Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
21.04.2006 17:00
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
21.04.2006 18:47
Jan en Berny jullie storen mij er niet mee hoor, maar misschien is het een goed idee om elkaar van de treinsites per e-mail op de hoogte te houden?
Geplaatst door: ® berny 
, Datum:
21.04.2006 20:06
(Gisteren om 1.45 gaan slapen, zonder weet te hebben van treinsites.)
Overigens is deze klets-topic is niet per se bedoeld om andere mensen dan de chatters zelf te vermaken, maar - zie hiervoor de toelichting bij de opening van de topic - bedoeld voor
"mensen die overdag willen CHATTEN; en het mag allemaal onzin zijn, als je je maar vermaakt". (Chatten=kletsen, en dit is dus de enige topic waar dit nog in een vredige sfeer gebeurt, jammergenoeg.)
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
21.04.2006 21:07
Hé, hallo, Rivi,
ik heb toch echt op je krentebloesem gereageerd hoor!!
Omdat ik geen idee had wat 't was heb ook nog gegoogled.
:-)
, Datum:
21.04.2006 21:24
Ach, de ene keer gaat 't dagenlang over hortensia's (geen idee hoe die dingen eruit zien), een andere keer over cajunmuziek, over taal, treinen, Abraham en Sara, een prachtig lied over over een jongen met zijn bok, spreuken in het dialect enz. Ik reageer bijna overal op!!
En Gerrit schreef: En van mij mag het allemaal onzin zijn, als je je maar vermaakt.
Zo is 't maar net.
Het bokkenlied was tot nu toe voor mij DE topper! Ik heb me ontzettend vermaakt.
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
21.04.2006 21:29
Jan, je "hoort" mij ook niet zeggen dat JULLIE niet reageren, o nee.
'k Heb de "krentenbloesem" in het mooie Drentse Landschap ook wel bekeken en kwam zo idd nog meer leuke dingen tegen ! Maar ik bedoelde eigenlijk, dat er nog zo weinig anderen reageren en dat miste ik wel een beetje . . . . . Misschien wordt het door deze goedbedoelde "discussie" wel weer wat rumoeriger.
Trouwens, héél iets anders: ben jij geen vutter meer, ik las iets over een "vrije dag" ? ? ! !
, Datum:
21.04.2006 22:06
Hi, Rivi,
weet je wat mijn probleem is? Zit ik een reactie te tikken en vergeet ik dat ik op een "flauwekul"-topic zit. Ben ik weer té serieus bezig!
Voorbeeld: de Ootmarsumse paaskerels. Krijg ik een korte uitleg van Lili@n en wat doe ik? Geef ik een referaat over hoe ik denk over hoe een bedevaart zou moeten zijn. Ik word af en toe niet goed van mezelf.
Als ik m'n reacties teruglees dan denk ik dikwijls: je zat weer behoorlijk door te drammen.
Oh ja, mijn vrije dag. Meestal ben ik op vrijdag oppasopa maar vandaag zou ik "vrij" zijn. Bleek niet zo te zijn: dochterlief belde op of ik toch even op wilde draven.
Geplaatst door: ® Annechien 
, Datum:
21.04.2006 22:18
Ja maar Rivi.. Jan mut 't huus ok nog een betje glad hoal'n heur! A's nette huusman zijnde ku'j natuurlijk neet altied maar doan wat d'r oe in 't heufd schöt neetwoar..;-))
Ja.. en dan mu'k d'r mie toch efkes met bemeuj'n.. Volgens mie hebt Berny en Jan ooit al 'ns een poging edoane um een topic veur hun treinpröötjes op peute te zett'n en a'k 't mie good herinnere is eur det toen neet helemoal in dank of'enömm, a'k 't good hebbe bint ze toen zowat an de oor'n terugge eslept noar dissen topic... Mie zu'j der dus neet oaver heur'n..
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
22.04.2006 01:43
Jongs, jongs en wichter, loat wie het hier noe gewoon bie 't oale loat'n en de heer'n Jan en Berny en Berny en Jan zo as Rivi dat zo mooi kan zegg'n,mooi hun gang loat'n goan, ik heb d'r wa schik an hoo dee hier praot oawer de verschill'nde ding'n.Ik was ok 'n paar daag'n h.s. drok en har gin tied hier wat te schriev'n, dan bin'k bliej dat de "jongs" d'r nog bint.
Jan ik vun 't juust wa interessant wa'j te zegg'n har oawer die bedevaart'n enzo, ik bin het helemoal met oe eens (joa in dit geval wa :-)
Berny en Jan loat oe nig afhoal'n van het geschrief hier,doar was inderdoad diss'n topic veur bedoeld.
D'r was inderdoad brand op het Wierdense Veld vanmiddag,ik zag 't op tv Oost,
gelukkig is het nog enigszins good egoan,dat het bos nig in vlamm'n is op e goan.Wa jammer van al dat hei en grasland,net noe in 't veurjoar.
Hebt jullie vandage of leever gezeg gister'n genoot'n van 't mooie weer?
De temperatuur was zeer aangenaam, meer de zun leut zich nig zeen althans hier nig, bie oeleu wa?
, Datum:
22.04.2006 14:11
" Op andere topics zijn er lezers die zich ergeren aan het chatten van sommige deelnemers. Bij deze topic bent u van te voren gewaarschuwd. Dit gaat niet over kamperen. En van mij mag het allemaal onzin zijn, als je je maar vermaakt".
Dit ter informatie van censor Debbie Rigters, die blijkbaar door anderen vermaakt wil worden met het door haar gewenst topicmenu - zonder daar zelf iets aan bij te dragen.
(De enige bijdrage die ik van haar ken was, op de 'meeneemtopic' het grappig bedoelde bericht dat ze 1 onderbroek op reis meeneemt...)
Het zal moeilijk worden de bijdragen op de door Gerrit gestarte topic naar een dergelijk hoog niveau te tillen.
Hoewel het dus helemaal niet nodig is dat alles wat hier verschijnt haar goedkeuring wegdraagt - deze topic is nl. niet voor een beperkte vorm van damesplezier - zit ik na te denken over een verhaaltje of versje in dialect, te harer ere; jammer dat ikzelf alleen dat grove plat-haags beheers; dat wordt dus niets - op het door Debbie gewenste niveau.
Geplaatst door: Keesjuh
, Datum:
22.04.2006 17:11
Berny je speelt nu wel erg op de man/vrouw.Debbie schrijft haar mening,dat jij het daar niet mee eens bent,mag,het is alleen jammer dat je je eigen ego-tripperij niet inziet. Hetzelfde geldt voor je compaan Jan.Zie o.a. topic anti.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
22.04.2006 17:28
Mensen mens erger je toch zo niet.
Netiquette is een samengesteld woord, bestaande uit Internet en Etiquette, of met andere woorden, de etiquette op het internet.
Eigenlijk verklaart dit woord zichzelf : je gedrag op het internet.
Er is een gouden stelregel die zegt: "Behandel iedereen op het internet, net zoals je iemand in het dagelijkse leven zou behandelen en zoals je zelf zou willen behandeld worden!"
Hou er rekening mee dat een geschreven woord soms heel anders overkomt als dat je eigenlijk bedoelde.
Dat houdt in: niet schelden, niet ROEPEN (hoofdlettergebruik wordt aanzien als roepen), niet onnodig postings herhalen, geen ruzies uitlokken, een bepaalde vorm van volwassenheid in je postings gebruiken, eerst goed nadenken over hetgeen je wil gaan posten en dit niet doen in een emotionele reactie, ...
, Datum:
22.04.2006 19:53
G'naavend saam! Wat een gezelligheid, en allerlei onverwacht bezoek ineens...hoe meer zielen hoe meer vreugd. Welkom, Keesjuh! Even een antwoordje aan Keesjuh, die zelf natuurlijk geen egotripper is maar mij dat wel vind, en daarvoor verwees naar de topic 'anti'.
Die topic 'anti' (ik ben het daar eens met Karin, maar dit terzijde) ken ik - ik plaatste er een rechtzetting van een onjuist bericht op, dat nl. 'iedereen op het net anoniem is', wat dus niet zo is. Van de stammenstrijd op dat topic tussen hen die vinden dat 'jennen moet kunnen' en hen die dat niet leuk vinden heb ik me verder gedistantieerd.
Wat egotrippen betreft, zou ik zeggen dat daaraan in ruime mate wordt gedaan door allerlei zelfbenoemde grapjurken, afzeikers en meer van dat moois, op diverse moppig bedoelde, of in meligheid en afzeiken ontaardende topics, waarop ik dus geen enkele kritiek heb, maar waar ik met een boog omheen loop; datzelfde zouden anderen dus met deze topic kunnen doen, als die hen niet zou aanstaan. Gerrit's wat buitenissige chat-topic, tja, daarop kan ieder gewoon zijn verbale plasje doen - niet per se met de bedoeling om anderen te vermaken, maar gewoon, om dus te chatten.
Laat iedereen, dus ook de Keesjuh's e.a. daarop hun positieve bijdrage geven - aan elkaar afvallen wordt op dit topic nl. niet gedaan. Maar als men zelf niets bijdraagt, zich wel door anderen wil laten vermaken en zich daarbij dan ook nog negatief uitlaat over dat (niet per se voor anderen bedoelde) gechat, dat is wat vreemd. Anders dan op andere sites wordt hier geen vlieg kwaad gedaan, en verloopt alles in een vredige sfeer.
En over treintjes ben ik al lange tijd niet meer begonnen...ik zou niet meer durven...(;-/)Wel is het beleefd, als een ander je in een posting iets vraagt, dat je daar dan op antwoordt - maar zelfs dat heb ik gisteren dus niet gedaan (ik lag nl. al te bedde...) dus over treintjes is met geen woord gesproken. Missschien tot een volgende keer; nog een mooie avond voor iedereen...Amen.
(Pro memorie: er is dus vandaag en morgen die ANWB-camper/caravan/tentenbeurs bij Amsterdam!).
Geplaatst door: frans
, Datum:
22.04.2006 21:25
Jan en Berny , ik geniet wel van jullie gechat hoor.
Geplaatst door: Theo 
, Datum:
22.04.2006 21:31
Geplaatst door: murph 
, Datum:
22.04.2006 22:01
ach, 'k heb een sterke maag ;-)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
22.04.2006 22:06
Nee, hè jongs, begint dat genöl noe hier ok a? Ik dach dat wie hier van dat gedram bespoart konn'n bliev'n,meer bliekbaar nig dus.Julllie goat ma lekker vedan met dat gehakketak noar mekaar.Hei noe echt niks aans te doon dan dat?
D'r is al zo völ ellèn en dat mut dat hier ok nog? Ik snap dat nig.Wès toch blie'j dat 't lèèv'n hebt. Paar honderd kilometer verder op weet ze van narigheid nig hoo ze de dag deur mut komm'n van de ellèn.Dan nog meer nig te proat'n van de leu de veur niks vast zit en nig de loch in mait kiek'n.
En dan dee leu dee starft van de honger. Woar maakt wie oons eigenluk drok om?
En dan zeit ze dat de Nederlanders zo flexibel bint en zo tolerant, niks flexibel en tolerant, ze stoat mekaar hier verbaal noar 't lèv'n.
Probeer 't hier noe is gezellug te hoal'n, en vertelt is wat leuks wat wie nog nig weet.:-)
Ik zal noe bie menigéén ook wa nöllepitterig oawerkomm'n, mer mus mie èfkes van 't harte of.
Overigens hei de knöpp'n aan de beum'n al zeen en dat de bloesem weer bleuit?
Dat de voggel hun hoogste lééd zingt en da'j vandage lekker boet'n kon'n koffie
of thee drink'n?
Geplaatst door: Theo 
, Datum:
22.04.2006 23:44
@Bonasera,moraalridder.Ik heb jou berichtjes gelezen op de topic van Alca (de beroving). Moet ik nog duidelijker zijn.
, Datum:
22.04.2006 23:46
De grap is dat het er juist op dit chat-topic niet toe doet wat anderen dan de chatters zelf vinden van wat er allemaal gezegd wordt; iedereen gaat zijn gang maar op dit nog vredige hoekje. 'Het mag allemaal onzin zijn', aldus de stichter ervan, en daar geven we ook vaak gehoor aan. Dat smaken verschillen is juist zo leuk... en praktisch, want dan bezoekt iedereen gewoon de topic die hem aanspreekt, en vermijdt hij de topics waar hij niks mee heeft - ik doe dat ook met bepaalde topics - maar daar meng ik me verder dan ook niet in. Ieder het zijne - in een tolerante wereld, in de mensen een welbehagen enz. Amen.
Ds Gremdaat, (seculiere afdeling)
, Datum:
23.04.2006 01:22
Was vandaag bij een tante die 93 werd en we hadden het o.a. over oude liedjes. Van één van die liedjes heb ik de tekst even gegoogled.
Ik heb wat moeite met bepaalde woorden uit het refrein: sjerrebekke, spoelza, kerrekoltjes. Zijn 't onzinwoorden of hebben ze een betekenis?
Vroeger had je ook nog aftelrijmpjes (ik kan geen ander woord verzinnen) om iemand aan te wijzen die "de beurt had" zoals ze dat bij ons in Rotterdam zeiden. Van die teksten heb ik ook nooit een woord van begrepen.
Vier weverkens zag men ter botermarkt gaan
En de boter die was er zo diere
Zij hadden geen duit haast meer in hunne tas
En ze kochten een pond sa vieren
Schietspoele, sjerrebekke, spoelza!
Djikkedjakke, kerrekoltjes, klitsklets!
En ze kochten een pond sa vieren.
En als zij dat boterke hadden gekocht
Zij hadden er vier platelen
Zij spraken dat vrouwke zo vriendelijk aan:
Sa, vrouwke, en wilt het ons delen!
Schietspoele, sjerrebekke, spoelza!