Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: berny 
, Datum:
14.03.2006 22:40
Annechie...'t is ook dat ik deze meer 'edele' topic meer zie als een mooie lenteweide, waarin allerlei ontroerende taalbloemetjes en andere interessante individuele ontboezemingen te genieten zijn...zoals die van jou en van Lilian en veel anderen; niet een hoekje waar de jongetjes allemaal hun 'vlag' zetten bij dezelfde boom - rondom dat romantische, gebladderde treinstationnetje...dat is toch een beetje onkies op deze juist ook door gevoelvolle vrouwen geredigeerde plek...
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
14.03.2006 22:48
Ja Annechie, dat is leuk Die schönsten Bahnstreken Europas! Ik heb er wat virtuele treinreizen opzitten zeg. Bij tijd en wijle slecht slapen tijdens mijn zwangerschappen en dan heerlijk een uurtje "treinen". Het ging mij dan meer om de natuur dan om Berny's stationnetjes. Ik wist niet dat het nog steeds doorliep dat programma. Wel een aanrader idd.
Gr. Brenda
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
14.03.2006 22:50
OK, ik zet een paar berichtjes over naar de nieuwe site.
, Datum:
15.03.2006 00:30
Hé Brenda, sinds wanneer heet ik Annechie?
Ik was nooit zo laat op maar ik heb ÚÚÚÚREN opgenomen op de video. Heb alles weggegooid toen we gingen vehuizen. Toch maar eens een keer de video op scherp zeten.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
15.03.2006 00:43
Annechie ik zit zölf ok nig meer zovöl achter of in de "proatdeuze" ik heb d'r gewoon gin tied veur.Joa met Anno is 't een raar geval, ie hadd'n toch met mekare zulke leuke verhaaltjes.Woar den is bleev'n........
Woar is oew buurvrouwe eigeluk,dee is ok nig meer van de partie.Ik geleuf dat ze allemoal 'n dip hebt.
Jan en Berny jullie goat meer gewoon vedan hier met dee "treinenbeweging" zit d'r hier toch nog lèv'n in de brouwerie.
Doarveur is tenslotte dissen topic ok opent,um onderwerp'n an te kaart'n dee niks met kampeer'n in Frankriek te maak'n hebt.
Visje doo'j wa 'n betje kalm an? Sterkte d'r met, is wat a'j nig sloap'n könt dan doert de nach wa lang.
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
15.03.2006 07:23
Och Jan... Ik denke dat Brenda slecht esloap'n hef.. ;-)). Normaal kan kan ze heel good 'n man en 'n vrouwe uut mekaare hoaln heur, 't is gewoon 'n vergissinkje...
En ie Berny, ie kunt 't mooi vertell'n, wie hebt veur det soort pröötjes 'n mooi woord hier en door bedoelt wie niks verkeerds met, wie neumt dat : 'KUL'... Ie zit oons niks in de weg met de trein'n, volgens mie wilt ieleu keerls gewoon een eigen 'hökskse' hebben! Net wa'j zegt, ollemoal keerls bij 'n zelfdn boom... ;-))
Ie bint toch wal good te passe Lilian, ik vin da'j 'n betje stille bint de leste tied. Ik zal 'ns gauw oonze postdoeve loat'n vléégn, ik heb net op de radio heurt dat de doevn weer lös meugt. Wat oons Jo betreft, ik zal't heur 'ns vroagn, ze zal ok wal druk wèèn, ze hef d'r weer 'n tantezeggertje bie ekreegn en bie Jo hebt ze de gaanz'n ok in't hok zitt'n, misschien mut ze doar daangs wal 'n steutje met proatn um ze uut de stress te hoaln...
Brenda, he'j doar nog wal ns last van, daj neet kunt sloap'n? Ik wete dat't naar ondankbaar klinkt, maar soms zol ik will'n dat mie dat ok 'ns een peuske oaverkwam... A's ik mien eerst been in bedde leg, mu'k altied zörg'n dat 'n tweed'n d'r gauw achteran kump, want aans... Teeg'n da'k dan weer biekomme is'e alweer veurbie den heerlijk'n altied te kott'n nach.. :-)
, Datum:
15.03.2006 12:11
berichtje voor Annechie: 1 minuut geleden hoorde ik op het nieuws dat vanaf vandaag de sier- en postduiven niet meer heoeven te worden 'opgehokt' (i.v.m. virale besmetting). Laat ze dus maar weer vliegen, Annechie!
'Een nieuwe lente en een nieuw geluid' voor deze schattige dieren dus, met dit bericht. Wat die lente betreft, liggen we dit jaar drie weken achter op schema, hoorde ik gisteren een weerkundige uitleggen; dat is in de natuur goed te zien trouwens...al die crocussen en sneeuwklokjes nog steeds, gewoon bah!
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
15.03.2006 20:31
I'm so sorry Jan! Ik had idd iets te snel gekeken, ik zal beter opletten ;-)
De laatste keer dat ik dat treinprogramma zag is zo'n 14 jaar geleden, dus met die slapeloze nachten valt het wel mee. Ik zou het wel eens op kunnen nemen, goed idee.
Brenda
, Datum:
15.03.2006 21:38
Voor liefhebbers van 'alternatieve' reisverhalen - (misschien oud nieuws): ik vond deze site - waarmee je je gratis kan abonneren op verslagen van reizigers die buiten de gebaande paden treden: http://www.andersreizen.nl/index.html?verslag/cz01r01.html (ik moet nog even kijken over welke landen die verslagen gaan; dat verslag over een fietsreis in tsjechie geeft trouwens een aardig beeld van een deel van dat land)
, Datum:
16.03.2006 00:38
Ach, Annechie ik geleuve da'k toch 'n dagje oalder word,ik bin zo drok as ik weet nig wat, ik kom tied te kot en 'n uur is zo weer um. Ik snap d'r niks van.Ik zee hier al dee mooi sites en dee wil ik wa allemaol bekieke'n, want ik vin dat machtig interessant, meer het kump d'r gewoon nig van, völs te völ aandere ding'n dee ok mut gebuur'n.Noe he'k net effn kekk'n op den site van aanders reizen, meer a'j dat allemoal wilt bekiek'n en lèzn doar ma'j wa 'n heeln dag veur oettrekk'n.Ie zeet wa weer het is noe ok a weer late.De leu op de kuierdeuze he'k ok a lang nig meer sprökn. Het zal d'r wa good umgoan. Ik doo ze van hier wa de hartelijke groet'n.
D'r is hier nig völ nie'js te meld'n.De crocussen en hyacinthen bint allemoal weer bevreur'n en d'r steet mie hier 'n wind achter op de kökk'n dat wi'j nig weet'n.Ai'j hier noar boet'n wilt dan deen ie wa nen mutse op te zett'n ie weit hier compleet van de bene met den oost'nwind.Ik was vanmiddag effn met de wichter op de fietse en mus teegn de wind in op de terugweg, ik gef het oe te doone, wat koald, wat koald. Ik geleuf dat de winter steeds later begint.
Ik wet nig of ie dat programma hebt zeen van dee leu dee bint verhuusd naor Zweden, meer doar wol ik ok nig zitt'n, zit ie ja wa dreekwart joar in den snee, doar mu'j toch nig an denk'n, 't is mooi met de huun doar veur de slee,
meer dan gef mie toch meer de Middelandse Zee.
, Datum:
16.03.2006 00:44
O, ja nog iets vergeten: Brenda je kon niet slapen ten tijde dat je een gravida was,dat was dus al een tijdje geleden........ik dacht dat het iets recents was dat je niet kon slapen, heb ik het nu wel goed begrepen?
, Datum:
16.03.2006 01:30
Vanavond botste ik op http://www.janstroop.nl/artikelen/weetwatueet.shtml - met leuke taalatlasjes voor bepaalde woorden. Op zo'n taalatlas kan je dus zien hoe men een bepaald begrip in een bepaalde streek noemt; voorbeeld:
ui = (richting Lilian/Annechie:) siepel of look
bretels = ,, ,, ,, lichten
vlo = ,, ,, ,, vloon/vleu
niet = ,, ,, ,, nich/nie
enz. enz.
Het is niet bij te benen allemaal, met dat internet, je ontdekt heel veel dat je bezig blijft houden...Is dit het eerste stadium, of kom je daar nog van af?
, Datum:
16.03.2006 02:07
Gravida? Wa's da nou weer? Hoera, google gaf uitkomst. Nou ja, je bent nooit te oud om te leren.
Berny, ken je de website: http://www.onzetaal.nl/ot/index.html
Zitten allelei koppelingen in naar alles wat maar over taal gaat.
Ik ben persoonlijk verslingerd aan etymologie. Ik lees etymologische woordenboeken als een roman. Stom, hè?
Ben zelfs geabonneerd op nieuwsbrieven van Engelstalige etymologische sites.
, Datum:
17.03.2006 00:36
Nu zijn er al twee mensen (Berny en Lili@n) die belangstelling hebben voor MIJN camping. 't Moet niet gekker worden. 'k Wil zelf ook nog een plaatsje dit jaar.
, Datum:
17.03.2006 00:42
Nou Jan,ik had deze camping vorig jaar al op het oog, maar toen weerhield mij eigenlijk het verhaal over het sanitair. Als het sanitair niet goed is, dan
hoef ik al niet meer (letterlijk en figuurlijk :-)
Ik vind sanitair op een camping wel één van de belangrijke punten waarop ik een camping uitkies.
Bedankt voor al die sites die je hebt gegoogled, er waren hele interessante bij.
, Datum:
17.03.2006 00:48
Hi Lili@n,
wij zitten daar waarschijnlijk in de week vanaf 4 juni.
Als jullie later gaan dan kan ik uitgebreid (met foto's??) rapporteren over de kakhui...sorry ik bedoel sanitaire voorzieningen.
Geplaatst door: ® berny 
, Datum:
17.03.2006 01:14
Eventjes een zijsprong, i.v.m. je evt. digitale vastlegging voor je campingarchief van de toiletterie ter plaatse: op precies dezelfde manier - namelijk recht van boven - fotografeer ik weleens de gerechten die we op tafel gezet krijgen, vooral als ze er leuk, kleurig uitzien - ze moeten natuurlijk qua substantie niet lijken op excrementen-in-wording; daar is geen drol aan later in het fotoalbum.
, Datum:
17.03.2006 01:23
Lieve help Berny,
ik word een beetje angstig. Zijn we misschien een een-eiïge (rotwoord om te spellen) tweeling die vlak na onze geboorte uit elkaar gehaald is.
Ik ben francofiel, cartofiel, houd van spoorwegen, houd van taal en nu kom je met iets op de proppen wat ik ook altijd doe. Foto's maken van de warme prak.
Heb je nog een afwijking? Ben er zeker van dat ik die ook heb!!
, Datum:
17.03.2006 01:37
even afstrepen: ik heb/jij hebt wel / niet
- altijd last van hemden die je te strak vindt zitten;
- langzamerhand behoefte aan steunzolen;
- een hekel aan patat gekregen;
- daarentegen, ook op reis, weleens behoefte aan
eenvoudige hollandse kost;
- een ietsiepietsie last van pijn in de voorvoet, na lange
wandelingen
(ik verklap nog niet of ik dit allemaal wel
of niet heb)
, Datum:
17.03.2006 01:51
- altijd last van hemden die je te strak vindt zitten;
Geen idee wat je bedoelt!
- langzamerhand behoefte aan steunzolen;
Neuh..
- een hekel aan patat gekregen;
Volgens het Algemeen Dagblad zit in Rotterdam de beste patatbakker.
't Zal wel: mij maak je er niet blij mee.
- daarentegen, ook op reis, weleens behoefte aan
eenvoudige hollandse kost;
NOOIT!! NOOIT!! NOOIT!!
- een ietsiepietsie last van pijn in de voorvoet, na lange
wandelingen
Ja, Berny, we worden een dagje ouder.