Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
21.06.2006 01:04
Jan, jouw bijdrages stellen "we" zeer op prijs en ik doelde ook niet op jou, maar anderen die hier ook wel eens in het verleden iets leuks hebben geplaatst.
Overigens ben ik ook steeds druk met URL's, leuke bezigheid hè?
Wat Berny betreft die kijkt misschien hier nog wel eens "rond", maar laat voorlopig niks meer van zich horen helaas. Ik vond zijn artikelen ook altijd erg leuk en ik vind het bijzonder jammer dat hij geen meningen meer geeft.
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
21.06.2006 01:14
Geplaatst door: gretha
, Datum:
21.06.2006 05:44
Ik genoot ook altijd van berny!Mag ik vragen waarom hij hier niet meer komt?Is hij boos?Of weggepest?of zomaar?
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
21.06.2006 09:48
Wie weet! Berny, mocht je dit lezen.. overweeg dan eens om terug te komen...Je wordt gemist.
Lilian.......... en dat uut oe'n moond!!!??!!! Wat mu'k doon um 't weer good te maak'n.. :-((
Geplaatst door: tineke
, Datum:
21.06.2006 10:22
Ook ik mis de bijdragen van Berny! Jammer dat hij hier niet meer komt..
En Lili@n en Jan en alle anderen, bedankt voor het aanleveren van de URL's. Ga zo door, het maakt deze website nog completer!
Intussen heb ik weer een 'muisarm' van het invoeren van de vele campings op Nederland-Camping, wat ik samen met Johan en Patricia doe. Voorlopig zijn we daar nog niet mee klaar, want wat zijn er ook in Nederland veel campings!
, Datum:
21.06.2006 11:08
Vraagje aan Tineke,Patricia,Johan,
heeft SVR echt problemen met vermelden van hun campings op "jullie" site? Ze zouden blij moeten zijn dat andere sites aandacht besteden aan hun campings.
Zijn ze in principe ook tegen het vermelden van de Franse SVR-campings op camping-frankrijk?
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
21.06.2006 11:48
Jan ik denk dat het komt dat wanneeer je de campings van de SVR wilt bekijken je eerst lid moet zijn en dan een lidnummer moet intikken alvorens je ze te zien krijgt.Ze lopen dan een heleboel donateursgeld mis en dat willen ze natuurlijk niet graag.
De campings die genoemd worden in Frankrijk worden door de mensen die op die SVR-campings zijn geweest zelf op de site gezet, dus daar kunnen ze weinig aan doen, bovendien zijn die campings meestal ook wel aangesloten bij één of andere andere "club" dan de SVR, zou toch een mooie bak worden dat ze dat niet zouden willen.
Tineke, Patricia en Johan veel sterkte met al het werk,het resultaat
zal er straks en nu al ook naar zijn. Prima dus!
, Datum:
21.06.2006 12:16
Lili@n,
het eerst wat ik deed toen nederland-camping in de lucht kwam was het doorgeven van een URL van SVR-camping in Voorst (Gld). Waarom? Omdat ik vond dat die camping het verdiende om vermeld te worden. Hij staat erin trouwens.
En inderdaad als je gericht wilt zoeken naar een SVR-camping moet je lid zijn van de club. Maar je kan ook per toeval stuiten op een SVR-camping wat me ook is overkomen. Een paar jaar geleden vond ik op die manier een camping in Kessel (Limb). Bij het contact vroegen ze meteen of ik lid was van de club. Toen ik dat bevestigend beantwoordde was ik van harte welkom.
Ik weet niet of alle SVR-campings zo strict handelen.
Het enige wat ik eigenlijk wil zeggen dat je de SVR niet echt nodig hebt om zo'n camping te vinden. Toch? Ik ben er zeker van dat je met de juiste zoekargumenten menige SVR-camping kunt vinden via Google.
Zou een topic moeten zijn op nederland-camping.
, Datum:
21.06.2006 12:48
Gelezen op een website van een SVR-camping.
*) Niet SVR-leden betalen een toeslag van € 1,25 per persoon per dag.
U kunt bij ons donateur worden van de SVR!!
Dus ook niet-donateurs van de SVR kunnen op deze camping terecht!
Blijft nog steeds de vraag open: waarom vindt SVR het niet "prettig" dat "hun" campings op nederland-camping komen te staan gezien bovenstaande tekst.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
21.06.2006 13:55
, Datum:
21.06.2006 14:07
Bona,
van zulke sites houd ik nu: foto's, foto's, foto's......
Nog even serieus: tien dagen geleden waren we in Oradour-sur-Glane. Was niet de eerste keer maar het blijft indrukwekkend.
Er hangt één verzoek aan de bezoekers: SILENCE.
Zelfs groepen pubers hielden zich daaraan. Ongelooflijk.
http://oradoursurglane.free.fr/
, Datum:
21.06.2006 14:21
Oh ja, Bona, nauurlijk ken ik Natzweiler. Ben daar één keer jaren geleden geweest. Was een druilige dag wat het nog somberder en luguberder maakt.
Omdat mijn broer in München woont ben ik ook eens naar Dachau geweest. Daar krijg je ook kippenvel van!
Of kiekenvel??
, Datum:
21.06.2006 14:32
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
21.06.2006 15:13
ahhaahhahhaah jan goeie mop.ijsventer uhhhhhhhhh
Oradour gezien een jaar of 6 geleden.Stonden op de municipal van st junien.het stadje oradour sur glane liet een lugubere indruk na.Het kerkhof met de namen van slachtoffers en de geschiedenis geven toch een goed beeld van die tijd,ps ben van 1949.
Zou graag eens Auszwitch willen bezoeken ,maar denk eraan eens met de bus te reizen naar Polen...zie dat niet zo zitten met de caravan.
Ps Het fort van breendonk al bezocht?
Geplaatst door: claar 
, Datum:
21.06.2006 15:40
over Oradour:leestip:een meisje uit oradour van michele claire Lucas, roman gebaseerd op de werkelijke gebeurtenissen in Oradour, gewoon prachtig mooi en indrukwekkend boek.
Geplaatst door: jw
, Datum:
21.06.2006 16:37
Het kamp Natzweiler? Een goed en indringend boek hierover is: "Nacht und Nebel" van Floris B. Bakels. Als de WOII je interesse heeft, een absolute must! En de boeken van Primo Levi "Is dit een mens"....ondanks de ellende, een juweel om te lezen. Sommige zinnen zou je zo willen inlijsten.
, Datum:
21.06.2006 17:09
Claar,
hatstikke bedankt voor de tip. Heb meteen in de catalogus gekeken van onze bibliotheek. Morgen even halen.
Er stond de volgende recensie bij:
Korte bespreking:
Het verhaal begint als een roman. De Franse Christine Lenoir verruilt haar kantoor in Parijs voor New York. Zij is opgevoed in een nonnenklooster nadat haar ouders zijn gestorven toen zij zes jaar oud was. Bij de moord op president Kennedy krijgt zij flashbacks van vernietigingskampen en besluit terug te keren naar Frankrijk om op zoek te gaan naar haar verleden. Dan begint de waargebeurde geschiedenis. Zij blijkt uit Oradour-sur-Glane te komen. Een dorp dat op 10 juni 1944 in zijn geheel is vernietigd door de nazi's en waarvan de 642 bewoners zijn vermoord. De beschrijvingen van deze gebeurtenis zijn beklemmend; ook het achterhalen van haar vermoorde familie is ontroerend. Heden ten dage ziet het Zuidwest-Franse dorpje er nog steeds uit zoals het is achtergelaten door de Duitsers en is er een anti-oorlogsmonument. In het nawoord andere voorbeelden van massamoorden in landen die waren bezet. Kleine druk. - Sophia van Poppel
, Datum:
21.06.2006 17:31
Bona,
St. Junien?? Ik moest even diep in mijn geheugen spitten maar toen wist ik 't weer. Hebben daar ook eens op de camping gestaan maar dat is volgens mij 20 jaar geleden.
Ik herinner me nog wel 'n wandeling naar de Site Corot.
http://www.saint-junien.net/album.htm
Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik nog niet in Breendonk ben geweest.
Geplaatst door: claar 
, Datum:
21.06.2006 18:38
jan, ik neem aan dat je het boek Europa van Geert Mak toch al wel gelezen hebt???anders absoluut DOEN,
, Datum:
21.06.2006 19:58
Claar,
ik moet wat gemist hebben want ik had zelfs nog nooit van 't boek gehoord. Heel vreemd omdat ik elke week de boekenbijlage van De Volkskrant uitspit.
Dus morgen op stap naar de bibliotheek voor twee boeken ;-)
Heb je trouwens de wandeldagboeken van J.J.Vskuil gelezen?
Wat een hypochonder!! Pijn in m'n hoofd! Zal toch geen tumor hebben? Maar hij beschrijft wel prachtig Frankrijk en de Fransen. Vooral de eeste jaren (vanaf 1957) zijn interessant omdat dat Frankrijk totaal verdwenen is.