Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
29.06.2006 01:14
Normaal ga ik niet in op innerlijke zaken.
Franse wijn is niet te evenaren en zeker niet van holland(belgie) ook niet.
Meer wl ik daar niet over kwijt.
het eerste roséwijntje van eigen makelij wordt binnenkort gebotteld.
Na 3 jaar kweken van een geimporteerde druivenplant uit frankrijk heb ik de uitdaging aangenomen mijn eigen wijn te maken.
Ik hen ongeveer een 20 tal liter te bottelen.
Wordt vervolgt..........
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
29.06.2006 01:20
Twintig liter? Da's niet veel!
Ben reuzebenieuwd of 't echt gelukt is.
Sorry, Lili@n, misschien komt de beste rosé binnenkort uit Vlaanderen ;-)
, Datum:
29.06.2006 21:28
@Annechie,
ik heb nog wat geschreven op jouw topic over Port-en-Bessin.
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
29.06.2006 22:57
Heb het gelezen, mijn grote dank!!!!
, Datum:
30.06.2006 01:01
Over wijnen gesproken.
Mijn vrouw (de wijnkenner in de familie) heeft vorig jaar met Sinterklaas een cadeautje gekregen van onze dochter.
En wel, een aantal wijnstokken in een wijngaard in Limburg. Voor een bepaald bedrag per jaar kan je wijnstokken leasen. De opbrengst hiervan wordt je eigendom. Ik geloof dat ze elk jaar recht heeft op 6 à 7 flessen van haar eigen wijnstokken.
Een slechte zomer zal wel roet in het eten gooien.
http://www.vitilease.nl/
, Datum:
01.07.2006 01:14
, Datum:
01.07.2006 01:38
Rotterdam heeft uiteraard ook nog een ander gezicht. Niet schrikken hoor!! En laat ik daar nu wonen! Effe klikken op een van de foto's.
Gek, eenmaal per jaar ben ik een paar weken helemaal verslingerd aan het Franse platteland maar de rest van het jaar ben ik blij dat ik een stad woon.
Ik klets de tijd maar vol want ik heb het gevoel dat iedereen met vakantie is. Of misschien al naar bed. Het is verdraaid rustig op het forum. Weinig interessante onderwerpen. Teken en meervallen. Stroomstootjes en credit cards. Bang voor inbraak en veiligheidshesjes.
http://www.skyscrapercity.info/100.php?id=4&bid=200
, Datum:
01.07.2006 12:27
Tsjongejonge Jan... hoeg hoog woon je?
, Datum:
01.07.2006 20:35
Dat was me wat!! Kleinkinderen hele dag bij ons, naar de speeltuin, eten uiteraard. Wil ik ze naar huis brengen. BLIJFT DE LIFT HANGEN!! Verschrikte gezichtjes. Angstige ogen.
Hielden zich voor de rest kranig. Als de ene begon te huilen werd ze getroost door de ander. En andersom.
Op de alarmknop gedrukt. OK, meneer, we komen eraan.
Extra probleem: ik bleef hangen op een etage met kantoren. Geen telefoontje bij me. Bonsen op de deur. Geen reactie. Ouders wachten op hun dochters.
Om een lang verhaal kort te maken: een uur later waren we bevrijd.
Het vreemde was dat niemand wist waar we uithingen. File? Een ongeluk. Niemand denkt aan een lift.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
01.07.2006 23:47
Wat een verhaal Jan, moest er niemand plassen? Een uur duurt dan erg lang denk ik.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
02.07.2006 00:17
Kijk dat is nu precies waar ik altijd bang voor ben , dat de lift blijft hangen.............brr ik moet er niet aan denken en ik ben dan ook heeeeeeeeel blij dat ik niet in zo'n hoge toren woon, vreselijk, die hoogte, je zult maar helemaal bovenin wonen.Je hebt natuurlijk wel een magnifiek uitzicht,maar dat zal op den duur wel net zo gewoon worden als iemand die buiten woont en de hele dag uitkijk heeft op de weilanden.
Ik ben blij Jan dat je het er zo fijn vindt.Hoe is het afgelopen met de kleinkinderen? Je mag ze wel extra weer een paar keer in de lift zetten anders blijven ze er misschien wel bang voor.Zit er geen alarmbel in die lift? Normaliter moet die er toch wel in zitten.
Ja en je zult altijd zien dat je dan net niet je telefoontje bij je hebt.
Geplaatst door: javi 
, Datum:
02.07.2006 01:03
Waarschijnlijk blijven hangen op de 13e etage.
Groeten Javi
Geplaatst door: tineke
, Datum:
02.07.2006 12:51
Javi, dat is ook de reden waarom ze in Amerika vaak geen dertiende etage hebben. Kan de lift er ook niet blijven hangen.... ;-)
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
02.07.2006 15:55
We hebben jaren met veel plezier op de 13e etage gewoond van een flat. Prachtig uitzicht, vooral als er luchtballonnen langs kwamen. Nog nooit gehad dat de lift het niet deed. Wel hadden we eens een bankstel gekocht zonder eerst op te meten of het in de lift paste, oef net dus.
Geplaatst door: javi 
, Datum:
02.07.2006 22:52
, Datum:
03.07.2006 00:34
Ik zal wel iets verkeerds doen Javi, maar ik kan maar twee balletjes gooien en dan is het spelletje alweer fini.Wat doe ik niet goed?
Heb wel twee spelers gekozen en snap ook nog wel wat ze bedoelen :-)
Leuk trouwens dat je weer eens van de partij bent :-)
Brenda hoe is het met je bossen hortensia's? Hier staan ze geweldig in de bloei,ik heb nog nooit zoveel bloemen erin gehad.Maar de zon en de wind eisen wel wat van die bloemen,ik moet ze wel regelmatig water geven anders verdrogen ze snel.
Gerrit hoe is het met jou daar? Alles nog op regel?
Annechie ik las in de krant dat het volgende week weer thriatlon is bij jullie, dus daar is zeker wel het wachten op voordat jullie met vakantie gaan?
, Datum:
03.07.2006 08:27
De triathlon in Holten is op 15 juli, dan zitten wij al hoog en (hopelijk..) droog in Normandië Lilian. Wij gaan als er niets tussen komt as zondag vertrekken, we hebben er zin in! En nu maar hopen dat de pot met mooi weer niet leeg is tegen het eind van de week... Het zal je toch maar gebeuren na al deze warme dagen, dat je op vakantie gaat en dat het weer ineens slecht gaat worden, daar wil ik nog even niet aan denken.
Jan, nu weet ik nog niet op welke etage van die enorme toren jij woont, als je echt bovenin woont moet het uitzicht gigantisch zijn..
Javi, waar heb je Rivi verstopt, ze heeft toch nu de was en de caravan wel een keer schoon? Of is ze nu zo uitgeput dat ze opnieuw aan vakantie toe is.. ;-))
, Datum:
03.07.2006 14:04
Nummer 21 Annechie!!
En de kinderen vinden het achteraf wel erg stoer/cool.
Na een half uur hadden ze weer het hoogste woord.
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
03.07.2006 21:43
Goeienoamd !
'n Vekaantiepröttel is op-eruumd, 't wasgood lig wear dreuge in de kaste en 't was vedage wear gloepens hete. Noe zölt jullie wè zèng: nie klààng. Now, dat doe'k ok nie, 'k wol jullie d 'r allene mar èèm an help'n herinnern, veur 't geval dat . . . .
Flauw hè ?
Zal wè komm, da'k twee daang lange't rech allene hebbe in huus. Mien ààndre helfte zit in Luxemburg of Valkenburg of zo, kiekn noar de Fràànse Toer. 'k Heb wè òònzen jongsten (35) met 'm met-estuurd, ie weet ja mà nooit !
Annechie, zörg ie wè daj nie te völle metnemt in oe kippie, want ze stoat gesteudig te contrelearn op 't gewicht. Dus loat die bintjes dit joar mà thuus ! Loat mà wat ruumte vrie veur 't mooie wear dàj messchien wè met mut nemm. 't Is wè net waj zegt: 't zal oe mà gebeurn ! Mà dat wèènse wie oe nie, dus wie stekt'n extra kearse veur jullie op.
Lili@an, ik snappe dat spellegie met die balln better in Frankriek, dan op de pc. Mà ik dache dà ie doar wè hààndig in zoln wèèn. Doarginds kan'k goed metkomm, hè'k zelfs nog een "concours" georganiseard , met 'n fransman, helemoal geweldig, wie haddn 32 man op de bene ! Zelf köj dan nie metspölln, mà 't hef wè wat.
Woarömme met 'n fransman ? Dèn kent de regels teminste een betje, as d'r es onenigheid mog wèèn, want d'r deudn ok hollanders an met . . .
Ja, ja, de tied giet snel. Wie bint à wear 'n wekke thuus. . .
Doar zà'k toch nog es goed oaver noadèènkn !
Groet'n, Ri@
, Datum:
04.07.2006 01:19
Joa dat spelletje haandigt mie ok better in de natuur as op de pc.
Ik kreeg gennen "boule" op de plaatse.Normaal wil mie dat nog wat lukk'n.A'j die Nederlanders met loat doon met petanque, dan mu'j d'r inderdoad wa nun fraansman bie hebb'n :-)En natuurluk de schoefmoat
want o,o,o, de sol toch eens nun centimeter an schell'n :-)
Annechie ik dachen toch minstens dat oew dochter weer met sol doan.
Goa'j toch met 't "grootste" evenement van oew doarp d'r tussen oet,
hoo ku'j dat toch doon? :-)
In ieder geval wense ik oe beiden 'n machtig mooien tied.