Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
16.06.2006 23:14
Hallo iedereen; ik ben er weer!!
Zoals ze in Brabant zeggen " 'n bietje muuch" van de reis. D'r moet 'n een heleboel troep opgeruimd worden dus ik houd 't maar kort.
VIER weken in Frankrijk: na een paar weken had ik geen idee meer welke dag 't was. Alle soorten weer gehad behalve sneeuw. Twee lekke luchtbedden. Da's lachen midden in in de nacht in het pikkedonker. Ik geloof dat ik nog net een echtscheiding heb kunnen vermijden.
Morgen verder.....
Geplaatst door: tineke
, Datum:
16.06.2006 23:40
Welkom terug, Jan!
Gezellig dat je er weer bent!
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
16.06.2006 23:45
Beter lekke luchtbedden dan lekke banden zullen we maar zeggen hè?
Hoop dat je het leuk hebt gehad.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
19.06.2006 00:16
Gelukkig Jan dat je heelhuids terug bent, het was hier toch wel erg "kaal"zonder jou.
Nu maar hier je vakantieverhalen ventileren, kunnen we er allemaal van mee genieten.
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
19.06.2006 10:55
Ja Lilian... het werd hier net een theekransje met alleen maar vrouwen...(uitgezonderd Gerrit en Yeeoman natuurlijk..;-))
Geplaatst door: ® Yeoman
, Datum:
19.06.2006 11:01
Ja, 'k wilde jullie niet in de steek laten dames. Per slot van rekening "hebben" we wat samen....;-))
Geplaatst door: gerrit 
, Datum:
19.06.2006 11:32
Maar thee met een kransje is ook wel lekker!
Of moet het appeltaart zijn?
, Datum:
19.06.2006 12:14
Heren, redders in de nood...
Wat actief! Tsja, Yeo, je hebt gelijk.. ;-).. en die appeltaart.. die blijft ons bezighouden, olijven of geen olijven! Hoe zit het trouwens Gerrit, heb je nu dit jaar met de meeting die oude diepvriesappeltaart van vorig jaar getracteerd of had je toch maar een nieuwe gemaakt..?
Geplaatst door: ® Tara 
, Datum:
19.06.2006 12:27
annechie, nie te beschrijven hoe lekker die taart van gerrit er uitzag, maar ik moest aan mijn 'curve' denken natuurlijk (niet doen, tara, denk: 'bikini')
bedankt dat jullie er waren, gerrit en yeo !
, Datum:
19.06.2006 12:51
Gerrit's taart was vers uit de oven Annechie en smaakte voortreffelijk.
En natuurlijk wilden wij jou ook weerzien Tara.....geweldig en goed om elkaar te ontmoeten.
Geplaatst door: ® Annechiej 
, Datum:
19.06.2006 13:04
Tsjongejonge.. heb ik me weer iets mis laten gaan..! Volgende keer toch maar eens anders aanpakken..
Verstandig Tara, hoewel bij mij het denkbeeld al een poosje richting 'badpak' bijgesteld is, vergeet ik dat nog wel eens...
, Datum:
19.06.2006 13:07
Ach Annechie, wi'j hoe'mn niet zo strak meer in ons vel te zitt'n. Althans ik eb er wel vrede mit zoak d'r uutzie....dus kom moar op mit die toarte zol ik zo zegg'n. ;-)
, Datum:
19.06.2006 15:36
Wee'j wat 't argste is Yeo... zo denk ik ok mangs! En eigenlijk zo'k dat neet mutt'n doon.. ;-)).. maar ik vin't ollemoal zo lekker!
, Datum:
20.06.2006 00:22
De vakantie is weer voorbij en het gewone leven kabbelt weer door. Gek, in de vakantie mis ik geen krant en TV maar het eerste dat ik zaterdagochtend deed was de krant van voor naar achter doorspitten.
In Frankrijk heb ik éénmaal een lokale krant gekocht omdat ik nieuwsgierig was naar het weer. Ik wilde weten hoe de mistral zich zou ontwikkelen om precies te zijn. 't Begon allemaal op maandagmiddag 29 mei en op woensdag was ik het behoorlijk zat. Volgens de krant had de mistral een kracht van windkracht 7 à 8 met windstoten tot 100 km/u. Vrijdag zou de kracht wat afzwakken maar verdwijnen zou de mistral pas in de loop van het weekend. En dat klopte dus.
Omdat we toch in de buurt waren wilde ik wel eens weten hoe een mistral aanvoelt op de Mont Ventoux. Dat heb ik geweten: op de top kon ik mijn portier bijna niet openkrijgen. Uiteindelijk toch gelukt en uitgestapt. KOUD jongens!! Probeerde snel een spijkerjasje aan te trekken maar dat had heel wat voeten in de aarde. Één mouw lukte nog wel maar de tweede was wat moeilijker.
En die wind: en stond een complete storm op die berg. En KOUD; het leek wel of mijn oren eraf vroren. Ik kreeg zelfs pijn in mijn achterhoofd omdat de wind daar pal op stond.
We lieten ons met de wind in de rug meedrijven naar het cafeetje voor een beetje beschutting. Er zaten een paar WIELRENNERS bij te komen. Die waren per fiets bovengekomen! Ik had al moeite om lopend op de been te blijven.
Mijn zwager heeft me gefilmd terwijl ik terugstrompelde naar de auto. Geen gezicht: wapperende haren, een jasje dat alle kanten opwaait, een broek dat om mijn benen heen fladdert. Net een vogelverschrikker.
, Datum:
20.06.2006 00:27
Hoi Lili@n,
ik word echt helemaal dol van die vraag over het kasteel op de rots met de kabelbaan. Zit te staren op de Michelinkaart maar d'r wil echt niets dagen bij mij. Stom, hè?
, Datum:
20.06.2006 00:36
Om er als een vogelverschrikker uit te zien, hoef je toch niet helemaal op de Mont Ventoux Jan? :-)
Zou er wel een foto bij willen zien.
Annechie nog even over die appeltaart: Ik mocht de taart verdelen!
en bovendien had ik de slagroom meegebracht en die rijkelijk opgespoten.......
Niet aan de lijn denken, dus als je de foto's ziet die gemaakt zijn, sta ik natuurlijk weer te eten en zijn op z'n onvoordeligst uitgevallen, dus praat niet van badpak, laat staan bikini, die tijd heb ik al heel lang geleden achter mij gelaten.
, Datum:
20.06.2006 00:50
Haha Jan, ja die vraag van die hoge berg en kasteel speelde mij ook al parten, maar ik schei er mee uit. Jij vindt het vast wel.
, Datum:
20.06.2006 23:50
Tsjonge het wordt hier steeds gezelliger, de vonken spetteren er af.
Waar zit toch iedereen? Al met vakantie?
Is er een topic waar je van alles en nog wat kwijt kunt,"sputtert" men hier niet op :-)
"Jongens"en "meiden" ik ga hier niet in m'n eentje deze topic onderhouden, dit wordt de "laatste"keer.
, Datum:
21.06.2006 00:15
Kom op, meid, niet zo somber!
Ik ben een paar uur nuttig bezig geweest met het verzamelen van nieuwe URLs voor Johan. Ook het in elkaar zetten van de "recensies" van de door ons bezochte campings kost wat tijd.
Heb er nu een paar klaar staan op WORD. Moeten nog bekeken worden door mijn vrouw. Zij kijkt dikwijls anders tegen dingen aan dan ik. Sanitair bijvoorbeeld :-)
Moet toch eens mailtje sturen naar Berny. Hoe je ook mocht denken over zijn aandeel aan dit forum 't was altijd wel iets om op te reageren. Ik mis echt zijn ongebreidelde (mooi woord hè) fantasie.
, Datum:
21.06.2006 00:44
Oh ja...dat kasteel op de rots bleek gewoon een bergtop te zijn in de Alpen.