Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® berny 
, Datum:
20.04.2006 19:51
Jan, deze inspanning van jou jegens mij heb ik niet verdiend...je bent (half)god, tenminste op deze site (want in goden geloof je niet, dan probeer ik het maar met halfgoden)... of een Hermes, de oude ijlbode die iedereen het nodige nieuws bezorgt...heel veel dank voor deze gedetailleerde instructie, waarmee ik - na het doorslikken van de laatste hap nieuwe aardappeltjes-met-witlof (in niet-geprakte vorm!) aan de slag ga.
Dat zal een hele verbetering geven, vergeleken met dat uittypen van die url's (al weet ik niet wat dit betekent).
, Datum:
20.04.2006 19:54
Nu zie ik ook wat die schat van een Visje me schreef...onbegrijpelijk dat ik dat golflijntje links van de 1 niet zag! Bedankt hoor, voor deze steun 'in my hour of digital need'.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
20.04.2006 20:07
Blijven proberen Berny! Al doende leert men. Bijna iedereen is zo begonnen denk ik.
Gr. Brenda
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
20.04.2006 22:05
A Uniform Resource Locator (URL) is a string of characters conforming to a standardized format, which refers to a resource on the Internet (such as a document or an image) by its location. For example, the URL of this page on Wikipedia is http://en.wikipedia.org/wiki/URL.
An HTTP URL, commonly called a web address, is usually shown in the address bar of web browser.
The term is typically pronounced as a spelled-out initialism ("yoo arr ell"), but sometimes as earl or ural as in the Ural Mountains.
Tim Berners-Lee created the URL in 1991 to allow the publishing of hyperlinks on the World Wide Web, a fundamental innovation in the history of the Internet. Since 1994, the URL has been subsumed into the more general Uniform Resource Identifier (URI), but URL is still a widely used term.
, Datum:
20.04.2006 23:25
Thanks a lot again, Jan...
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
21.04.2006 00:28
Op een mooie voorjaarsmiddag
Wandelen op de Sallandse hei
Tovert om mijn mond een glimlach
Maakt me van binnen blij
In deze omgeving ben ik geboren
Hier heeft ooit mijn wieg gestaan
Trots kijk ik naar die verre toren
De zon kijkt me stralend aan
Krentebloesem staat op springen
Een salamander kruist mijn pad
Ik hoor de vogels zingen
Het doet me toch wel wat
Graag ga ik op vakantie
Naar het mooie Franse land
Maar toch, als ik dit panorama zie
Weet ik: hieraan heb ik mijn hart verpand
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
21.04.2006 00:34
Rivi geweldig, en dat 1 dag voordat je op pad gaat.......en nog zo laat......
en je had ook nog tijd voor een wandeling.........vanmiddag :-)
, Datum:
21.04.2006 00:39
Verschrikkelijk, wat ben ik toch een stadsmens. Mijn dochter heeft jarenlang geprobeerd me wegwijs te maken in de planten- en bloemenwereld. Is haar nooit gelukt. Of toch wel een beetje: rozen zijn rood en tulpen zijn geel. Of was 't andersom? Ik weet 't niet meer!!
Krentenbloesem! Wat moet dat nu weer wezen? Kan je 't eten? Zal wel niet anders zou ik 't wel weten.
Alle gekheid op een stokje: 't lukt me nog net een Sinterklaasrijmpje in elkaar te flansen maar wat jij in elkaar zet gaat boven mijn pet.
Krentebloesem:
http://www.drenthe-net.nl/schaapskudde/2001/f0118.html
Bedoelde je dit???
, Datum:
21.04.2006 01:01
Rivi, mij moet van het hart: een ingrijpende tekst over je 'thuisland' Salland, waar je ook zielepietjes uit de randstad gelukkig, hoewel... ook een beetje weemoedig mee maakt. Een mooie vakantie toegewenst trouwens (zonder heimwee). Die krente(n)bloesem, dat is toch de bloesem van het zgn. krente(n)boompje - met die prachtige takkenstructuur, zoals je die op Japanse pentekeningen ziet?
, Datum:
21.04.2006 01:26
Berny,
heb jij ook zo'n hekel aan panneNkoek en ruggeNgraat?
, Datum:
21.04.2006 01:43
Ja, dat vind ik overdreven; trouwens, die hele laatste spellinghervorming is onlogisch, niet-taalkundig verantwoord en een schoolvoorbeeld van het berijden van stokpaarden met de bijbedoeling dat er weer heel veel geld rondgepompt kan gaan worden i.v.m. al die boeken die vernieuwd en verkocht moeten worden, zgn. noodzakelijke nieuwe drukken...godbeware, wat een ellendige onzin. Nu neem ik nog een slokje rode wijn.
, Datum:
21.04.2006 02:09
Als we nu nog de spelling zouden hebben die mijn moeder geleerd heeft dan zouden we 't hebben over: één visch, twee visschen.
Dat moet je dan leren, nou en??
Hebben de Engelsen 't zo eenvoudig? Dacht 't niet.
Tough
Through
Dough
Bought
Vier woorden met "ough" maar de uitspraak is steeds verschillend en dan zeggen ze dat het Engels zo eenvoudig is.
De meeste Engelse woorden beginnend met "inter" hebben de nadruk op "inter". Precies zoals bij ons.
Maar neem nu het woord "interpret": hier ligt de nadruk op "ter". Ik word daar stapeldol van. De verleden tijd (interpreted) maakt me helemaal gek.
, Datum:
21.04.2006 02:21
Berny, nog even naar de spoorwegen en aanverwanten. Ik had een site over oude spoorlijnen onder mijn favorieten staan die ik niet terug kon vinden. Kwam erachter dat-ie verborgen stond bij "Taal".
Jij als fanaat kent die site natuurlijk al maar zo niet: hier is-tie.
http://www.spoorzoeker.nu/links.htm#cat5
, Datum:
21.04.2006 02:43
Berny,
't is natuurlijk al lang tijd om naar bed te gaan maar ik ben morgen toevallig een vrije dag, dus...;-)
Ik ben niet specifiek geïntereseerd in spoorwegen maar meer in de ingrepen die mensen maken in het landschap.
In Frankrijk probeer ik altijd een oude Romeinse weg te vinden en dan laat ik mijn fantasie de vrije loop. Een osse(n)kar hobbelend over de keien, een peloton Romeinse soldaten balend op oefening, een stel Germaanse binnendringers op zoek naar werk, mijn voorouders op reis van Maastricht naar Tongeren, Romeinse belastinggaarders (bestaat dat woord?) op weg naar Lutetia......etc etc. Zucht.........!!!
http://www.archeolyon.com/Bornemil/voiesrom.html
http://www.ctl-ardeche.com/voies_rom/sommaire.htm
Geen golflijntjes!!
Geplaatst door: Debbie Rigters
, Datum:
21.04.2006 12:21
Yo folks,
ik was al een tijdje een "voyeur" op dit topic, ik vond het geweldig om die stukjes in dialect van Annechie en Lilian en zo te lezen, maar de laastste tijd zie ik alleen nog maar Jan en Berny en Berny en Jan, en verder niemand meer. Nou heb ik natuurlijk niet zoveel recht van spreken omdat ik hier zelf niet zoveel te melden had, maar ik vraag het me gewoon af, en ik vind het jammer, ik vond het altijd een leuk topic voor de ontspanning.....
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
21.04.2006 15:59
Annechie kump wal weer heur, maar Annechie hef geweldig drok ewès met't wark en toen dat kloar was kreeg ik te maak'n met 'n virus... en 't was gin griepje, maar 'n virus in mien pc... noh, en dan wee'j 't wal.. knudde met 'n rietje!
Maar 't is noe ollemoal weer terechte, dus Annechie pröt weer met!
Goodhoal'n leu!
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
21.04.2006 16:39
Lili@an, nog ene wekke mut oons sleurhutje op 'n oprit stoane en dan gao'w vot. Gisteren mos e noar de dealer veur 'n beurte en de "vochkontrole" (da's veur de garààntie), dus haw wè tied um uut te goan !
Mà noe heur ik toch net op radio-oost dat d'r bràànd was in de buurte van Nijverdal, miscchien annestökkn, zal toch nie . . . ., mag toch nie !!!
Debbie, je hebt gelijk. Ik heb de laatste dagen geprobeerd er een andere "draai" aan te geven, maar de two-man-show is goïng on. 't Lijkt of nog maar weinig mensen hier ècht lezen, want er komt ook nog maar weinig respons van anderen.Die heren zijn niet onaardig en zullen het best wel goed bedoelen, maar "wij" vinden het niet zo gezellig, hè ?
Jan en Bernie, volgens mij zijn jullie bijna de hele dag on-line. Is het misschien een optie om, NAAST een bijdrage op dit forum, overdag op de CHAT te gaan, die is dan 99% vrij voor jullie !!!
Begrijp me goed: 't is maar een voorstel !!! Loop a.u.b. niet boos de kamer uit, want misschien zie ik het wel hèèèlemaal verkeerd !! 'k Ben wel benieuwd naar jullie reaktie . . . .
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
21.04.2006 16:42
Annechie welcome back...;
Aan rivi ahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahaha de mop van het jaar.
, Datum:
21.04.2006 16:47
Zoals ik met een boog om andere 'loltopics' heenloop, kan een ander natuurlijk ook met een boog om deze topic heenlopen...maar misschien heeft Debbie toch ook wel een beetje gelijk; ik geniet ook van de dialect-bijdragen van bijdragen van Annechie, en Lilian, en ik zal me ten gerieve van Debbie e.a. ook op deze laatste voor mij interessante topic voortaan wat minder laten horen, voor het goede doel - zo ben ik ook wel weer.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
21.04.2006 16:57
Belgium your votes please?
Lili@n 10 points.
Annechie 9 points.
Rivi 8 points.
Berny 7 points.
Tara 6 points.
Jan 5 points.
Bonasera 0 points.Belgen zijn da gewent ahahahahahahahhah