Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ridder Bonasera
, Datum:
23.04.2006 09:16
Nu ikke ben vanden adel benne tres gecharmeerd....
Danke uwel aanden theo.;;
Geplaatst door: ® berny 
, Datum:
23.04.2006 11:13
Dank, Bona, dat je de bekende netiquetteregels nog even aanhaalt; als iemand z'n stem wil verheffen gebeurt dat trouwens vaak door plaatsing van meer dan 10 uitroeptekens, waar 1 volstaat; als iemand iets gek vindt, wordt de vraag beeindigd door meer dan 10 vraagtekens; dit zal je bekend voorkomen.
Verrassend, zoveel kanten als je hebt en zoveel verschillende gedaanten als je kan aannemen! Die van zalvende zuidelijke dame vind ik nog de beste totnutoe! Gefeliciteerd met deze toevoeging aan je al brede, geestrijke repertoire, dat rijk en onevenwichtig tegelijk is, zoals uit de volgende schematische weergave van een (asymmetrische) Menselijke Basis (excuses voor de beide hoofdletters).
(________/*\_____________)
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
23.04.2006 11:49
Beste bonasera,
je schrijft: "eerst goed nadenken over hetgeen je wil gaan posten en dit niet doen in een emotionele reactie, ..."
Wel, wel, ik heb je toch éénmaal zeer geëmotioneerd/kwaad meegemaakt.
Ik had toen het gore lef om iets negatiefs te zeggen over een stad in Frankrijk. Je haalde er zelfs uitspraken bij van Jezus. En echt het enige wat IK bedoelde waren de commerciële randverschijnselen.
Als ik zo anti was zou ik toch nog nooit met mijn moeder op bedevaart gaan? Ben met haar naar o.a. Kevelaer, Handel en Amsterdam geweest.
Ik respecteerde haar geloof en zij respecteerde mijn ongeloof.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
23.04.2006 12:05
Jan jij komt op voor je standpunt,ik ook en voor de rest sans rancune mon ami.......
, Datum:
23.04.2006 19:47
Geplaatst door: Debbie RIgters 
, Datum:
24.04.2006 11:08
Berny, je gaat dit topic toch ook niet laten verworden tot een hatelijkheden topic he........ik heb duidelijk gezegd dat ik niet zoveel recht van spreken heb omdat ik hier alleen lees en niets te melden heb, ik heb ook geen commentaar gegeven op jullie bijdragen, alleen dat ik bijna geen andere namen meer zie en zeker niet van degenen die vanaf het begin het topic leuk gemaakt hebben (bijv. de gedichten van Annechie); ik hoef verder echt niet vermaakt te worden, en ik ben ook allerminst in de veronderstelling dat er alleen pareltjes van literatuur uit mijn toetsesnbord vloeien, dus die opmerking over dat nivo is echt onnodig, het ging helemaal niet over de inhoud van jullie stukjes (om eerlijk te zijn lees ik die niet eens), ik zie (zag) nogmaals alleen jullie namen......
groetjes Debbie
, Datum:
24.04.2006 11:50
Wat ik op 21.4.2006 om 16.47 op dit topic stelde, geldt nog steeds; ook ik kijk dus reikhalzend uit naar de genoemde bijdragen. Ook zal ik dus rekening houden met alom aanwezige forumpolitie/censuur die dus ook op dit topic actief is en (misschien terecht) samenscholingen op dit topic uiteendrijft; deze zullen dus ook niet meer plaatsvinden. Dat dit topic ook voortaan 'in Liefde (en vrijheid, dus zonder censuur) bloeyende'mag zijn - is mijn diepste wens.
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
24.04.2006 12:23
, Datum:
24.04.2006 12:35
Ik heb r'r nog ene uut de deuze 'eteuverd. Toe'egeev'n, 't is neet helemoal niej meer, 't lag al 'n peuske te wacht'n. 'T hef echter nog gin daglicht ezeene... 't is boaven'eborreld toen mien oaldste dochter de deure uutging...
Twee veugelkes op de raand van’t nös
’n grötst’n wil d’r uut, van de oal’n lös..
vriej, op eig’n beene stoan
fladder’n, de wiede wereld in goan
doar zit’ie noe kind, op de rand van’t nös
trill’nde vleugels, de ogen vol verwachting wied lös
leer’n, van ‘t lèev’n, in weer en in wind…
Goat maar, ik hôppe det’t oe heel good geet…
oe, mien eig’n kind..
, Datum:
24.04.2006 12:50
Ontroerend...je krijgt toch een krop in je keel bij dit in taal geboetseerde kunststukje... bedankt Annechie! (die voeg ik dus mooi aan m'n verzameling toe). Dat doorknippen van de navelstreng duurt niet geen paar seconden, maar gaat een groot deel van het leven door, nadat het jong het nest ontvloden is...
, Datum:
24.04.2006 23:39
Hélp,
ik ben 'n boek aan 't lezen over dialecten in Nederland. Gaat over allerlei woorden/uitdrukkingen die gebruikt worden/werden in de keuken.
't Hoofdstuk over Overijssel is getiteld: "Sjoekse oet ne smodde".
Wie het begrijpt mag 't zeggen.
Na lezing van het hoofdstuk ben ik erachter gekomen dat een "smodde" een koffiepot is maar "sjoekse"???
Sinds ik op deze topic rondhang ben ik me gaan verdiepen in dialecten. Een paar weken geleden heb van ik mijn schoonzus uit Beieren nog onderricht gehad in haar dialect (een streek ten noorden van München) maar dat werd niks. De klanken die ik moest produceren kwamen m'n bek maar niet uit. Is echt een verschrikking.
Geplaatst door: Javi 
, Datum:
25.04.2006 01:13
Kan nog net even voor het vertrek naar de Cote'd Azur
Er is geen beter leven dan een goed leven.
ANDERSOM LEVEN
Het leven...andersom. Zou nog niet zo slecht zijn!
Ik bedoel, OK,het leven is hard,het kost je je leven en wat krijg je ervoor terug?
Je gaat dood. Daarom denk ik dat het leven eigenlijk andersom zou moeten zijn,ongeveer zo....
Eerst ga je dood,dan heb je dat alvast achter de rug.
Dan breng je een aantal jaren door in het bejaardenhuis.
Een beetje bingo-en kaarten.
Je gaat steeds beter zien,horen,en krijgt zo langzamerhand een beetje haar.
Zelfs je echtgeno(o)t(je) gaat er weer een beetje fatsoenlijk uitzien,wat weer tot gevolgen heeft m.b.t. andere(seksuele) gevoelens waarvan je niet wist dat ze er waren.
Er wordt goed voor je gezorgd tot je er op je 65e uit wordt gegooid omdat je te jong bent.
Vervolgens krijg je van je baas een gouden horloge,en begin je met werken.
Je doet rustig aan met veel vrije dagen en naarmate je langer werkt word je alleen maar minder gestresst.
Je seksuele gevoelens spelen nog meer op nu omdat het lichaam van je levenspartner goddelijke vormen begint aan te nemen.
Na een jaartje of 40 te hebben gewerkt ben je jong genoeg om een beetje de beest uit te gaan hangen.
Aan school hoef je nog niet te denken.
Je gaat elk weekend feesten,probeert alcohol en drugs uit,want over 25 jaar is het toch allemaal afgelopen.
Je neemt lekkere vakanties naar Spanje en gaat iedere winter(apres) skien,want je hebt 40 jaar een goede baan gehad en dus geld zat!
Nu ben je klaar om je studententijd in te gaan,je gaat je verder bekendmaken met alcoholische drankjes en XTC-tjes.
Leren en huiswerk maken? Joh das niet nodig,je hoeft toch niet meer te gaan werken.
Op je 12e ga je naar de basisschool. je hebt geen enkele verantwoordelijkheid en je kan zoveel spelen als je wilt.
Dan word je baby,je wordt aan de lopendeband geknuffeld en vertroeteld en tenslotte kruip je lekker in een jonge vrouw,je brengt de laatste 9 maanden zwervend door.
En het mooiste komt nog:
JE EINDIGT ALS EEN SPETTEREND ORGASME
Tot over 2 maanden,
Groeten,
Javi
, Datum:
25.04.2006 06:55
Javi..
Het verhaaltje van oe is wal typisch bekekk'n vanuut 't standpunt van de keerls.. op sommige punt'n ha'k 't toch geerne 'n betje aans ezeene! Maar ja, sommige dinge valt noe eenmoal nit te veraander'n, toch lik 't mie in grote lijn'n heel antrekkelijk.
Heel völle wille de kommende tied, doot Rivi de groet'n as ze gin tied meer hef um d'r hier umhen te kiek'n en good weerkomm'n heur, goodgoan!!
Lilian, woar zit'ie toch, ie bint toch nit zeek, of hoal ie soms nog n'n echt'n oalderwetsn 'schoonmaak'?
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
25.04.2006 09:19
Mensen zeggen vaak harde dingen,
geven vaak een judaszoen.
Weten niet hoeveel pijn ze iemand
met woorden kunnen doen.
Maar je mag niet laten blijken dat
je een hart hebt, dat je lijdt.
Zet dus maar je masker op en lach
mee in de realiteit.
Maar is de werkelijkheid echt wel zo?
Zonder liefde of een vriendelijk gebaar?
Is iedereen een grapjas?
En ben ik zonder masker in gevaar?
NEE !!!
Ik ben het beu, beu een clown te zijn
of te spelen.
Ik wil nu gewoon mezelf zijn.
Mezelf geven aan die ene speciale.
Het is gedaan nu met de pijn.
Ik ga leven, leven met haar aan mijn zij.
Maar mijn leven, is en blijft nu wel van mij.
Dit gedicht is niet door mij geschreven ,staat anoniem op internet.
Maar het staat hier wel mooi.
, Datum:
25.04.2006 09:55
'T steet niet allenig heel mooi Bona, het IS ok heel mooi! In al zien simpelheid gif 't precies weer woar 't um geet. De harde, snelle wereld van 't moment, 't angstige um oezelf bloot te geev'n in al oen kwetsbaarheid....
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
25.04.2006 10:17
Rivi en Javi een hele fijne tijd gewenst. Lekker rustig aan en genieten maar.
Tot over een maand of wat. (of misschien eerder een reactie vanaf een internet camping?)
Geplaatst door: Javi 
, Datum:
25.04.2006 21:05
Annechie ,
Zet ie un dan is umme van uut oen gezichtsveld
Groeten
Javi
, Datum:
26.04.2006 06:35
Nou Javi, doar heb ik mie noatuurlijk weer lekker met in de nest'n ewerkt.. A'j 't op 't woord nemt klopt 't namelik precies en kan ik der niks tegenin breng'n.. Maar ik heb toch stark 't idee dat ieleu keerls bie dat 'kruip je lekker terug in 'n jonge vrouw' 'n iets aander idee hebt dan wie vrouw'n..
Ik heb't oaverigens wal met völle wille elèèz'n heur!
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
26.04.2006 11:28
Nog effies dan . . . .
Annechie, loat oe de kop nie gek maakn. Met zo'n kearl goa ik noe 2 moand noar de Fraanse Kust (Cote d'Azur klinkt zo duur)
Wie goat. Groet'n an iederene op disse vrolijke diskussieplekke.
Misschien, doe 'k nog wè zo-as Brenda zèè: effies vanuut Le Lavandou noar jullie toe.
A bientôt !
, Datum:
26.04.2006 12:03
Rivi!!!
Aldereerst heel völle wille, geniet van 't zunneke en al 't moois wa'j doar tegenkomt! En den keerl van oe, det zal wal good goan, volgens mie heb ieleu 't al langer met mekare vol'ehoaln..
'T geet oeleu good, goeie reis en heel weerkomm'n..