Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
11.07.2006 23:01
Rivi, ik hou mij aanbevolen, ben benieuwd :-)
Jan ik ben er nog niet achter wat het betekent, ze denken zeker dat het één of andere flauwekul is, ze mailen niet terug.
En volgens mij heeft Köttelpeerke twee betekenissen, maar voordat ik ze hier opschrijf wil ik het wel 100% zeker weten.
Had gisteren en eergisteren niet veel tijd.
Geplaatst door: gerrit 
, Datum:
11.07.2006 23:22
En middelbare leeftijd is nog niet oud Rivi. Deze vind ik ook goed: Je bent pas oud als de kaarsjes op je taart duurder zijn dan de taart zelf.
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
12.07.2006 00:01
En . . . wil je een verjaardagstaart met kaarsjes ?
Nee, het is een feest en geen fakkeloptocht !
Voor de "jongeren" onder ons:
Als je denkt dat je in de bloei van je leven bent, wanneer je tussen de dertig en de veertig bent, dan moeten de jaren tussen je twintigste en je dertigste wel ontzetten saai geweest zijn !
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
12.07.2006 00:14
Ik lees het woord "mid life" en er treedt meteen een automatisme in werking. Google!!
En wat vind ik? Een stuje in het Afrikaans:
"Midlife crisis is 'n probleem wat 25% mans mee worstel, sonder dat hulle bewus is daarvan. Hulle ontken dit eerstens en in baie gevalle eindig dit in die skeihof. Baie mans se probleem begin reeds op 30. Dit gebeur so stelselmatig dat meeste mans dit nie agterkom nie. Hier is 'n paar gevaartekens. Hy raak bekommerd omdat hy nie meer jonk lyk nie en begin flirt met jonger vroue. Met dit saam begin hy alles bevraagteken en pak gewoonlik die skuld op sy vrou. Hy sal ook meer ingestel raak op moderne klere en sy voorkoms en sluit by 'n gym aan. As geld nie 'n probleem is nie, word 'n wingat moter of moterfiets gekoop. Hy raak nostalgies oor sy matriekjaarboek en prestasies in sy jeugjare. Daar is tekens van depressie, gemoedstoestand, stres en buie wat wissel van moody,woede uitbarstings en rusteloosheid. Hy sal tien teen een 'n affair begin, nie noodwendig vir seks nie, eerder om homself te bewys en vir die aandag wat hy kry. Terwyl hy stoei met al hierdie emosies in sy lewe, ignoreer hy alle raad van sy vrou en familie. Kry hy nie professionele hulp, of kom self tot sy sinne nie, kan hy wroeg met homself tot op sy oudag. Die redes vir sy optrede verander soos hy ouer word. Ek praat nou net oor mans, die patroon verskil egter nie veel as dit by vroue kom nie. Sien jy die tekens in jouself of in jou lewensmaat? My raad is om nie reguit skeihof toe te hardloop nie. As jy dit nie self kan uitsorteer nie, daar is professionele hulp en berading. Groete, Wintie."
Mooi,hè?? 't Heeft wel iets? Hoe lang zal die taal nog blijven bestaan? Jammer dat Berney uithuizig is.
, Datum:
12.07.2006 00:15
Trouwens, je bent pas oud als je door de kaarsjes de taart niet meer ziet. ;-)
, Datum:
12.07.2006 00:22
@Javi,
ik zou 't bijna vergeten maar eergisteren (geloof ik) is de eerste week van de Tour nog eens dunnetjes overgedaan.
En wat zien ik???
Een enorme rood-wit-blauwe vlag met ZWOLLE erop......!
, Datum:
12.07.2006 00:24
Allemachies Jan, ik dacht dat mien taaltje muulijk was, mar doar wör ik noe toch ok hoaste muu van !
Gaaaaaap . . . . weltrusten !
, Datum:
12.07.2006 01:09
Bonasera,
ik heb een prachtige site ontdekt! Jij als inwoner van de Zuidelijke Nederlanden :-) bent natuurlijk al bekend met deze site.
http://www.belgischebieren.be/
Geplaatst door: chantal
, Datum:
12.07.2006 08:02
Komt berny helemaal niet terug?Ik mis hem zo!Is het voorgoed soms over?Wat is er toch gebeurd?Want hij had het hier reuze naar de zin.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
12.07.2006 09:45
, Datum:
12.07.2006 11:16
Geplaatst door: Keesjuh
, Datum:
12.07.2006 23:48
Bona, Westvleteren,het Abdijbier,helaas de laatste jaren 1 krat per persoon. Maar dit is wat ons betreft het abdijbier,zoals het is bedoeld.
, Datum:
13.07.2006 00:27
Wat een consternatie vanavond op 't forum.
Wat een puberale (sorry pubers) manier om je gram proberen te halen.
Vraagje. Praten hondeneigenaars tegen hun hond? We hebben namelijk een logé en ik ga me erop betrappen dat ik gezellig met (of tegen?) hem zit te kletsen. Is dat gezond?
Zit me amechtig aan te kijken en veegt dan die enorme kwijlbek schoon aan mijn broek. Om misselijk van te worden!! Kwaad worden helpt niet want hij blijft me gewoon verliefd en kwispelend aankijken.
Ligt nu op z'n kleedje zuchtend naar me kijken. Morgenvroeg om zeven uur lopen we weer buiten! Ikke, het prototype van een avondmens! Ik zal 't maar niet te laat maken. Vreselijk om geleefd te worden door een hond ;-)
http://www.dieren-rassen.nl/honden/pinscher-en-schnauzer/dogo-canario/
Geplaatst door: Loes
, Datum:
13.07.2006 00:34
Jan, zal je voorzichtig zijn? Heb je gezien wat er staat : een sociaal enigszins aangepaste hond - dat wil zeggen grotendeels nog een vrijbuiter!!
En ja, hondeneigenaren praten met hun dier, bijna alle diereneigenaren doen dat trouwens. Ik zou er echter niet op wachten tot hij iets terug zegt.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
13.07.2006 20:33
Chantal om je vraag even te beantwoorden:
Momenteel is Berny met vakantie en die blijft voorlopig nog wel even weg, iets van 2 maanden of zo.
Berny heeft het helaas gehad met dit forum en als het tijdens zijn vakantie niet veranderd ben ik bang dat hij inderdaad wegblijft.
Ik kan hier niet in details treden maar er zijn inderdaad dingen gebeurd waardoor dit is gekomen.
Het is jammer dat hij zijn bijdragen niet meer levert, want er zaten hele goede tussen.
Zo is het in het verleden al vaker gebeurd dat mensen wegblijven vanwege bepaalde "toestanden" op het forum en dat is bijzonder jammer.
Jan, kun jij zelf niet even mailen naar die bewuste camping, dan kun je uitleggen, "hoe en wat". Ik heb tot nu toe nog steeds geen antwoord.
, Datum:
14.07.2006 21:57
Op de voetbalvelden zouden ze zingen "'t is stil aan de overkant", nou hier kun je af en toe ook een kanon afschieten en tref je nog niemand ! Daarom maar even weer een paar nadenkertjes:
Je wordt oud als je overal de antwoorden op weet en niemand je de vragen stelt !
Je beseft dat je er niet meer bij hoort, als je platenverzameling thuishoort in de categorie "gouwe ouwe". In plaats van het wilde leven ben je nu op zoek naar rust en stilte !
Je komt in een moeilijk fase wanneer alles wat moeder-natuur je gegeven heeft, weer wordt afgepakt door vadertje-tijd !
, Datum:
14.07.2006 22:23
"Je beseft dat je er niet meer bij hoort, als je platenverzameling thuishoort in de categorie "gouwe ouwe". In plaats van het wilde leven ben je nu op zoek naar rust en stilte !"
Als onze dochter (35 jaar) langskomt en mijn "ouwelullen-muziek" staat op moet ik altijd hetzelfde horen.
Pap, mag die herrie wat zachter. Herrie?? Herrie?? Da's geen herrie!! Da's muziek!!
Bonkende drums, een gillende gitaar, een ronkende basgitaar en een zanger die de longen uit zijn lijf zingt. Muziek zoals muziek hoort te zijn. Puur, eerlijk, basic...
Grappig genoeg hebben we een nichtje van 22 dat ook gek is op dat soort muziek. Om 't nog leuker te maken: ze heeft een vriendje dat verslingerd is aan die z.g. ouwelullen-muziek.
't Kan niet gek genoeg zijn. Hij is gek op mijn archief van stoffige 45-toeren plaatjes.
Rust en stilte?? Ja 's nachts als ik slaap.
Oh ja, ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn dochter houdt van Eros....!
Je probeert ze goed op te voeden maar je hebt niet alles in de hand ;-)
Geplaatst door: Loes
, Datum:
14.07.2006 22:32
Een gezegde uit eigen keuken:
Je hoort er als vrouw niet meer bij als de bouwvakkers je vanaf hun steigers niet meer nafluiten.
, Datum:
14.07.2006 22:40
Och ja Jan:
Een jonge dwaas moet eerst een oude dwaas worden, voordat hij beseft wat voor een enorme dwaas hij was toen hij een jonge dwaas was
Geplaatst door: frank
, Datum:
14.07.2006 23:02
mijn vrouw is gek op katten, dus hebben wij al jaren katten. Zelf ben ik niet zo dol op ze en communiceer nauwelijks met ze, tot mijn voruw een paar dagen weg is. Ik ouwehoer wat af met ze, niet dat ze het ook maar iets interesseert maar toch.
Uiteraard twijfelde ik ook wel eens aan mijn verstandelijke vermogens maar toen ik een paar jaar geleden las dat ons aller prinses Irene met bomen praatte was ik weer gerustgesteld.