Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: frank
, Datum:
14.07.2006 23:30
ach jan,
ik zou mij toch troosten met het feit dat het geen frans of andre is geworden. Die Eros kan nog wel wat, ik bedoel als Tina met hem wil samenwerken kan het niet helemaal niets zijn toch?
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
14.07.2006 23:54
Pfoeh, was me dat schrikken!! Onze geliefde site was even uit de lucht.
Ach ja, Loes, 't is ook nooit goed, hè?? Fluiten ze dan voel je je net sex-object. Fluiten ze niet meer dan voel je je enigszins beledigd/genegeerd. Die verhalen heb ik dikwijls moeten aanhoren.
Rivi, we gaan toch niet persoonlijk worden? Ik heb ze nog allemaal behoorlijk op 'n rijtje!
Hoe is 't eigenlijk met Javi. Zit-tie te genotteren acher de TV?
Morgen door de Ardèche. Misschien zien we nog forumgenoten.
't Blijft vreemd, Frank, praten met beesten. Die gekke ouwe sok zit me nu weer aan te kijken want hij weet dat het bijna tijd is voor zijn laatste wandelingetje van de dag.
Weet je wat ik genant vind? Staan naast een kakkende hond. Hondjelief (hij heet Beau trouwens) zit fluitend op z'n gemak te kakken en ik sta om me heen te kijken in de hoop dat niemand 't ziet. Genant, wat heet genant, het liefst zou ik door de grond willen zakken. Hebben honden geen schaamtegevoel? Katten hebben nog 't fatsoen hun behoeften te doen op een bak maar honden??!!
In het openbaar!!
, Datum:
15.07.2006 00:07
aha het lag dus niet aan mij, ik ben niet zo heel handig met dit medium dus denk nog wel eens dat ik het weer niet snap maar dat valt dus mee.
Volgens mij is het nog genanter als je met een zakje naast die hond gaat staan, sommige mensen staan met een stalen blik naast hun hond alsof er niets aan de hand is, daar heb ik dan toch wel respect voor. Misschien dat je nog wat moet oefenen op dit fenomeen?
En wat betreft die katten, moet je maar eens aan mijn buren vragen wat die er van vinden, want de katten denken volgens mij dat hun achtertuin een heeeeeeeeele grote bak is.
Geplaatst door: javi 
, Datum:
15.07.2006 00:11
Jan,
Heb gisteren genoten van de etappe in de Pyreneen.
Ik heb daar zelf ook gereden,zgn Cyclo Sportive.
De naam van deze cyclo was Isard Bahamontes, vernoemd naar Frederic Bahamontes. Deze week drie keer getraind met mijn kleindocter van tien jaar die ook wedstrijden fiets(race fiets)
Vandaag met verbazing zitten kijken naar Oscar Freire hoe die een kans laat lopen voor z,n 3e overwinning.
Ik zit niet de hele middag te kijken,maar kijk een beetje selectief.
Dinsdag krijgt niemand mij bij de buis weg!
Ook geniet ik elke avand van het programma met Mart Smeets.Dus ook gisteren genoten van het stukje van Jean Nelissen over Frederic Bahamontes.Ik ben nog steeds op zoek naar z.n boekje Home Run geschreven voor PTT(KPN)
Groeten,
Javi
, Datum:
15.07.2006 00:26
Ach ja, ouwe Mart Smeets. Ik mis 'm eigenlijk wel.
Er was een soort van chemie tussen hem en Maarten Ducrot. 't klikte zogezegd. Met Herbert Dijkstra is dat veel minder.
Maar, ik moet zeggen dat 't dit jaar beter gaat. Gaan ze aan elkaar wennen?
Eh....ik kijk dus niet selectief. Ik zie elke (kilo)meter!!!
In mijn jonge jaren heb ik ook getracht te wielrennen maar dat was geen succes. M'n ene been is wat korter dan de andere. Is niet te zien maar bij het fietsen was 't een handicap.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
15.07.2006 00:27
Is me daar toch een knots van een tak van onze oude appelboom afgebroken, tsjonge wat een gekraak, jammer hoor en er zaten al zoveel
appels aan.Dat wordt straks minder appeltaart.
Wat heb ik genoten van de Tour gisteren en vandaag.En morgen gaat het gebeuren: Alle "forummers" in die buurt gaan staan zwaaien met hun eigen gemaakte vlaggen van C-Fr. natuurlijk :-)
Rivi maakt oe nig zo drok oawer oen lèftied, ie bint zo oald of jong a'j oe veult :-)
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
15.07.2006 00:33
Tegen de tijd dat een mens slim genoeg is om op z'n tellen te passen, kan hij niet meer rekenen !
Als we onze ervaringen zouden kunnen verkopen voor de prijs die we er voor hebben moeten betalen, dan zouden we miljonair zijn !
Non, non Jan, absoluut niet persoonlijk, maar het is zo leuk een "passende" te vinden
, Datum:
15.07.2006 01:02
Wat is er gebeurd, Lili@an? Een plaatselijke windhoos. Of zomaar?
Of zat die appelboom in een mid-life crisis??
Sorry hoor maar Rivi probeert al een paar dagen mij (ons??) iets aan te praten. Oud?? Oud?? De duvel is oud!!!
Site lag er weer even uit!
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
15.07.2006 01:08
, Datum:
15.07.2006 01:17
, Datum:
15.07.2006 01:19
Oh, jeetje, bona, we komen bij 't zelfde plaatje uit!
't Is tijd om naar bed te gaan.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
15.07.2006 08:28
, Datum:
15.07.2006 20:42
samen met de vrouw de passage van Vallon Pont d'Arc gekeken naar bekende stukjes. Geweldige beelden ik wil zo weer terug!!!! (Mijn vrouw en sport kijken is vloeken in de kerk, maar ze zat echt op het puntje van haar stoel en vond de beelden geweldig. Wilerenners heeft ze geloof ik niet gezien.)
Mooie winnaar Voigt, geen rekenaar gewoon een goeie jongen volgens mij.
, Datum:
16.07.2006 00:51
Ik heb nog een paar hele enge...
Geplukt uit het maandblad Onze Taal.
Gerimpeld vel vrijt niet wel.
Wie een wijf trouwt om het schoon lijf, verliest het lijf en houdt het wijf.
Geplaatst door: Rivi 
, Datum:
16.07.2006 12:18
Lili@n, Jan en Bona,
De volledige tekst van het bundeltje, waaruit ik citeer, dat we kregen is: "Ja, dit is mid-life. Je jeugd verloren ? Daar kunt je eigenlijk maar het beste om lachen. Van dit boekje word je zelfs vrolijk als je het voor een middelbare leeftijd krijgt."
'k Wil jullie niet ouder laten lijken/zijn/voelen, maar wel de humor er van in laten zien, want
. . . Het leven bestaat uit drie periodes: je jeugd, je middelbare leeftijd én goh, wat zie je er goed uit.
. . . Je bent oud als je zo stram bent, dat je alleen nog maar kromme redeneringen kunt maken !
. . . Tegen de tijd dat je vijftig wordt verwacht iedereen dat je volwassen, bescgaafd en verstandig bent, Dit wordt het moment om iedereen uit de droom te helpen !
, Datum:
16.07.2006 20:45
Hallo Claar (als je tenminste niet op vakantie bent),
ik heb eindelijk In Europa van Geert Mak te pakken. Is inderdaad een schitterend boek!! Heb ondertussen JANUARI 1900-1914 gelezen. Hij weet 't behoorlijk beeldend te beschrijven: zoals b.v. de stank en vuiligheid van Londen in die tijd.
, Datum:
16.07.2006 21:17
Wat vond je van de jeugd van mijn vader? Ik ben halverwege gestopt kwam er niet doorheen.
, Datum:
16.07.2006 21:54
Ha die, Frank, ik lees eigenlijk nooit Nederlandstalige boeken.
Ik ben begonnen aan In Europa omdat Claar dat boek de hemel inprees. En 't valt me 100% mee.
Mijn voorkeur gaat de laatste jaren uit naar Engelstalige schrijvers die gebruik maken van de mogelijkheden die hun taal hen biedt.
Ik ben helemaal verslaafd aan de Discworld-serie van Terry Pratchett: een mengeling van fantasy en SF. Het gaat me niet eens om de verhalen maar om zijn krankzinnige woordgrappen.
Op onderstaande site staat de volgende tekst:
"Terry Pratchett's work contains many references, allusions, parodies and in-jokes. Readers from all over the world have collected more than 2000 annotations to such references in a huge document called the Annotated Pratchett File "
http://www.lspace.org/books/apf/index.html
't Is allemaal onzin maar wel superieure onzin.
, Datum:
16.07.2006 22:10
sorry, nog nooit van de man gehoord.
Site even bekeken maar helaas ben ik bang dat mijn engels onvoldoende is om de finesses van de taal te doorgronden tijdens het lezen van zo'n boek.
Succes met in europa, ik heb hem vorig jaar aan mijn zwager gegeven voor zijn verjaardag, dus ik weet hoe dik hij is.
, Datum:
16.07.2006 22:15
Maar het zijn grote letters ;-)