Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® berny 
, Datum:
06.04.2006 00:35
Beste allemaal, ik ben inderdaad wat ontregeld, er is van alles weg, oin de eerste plaats mijn gelukwens aan Bona die ik gisteren plaatste - op een andere pagina - dan ook nog iets hier als ik me goed herinner; dan werd ik beziggehouden door dat tante Co alias Truus-gedoe over luchtbedden/wc's enzo..maar dan is nu finito wat mij betreft. Ik ga weer gauw proberen om te schakelen naar leuk/insiprerend/gezellig...
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
06.04.2006 00:37
Hé, Lili@n, volgens mij herhaal je letterlijk wat je gisteren hebt geschreven. Zelfs 't wel te rusten ;-)
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
06.04.2006 06:40
Goedemorgen allemaal...
Jeemig, blij dat het weer kan, 't was een lange dag hoor gisteren! Vooral als je niet weet hoelang het gaat duren..
Bonasera, volgens mijn moeder is er niets leuker dan een kleinkind, wel de lusten, niet de lasten... Van harte gefeliciteerd!
, Datum:
06.04.2006 22:40
Er is dus gisteren, of vannacht, op verschillende pagina's iets weggevallen, o.a. mijn welgemeende gelukwens aan Bonasera i.v.m. de verblijdende boodschap dat er een kleinkind voor hem zit aan te komen. Bij dezen dus nogmaals: gefeliciteerd, Bona! Lili@n, ook op deze pagina ook mijn volkomen onbelangrijke bijdrage verdwenen, maar ik was er dus wel gisteren. Iets anders: misschien kan ik hier dan de vraag stellen die ik niet belangrijk genoeg vind om een aparte topic over te openen: hoe kunnen we weten of we met al dat oproer en geplande blokkades nog met Pasen naar Frankrijk kunnen? De Fransen zijn nl. niet zo compromis-bereid als wij, en de zaak kan nog verder escaleren. Buitenlandse Zaken is een farce, daar heb je niets aanvoor info, en de ANWB hobbelt daar weer achter aan. Nu moet ik helaas een bezwaarschrift opstellen i.v.m. een boete van 50 euro 'wegens het parkeren van de auto minder dan 5 meter van een kruispunt' (wat n.m.m. niet zo was...balen dus); misschien tot later vanavond, anders morgen...
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
06.04.2006 23:36
Forget it, Berny, je kan niet winnen van de ambtenarij.
In november kregen we een brief van Stadstoezicht met de mededeling dat ze een vuilniszak van ons hadden gevonden naast een ondergrondse vuilcontainer. Kosten (nee geen boete): 59 euro.
Nu wonen wij in het centrum van Rotterdam in een torenflat met eigen parkeergarage waar ook ruimtes zijn met vuilcontainers. Elk normaal mens neemt de lift naar beneden om z'n afval in die containers te deponeren. Ik dus ook.
Het "plaats delict" bevindt zich volgens viamichelin.fr op 4290 meter van ons woonadres. Volgens Stadstoezicht ben ik (of mijn vrouw uiteraard) naar Roterdam-Zuid gegaan om daar een vuilniszak NAAST een ondergrondse vuilcontainer te plaatsen.
Interessante bijkomstigheid: op dat moment had ik GEEN auto. Mijn vrouw of ik zijn dus MET een vuilniszak de metro ingestapt om kilometers verderop ons vuil naast een container te kwakken.
Heb uiteraard een bezwaarschrift geschreven met als resultaat een hoorzitting in het stadhuis. Ik was niet de enige; er waren nog acht misdadigers die het niet eens was met hun boete.... sorry vergoeding van de kosten die gemaakt waren door de vuilnisophaaldienst.
Nou, ik kan je wel vertellen: ik heb nog nooit z'n stel nette burgers gezien. Asocialen betalen sowieso de "boete" niet laat staan dat ze een bezwaarschrift indienen.
Een leuk voorbeeld: er was iemand verhuisd en had zoals het hoort de gemeente gebeld om een afspraak te maken om het grof vuil weg te halen dat hij overgehouden in zijn oude woning. Loopt zo'n klojo van de gemeente langs die berg grof vuil en vindt daar een tasje (van AH, Super de Boer of zoiets) met restafval erin. EN DAT MAG NIET!!!! Nee meneer u moet 59 euro dokken omdat u zo asociaal bent geweest om dat tasje bij het oude meubilair, oude vloerbedekking e.d. te gooien. Foei meneer!!!!
Eh....hoe komen nu mijn adresgegevens terecht op het "plaats delict"?
Geen idee!! De rest van de bewijzen (inhoud van vuilniszak) was uiteraard weggemieterd. Misschien zaten daar wel dingen bij die nooit van mij KUNNEN komen: luiers, kattenvoerblikjes, de Telegraaf, andijvie (jakkes), Heineken-blikjes enz. enz.
Ik wacht nu op de uitslag van die hoorzitting. Kan daarna nog in hoger beroep bij de Raad van State.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
08.04.2006 01:31
Even opkrikken, dit gaat te ver.Ik heb gin tied noe verder iets te schriev'n.
Mut noar bedde, mô'n de weer vrog oet.
, Datum:
08.04.2006 10:59
Noh, Lilian... det was't al bienoa.... vrog !!!!
'T lik trouwens wal alsof ze ollemoal al hen poaseier zeuken bint, 't is hier zo stille! Ik mut eerlijk zegg'n da'k zelf ok niet zovölle te vertell'n heb. Ik bin nog op zeuk noar 'n gezellig campinkje um zo rond hemelvaartsdag een paar daage te stoan. 'T leefste argens op loopastand van een mooi oald paatsje of kot an 't water.. Wie heur'n laatst van iemand, die was op 'n kleine camping ewes in Enkhuizen, 't heet 'de Vest'volgens mie, ik kan d'r allenig nog niet völle oaver vinden... Weet een van jullie d'r misschien meer van?
Wee'j wie ik trouwens ok neet meer zee de leste tied.. Rivi! Zol ze weer op trad wèèn?
, Datum:
08.04.2006 13:49
mohgge... (bij mij begint de middag op zaterdag nl. iets later); even een volkomen overbodig kwekje op de plek die daarvoor bestemd is - deze dus; helaas wordt het uit pure, tamelijk onnozele dienstbaarheid geboren probeersel van eergisteren waarvan ik al gauw inzag dat het nogal overbodig was, telkens weer door een kreetje van die of gene omhooggeduwd...Ik begrijp overigens niet waarom iemand zou 'streven' naar een 'veelbezochte' topic, zoals Guido formuleerde - zoals ik al zei is dat nog idioter dan meedoen aan het regionale kampioenschap paalzitten. En het koesteren van welk 'gevoel' dan ook t.o.v. een 'topic' - nou ja.
Maar we leven in een tijd van heel veel, vnl. overbidige, misplaatste, ja zelfs valse gevoelens.. men 'voelt' van alles, en dat gevoel - van welke aard ook - moet er dan maar gelijk in ongezuiverde vorm uitgefloept worden, dat is de beruchte 'openheid' waar we zelf zo blij mee zijn! Dat daarbij vaak veel zgn. onderbuikgevoelens vrijkomen, in de vorm van allerlei verbale windjes, gescheld of elkaar afzeiken, vind ik weinig vrolijk stemmend; vaak wordt erbij gezegd dat een en ander 'humoristisch' bedoeld is...nou, met humor heeft dat weinig te maken! (zie de vele overige pagina's, waar zelfs de meest onschuldige, niet-controversiele onderwerpen aanleiding blijken te zijn voor iemand om een ander neer te zetten als een dombo, of erger...jammer dus.
En dan al die wezens waarvan je niet weet wat er achter de burka van de fantasienaam schuilt met al die reacties in de vorm van - meestal afkeurende - kreetjes, droevig stemmend, en beslist niet 'humoristisch'.
Deze pagina is daar totnutoe van gespaard gebleven gelukkig! Maar wat niet is, kan komen natuurlijk.
Jan, ik ben je dankbaar voor die uitgebreide beschrijving van je wederwaardigheden met B. the Kid en verwante 'dienaren der wet' in de door Pimmiaans gedoe aangetaste mooie Rotterdam, waar mijn ouders woonden, en mijn zus nog woont (op de Bergselaan).
Nu zie ik ineens dat deze topic bedoeld is voor 'vermaak, dat niet over kamperen mag gaan'. Voor een groot deel voldoet deze posting daar dus niet aan. Maar onder een ander (of nieuw!) topic kan je dat dus niet kwijt, dan breekt daar gelijk de derde wereldoorlog over uit! Dus dan maar hier, met dank aan Johan en Gerrit....
Weet trouwens iemand of dat studentengedoe, die onrust in Frankrijk, gevolgen heeft(b.v. wegblokkades) voor het zich verplaatsend toerisme (dus niet als je een huisje huurt voor een week, maar als je - letterlijk - 'toerist' bent, tijdens de Paasdagen? Ik stelde die vraag al eerder, ga ook daar dus geen topic mee bevuilen openen, maar stel hem nog maar eens hier. Zo nu ga ik iets aan het huis doen, de trap stofzuigen etc., we krijgen loge's.
Goed, vooral vredig weekend voor iedereen, ook op deze sites, tot later, met weer wat 'luchtigers'...('Freunde, nicht diese Toene'...Beethoven IXe symf.)
Geplaatst door: Jacob
, Datum:
08.04.2006 13:53
Als je via Luxemburg en Epinal naar Chalain rijdt: Camping Les Îles, 88130 Charmes, Vogezen.
, Datum:
08.04.2006 17:55
Berny,
Dat wie hier gespoard blieft van al die geprikkelde uutspraak'n um het zo maar te neum'n, det kump umdet de 'forumpolitie'hier rondgeet...
Det höld de boel in't gareel... ;-))
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
08.04.2006 23:00
Annechie, ik zag in mijn favorieten nog een camping staan bij het water. Ik weet niet waar je iets zoekt, maar altijd het bekijken waard natuurlijk:
http://www.derijnhof.nl/
Groetjes Brenda
, Datum:
09.04.2006 01:05
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
09.04.2006 17:00
Bonjour Annechie! Ca fait plaisir de vous entendre ! (les 2)
'k Bin d'r nog wé, ik lèse hier ok wè hoast daaglijks, má ak heel earlijk binne: de meeste verhaaln van de leste tied bint mie te lang(drödig) en völle van die onderwarpn interesseart mie nie altied. Dus blief ik alles op ofstàànd volgn en as't neurig is um te reagearn, zoas noe, bin'k d'r.
Wie bint d'ofgeloopn wekke trouwns wear noar oons pesion in Tsjechië ewès, dus inderdoad wear op trad !
Nog 3 wekkn en dan goa'w wear (veur 2 moand)met de slepwaang an de haal.
Ne quittez pas, s.v.p.
Groet'n Ri@
, Datum:
09.04.2006 23:45
Rivi, ie bint toch wa 'n bof k o n t e heur,meer ik gun 't oe van harte!
Geniet d'r van a'j met de sleurhutte weer op stap goat, ie hebt d'r noe nun moand van of doan? Veurig joar ging ie nog dree moand op trad.Hoe wat 't dan in Tjechië? Was ie doar op de lange latt'n? Niks nie niesgierig :-)
Het forum weer noa e plooz'n en correct bevonden..........!
Wat was 't toch 'n drokte in Boorn vandage,meer wa gezellug.
Bie oons bie ´t tuincentrum was ´t ok weer drokte van belang,´t is wa net of de leu zich teegnswoordig na verveeld.
, Datum:
10.04.2006 08:05
Tu n'inquiéte pas Ria, je me quitte pas...
Brrrrrrrr, hoog tied veur vakantie in Frankriek, tied um dat katt'nfrans 's weer n betje op te haaln! Woar geet't disse keer hen Rivi? Ie hebt de route natuurlijk al kloar ligg'n. Ik zol d'r bienoa 'n heel klein betje jaloers op wodd'n..
, Datum:
10.04.2006 12:19
Poaske
Van de Vriejdag,de kilte.
Doodse stilte.
Naor Poaske.
'n Dreampel
tusske 'n deuster en het lecht.
Schaduwen van leu roond 't poasveur
Vlammen kroept grillig duur't holt
Loat de gezichten, oplichten
Nen gload van verwachting
noar de vleanders
In den bedeesden lach
van 'n joonk wicht
vuur die jong,den zij zo mag
Poaske is de schel
Woar 't keuken duurhen tikt
zich het leaven inwrikt.
Klei Gerrit
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
10.04.2006 13:52
Wie wààn de ofgeloopn wekke zomà in Tsjechië. Sinds 1995 biw doar met besmet: ieder joar zo'n wekke in het "Boheemse Paradies", altied in 't zelfde pesion.
Op de lange lattn goat ze in Frankriek, doar möj doar nie veur wèèn, teminste dat zegt ze.
De roete noar La douce France hoeve wie hoast nie mear op te zeukn. Wie goat dit joar 2 x 2 moand,in veur- en noajoar, noar de "azuren-kust" (Cote d'Azur klinkt zo - zo . .)noar LeLevedoe.
'k Kan mie veurstelln dat jullie een klein betje jeloers sint, want ik vinne 't zelf ok nog alle daang super-luxe(en wie doet doar heel gewoon, as thuus). As de gezondheid mà blif metwarkn köj dit lange volhoaln, dat kan'k oe wè vetelln.
Mà noa dat mooi gedicht van Lili@n bin ik ok es an 't shoppn ewes en kwamme dit mooie, serieuze, gedicht teeng oaver 't poasvuur. Dit bedèènk ie zelf nie aj met dat holt an't sleppn bint . . . . .
Paasvuur !
Wanneer het paasvuur brandt,
is dat een prachtig gezicht.
Want dan zie je iedereen,
als in een zee van licht.
Ik denk dan stiekem bij mezelf,
zo moest het altijd zijn:
Een zee van licht waar je ook gaat,
en nergens donkere pijn.
Het licht van Pasen in de straat,
op school, op elk plein.
In alle steden, klein en groot,
Zou het dan vrede zijn!
De grote vraag dus, waar het om gaat,
ontwijken heeft geen zin,
hoe krijgen we dit zuivere licht,
de hele wereld in?
Hoe wandelt het naar stad en land,
naar mensen groot en klein.
Hoe wandelt het de huizen in,
om er voorgoed te zijn?
Ik heb er over nagedacht,
en heb mijn antwoord klaar,
Het licht komt er door jou en mij,
wij zijn die wandelaar.
Het Paasvuur brandt,
Het licht van Pasen schijnt.
Het is aan ons te zorgen dat,
Dit licht nooit meer verdwijnt.
Voor iedereen ; Prettige Paasdagen !!
Geplaatst door: Annechie
, Datum:
10.04.2006 16:26
Rivi,
Ie hebt groot geliek! As wie tied van lèèv'n hebt, wilt wie 't ok graag zo doon, of 't ok echt wat wöd is notuurlijk de vroage, maar dan hebt wie in ieder geval al veurpret ehad...
Mooi heur, die gedicht'n, of en too mut wie maar 's efkes bie oonzelf te roed'n goen... efkes bie oonszelf noar binn'n kiek'n, 'n prött'l op de riege zett'n... en dan zörgen dat wie weer 'ns bliej kunt wèèz'n met de kleine dinge in't lèèv'n!
Hoezo serieus... 'T poas'n kump d'r an, 't veurjoar steet veur de deure! Kom op leu, loat de frisse wind d'r maar weer 'ns deurweien..
, Datum:
10.04.2006 23:17
Ik bin op de proatdeuse, meer 't is d'r wa na stil........:-)
, Datum:
11.04.2006 00:03