Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
10.03.2006 22:37
"Als ikzelf nl. iets over iemand tegen zou komen, op google b.v., dan zou ik het daar in elk geval niet zomaar naar verwijzen op het open-en-blote net, zeker niet op deze vrolijk bedoelde crea-topic, die een oord van positivisme is, vergeleken met enkele andere topics."
Ik zal er rekening meehouden, Berny! Wat betreft MIJN denkwereld, politieke meningen en zelfs privéleven ben ik een enorme flapuit.
Verwacht bijna automatisch dat iedereen zo is. Vergeet wel eens dat andere mensen totaal verschillend kunnen zijn.
Kom maar op de proppen met iets vrolijks op deze crea-topic.;-)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
10.03.2006 23:57
Ik denk 't nich Annechie dat den nog terugkomt,wa jammer want ik vind dat e altied 'n hoop goeie informatie har.
Zo he'k noe 'n gesprek met LR meer den hef 't ook helemoal had met C-F.Jammer heur. En wat 't allemoal is vandaag an 'n dag. Het lik wa of geen mènse meer wat kan hebb'n.Bint allemoal direct annebraand, of goat in de verdediging, of ze zit op mekaar te vitt'n.Ie könt wa zeen hoo of 't met de wearld gesteld is op 't moment. So solt toch eigenluk nich mutt'n wèn.
Ik vin as oe 'n topic nich interesseert, reageer de dan ok nich op en hoal de snater dich.
Het is a net as wat Berny zeg, wie mut mekaar hier 'n betje op de vakaansietoer help'n en nich zitt'n te "wee'j wall'n".
Misschien is het volgende nog wat voor Jan:
Wielren week
Le Tournesol Aveyron/Midi Pyrenées
8 daags fietsarrangement.
Een week lang onbezorgd en verzorgd fietsen in het prachtige middelgebergte van Zuid Frankrijk!
Dat kan: Bij pension "Le Tournesol" in Banes, st Geneviève wordt alles perfect voor u geregeld! Wij hebben een zeer uitgebreide formule ontwikkeld; 8 dagen, 7 nachten in keurige kamers met douche en toilet, stevig ontbijt, koolhydratenrijk 3 gangen diner, geplastificeerde routekaarten, ophaalservice bij pech onderweg, fietsafspuitplaats, fietsstalling, grote profielkaart omgeving, fietskleding wasserette, sauna en hottub-whirlpool en recreatiezaal. Programma op maat samen te stellen.
€ 369,- p.p.
Belangstelling? bel: 00 33 565 66 49 65
En dit lijkt me wel wat voor Berny:
Houthakkers week
Domaine de la Libaudië Aveyron/Midi Pyrenées
Vrijwilligers gezocht!
Houthakkersweek
Er even tussen uit?
Voor in de maand maart/april zoeken wij enkele vrijwilligers die mee willen helpen met bosonderhoud en aanleg houtvoorraad voor de komende winter.
Wij vragen mensen die overweg kunnen met een kettingzaag, er liefst zelf ook een hebben. Wij bieden kost en inwoning.
belangstelling?
bel: 00 33 565 99 70 33
Geplaatst door: berny 
, Datum:
11.03.2006 00:02
Jij bent toch ook best een 'hilarisch' typje, Jan? (wat meestal betekent dat je als keerzijde daarvan ook een ernstig ventje bent natuurlijk, maar daar hoeven we anderen niet mee lastig te vallen denk ik altijd maar - we zijn per slot van rekening dominee Gremdaat niet (je weet wel, de creatie van Paul Haenen), die zichzelf (met hulp van de Allerhoogste) constant behaagziek 'in de aanbieding' doet (evt. wel de seculiere variant misschien, als die zou bestaan). (:-/)
Het is nog 5 minuten lang 'Dag van de Vrouw'; en bij deze woorden kom ik al gelijk in die aangename lentestemming ... met 1. mooie teksten van Annechie en Lilian 2. de uitbottende natuur in de tuin, 3. dromen van de vakantie en zo meer...Tussen de beide eerste gedachten moet overigens geen direct verband gezocht worden. (:-+)
, Datum:
11.03.2006 00:06
Veurdat ik het verget: Hier is natuurluk veur oe nog iets in de aanbieding Annechie: Helemoal op oe ofestemd:
Crea Mix week
Maison Voila Indre/Centre
Ook dit jaar worden er weer creatieve zomermix workshops gegeven bij "Maison Voilà" in Montipouret.
Onder deskundige Nederlandse (!) begeleiding kunt u zelf kiezen wat u deze week wilt doen. Heeft u altijd al willen mozaïeken, een mooie aquarel willen maken of met pastelkrijt willen werken? Zou u misschien beeldhouwen leuk vinden of wilt u eens ontdekken wat u van klei kunt maken? Ontdek het tijdens deze week in Midden Frankrijk. Volpension en verblijf in 2/4 persoonskamers (of eventueel in een eigen gite)
vanaf € 495,00 per persoon!
Gratis gebruik van zwembad, jacuzzi en tennisbaan.
Kom genieten en ontdek hoe leuk een hobby kan zijn!
VOOR MEER INFORMATIE BEL:
00 33 254 311 791
OF MAIL maisonvoila@yahoo.com
Berny, ik vun die eerste twee gedacht'n zo gek nog nich :-)
, Datum:
11.03.2006 00:29
Ach Lilian, Schoonheid heeft vele gezichten, van mijn de elk jaar weer groter wordende vijgeboom via dat mooie stationnetje in Chatel-Censoir (Yonne) en die heerlijke simpele familiehotelletjes die we altijd nemen tot de krachtige elixers die jullie teksten vormen...
Wat die hotelletjes betreft (die nemen we altijd als er iets teveel wolken aan de hemel te zien zijn, zeker als de r in de maand is), ik vind het heel leuk om mijn collectie 'heel goedkope familiehotelletjes' uit te breiden - en dan bedoel ik hotelletjes met een 2-pers. kamer tot 30 euro maximaal. Voor mij mag de vloer scheef lopen, douche mag op de gang, de eigenaresse mag snordragend zijn... Een punt met die adresjes is alleen Het Bed: sowieso 1.90 in Frankrijk (dat is daar nog steeds de standaardmaat) maar dan ook nog type-oude doorgezakte spiraal, en dat vinden we minder dus. Dat blijft een gok altijd (ik denk dat men die adresjes trouwens voor zichzelf houdt)... Ook altijd sympa om zoiets te nemen, gezien de dodelijke concurrentie die ze hebben van de hotelketens...
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
11.03.2006 00:30
Nou Lilian, ik weet niet of Roger dit leest. Hij heeft een vraag geplaatst op "vragen". Heb hem al wel gemaild dat ie de zoekfunktie moet gebruiken, dus ms komt ie zo wel hier terecht. Zo zie je maar weer, voor elk wat wils te vinden hier.
Brenda
, Datum:
11.03.2006 01:25
Verdraaidf, Brenda, was dat dezelfde Roger? Ik heb hem ook een mailtje gestuurd. Als je ook van aquarellen houdt kan je van mij ook dat adres krijgen.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
11.03.2006 01:37
Nee dank je Jan, ik ben liever lui in mijn vakantie :-)
Maar was dezelfde Roger ja.
Brenda
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
11.03.2006 14:16
Om even in te springen op het gekissebis dat hier regelmatig plaatsvind over het wel of niet kunnen spreken van de Franse taal...
De (gratis) nieuwsbrief van Maison de la France biedt leden een kans om hun kennis van de Franse taal bij te spijkeren via een e-cursus. Deze cursus heeft het taleninstituut Interculture gratis te beschikking gesteld ter ere van hun 10-jarig bestaan. Als je er op inschrijft krijg jee eens per twee weken een e-mail met zinnetjes, vertalingen en allelei handigheidjes. Hieronder de adressen......
De site van Maison de la France, waar je in kunt schrijven voor de nieuwsbrief:
Maison de la France
Prinsengracht 670
1017 KX Amsterdam
Tel: 0900-1122332 (50 eurocent/minuut)
E-mail: info.nl@franceguide.com
Internet: www.franceguide.com/nl
De site met info betreffende cursus:
http://www.interculture.nl/index5.html
Om je aan te melden:
http://www.interculture.nl/aanmelden.html
Misschien iets om je voordeel mee te doen? Voor mij is het vast een stukje voorpret voor de zomer... Ook de nieuwsbrief is erg leuk, ik heb er al veel plezier van gehad!
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
11.03.2006 19:43
, Datum:
11.03.2006 23:36
Annechie bedankt. Ik heb me meteen aangemeld.Kan ik altijd wat van opsteken.
Brenda, ik dacht over welke Roger heeft ze het nu toch? (ja soms duurt het wat langer.....:-) maar ik ben er inmiddels achter.Nu maar hopen dat hij hier op de topic komt.
, Datum:
12.03.2006 00:10
Effn met meka lachn.
Dieks was noa zien weark nog effn met zienn buurman op stap ewes, en ze hadn feilik 'n luk deeper in 't gleaske kekn dan ze dach hadn.
Ze kwamn dan ok meer struukelnd dan loopnd bie'j 't hoes.
Met nen onwies zeern kop wödn Dieks 'n aandern monn wakker. An toafel zeg e teegn Hanna.....deern het spiet mie van gisteraownd, ik har 'n good stuk in de fietse.....mer het zal nig weer gebeurn. Toen ik net in 't speegel keek zag ik da'k ok nog 'n blauw oog har.
Zeg Hanna teegn em......loa'w d'r mer zaand oawer doon en nig meer oawer proatn,mer um eerluk te wean Dieks....dat blauwe ooge ha'j nog nig toen ie vannach in 't hoes kwamn.....!
, Datum:
12.03.2006 01:18
Een goeie tip, Annechie - ik heb me gelijk ingeschreven voor die nieuwsbrief. (Ik las dat ze je adres verspreiden en dat ze de adresgegevens gebruiken om je 'beter te leren kennen. Nu is mijn emailadres is geen hotmail, maar gewoon van de kabelaar, en ik gebruik ook geen schuilnaam...dit kan toch geen kwaad hè? Ik ben nl nog 100% digibeet, dus voel me nog onzeker bij het 'oversteken van de digitale snelweg'...Weet iemand of dit linke soep is of niet? Idem op Johan's site trouwens; je hoort wel eens zeggen dat je niet je echte naam moet gebruiken - dat heb ik dus altijd wel gedaan; ik houd niet zo van dat burka-gedoe met die namen, maar als het nodig is...?
, Datum:
12.03.2006 12:39
Nou Berny,
Ik heb bij de nieuwsbrief van Maison de la France nog nooit enige hinder ondervonden, heb deze ook gewoon op ons 'huis-emailadres', soms gebruik ik ook wel eens een Hotmailadres(zoals je weet)maar ook daar heb ik tot nu toe eigenlijk geen nare ervaringen.
Via een Hotmail of ander adres dek je je natuurlijk altijd wel tegen een zeker risico in..
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
13.03.2006 14:54
, Datum:
13.03.2006 15:11
Bonasera, wat ontzettend knap, dat lijkt me echt gruwelijk moeilijk!!
Nu scheelt het natuurlijk wel dat je al 'meertalig' bent, dat taaltje van jou is volgens mij nog moeilijker dan dat wat wij hier hebben, pas maar op dat je geen spleetogen krijgt.....
, Datum:
13.03.2006 22:07
, Datum:
13.03.2006 22:44
Jan, ik was even met m'n andere site bezig, anders had ik wel direct hierop gereageerd! Ik ken nog maar weinig leuke sites, deze wist ik dus ook niet, lijkt me geweldig! Rechts onderaan werd iets vermeld over die trein door Mongolie - dat werk, maar ook al die mideeneuropese treintjes, daar lust ik dus wel pap van. Reuze bedankt hiervoor.
Vraagje, wat moet ik nu voor dat 'Search' intikken? Ik probeerde Ceska Republica, en kreeg toen wat vaag reclamegedoe.
, Datum:
13.03.2006 22:52
Berny,
boven aan de blz staat o.a. "pictures" en "stock lists".
Als je die aanklikt verschijnen links op de blz vlaggen van de Europese landen o.a. CZ.
, Datum:
13.03.2006 22:56
Als op "links" kom je uit bij de spoorwegmaatschappijen.
Ceske Drahy o.a.