Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
31.07.2006 16:54
Hallo Jan, Lilian, Brenda, Rivi en natuurlijk de rest niet te vergeten...
Er wordt als je weer thuis bent natuurlijk meteen gevraagd hoe je het hebt gehad.. en ik kan me iets akeligers voorstellen om over te vertellen...
Waar kun je met dat hete weer beter zijn dan aan zee...? Ja, we hebben het geweldig gehad. De eerste nacht zouden we overnachten op een municipal in Yvetot, waar we wel eens vaker zijn geweest, het rare was echter dat we het niet meer terug konden vinden! Na het al verschillende keren gevraagd te hebben raakten we het spoor enigszins bijster, werd het al wat laat ook en heb ik een oude fransman achter zijn zondagmiddagborrel weggehaald, hij haalde er spontaan de hele familie en een plattegrond bij, maar ik heb denk ik bij al dat geratel zo wanhopig gekeken dat hij me op een gegeven moment duidelijk maakte dat hij zijn pet ging halen(tegen de zon..) en dat hij daarna met zijn 'voiture' met ons meeging.... Hij is de hele stad met ons doorgecrosd en op de juiste plek aangekomen bleek het gras er wel zes kontjes hoog te staan, de camping was opgeheven, daarom konden we het niet vinden!!! De schattigerd(het was echt zo'n leuk oud mannetje) ging daarna voor ons vragen of er in de buurt iets was en heeft ons vervolgens de stad weer uitgeloodst en ons breed uitgezwaaid...!!! (Zeg mij dus nooit meer iets over arogante fransen, dit was nog maar een klein stukje van de hulpvaardigheid..)
We kwamen op een kleine camping aan de oever van de Seine, werkelijk, de grote zeeschuiten richting Afrika etc. tuften 's avonds voor onze voeten langs en we hadden de prachtig verlichte Pont de Brotonne als achtergrond, geweldig om mee te maken, we onthouden het adres goed!
Vervolgens hebben we twee weken in Normandië op de kust gezeten
en ja Jan, ons bint zuunig.., we zijn eerst bij La Prairie in Port-en-Bessin geweest, we waren er echter ook vlug weer weg..! Je zou bijna dankbaar zijn dat je ergens anders wat meer mag betalen!
Op naar camping Port'Land dus. Echt, ik heb nog nooit zo'n mooie camping gezien, het was een en al bloemen, visvijvers en bloeiende struiken en vanaf onze plek hadden we uitzicht op zee, met een heerlijk briesje dus tegen de hitte.. Bovendien liep er een geweldig leuk team rond, het was er dan ook bijzonder prettig vertoeven.
Je betaald iets meer(voor Normandische begrippen..), maar het is ook een fantastische camping, ik zal het een dezer dagen bij 'meningen invullen!
De laatste dag dachten we te overnachten aan zee, stommerikken dat we zijn.... met die hitte dachten we een plekje te krijgen... Dat werd bestraft met veel zweet en alles 'complet'.... We zijn toen doorgestoken naar de andere kant van de snelweg. Toen het daar opnieuw zoeken werd ben ik weer gaan vragen, ditmaal bij de plaatselijke brandweerkazerne! De dames daar op kantoor grepen onmiddellijk, zelfs zonder te vragen de telefoon, belden een camping of er plaats was en hebben een complete plattegrond voor me getekend! Waar we toen terechtkwamen... dat hadden we zelf nooit gevonden.. Aan het einde van een knobbelig asfaltweggetje, daar waar het overging in een grindpad, lag het meest idyllische, kneuterige campinkje wat je je voor kunt stellen, met een meer dan hemels uitzicht en het simpele, geweldig vriendelijke sfeertje waar vast het spreekwoord 'Als God in Frankrijk' geboren is...
We zijn gewoon mazzelkonten... en inmiddels nog poepbruin ook..
Ben nu aan het afkicken, vanmiddag de caravan schoonmaken, bllllhhg, vrijdag weer werken! We houden onszelf voor dat we nog een weekend gaan in het najaar, dat maakt het werken minder onaangenaam........
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
31.07.2006 17:34
Annechie, waar is dat kneuterige campinkje.....????
Ik word razend nieuwsgierig.
Geplaatst door: frans
, Datum:
31.07.2006 17:37
Ja , vertel op je hebt mij ook nieuwsgierig gemaakt.
, Datum:
31.07.2006 20:58
Beste tukkers en aanverwanten,
ik ben nog steeds bezig met het invoeren van allerlei campinkjes in Nederland. Ben nu bezig in Overijssel.
De meeste dorpen en gehuchten ken ik van naam maar eentje kon ik absoluut niet thuisbrengen. Diffelen!!!
Blijkt in de buurt van Hardenberg te liggen.
Ze hebben daar ook een restaurant: de Gloepe.
Vraag is dus: wat is een Gloepe??
Geplaatst door: frank
, Datum:
31.07.2006 21:07
He Jan,
Je gaat me toch niet vertellen dat je niet even gegoogeld hebt? Ik ben geen tukker maar bij mij kwam "een kleine eendenkooi" te voorschijn.
Geplaatst door: Annemieke
, Datum:
31.07.2006 21:19
Jan, dat is een heel leuk, knus restaurantje! wat ik ervan heb begrepen kun je het vertalen als 'pottekijker' of 'gluurder' zonder het laatste als erg negatief te bedoelen.
Geplaatst door: Keesjuh
, Datum:
31.07.2006 21:25
Annechie,niet alles vertellen,sommige te gekke campings,sorry Johan en Tineke,houd je voor jezelf.
, Datum:
31.07.2006 21:42
Da's waar Frank: ik had inderdaad niet gegoogeld.
Om de reacties is het soms leuk de vraag te stellen op het forum.
Maanden geleden zijn we dagen bezig geweest met een lied in het Twentse dialect. Ging over een jongen die op een bok reed i.p.v. een paard. Wie begonnen is weet ik niet meer maar ik heb me enorm vermaakt.
Maar ik heb nu toch nog even op 't net gekeken.
Gloepen zou gluren moeten betekenen volgens onderstaande tekst:
"Ze deuden nich meer met. Dat gung heel sliepstattend; ze zeeden ok nich dat ze d'r gin wil meer an hadden. Ze maakten der zich van of met smoesjes, mar bleven gloepen vanachter het gordien. Nog wat later gungen de vrouwleu enx. enz.
SLIEPSTATTEND??
Komt van:
http://www.tuttel.com/harmjanvansteenwijk/2v.html
, Datum:
31.07.2006 21:48
wat heb jij dan precies met dialecten? ik dacht dat je een rasechte waterstedeling met een grote interesse voor de nederlandse taal was. (Ik had in ieder geval geen 9 kan ik je vertellen, wat het wel was weet ik niet meer)
Dialect is toch geen taal heb ik altijd begrepen? Of ben je niet zo'n taalpurist als ik denk?
, Datum:
31.07.2006 21:57
Ik zeg niks.......!
Poeh....het is wel duidelijk dat je dit forum nog niet zo lang bezoekt.
Ik ga nu in een hoekje zitten wachten en kijken of mijn PC gaat roken.
, Datum:
31.07.2006 22:10
oh jee,
maar slipstattend, vrouwleu, gungen zie ik niet in de dikke van Daele. In het groot dictee der nederlandse taal weten ze d'r ook altijd wel een paar te vinden die ik niet ken, maar staan wel in de dikke van Daele.
Is er dan ook een groot dictee der (nederlandse) dialecten? En het kan uiteraard zijn dat ik het verkeerd begrepen heb zoals al eerder bleek vanavond op een andere topic.
Dat addje voor mijn naam betekend toch dat je boos was? Waarom? heb je iets met de Dordogne wat ik niet heb?
, Datum:
31.07.2006 22:12
@ wil zeggen dat 't speciaal aan je gericht was.
, Datum:
31.07.2006 22:17
dat is raar,
Ik heb die dingetjes op topic 13335 goed in me opgenomen en daar staat toch echt boos achter?
Maar blij dat je niet boos bent:-) of zo iets.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
31.07.2006 22:41
Annechie, met zulk weer wil ik ook wel in Normandië en Bretagne zitten! We zullen er zeker weer eens heen gaan. En als je je bijzondere camping niet aan iedereen kwijt wilt mag je ook mailen hoor ;-))
Morgen de caravan schoonpoetsen, wat een stof en zand. Gelukkig iets minder warm om te soppen. Vandaag al eerste werkdag gehad, valt altijd tegen dus succes vrijdag.
Brenda
, Datum:
31.07.2006 23:07
Dat gung heel sliepstattend - Dat ging heel stiekem.
ze zeeden ok nich dat ze d'r gin wil meer an hadden - Ze zeiden ook niet dat ze er geen plezier meer in hadden
gloepen vanachter het gordien - gluren vanachter het gordijn
en ja, die vrouwleu.... dat zijn gewoon dames hoor Jan en Frank...
Dat kneuterige campinkje, hoe je mensen al niet nieuwsgierig kunt maken ;-)).... Later......A
, Datum:
31.07.2006 23:25
ANNECHIE!!!! Doe niet zo kinderachtig!!!!!!!!!!!
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
01.08.2006 01:13
Jan ie mut betje hênig an doon met Annechie, zo'n taal gebroek hèf ze nig verdeent, noe ze oons allemoal zo'n mooi verhaal verteld hef.
Ie mut heur eff'n de gelegenheid gèm'n um all'ns op 'n rijtje te zett'n.Dan kump d'r vast nog wa 'n keer nun gloepens mooie reactie.
Annechie pracht verhaal.Ku'j vandaag of morg'n wa 'n gedich oawer schriev'n. Bin blie'j da'j d'r weer bint, dat breg weer lèm'n in de brouwerie.
En wat dat adresse betref dat hoal ie eerst ma mooi veur "de afd.oost
van C-F" :-) (of nig Brenda?)
Völ succes met 't werk van de wekke.
, Datum:
01.08.2006 06:43
Mag ik even... grinniken??
:-))
Geplaatst door: Loes
, Datum:
01.08.2006 10:22
Geplaatst door: Loes