Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: berny 
, Datum:
13.03.2006 22:58
Zonder jou was ik dus nergens; ik ga even 10 minuutjes kijken daar!
, Datum:
13.03.2006 23:20
Jan, je kan d'r wat van: dit is erg belangrijk voor me, deze site. Mijn voorkeur gaat uit naar smalspoortreintjes (ik heb daar in gezeten in Moravie, we gingen daar vijf of zes keer heen, toen we niet meer naar Kroatie konden ivm de oorlog daar - naast onze Frankrijkreizen natuurlijk. Maar het meest houd ik nog van STATION(NETJE)S, liefst oud en gebladderd..., hoeft NIET door mooie natuur omgeven te worden, maar die vervallen Slavische (vaak Habsburgse) gebouwtjes...ik houd ook erg van de mensen uit die landen, die denk ik er dan bij, als ik die schitterende stationsfoto's zie. (Als je zo'n station gaat verven, dan is voor mij de lol eraf, 't wordt gelijk zo plastic-achtig hè, zo 'fris' - gruwelijk. Het moet er ook een beetje stinken vind ik (diesel, om maar te zwijgen van de niet schoongemaakte toiletten....dat hoort er allemaal bij.
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
13.03.2006 23:39
Ik had een collega die helemaal gek was van stoomtreinen en dan het liefst op smalspoor. Hij organiseerde vakantiereizen waarbij allerlei museumspoorwegen werden bezocht. Voornamelijk in Frankrijk maar ook Duitsland af en toe.
Misschien heb je iets aan de volgende site.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Schmalspurbahn
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
14.03.2006 00:26
Jan en Berny is het een idee om met elkaar te communiceren via de chat?
Is zo maar een idee hoor, kan de boel daar meteen een beetje opvrolijken.
Berny ben je misschien ook geinteresseerd in modelbouw?
, Datum:
14.03.2006 00:43
Aan modelbouw ben ik nog niet toegekomen, lilian; en je hebt gelijk, dat gedoe over die treintjes - dat oogt misschien wel niet op deze topic, waarop het zonder een wat meer structuur-brengende, ordenende vrouwenhand en haar creatieve inbreng maar een rommeltje wordt... Maar dat chatten...ik weet niet of ik daar wel geschikt voor ben; 't is allemaal zo direct, lijkt me.
, Datum:
14.03.2006 00:51
Hi Lili@n,
chatten is verslavend. Nu ik dit bericht probeer te tikken ben ik weer helemaal van slag. In 2004 heb ik me laten verleiden om mee te doen in een chatroom. Onderwerp doet niet meer ter zake. Na twee maanden was ik afgezakt tot een vieze oude man met een baard van een week of langer. Ik deed niks anders. 't Was echt ontzettend leuk om gedachtenspinsels uit te wisselen.
Ik weet zeker dat ik weer een terugslag krijg als ík 't weer eens zou proberen. Ik waag me daar echt niet meer aan. Het forum is voorlopig genoeg voor mij.
Maar kop op, Lili@n, alles gaat weer goed met mij.
Weet je nog wat onze eerste confrontatie was? Daar was ik dus hele dag mee bezig.
Groetjes.
Jan
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
14.03.2006 01:23
Berny het was niet negatief bedoeld hoor,ik vind het juist wel leuk die treinen en stationnetjes.Als je ooit tijd mocht krijgen voor de modelbanen heb je hier een leuke site: www.keuterman.nl
Jan wat het chatten betreft: ik kan me het helemaal voorstellen, toen hier de chat voor 't eerst "open" ging zat ik ook avonden en halve nachten te kletsen.Zo zijn er wel meer mensen die dezelfde ervaringen hebben als jij, dus begin er maar niet meer aan. Maar ik dacht dan kunnen jullie rechtstreeks even wat gegevens uitwisselen.
Over het chatten gesproken, ooit waren daar andré,jittel,ster,el,trudi,elma,mia,kouwtje,mar,eldan,jan z,linda, waar zijn ze gebleven en meneer "aardappel" uit Frankrijk?
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
14.03.2006 07:13
Ja Lilian,
Ok veur dit topic geldt dat eigenlijk, wie hadd'n hier ooit zo'n leuk frans appeltje(belle pomme) doar höör'e wie ok nooit meer wat van... En natuurlijk, ik vergette 'm nooit, mien dierbare vriend Anno den mie had beloafd dat 'e d'r nooit stillekes van deur zol goan... En zo hebt wie d'r nog wal een stuk of wat.
Berny en Jan.. veur mie geldt hetzelfde heur, of en toe kiek ik nog steeds met enig verlangen noar 'de proatdeuze' oftewel de chatbox, maar ok ik heb d'r mien bekomst een betje van ehad en mie zeet ze d'r ok maar heel zelden..
, Datum:
14.03.2006 17:33
Berny,
er was vroeger een heel mooie website van Franse museumspoorwegen. Volgens mij is-tie sporloos verdwenen. Ik heb wel een andere gevonden maar die ziet er niet uit. Ik zou me schamen als webmaster om zo'n gedrocht af te leveren. Hij is ook nog eens verschrikkelijk traag.
http://www.trains-fr.org/
, Datum:
14.03.2006 19:06
Geplaatst door: Javi 
, Datum:
14.03.2006 19:32
Berny,
Exposition ''Le Train du Littoral'' - Tout le mois
Tout le mois - Mercredi de 16h à 18h30, Vendredi de 10h à 12h et Dimanche des vacances scolaires et en Juin de 10h à 12h
Lieu : Oustalet du Terroir
Tél : 04 94 01 53 10
Rétrospective de l'histoire du chemin de fer qui allait de St Raphaël à Toulon en passant par La Londe. Un voyage dans le temps, mais aussi un voyage de gare en gare, illustré de dessins de Paul Cèze, d'anciennes cartes postales et de matériel d'époque.
Tarifs : Gratuit
In La Londe les maures.(var 83)
Groeten
Javi
, Datum:
14.03.2006 19:53
Jan, die vervallen stationnetjes...ik word niet goed...geweldig!! (Jammer dat ik nog even aan de bak moet, straks verder smullen).
Misschien moeten we voor deze manie toch maar een aparte topic openen onder de kop 'trams, treinen en treinstations' (serieus); op deze topic wordt het anders wel een beetje genant voor al diegenen die niet door dit virus zijn aangetast... (:-/)
Geplaatst door: Javi 
, Datum:
14.03.2006 20:06
Berny,
Nou voruut dan nog iene,
www.trainstouristiques-ter.com/train_jaune.htm
Groeten
Javi
, Datum:
14.03.2006 20:16
, Datum:
14.03.2006 20:19
, Datum:
14.03.2006 20:32
Naar onderstaande site was ik al een paar dagen op zoek. Heeft een tijdje tussen mijn favorieten gestaan maar af en toe moet je wat opruimen. Site gaat voornamelijk over spoorwegen in de Jura die al lang opgeheven zijn. Dus veel foto's van oude stationnetes.
http://vercez.nom.fr/
, Datum:
14.03.2006 21:01
, Datum:
14.03.2006 21:55
Vannacht om 04.20 uur op ARD "Die schönsten Bahnstreken Europas".
Vandaag over Oslo-Bergen (Noorwegen).
, Datum:
14.03.2006 22:15
Lieve vrienden, zullen we de treinofilie maar verder belijden op het zojuist door mij geopende genante topicje, speciaal voor dit doel? Beter voor de 'balans' in deze topic, lijkt me...
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
14.03.2006 22:29
Nee toch...?
Jullie stun'n de rest niks in de weg heur! Ie hebt toch wel ezééne hoevölle lösse prut of der hier tussen zit? Det is noe juust datgene wat de boel hier an de proat hölt.. Hebt jullie d'r al ene höörn klaag'n dan? Nee dus...