Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
19.04.2006 11:00
Hoi, hoi, hoi, nummer DRIEDUIZEND!!
Geplaatst door: ® berny 
, Datum:
19.04.2006 11:54
Mohgge, Bona en alle anderen...waarom ik problemen zou hebben, zou ik bij got (hier niet religieus bedoeld) niet weten; integendeel - ik heb het erg naar mijn zin, er is weer een mooie dag begonnen enz.... zeker niet i.v.m. de beantwoording van Javi's vraag (wat ik met 'basaal'bedoel); bij de beantwoording daarvan vergat ik ook nog te melden dat 'een begrip als 'ongecultiveerd' in de buurt komt, met positieve betekenislading. Ook ik lees wel eens iets vijf keer, net als Jan, maar waar mijn oog ik na vijf keer lezen van Jan's posting
bleef haken was de stellig dat drankgebruik en kerkelijkheid niets met elkaar te maken kunnen hebben - of zoiets, ik heb de tekst niet letterlijk meer in mijn hoofd...grappig: laat ik nou altijd gedacht hebben dat beide roesverwekkend waren; de kroeg was ook altijd vlak naast de kerk, en de kermis (let op de etymologie van dit woord) was daar ook niet ver vandaan. Maar over zaken des geloofs wil ik het dus verder niet hebben op deze site, waarbij de bloedspiegel al kan stijgen bij de mest futiele onderwerpjes...
By the way: ik sta helemaal achter de opsteller van de topic 'Anti', en achter Gerrit e.a.; en afzeiken heeft met 'humor' helemaal niets te maken; de topics die humoristisch bedoeld zijn, laten overigens maar al te duidelijk zien dat velen het begrip 'humor' wel erg ruim opvatten; juist de niet grappig bedoelde dingetjes, b.v. als moeders net iets te assertief, zeg maar: tamelijk kippedriftig inhakken op andere moeders, b.v. over dat al dan niet omgaan met franse kindertjes; er is overigens geen speciaal onderzoek voor nodig om vast te stellen dat vaders zich om dit soort dingen minder druk maken.
Iets anders: onze goudvis heeft de winter overleefd; en nu zoek ik een systeem om hem/haar tegen soms overvliegende reigers te beschermen; als iemand iets weet, hoor ik dat graag; het zal wel iets met netten worden, geen gezicht - maar je moet toch wat...
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
19.04.2006 12:02
Geplaatst door: Loes 
, Datum:
19.04.2006 12:04
Berny, laten wij nou hetzelfde probleem hebben met onze vijver! Helaas zijn bij ons wel alle vissen en kikkers verdwenen, de laatste kikker zagen wij enkele weken geleden onder onze ogen verslonden worden. Dat was de laatste van de tig die er in de loop van 20 jaar in zaten. Die pokke reigers worden steeds brutaler.:-((
Geplaatst door: ® Loes 
, Datum:
19.04.2006 12:06
Bona, de link werkt niet. Misschien ergens een typfoutje?
, Datum:
19.04.2006 12:07
Bona, bedankt. Je bent geweldig. (Dit was dan toch een (mini-)probleempje dat nog even opgelost moet worden, ten behoeve van het Heil van de Goudvis...)
, Datum:
19.04.2006 12:09
Loes,ik denk dat je de punt achter de URL meekopieert.
Geplaatst door: ® Loes 
, Datum:
19.04.2006 12:11
Yesss. Bedankt Jan, bedankt Bona!
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
19.04.2006 23:59
Kriebels . . .
We gingen hem weer halen
Hij stond helemaal te stralen
Want hij mocht weer naar buiten
Met ons mee te fierefluiten
Eerst nog voor een kleine beurt
Het andere hok in gepleurd
Maar daarna gaan we hem wassen
En weer meten en passen
Hoe hadden we dat ingepakt
Waarom zat dat vastgeplakt
Nog één weekje moet ie op de oprit
Dan is ie hopelijk helemaal fit
Voor het maken van die lange reis
Het brengt ons toch enigszins van de wijs
Wat voelen we ons rijk
Want we mogen weer naar Frankrijk
Nee, vakantie is het niet
Als je het hele jaar al van de VUT geniet
Maar luxe is het wel
En . . . luxe went heel snel
Wat verlangen we weer naar
Bonjour en bonsoir
De meters vers stokbrood
De wijntjes wit of rood
Het ketsen van de boules
Het kabbelen van de zee
Ja chateautje, we gaan graag met je mee !!
Geplaatst door: tineke
, Datum:
20.04.2006 09:29
Rivi, een heel fijne vakantie gewenst! En hoeveel meter stokbrood ga je eten in Frankrijk....????
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
20.04.2006 13:45
Rivi , ik wens je alvast een fijne vakantie en doot veurzichtig an op de weg.
Bij ons heeft dat "ding" al de hele winter achter het huis gestaan en kon er dus steeds op kijken, af en toe even de lucht opsnuiven en kijken of alles nog oké was.Ik had er zo'n bak met korrels ingezet, zo'n vochtopslurper, nou ik kan je vertellen dat die zak zo vol zat met water.Waar het allemaal vadaan komt.....nu maar weer een nieuwe ingezet, is blijkbaar toch nodig.
Rivi ga lekker genieten van je stokbroodje,kaasje,wijntje en de zon!
, Datum:
20.04.2006 18:08
, Datum:
20.04.2006 18:24
, Datum:
20.04.2006 18:28
Een mooie site, Jan! bedankt. Bij de pagina 'uit grootmoeders tijd' met voorwerpen van vroeger (die overigens allerlei, niet altijd prettige associaties kunnen oproepen, zoals op sterven liggende katten, de slachting bij Dien Bien Fhu enz.) wordt ook de bekende ge-emailleerde broodtrommel getoond, naar mijn idee van het merk Brabantia, die als ik me niet vergis na-oorlogs is, uit de tijd van de ploem-ploem-jenka (Trea Dobbs), de Dutch Swing College Band, de beginjaren van het betaald voetbal toen Holland Sport nog bestond; allemaal wel na de Watersnoodramp dus, en voor het provo-gedoe met alto's die gaatjes in hun hoofd gingen prikken om daar geestverruimnender door te worden...godbeware, wat een onzin allemaal in die tijd, breek me de bek niet open.
, Datum:
20.04.2006 18:34
Jan even een hulpvraag. Ik ben natuurlijk een ongelofelijke oetl.l (ik wil de anderen daarmee voor zijn) maar hoe kan ik op die tweede genoemde site dat golflijntje te voorschijn toveren..?
, Datum:
20.04.2006 18:38
, Datum:
20.04.2006 18:42
Oh, ik geloof dat ik je begrijp. Tik je complete titel over van de website?
Kopiëren/plakken is 'n stuk sneller.
Of begrijp je toch nog verkeerd?
, Datum:
20.04.2006 18:45
sorry Jan, maar dit gaat net even boven de alpino.. dat geplak en zo, dat hebben ze me allemaal wel uitgelegd...laat me maar... onbegonnen werk voor je.
, Datum:
20.04.2006 19:03
Houd de linker muisknop vast.
Schuif de pijltjescursor van links naar rechts (of andersom) over URL/titel website.
Het veld om de URL wordt blauw
Laat linker muisknop los.
Zorg ervoor dat cursor in het blauwe veld komt te staan
Druk op rechter muisknop
Kies met linker muisknop “kopiëren”
Schuif de cursor m.b.v. muis naar ’t veld waar de naam van de website staat. Boven in he scherm dus.
Druk op rechter muisknop
Klik op "plakken" met linker muisknop
Enter
Ik hoop dat ik niks vergeten ben.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
20.04.2006 19:47
en Berny als je het toch anders wilt doen: het golfje zit bij mij links naast de 1!