Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
26.06.2006 09:27
Lilian, ik heb je broodjessite eens bekeken. Het water loopt me in de mond, wat ziet dat er allemaal lekker uit. Over 2 weken zitten we in France en ik kan niet wachten om er wat van uit te proberen. Aangezien het recepten zijn zou ik het zelf alvast kunnen uitproberen, maar ik denk dat het beter is als ik me bij appeltaart houd.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
26.06.2006 09:34
@ annechie: nog ietsje wachten, geboorte voorzien rond 23 augustus.
Hierbij nog een site om frankrijk uit de lucht te bekijken. Helaas is deze voor het ogenblik overbelast, misschien te bekijken in de kalmere uren. http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_225381.html
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
26.06.2006 12:15
Bonasera,
ik heb de site voorlopig in mijn favorieten gezet in afwachting van betere tijden.
http://www.pagesjaunes.fr/
Tik in bij "actvité": camping
Tik in bij "localité": een plaats in Frankrijk
Klik op "rechercher".
Klik op "vue aérienne" en met een beetje geluk krijg je een luchtfoto van die camping te zien. Lukt niet altijd even goed omdat 't systeem inzoomt op een adres. En zo'n weg kan lang zijn.Maar met een beetje manipuleren kom je een heel eind.
De campings moeten als zodanig wel in de telefoongids/gele gids staan.
, Datum:
26.06.2006 15:05
Heb me wel als een hooligan gedragen,hè, Lili@n.
Shame on me :-(
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
27.06.2006 09:19
Dan gaan we eerst nog even op vakantie Bonasera. Volgende week zondag heerlijk met het Kipje richting Normandië en nu maar hopen dat het mooi weer blijft..
Da's weer eens een goeie Jan! Ik vergeef je die uitspatting alvast, het zullen de 'voetbalhormonen' zijn geweest..
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
27.06.2006 15:04
Bonjour madames et monsieurs !
We staan sinds gisteravond, na 8 weldadige weken, weer met beide benen op hollandse grond ! Het weer was niet zo stabiel, dwz veel bewolking en wind, maar wel steeds goede temperatuur.
Helaas is het me niet gelukt een goed internet-café te vinden in Le Lavandou, zodat ik me in die tijd niet heb kunnen laten horen. Ook heb ik nog niet de hele site doorgespit, maar terwijl de eerste was draait wil ik jullie toch even groeten en degene die binnenkort gaan vertrekken veel inpakplezier toewensen. Natuurlijk, je moet er even door, maar het is absoluut de moeite waard. Net zoals na die tijd het "puinruimen" zo ondankbaar lijkt: je hebt het toch maar weer gehad en hoe !!
O ja, "daar" staat bij ons de hele dag de radio aan op de WereldOmroep en raad eens: deze site werd vorige week gemeld, gevolgd door een intervieuw met Johan en Tineke, geweldig !
Groetjes, Ri@
, Datum:
27.06.2006 15:39
Ça va Rivi....
Ria, wat fijn da'j d'r weer bint, all's good egoane? Ok al he'j 't nog zo fijn met de vakaansie, 't is toch ok altied plezierig um met 't hele spulleke weer heel in huus te komm'n! Ik wèènse oe veur vandaage vaste völle mood toe, det he'j nog wal efkes neudig veur da'j al den kroam weer op de plaatse hebt..
Goodgoan, Annechie
, Datum:
27.06.2006 15:44
Hallo Rivi, welkom thuis op de basis.
Acht weken? 't Kan niet op, hè?
Wij hebben er 4 weken opzitten maar een extra weekje had best gemogen. Het verveelt me nooit.
Hebben jullie nog iets gemerkt van een mistral?
Wij zaten in Buis-les-Baronnies (bij de Mont Ventoux) en op maandagmiddag 29 mei begon het feest. Ingang van de tent stond naar het noorden (dom, dom, dom) en dat is nou niet de ideale kant bij een mistral. Maar 't oude beestje (een De Waard) heeft zich kranig gehouden.
Wij wat minder: werden 's nachts wakker van het gefluit en geloei. Een paar onrustige nachten dus.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
27.06.2006 20:44
Welkom terug, Rivi!
Wat leuk om te horen dat je het interview met ons over Camping-Frankrijk gehoord hebt. Jammer dat we dat zelf gemist hebben, de Wereldomroep zou ons nog bellen wanneer het uitgezonden werd. Is niet gebeurd dus. Het interview wordt in juli nog een keer uitgezonden, ik ga morgen gelijk bellen om te vragen wanneer dat gaat gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte!
, Datum:
28.06.2006 09:32
Hoe een hobby toch kan groeien...
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
28.06.2006 11:40
Welkom terug Rivi. Wat gaat de tijd toch snel, ik weet nog dat je afscheid nam "een paar weken geleden". Prima weer nu om de caravan te soppen en de was te doen.
Groetjes Brenda
, Datum:
28.06.2006 11:57
, Datum:
28.06.2006 13:26
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
28.06.2006 23:30
Tsja, dan leg ik een baby toch liever nog in de kinderwagen buiten met een net ervoor dan in zo'n ding. ik vind het meer iets voor het konijn of de cavia :-)
Krant via e-mail naar de camping:
De Wereldomromroep begint deze zomervakantie met het verspreiden van een dagelijkse krant die via e-mail wordt verstuurd naar campings, hotels en appartementencomplexen.
Het eerste nummer van de 'Wereldkrant'verschijnt maandag 3 juli om acht uur 's ochtends. Daarna wordt de krant twee maanden lang, zeven dagen per week om acht uur 's ochtend verspreid.
De zomerkrant bevat iedere dag een uitgebreid weerbericht, dat wordt verzorgd door Weatherservice. De ANWB levert de alarmoproepen en de belangrijskte verkeers- en reisinformatie.
Diezelfde organisatie geeft ook een tip van de dag, over bijv. caravankeuringen en bandenservice.
Het is niet de bedoeling alleen grote bedrijven te benaderen, want de kans is groot dat de gasten daar wel een Nederlandse krant kunnen kopen.Vooral de kleine campings worden benaderd.
En.........de lekkerste rosé komt uit Twente:
allemaal te lezen op: http://www.wereldomroep.nl/themes/economienederland/20060621_rose
En dan het volgende:
Twee caravanhandelaren in de regio Twente houden binnenkort een voorlichtingsbijeenkomst over de zogenaamde tempo 100 Ontheffing.
Sinds enkele jaren bestaat in Duitsland de mogelijkheid om met een personenauto-caravancombinatie een snelheid van maximaal 100 kilometer per uur op de Duitse autowegen te rijden.
Recentelijk zijn de eisen waaraan de combinatie moet voldoen versoepeld waardoor de ontheffing voor meer caravanbezitters dichterbij is gekomen.De voorlichtingsbijeenkomst(een initiatief van Henk Pen in Haaksbergen)is op 30 juni aan de Westsingel 2 in Haaksbergen. Er worden 2 presentaties verzorgd, één om 18.30 uur en om 20.00 uur.Aanmelden via: 053-5722083
, Datum:
28.06.2006 23:41
Nog iets vergeten:
Europese verzekeringskaart:In het buitenland wordt een Nederlands pasje van een zorgverzekeraar niet altijd herkend of erkend. Dat probleem is te ondervangen door bij de maatschappij een Europees pasje aan te vragen.Sinds 1 januari dit jaar zijn verzekeraars verplicht om deze EHIC-kaart (van European Health Insurance Card) gratis te verstrekken als door om gevraagd wordt.Volgens de onafhankelijke vergelijkingssite voor verzekeringen wijzen verzekeraars nog nauwelijks op die mogelijkheid. Terwijl het in het buitenland soms het verschil kan uitmaken tussen een (dure) behandeling zelf voorschieten of niet.
De EHIC-kaart is geldig in de Europese Unie, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein en Zwitserland.
Voor diverse verzekeraars is de kaart aan te vragen via www.EHIC.nl of anders de eigen maatschappij.
Let wel, het gaat om een individuele kaart, dus elk gezinslid moet een eigen EU-kaart aanvragen.
www.verzekeringssite.nl
, Datum:
29.06.2006 00:12
, Datum:
29.06.2006 00:19
Ja ik kan het ook niet helpen Jan, het staat er toch echt!
Wijngaard Hof van Twente
De lekkerste rosé 2005 komt uit Overijssel. Tijdens het jaarlijkse wijnproeffestijn Rosé aan zee in Scheveningen werd die van wijnboer Roelof Visscher uit Bentelo de lekkerste bevonden. Er waren 149 internationale wijnen ingezonden. Redacteur Margreet Strijbosch zocht de prijswinnaar op in zijn wijngaard Hof van Twente.
Een ruisende beek, kwinkelerende vogels en nieuwsgierig blaffende honden. De omgeving waarin Roelof Visscher zijn bekroonde rosé Suéterie heeft geproduceerd, is idyllisch. Maar het is hard werken, vertelt Visscher temidden van zijn nieuwe aanplant. "We maken nog geen winst. Het is nog steeds overleven. Ik hoop dat we over een jaar of twee, als we zijn uitgebreid naar 8 hectare, van de wijngaard kunnen rondkomen."
Een beetje chauvinisme kan hier toch geen kwaad Jan?
, Datum:
29.06.2006 00:28
Wat nou chauvinisme?
Ook "la Tulipe" is van een NEDERLANDSE wijnboer!
Niet in Twente (OK) maar in Frankrijk.
, Datum:
29.06.2006 00:41
Doe niet zo aangebrand Jan, niks voor jou op dit uur. :-)
Bovendien is het mooi dat er Nederlanders zijn, die blijkbaar goede wijn weten te produceren.
, Datum:
29.06.2006 00:48
Aangebrand?????
Lastig om op "papier" aan te geven wat je "voelt" of "denkt".
Dit dus:
:-), :-), :-), etc. etc. etc.
Even serieus, ik heb die "Franse" rosé wel eens gekocht bij AH en ik moet zeggen dattie niet slecht is.
Waar is die Twentse wijn eigenlijk te koop?
Staat waarschijnlijk op de site die je aangaf maar ik ben nu te lui om die nog eens te lezen.