Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
01.04.2006 01:00
Nou dat was dan eens een goede opmerking van die meneerB.Bona!!
Berny waar zit Jan, mis hem al een paar dagen.
Weet je wie ik ook al tijden mis, dat is Alca of wel Carolien.
En Gerrit schrief ie hier noe ok nog eens weer wat, ie hebt vast wa wat leuks
met e maakt wa'j oons hier op kunt trakteer'n.
Heb vanavond pas de foto's van de vakantie van 2004 ingeplakt! Dat krijg je met al de digitale dingen,ik vind een album doorbladeren veel gezelliger dan voor zo'n "kastje" te zitten.
Nu nog weer alle folders,kaartjes en leuke dingetjes van toen zien te vinden.
Ie mut toch bezigbliev'n.
Brenda hei a weer appeltaart gebakken?
Trijntje, als je hier langs komt: de hartelijke groeten
Geplaatst door: ® berny 
, Datum:
01.04.2006 01:09
Misschien is Jan 'aan de wandel' in Frankrijk...? Er staat me zoiets bij; wat die foto's betreft, dat doen wij nog analoog, en we schuiven de hele zaak per jaar geordend in een album met per pagina 3 horizontale en 2 verticale foto's (in Frankrijk in de supermarché te krijgen; ook wat bonnetjes idd erbij.Maar ik zou best digitaal willen; alleen weet ik daar nog niks van, hoe je die zaak b.v. per computer kan opsturen naar een ander..dat moet ik nog allemaal leren (ga ikwel heel gauw doen). Misschien info via internet...?
, Datum:
01.04.2006 01:19
Berny daar weet Annechie volgens mij ook alles van, dus als zij dit leest kan ze je vast wel verder helpen en ja, via internet is natuurlijk ook heel wat op te steken. Ik weet helaas ook nog niet hoe dat allemaal moet met die foto's
naar iemand sturen, maar zal wel niet zo moeilijk zijn, iedereen kan het, dus
moeten wij het ook kunnen leren :-)
Analoge foto's zijn ook nog steeds mooi hoor!
Welterusten, de "forumpolitie" meld zich weer af.Dochter heeft morgenvroeg
turnwedstrijden.
, Datum:
01.04.2006 01:29
Welterusten, Lilian. En voor een forumpolitie is het, zelfs met 1 hulpagent, onbegonnen werk als het hele forum smetvrij gehouden moet worden...(;-/)
Als je/je man trouwens van wijn houdt, heb je/hebben jullie misschien wel iets aan mijn op de kostenbesparingentopic uitgelegde tip om gewoon vin en vrac te kopen en die te bottelen in limonadeflessen met beugelsluiting (heb op die topic uitgelegd); ook lekkere grenache of muscat is natuurlijk niet weg, om 4 uur 's middags... of als apéritief/digestif...
, Datum:
01.04.2006 02:49
vakantie
een telkens nieuw verhaal
op ongelinieerd papier
een spel in tijd en ruimte
nieuwe geluiden
andere tonen
die ik niet wil thuisbrengen
Geplaatst door: Annechie 
, Datum:
01.04.2006 17:05
Toen ik vanmiddag efkes lekker met't felbegeerde zunneke
op de rugge in de tuin stun te krabb'n, werd't mie toch ineens dudelijk dat het noe echt gauw poasen is... Efkes kiek'n wat d'r noe oaver poasen op't internet steet... en met het onderstoande stukske völ ik spontaan terugge in mien kindertied.. :
Ook krijgen de Kinderen met Pasen een eiernetje. Een gehaakt netje. Onderin kwam een dikke sinaasappel. Daarbovenop noten, hardgekookte eieren en later ook weer suikereitjes, schuimpjes en zelfs chocoladeeieren.
De hardgekookte eieren konden worden gebruikt voor het eier-kuuln - het ei-rollen. Dit gebeurde veelal tijdens een wandeling in het bos. Er werd met de eitjes gerold, degene die zijn ei het langst heel had werd winnaar.
Ik zee mie zelf nog zo loop'n, vertel 's, wat deed'n jullie vrogger met poasen..?
Geplaatst door: bonasera*
, Datum:
01.04.2006 19:54
Wat pasen betekent voor mij.
Een vriend - Toon Hermans
Je hebt iemand nodig
stil en oprecht
die als ’t erop aankomt
voor je bidt,
voor je vecht
en als je iemand hebt
die met je lacht,
met je grient
dan pas kan je zeggen:
ik heb een vriend.
Bij ons vroeger .De klokken vertrokken op witte donderdag uit rome,en met pasen hadden onze ouders de chocoladeeieren verstopt in de tuin.WIj maar zoeken ....;Dit was ons paasfeest.liefde op aarde aan alle mensen van goede wil.Trouwens van mij nog altijd.ps chocolade eieren eten was al een feest op zich..
Geplaatst door: Annechie 
, Datum:
01.04.2006 23:14
Ik weet nog goed Bona, dat we bij ons suikereieren hadden, net als chocolade eieren, hol van binnen en in de allerlei kleuren... Je eerst een hele poos vergapen aan die dingen en als ze uiteindelijk stoffig en kleverig waren geworden, snoepte je ze op als de grootste lekkernij...
Zoet als suikerwerk...
, Datum:
02.04.2006 00:06
Annechie ie bint ok nog late op de zoaterdagoavund..........
Ja wat deu ik vrogger met de Poasen, dan ging ik altied met mien va en moe
noar opa en oma in Winterswiek.Daor zaten wie dan de hele dag met de hele familie gezellig bie mekaar en de één wis nog meer te vertell'n dan de aander.
D'r kwamen völ eier op toafel en dan mus ie tikken met mekaar en wee dan het ei heel har hoal'n har wun'n.Dat werd mie toch nun eier ett'n, ie muss'n de volgende dag nig in de buurte komm'n :-)
Dan 's aovonds gung'n wie natuurluk noar 't Poasvuur, dat mus ie bekiek'n, net as vandaag an 'n dag d'r nog heel wat volk hier langs "marcheert" as 't poasvuur an wödt stökk'n.
Op Palmzondag kreeg ik altied van mien andere opa nun mooie 'Palmpasen' zo'n
stok met bôw'n an nun luk buxus biemekaar bunn'n en doorunder hung dan zo'n streng met allerlei lekkere poaseitjes van chocola en suukerwerk en aander lekker grei.Paar van die echte palmpoasenbrödjes d'r bie in en manderijntjes.
Dan ha'j d'r nog van dee mooie lint'n an en zwoar dat dat ding was. Door mus ie dan met sjouw'n totdat 't oe völs te zwoar wödd'n en dan leup de va of moe d'r met.Ik vun die buxus altied zo fijn roek'n.
Hier in 't dorp hoalt ze elk joar nog zonne optoch.
En in Hengel doot ze d'r ok nog völ op oet want door geet altied nun plaatselijke harmonievereniging met nun onmeunigen Palmpoasen noar 't zeekenhoes um doar de kinderafdeling te bezeuk'nHet korps veurop en dan de leu met de palmpoasens.Dat gef altied völbekieks en 't is ook nun mooi gezicht um te zeen.
Vandaag an dag bekiek ik de Poasen heel aans dan 'n Poashaas en wat eier, het hef noe nun völ deepere betekenis veur mie kreeg'n.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
02.04.2006 00:42
Pasen was vroeger idd eier tikken en ook met de gekookte eieren omhoog gooien tot je als laatste een heel ei over had. Moet ik maar weer eens invoeren hier. Welterusten, morgen misschien iets langere reactie.
, Datum:
02.04.2006 23:01
mmm Berny, Grenache! Heerlijk. Die hebben we eens gekocht bij een wijnboer, maar dan niet in die onhandige vracs. Die dingen beginnen op de helft pas lekker te schenken, de eerste 2 liter moet je haast in een bierpul klotsen.
Maar die Grenache zat in van die handige dozen met zo'n zak erin. Dat vind ik helemaal perfect. Er zit een tapkraantje aan, rondje uit de doos drukken, tapje eruit trekken en tappen maar. (Lijkt zo wel een beertender ;-))
Het voordeel van die bag in box is dat het luchtdicht blijft en langer meegaat. De zak trekt zichzelf vacuüm. Dat inbottelen lijkt me zo'n gedoe!
En bovendien stapelen die dozen ook handiger dan losse flessen, rammelt niet zo op de terugweg.
Lilian, is het nog goed afgelopen met de turnwedstrijd van je dochter?
Groetjes Brenda
, Datum:
02.04.2006 23:33
Dag Brenda! die bag-in-box is idd ideaal, voor gebruik onderweg en om te vervoeren; wij deden dat ook al, met wijn van St Chinian, even boven de Minervois. Maar wij halen meestal enkele malen per jaar zo'n 75 liter van verschillende soorten en kwaliteiten, AOC rouge/rosé/grenache (maar ook witte chardonnay waar ik gek op ben bij een wijnboer in Agel) in vracs van 10 liter en bottelen die thuis en leggen de flessen in de wijnkast, voor dagelijks gebruik bij de warme maaltijd. Op reis heb je aan 3 beugelflessen genoeg, en die kan je onbeperkt wegleggen, 't is hetzelfde als kurken; je hoeft alleen maar een trechtertje mee te nemen om de wijn over te gieten van zo'n 3-litervrac in de flessen, die wel goed schoon moeten zijngemaakt.
Bij de ALDI in Frankrijk hebben ze trouwens muscat de Rivesaltes voor 3 euro per fles, heerlijk; daar nemen we ook altijd zo'n 6 flessen van mee. (dus geen muscadet wat sommigen denken, maar kruidig-zoete muscat, als apéritief of als digestief, om plm. vijf uur 's middags, bij warm weer...zzzzz...ik bedoel maar, je wordt er wel gauw slaperig van.
, Datum:
03.04.2006 00:56
Het is geweldig afgelopen met Anneke haar turnwedstrijd! Ze is 3e geworden.
Nou ik vind dat toch een hele prestatie als je nagaat dat er ongeveer 25 meisjes aan die ronde meededen.Vind het heel knap van haar.(Sorry mensen dat ik hier zo opschep over mijn dochter, maar zij en ik hadden het even nodig:-)
Berny die muscat Rivesaltes is heerlijk. Ook van genoten op onze vorige vakantie.
Weet je wat ook heel lekker is,heeft niks met wijn te maken, maar alles met een gewoon blokje hollandse kaas, even dippen in een dille/honing/mosterdsaus..........overheerlijk!!
Gisteren even de geur opgesnoven van de caravan en de boel geinspekteerd!!
Dat laatste ben je tenslotte verplicht als "politie".Je krijgt direkt weer
vakantiekriebels zodra je in dat "huisje" stapt.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
03.04.2006 01:15
Hoera, ik ben er weer!! Was een paar dagen uit de lucht. En waarom? Geen idee! Gebeld met de provider; alles doorgemeten, van alles uitgeprobeerd. Niks hielp.
Een kwartier geleden PC nog maar een keer aangezet en verhip: 't deed 't weer!!
Morgen maar weer alle vragen en problemen op 't forum doorworstelen.
Lili@n, je hebt een goede smaak v.w.b. de combinatie van kaas met de Rivesaltes. Een stukje gember erbij is ook niet te versmaden.
, Datum:
03.04.2006 01:35
JAN!!! Jochie, waar zat je toch?? Ik dacht dat je aan de wandel was, maar nu blijk je niet op tijd je compudiertje afgestoft te hebben, of zoiets (ik heb dus geen verstand van die dingen) ik was tot 1.30 uur even elders 'op site' dus dit is wel een verrassing, dat je er ineens weer bent...!
Lili@n, fijn dat je dochter derde is geworden; gefeliciteerd hoor! (tegenwoordig zeggen ze, al je b.v. tiende bent geworden, dat je 'bijde top-tien zit - ook als er b.v. maar tien deelnemers waren...)
Het was trouwens nog berekoud hier in het westen, veel wind, brrr. - maar it's in the air now...I feel it...
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
03.04.2006 15:30
Ha Jan! Fijn dat'ie 't weer doet! Wat zijn het toch onvoorspelbare apparaten nietwaar?
Lilian... gefeliciteerd, ik denke dat'ie net zo bliej waarn as 't kind ;-))
, Datum:
03.04.2006 23:46
Joa ik vun 't zo fijn veur heur en ik was d'r ok heel blie'j met.
Heb vandage niks nie'js te meld'n, bin drok wès met van all'ns en nog wat.
Ai'j nog zin heb Annechie, d'r is donderdagaovund weer 'n creatieve aovund, dus ai'j oe talent'n nog wilt gebroek'n, wie maakt wat veur de Poasen.
Tussen () nèm ie ok oe 'biertender'met op vakaansie? :-)
Welterusten allemoal.
, Datum:
05.04.2006 23:04
Bonasera, ik weet niet of je het nog hebt gelezen gister, maar het is weg dus nog maar eens: Gefeliciteerd! Laat je wel weten wat het is geworden?
gr. Brenda
, Datum:
05.04.2006 23:45
Die felicitatie van mij is ook weg , dus bij deze Bona: Van harte gefeliciteerd met je aanstaand "opaschap". Je laat ons t.z.t. wel horen hoe het gegaan is hè?
Bedankt Jan voor je berichtje, heel attent van je!
Annechie, wat hef oe de dag toch lang doert of nig? Hei'n heel'n dag handenvriewend rondeloop'n? :-)
Visje hoe is het met de struik waar ze de knoppen uit hadden gehaald? Inmiddels al in de knop? Het wil nog niks met het weer ..........
, Datum:
06.04.2006 00:26
Waar blijven de heren Berny en Jan vandaag of liever gezegd inmiddels al gisteren? Geen inspiratie meer? Welterusten!