Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
09.08.2006 00:54
Helemaal met je eens Jan!
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
09.08.2006 14:07
Ja Lilian, woar die beid'n toch zit? Dat kunt wie toch helemoal neet gebruuk'n noe de tied van de appeltaart'ns d'r weer ankump!?
Hoe leuk het is merk je pas als je je pc eens een keer niet in orde hebt, dan is het alsof ze je huis dichtgespijkerd hebben, zo klein wordt je wereld dan ineens. Het rare is dat ik daar in de vakantie geen last van heb...
Geplaatst door: noa 
, Datum:
09.08.2006 15:21
Tijdje terug op dit forum de enthousiaste reacties gelezen over de Magic Torch. Naar aanleiding hiervan 2 van die lampen bestelt. Nou, ik kan je vertellen...... wat een plezier!! Onze kinderen hebben dit jaar niet 1 keertje gevraagd naar nieuwe batterijen en ook de batterijopladers hadden vakantie. Ze konden lezen tot diep in de nacht?? en het school- en vakantiekamp zijn doorstaan met veel licht!!! Met dank aan diegene die de tip gaf!!
gr. Noa
, Datum:
09.08.2006 15:46
Kijk, dat is nu eens een leuke reactie!
Geplaatst door: noa 
, Datum:
09.08.2006 16:11
@Annechie..... Leuk dat je mijn reactie leuk vindt, terwijl ik dit topic met grote regelmaat lees omdat ik m.n. jouw reacties en het gekeuvel en gedichten in de dialecten zo leuk vind. Gr. N.
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
09.08.2006 16:34
Hallo javi,
volgende week begint de Eneco Tour in Den Helder. Een dag later wordt Friesland, Overijssel en Drenthe doorkruist.
Komen o.a. langs Giethoorn en Meppel.
http://www.enecotour.nl/
Geplaatst door: javi 
, Datum:
09.08.2006 16:37
Vanmorgen al een stuk van de route gefietst.
Over een uur naar de stad, voor het Peperbus Prof(ja da komt ie)Spektakel
Groeten
Javi
, Datum:
09.08.2006 16:37
, Datum:
09.08.2006 16:45
Leuk javi,
doe de groeten aan Michael, Servais, Koos en de anderen....
Geplaatst door: javi
, Datum:
09.08.2006 16:49
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
09.08.2006 19:30
reisverslag (kort) bonasera en broer.plus vrouwen met 2 caravans.
Zondag 3.45 u 23 juli 2006.
Vertrekken naar dorp broer om hem te vervoegen.
Na lille richting Parijs.
Rond 7.30 u beginnen we de ronding van Parijs . vlot,vlot,vlot,een 35 minuten later zijn we op onze route naar Cognac onze eerste halte.
Camping http://www.ville-cognac.fr/article.php3?id_article=3#.
Het is 38 graden dus het zwembad is welkom (op een municipal een zwembad !!!!!!)Wij besluiten hier 3 nachten te blijven.
Cognac bezocht ,teleurstellend wel mooie oude gebouwen maar Toeristisch gezien niet veel zaaks ,De oude garde van cognac verdelers blijven de macht houden met Otard op kop.
S'anderendaags besloten St Emilion te bezoeken,wat een verademing gezelligheid troef hier,na een wandeling bij 39 graden van een 2 uren afgezakt naar het hoofdpleintje waar op een groot terras toegedekt met parasollen wij een heerlijke maaltijd met een streekwijntje tot ons namen om je vingers af te likken.
26 juli s'morgens om 8u onze hoofdplaats lourdes voor 8 nachten,nog geen gedacht waar !!!!!.Besloten eerst te rijden en in de omgeving van Pau onze camping uit te kiezen ,een voorwaarde beneden de 15 euro per nacht.
Na Pau een stopplaats gevonden ,mijn campinggids uitgehaald en iets gevonden!!!!amai warme douches niet inbegrepen pffffffff/
Toch naartoe gereden en gebleven(crazy)you now.
http://www.argeles-pyrenees.com/immobilier/camping-2-lourdes-domec.html. Daar wij iedere dag toch wegwaren hadden wij genoeg aan een douche s'morgens en s'avonds ,die douches van het oudere type liepen 8 minuten met een straal om van te dromen (masseerstralen)
dus met andere woorden voor 2 euro erbij namen ik en mijn vrouw tezamen een douche van 8 minuten (slim zijn)/
In het kort enkele verrassingen daar ontdekt.
1 -De ricard was op ,dus naar een grensovergang naar Spanje om goedkoop drank in te doen en een dagtrip versieren.
De col de pourtalet kenden we al,dus naar de oude campingbaas en gevraagd naar een plaatsje in spanje ,Hij zij zonder nadenken Bossost ,Eek nooit van gehoord???
Na mijn kaarten geraadpleegd te hebben kwam ik tot de ontdekking dat we De val d'arran moesten dwarsen,hella dat ken ik van de tour zei ik.
Mes oui ,zei de campingbaas.
Dus Bossost was de moeite waard.
2 ,Weer naar de oude campingbaas met de vraag -Een uitstapje naar een lac(meer) wat niet zo aangegeven is voor de toeristen?
De ouwe zonder nadenken -Lac d'estaing-
Inderdaad Je moet goed uit je doppen kijken om er te komen.
Verassing daar kun je nog tussen de bergkoeien wandelen(wat is dat lang geleden zeg!!!!!!).
Nu de terugweg.
Besloten om te rijden naar Saintes,municipalcamping.
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=733512
De meest veilige camping van frankrijk.
Saintes is ongeveer 900 meter van de camping,gewoon de Charente volgen en een gezellige plaats(Een aanrader als overnachtingscamping)
Na 2 nachten ,de laaste etappe naar huis ,http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=384283
Châteaudun op 410 km van onze woonplaats de ideale afstand s'anderendaags.Camping zo goed als leeg 120 plaatsen,een stuk of 20 bezet.Stadje op 1.5 km van de camping.
Wat een verassing ,bleek dat de vroegere bewoner van het kasteel een vazal van de maagd van orleans was.Er is zelf nog een straat vanaf het kasteel dat nog de origenele straatplaveisel heeft !!!!!.
S'anderendaags naar huis.
Om 9 u de zondag Parijs gedwarst zonder verkeer,weeral geluk oef.
ps ,wanneer we de zaterdag vanuit Saintes naat Châteaudun reden was er aan de andere kant van de autoroute liefst 35 km fille richting Bordeaux saluut zeg.
Dit is een kort reisverslag....
dank voor jullie begrip dat ik hiet geen boek schrijf , thanks om het te lezen.
bonasera en de andere 3 gezellen.
Geplaatst door: frank
, Datum:
09.08.2006 20:14
@Jan,
vraagje aan jou omdat je volgens mij zo ongeveer op dit forum woont en dus waarschijnlijk veel van de historie kent.
Er is hier een topic gaande over de terugkeerde "Uylenspiegel". Sommigen loopt het kwijl uit de bek lijkt het wel en anderen slaan geheel door in een niet te stoppen poging hem weer van dit forum af te krijgen met argumenten als "Je hebt afscheid genomen, dus wat doe je hier weer". Kun jij mij misschien vertellen wat de reden hiervan is?
, Datum:
09.08.2006 21:06
Hallo Frank,
het is bijna niet uit te leggen wie of wat Uylenspiegel is.
Je zou eens wat van zijn proza moeten lezen.
Ik heb een voorbeeldje voor je: topic 11581
Lees ook nog even topic 11994
Uyl wist in ieder geval alles van de Franse cultuur, geschiedenis, taal etc. etc.
Problematisch waren af en toe zijn uitgesproken meningen over van alles en nog wat. Als je voorzichtig wat tegengas gaf dan kon je een complete preek over je heen krijgen over hoe sukkelig en dom je wel was.
Op een verdwenen topic vertelde een taxichauffeur (Jean-Marie???) over Gent waar hij woonde maar nam daarbij het woord "stadje" in zijn mond. Had hij beter niet kunnen doen.
Uyl was het daar tamelijk verbolgen over: STADJE???? Gent is een STAD waar je fier op moest zijn. Hij was bepaald niet fijnzinnig in de keuze van zijn woorden. Helaas, topic is verdwenen.
, Datum:
09.08.2006 21:42
Jan,
dat is dan enigszins duidelijk nu.
Sterke persoonlijkheid, bron van kennis, scherpe penvoering, had al een fraai stukje uitleg over vlamingen/walen en hun wederzijdse taal naar aanleiding van een opmerking mijnerzijds ergens anders op dit forum.
Dat zijn natuurlijk de mensen die een forum levend houden. Boeiend dat mensen zich vaak bedreigd voelen door een scherpe penvoering of kennis van anderen. Maakt kennis dan toch macht? Gezien de reacties zou je het haast denken, of voelen mensen zich te snel aangevallen omdat ze niet op kunnen tegen de formulering van een ander.
Ik had van de week ook zo'n dooddoener tegenover me in de trant van "ja maar, mijn gevoel zeg dat het toch zo is, dus ik heb gelijk hoor" Dan kun je met 100 feiten komen maar dat win je dus nooit. Is ook niet erg trouwens ik heb altijd veel bewondering voor mensen die dingen op hun gevoel doen omdat ik daar nauwelijks iets van mee heb gekregen, helaas.
Maar zo'n feitenmachine als Uylenspiegel spreekt mij wel aan. Moge hij blijven, al was het maar om zo af en toe de belgische verhoudingen wat te verduidelijken want dat is en blijft voor mij toch een wazig fenomeen.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
09.08.2006 21:47
Belgen een wazig fenomeen????????
Laat mij niet lachen mijnheer Frank.
WAzige figuren zijn hier genoeg onder jou volk me dunk.
En dat noemd zich europeaan och arme.
, Datum:
09.08.2006 21:53
Bonasera,
heb met belangstelling je verslag gelezen.
Ik weet precies wat je voelde toen je Cognac wilde bezoeken: een zekere teleurstelling.
En ook toen je St Emilion bezocht: met een open mond rondlopen en alles bewonderen.
En dan ook nog Saintes met zijn Romeinse oveblijfselen.
By the way; volgens mij hoef je niet bang te zijn dat volgend jaar half Nederland of Vlaanderen rondloopt. Alleen een select ;-) publiek bezoekt zulke plaatsen.
, Datum:
09.08.2006 22:05
Bonasera bonasera,
U leest niet helemaal juist wat ik noteer. Ik heb het niet over belgen maar over de belgische verhoudingen die voor mij wazig zijn, hiermee bedoel ik het fenomeen vlaanderen/wallonie.
Uit de diverse zaken die ik hier inmiddels tegenkom op dit forum, onder andere van uw landgenoot Uylenspiegel, moet ik concluderen dat het niet zo vreemd is dat ik dat allemaal niet helemaal kan volgen en toelichting her en der niet onplezierig is.
Onder belgen als personen zullen net zoals onder nederlanders, zoals u het formuleerd, ongetwijfeld ook wazige types voorkomen maar dat was niet de strekking van mijn opmerking. Het op die wijze typeren van een volk is zeker niet de bedoeling van mijn opmerking.
En Europeaan noem ik mij niet en voel ik mij niet. Het zal u toch niet ontgaan zijn dat wij Ollanders en het land waar dit forum toch om draait op een iets andere manier zijn omgegaan met de europese grondwet als belgie.
, Datum:
09.08.2006 22:05
Voelen we ons beledigd/aangesproken bonasera??
Vind je het vreemd dat wij Nederlanders niks meer begrijpen van Belgie met z'n tientallen ministers, allerlei parlementen....
En inderdaad IK voel me Europeaan. Waarschijnlijk al tientallen jaren.
Ik voel me mens omdat ik.....eh 'n mens ben.
Ik voel me Brabander omdat ik in Noord-Brabant ben geboren.
Ik voel me Rotterdammer omdat ik daar al jaren woon.
Ik voel me Nederlander (GEEN Hollander) omdat ik in Nederland woon.
Ik voel me Europeaan omdat ik vind dat ondanks alle verschillen wij een grote familie zijn. Een familie met een stel rare neefjes en oudooms maar die vind je in elke familie.
, Datum:
09.08.2006 22:23
Ha Jan, dat noemen ze toch de zwarte schapen van de familie?
Ik wil verder natuurlijk niks suggereren, dat berijp je wel.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
09.08.2006 22:36
Hartelijk dank Bona voor je uitgebreide vakantieverslag! Natuurlijk was ik heel benieuwd naar de sites en heb die ook bekeken, in zoverre dat mogelijk was. De volgende link bleek niet meer goed te zijn;
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=733512,de bewuste camping komt niet te voorschijn daarvoor in de plaats moet het volgens mij zijn: www.poitoucharentes.visite.org/FR/pro/800
Ook deze http://www.argeles-pyrenees.com/immobilier/camping-2-lourdes-domec.html.werkt momenteel niet
Misschien de volgende site wel ok? http://www.campings65.com/
Annechie het "regent" hier weer valappels, dus binnen niet al te lange tijd wordt dat dus weer appelmoes maken en de eerste appeltaart bakken.Dan mut Gerrit toch wa weer van de partie wèn.
Heb hier ok heerlijke proem'n an 'n boom, liever gezegd oonder 'n boom,ze bint d'r allemoal ofevall'n, mer ze bint oet de kunst.
De koo vun ze ok wa lekker en hef dus dit joar nig alleen valappel meer ok proem'n gett'n.Noe kan 't nig meer stuk tussen heur en mie.:-)
Bint ok nog drok wès met röskes maak'n gisteraom'nd.Dreehonderd heb wie d'r maakt.Vanmiddag heb wie ze in de boog hang'n.Ze bint nog redeluk drög bleev'n.Dat wödt dus 'n klein feestje binn'nkot.