Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: berny 
, Datum:
17.03.2006 02:08
O.K dan: de antwoorden voor mij zijn als volgt:
1. nee; nog niet echt nodig, kleine zooltjes lopen
wel lekker;
2. ja; (een hekel aan hemden die strak in de oksel zitten)
3. ja. een hekel aan patat)
4. nee. geen behoefte aan hollandse kost (dit was dus
een instinker)
5. ja. (alleen na lange wandelingen)
Had je niet gedacht hè?
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
17.03.2006 15:36
Heren, krijgen jullie nog wel slaap genoeg? :-)
Jan ik hou mij aanbevolen voor foto's, en je mag de drol er van mij ook nog wel bij fotograveren, geen moeite mee :-)
Wij zitten nog altijd aan de schoolvakanties gebonden en die zijn dit jaar weer laat voor deze regio.
Zou graag een keer die kant op gaan, maar of het er echt al van komt dit jaar is nog niet zeker.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
17.03.2006 22:13
Lilian, Jan zegt zelf dat ie een dagje ouder wordt. Nu las ik laatst dat hoe ouder je wordt hoe minder slaap je nodig hebt. Zou het daar aan kunnen liggen? :-)
Gr. Brenda
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
18.03.2006 23:21
Zo, net thuisgekomen. Hele dag in het huis van dochter en schoonzoon gezeten. Drie honden, een kat, een cavia, 2 ratten met jonkies, hagedissen, slangen en een aquarium. Schoonzoon moest tot heel laat werken. Dochterlief ging even op en neer naar Barcelona om de VIERDE hond op halen die ze daar twee weken geleden gebracht had om te laten dekken. Vorige reis met een andere teef as een flop: één pup!
Maar ik had zelfs af en tijd om op deze site te kijken maar er is vandaag niet veel gebeurd.
Oh ja, waarom ga je naar Barcelona om een hond te laten dekken? Wel, omdat het van oorsprong een hond is die alleen voorkomt op de Canarische Eilanden.
Interesse in dat ras? http://www.dogocanario.nl/
En inderdaad, ik heb weinig slaap nodig. En nee, dat komt NIET door mijn leeftijd. Heb ik alijd al gehad.
, Datum:
20.03.2006 01:16
Als ik die topic lees waar Berny en dhr.? Lagendijk het hebben over het dorpje Soubès dan krijg je toch onmiddellijk zin om met vakantie te gaan.
Heerlijk hoe hier over het één en ander gesproken wordt, ik zie het als het ware voor me.
Jan je bent een bof.ont dat je weinig slaap nodig hebt.Kun je meer uit de tijd halen.
Vandaag stond er hier één halve abraham in de tuin en de andere halve zat in een tuinstoel compleet met drie spandoeken en een bord 25.Zoonlief was jarig.
Wat vliegt de tijd.
Annechie ik zal den postdoef binnenkot is weer lösloat'n, het kan noe weer.
Geplaatst door: ® berny 
, Datum:
20.03.2006 01:29
dag Lilian...,nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon! dat zal wel gezellig (en druk voor jou) zijn geweest. Dat van die abraham in de ene stoel en die halve in een andere...ik las het 3 x en begreep het nog niet (ligt aan mij natuurlijk), ik, dombo, durf het je toch te vragen: wat is dat? (die abraham dus; ik ken allen die van de mosterd).
, Datum:
20.03.2006 01:36
Ik had met Soubès precies 't zelfde. Vreemd genoeg ben ik nooit in die streek geweest; altijd noordelijker of zuidelijker. We zijn nog niet weg maar om de route helemaal om te gooien.
En Berny die niet weet wat die Abraham voorstelt. Ongelooflijk.
Dan weet hij zéker niet wat Sara is.
, Datum:
20.03.2006 01:44
Verdraaid, Lili@n, vergeet ik helemaal je feliciteren. Wat 'n lomperik ben ik toch.
Je zult het niet geloven maar mijn dochter was vandaag ook jarig. Ze is alleen al 10 jaar ouder dan je zoon. Wordt pas volgende week gevierd omdat ze "te moe" was van het retourtje naar Barcelona gisteren en omdat ze vandaag ook nog gewerkt heeft. In een dierenkliniek waar anders.
Geplaatst door: ® berny 
, Datum:
20.03.2006 01:49
Jan, 'tis heel erg met me: abraham, dat is iets met mosterd, en sara, daar zakte de rok van af..dat liedje, jeweetwel; iets oudtestamentisch geloof ik, oervader, was-t-ie dat niet? Gottogot, ik haal die dingen door elkaar, terwijl ik toch een (weliswaar vrijzinnig) christelijke school heb bezocht, destijds...zo zie je maar, je moet van de Boom der Kennis hebben gegeten om een eenvoudig lijkend, maar in feite ondoorgrondelijk berichtje te begrijpen, ontsproten uit de peilloze diepten van Lili@ns Geest.
, Datum:
20.03.2006 02:18
Berny ik zal je uit de droom helpen: Als er hier iemand 50 wordt, dan plaatst men vaak een "Abraham" of "Sara" in de vorm van een aangeklede pop in de tuin of voor je huis. Men = vaak vrienden,buren,familie,bekenden die dan op een uur dat de jarige nog in diepe slaap is zo'n ding neerzet, vaak vergezeld met
spandoeken met uitéénlopende teksten die op de jarige slaan.
Nu is het ook al in de mode dat wanneer je 25 wordt, je dus een halve A. of S. bent en zodoende zo'n halve pop in de tuin geplaatst krijgt. In dit geval gebeurde dit door de vriendengroep.
De één vindt het geweldig zo'n "ding in de tuin, de ander vindt het maar niks."
Zie ook als voorbeeld: http://www.volkscultuur.nl/kb.php?doc=44727 en
http://www.volkscultuur.nl/kb.php?doc=51778
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
20.03.2006 06:52
Zo Lilian, dat was dus weer een flink feestje, van harte gefeliciteerd met den jong'n zien verjeursdag, oene familie ok trouwens! Dat 't maar n'n grootn jong mag wod'n hoof ik 'm niet meer toe te wens'n, dat is 'e al!
Wie hebt de middag heel wat rustiger döör'bracht.. Ik had laatst bie gelukke twee kaart'n ewönn'n veur een middagje 'kleinkunst'van Karel Bosman, hij brengt werk van onze streekgenoot Willem Wilmink, bie lèèv'n schriever van prachtige liedjes en gedicht'n. Een spekkie veur mien bekkie dus!
Karel Bosman was met een driemansbezetting met oa Marc Söhnge, een accordeonist uut de 'zydeco-hoek', hij spölt oa met 'Captain Gumbo', muziek die wie in het verleden gretig hebt verzamelt. Wie hebt dus genött'n töt deepe in ons hatte... Klinkt dit een betje zeverig...? Hindert niks.. zo was't ok bedoelt.. ;-))
, Datum:
20.03.2006 11:15
, Datum:
20.03.2006 12:19
Annechie dan hei d'r wa völ wil an had, leuk. Mien man zit teegnswoordig ok in 'n clubje dat verschillende bejoard'ntehuuse afgeet um door wat olde leedkes van vrogger te breng'n compleet met accordeon en "powerpoint"presentatie (door he'k echt nog gin twens weurd veur, misschien is better um te zegg'n met lichbeeld'n?), das na mooi wark um te doon.
Hier he'k nog wat aans veur de leefhebbers van tuinen:http://www.gardensnormandysussex.com/nl/normandy.aspx
Jongs de zun schient en den akeligen weend is vot.
, Datum:
20.03.2006 15:37
Jan, je hebt het helemaal goed!!! Heerlijke muziek waarbij je afwisselend vrolijk maar soms ook een tikje sentimenteel kunt worden. Deze Marc Söhnge heeft zelf in Louisiana bij de echte Zydeco- spelers gespeeld. Dat moet geweldig voor hem geweest zijn.....
Nou Lilian, dan mos oen'n man ok maar 'ns een stukske cajun/zydeco uut dat trekörgel haal'n, wie weet hoe leehebbers geboor'n wod, misschien vind die oldjes zo'n vrolijk stukske ok nog wal mooi.....
, Datum:
20.03.2006 16:49
, Datum:
20.03.2006 17:35
Heb jij ze ook Jan... :-)) ..?
Wij zijn inmiddels in het bezit van een aardig rijtje cd's. Ik weet het, de oude lp's hebben een extra charme, ook wij hebben er vast nog wel een stuk of wat, maar een c'-tje draait zo gemakkelijk..
Nu heb je het over Clifton Chenier, maar wat denk je van Queen Ida... Heerlijk!
Die sites van jou ga ik zo meteen bezoeken......
, Datum:
20.03.2006 18:22
, Datum:
21.03.2006 00:23
Lekker muziekje. Vooral die van "toot toot" !!
Ik zal 't mien man is veurstell'n misschien krig e nog nie'je inspiratie.
Alhoewel ik geleuf dat 't veur die oaldjes toch 'n luk te "heavy" is.:-)
Geplaatst door: W!m 
, Datum:
21.03.2006 12:45
Iemand verstand van komkommers?
Geplaatst door: ® Tara 
, Datum:
21.03.2006 12:49
nee, maar ben wel blij da ge mijne raad opvolgt!
nu nog den bonna (en aanhangers) weten te overhalen...