan, schaamt oe maar niks, det soort dinge oaverkump oons ollemoal wal 'ns een keer en joa, gelukkig weet ik nog prima wat'n penne is, een potlood ok nog wal trouwens...
Hoe zol't noe toch goan met heer Uylenspiegel, zol'e echt neet weerkomm'n? Det zal d'r nog völle spiet'n! 'T mag dan wal mangs n'n onmeunigen nöölezel wèèn, wie hebt d'r ok wal mangs gleujnig um elachen... en hij was lange neet dom!