Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Theo
, Datum:
20.08.2006 21:52
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
20.08.2006 22:15
Super Theo! Bedankt. Deze kende ik nog niet en is vaak veel duidelijker dan Google earth (en sneller ook).
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
21.08.2006 00:13
Theo bedankt! Nu kan Visje kijken of ze via dit programma bij mij in de straat kan komen en zo bij ons vanuit de lucht in huis kan "komen vallen" (:-)
Jan je bent nog iets vergeten(!) Je zou nog uitsluitsel geven over je
perfect gevoerde huishouding :-)
, Datum:
21.08.2006 00:36
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
21.08.2006 00:44
Kweettut, Lili@n.............
Ben zo goed als de hele dag de stad ontvlucht. Had geen zin in die enorme herrie van die racewagens.
Gisterenochtend kwam ik terug van boodschappen.
Voor de Rotterdammers onder ons:
kwam van de Erasmusbrug; wil rechtsaf de Blaak op; 100 meter verder rechtsaf de Posthoornstraat in, brug over de Wijnhaven, linksaf langs Wijnhaven, rechtsaf Bierstraat in.
Mocht dus niet:
moest rechtdoor Coolsingel op, rechtsaf Meent, aan het einde rechtsaf Goudsesingel naar Oostplein, langs Havenziekenhuis, rechtsaf Maasboulevard op, vervolgens rechtsaf richting Witte Huis, linksaf langs Wijnhaven, linksaf over Wijnbrug, rechtdoor Wijnbrugstraat, rechtsaf Scheemakershaven en tenslotte rechtsaf Bierstraat in.
En dat alles voor die herriemonsters incl. "pitbabes".
http://www.formule1links.nl/pitspoezen.html
, Datum:
21.08.2006 00:48
Hé da's 'n leuke, Lili@n!!
Daar heb ik wat aan! Campings zoeken op departement levert dikwijls heel wat nieuwe URLs op. Ik heb het nu dus alleen over Frankrijk.
, Datum:
21.08.2006 00:54
Was 'n waardeloze site over pitspoezen.
Deze is beter:
http://www.f1-club.be/pitbabes/pitbabes.php?id=1
Ik word altijd een beetje agressief als ik zo'n woord lees al "pitbabes". Klinkt voor mij erg denigrerend tegenover vrouwen.
Ik zal wel overdrijven....
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
21.08.2006 07:49
Lilian.. geweldig, meteen opgeslagen!
, Datum:
21.08.2006 23:56
Zo, Lili@n, hier dan het reilen en zeilen van een huisman.
Op de eerste plaats nog bedankt voor je websites. Zitten echt leuke dingen tussen. En dat jouw woonplaats zo'n leuke site heeft vind ik echt te gek. Staan heel leuke wandelingen op. Zouden veel meer dorpen moeten doen.
Je vroeg je af of bij mij alles gepland was. Wel, in het begin van mijn "vervroegd uittreden" niet. Ik zat thuis, keek naar de muren, stak nog een peuk op, las de krant van voor naar achter en andersom, boodschapje doen want je moet toch eten........
Na een paar maanden ontvluchtte ik het huis om lange wandelingen door de stad te maken. Heb plekjes ontdekt die nog niet kende.
En wat een geluk dat ik een vrouw heb met veel geduld. Ze pikte 't allemaal. Ze wist dat ik een workaholic was die gedwongen was met de VUT te gaan. Ik had het zo enorm naar m'n zin op het werk (KPN) en had helemaal geen zin om met de VUT te gaan. Maar ja, door een grote reorganisatie hebben ze mij er toch maar uitgegooid. Ik werd binnen een paar weken weer teruggevraagd omdat ze problemen hadden. Ben nog een half jaartje blijven hangen.
Goed, en nu?? Zit er planning in mijn werk en dagindeling?
Nou, niet echt, laten we het regelmaat noemen.
Vier dagen per week (ma-di-wo-do) ben ik alleen thuis.
Sta op rond 09.00 uur (jaaaahhhaaa, dat is laat) en het eerste wat ik doe is koffiezetten.
Daarna de lift naar beneden, krant uit de brievenbus, naar boven, koffie inschenken en krant lezen, vaatwasser leegmaken.
Op maandag begin ik dan met de huiskamer/keuken en gang.
Eerst stofzuigen, dingen nat afdoen, vervolgens de vloer met een plens water schoonmaken. Om de paar weken gaat alles van de kant om de stofvlokken te verdelgen.
Dinsdag is de slaapkamer aan de beurt.
Woensdag de bijzondere dingen: ramen zemen (af en toe), het balkon opruimen (wij zijn de enigen in de flat met planten en bloemen), de keukenkastjes e.d......
Donderdag de badkamer en toilet.
Tussendoor natuurlijk ook woonkamer en zo opgeruimd houden.
's Middags boodschappen doen en 's avonds achter de potten en pannen.
Vrijdag is de uitrustdag van mijn vrouw. Doen we niks. Behalve urenlang kletsen over haar werk: thuiszorg.
En natuurlijk boodschappen en koken.
Zaterdag kleinkinderen....:de vermoeiendste dag van de week.
Zondag: weg!!!! Of thuis niks doen.
Je vraagt je misschien af wie de was doet? Drie keer raden.
En wie strijkt? Je mag nog eens raden.
Moet kunnen op vrijdag als je toch vrij bent. Toch?
En ja, ik mis het nog steeds. 's Morgensvroeg naar het Centraal Station. De trein in en op naar Den Haag.....
, Datum:
22.08.2006 01:25
Nou,Jan dat is me toch een uitgebreid verhaal geworden,weet je wel zeker dat je dat hier allemaal kwijt wilt? Maar wel een idee gekregen
hoe je je tijd indeelt.Had het idee dat je de hele dag achter de pc zou moeten zitten om al die sites op te zoeken (ook de nederlandse campings waar je druk mee bent, om die allemaal op- en uit te zoeken)
En wat betreft 9.00 uur opstaan, dat vind ik in jouw geval niet laat hoor, gezien je net zo'n "nachtbraker" bent als ik (of is het dan ik)
(dat leer ik nooit).Je gaat wel uitgebreid te werk in het huishouden,
menig "huisvrouw" zal jaloers zijn :-)
Gelukkig dat je je draai gevonden hebt, het lijkt me vreselijk te moeten stoppen met werken als je dat nog zo graag wilt en dan thuis te zitten en te staren naar het behang.
"En toen kwam C-Fr. in je leven en het leven fleurde helemaal op",
haha,het is "verslavend" gaan werken, net als voor al die andere mede-
forummers hier op Gerrit's topic.Gerrit wat ben je toch een goed werk begonnen.............;-)en dankzij Johan en Tineke die deze topic tot nu toe nog steeds "gedogen" :-)
O, jee het is nu toch wel een heel theatraal verhaaltje geworden.
Jan bedankt voor je openheid!
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
22.08.2006 10:19
, Datum:
22.08.2006 10:30
Lost for words
Comment on this
Name
Comment
A big kiss for the fat tart
When I moved to the Netherlands, I made a very good friend who is originally from Friesland (north of the country) where they speak their own language: Frisian. One day, she was writing a letter to her mother to wish her happy birthday. I thought I'd put a little note on the card in Dutch: Gefeliciteerd. Dikke trut, which I thought meant 'Congratulation. Big kiss'. When my friend read what I wrote, she asked me why I called her mum 'a fat tart'. I was meant to write tut, kiss, and not trut, tart. What one letter makes a difference in meaning! We all still laugh about this.
Sent by: Claire
Read other people's comments
To make it even more complicated, tut is indeed the Frisian word for kiss, not the Dutch word! In Dutch, the word for kiss is kus, and tut is the word for a baby's dummy.
Sent by: Jorinde
Gelezen op diezelfde site !!!!
, Datum:
22.08.2006 10:57
, Datum:
22.08.2006 14:00
Wat bin ie vandage kot van stof Annechie.
Bona, mooi verhaaltje!
, Datum:
22.08.2006 15:59
Valt't op Lilian?
Ie kent toch wal det sprekwoord van dat korte verhaal en den lang'n metwoss?!
Nee, ik bin met wark an't veurbereid'n, in september weer wat niejs onder de zunne... En umdat det of en too nogal dreuge stof is, gluur ik dan rap efkes hier um 'n hook. Dan kan'k d'r weer efkes teeg'n.
, Datum:
22.08.2006 20:51
Zopas een telefoontje gekregen van mijn dochter.......Ze is de trotse moeder van een dochter !!!!!!!!!!!!!!Dus mijn eerste kleinkind is een meisje ,,,,,hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Sorry ,ga nog een glas wijn drinken nu...
groetjes..
Geplaatst door: frank
, Datum:
22.08.2006 20:59
Bonasera Bonasera.
Van Harte!!!!!!
Geplaatst door: Loes
, Datum:
22.08.2006 21:03
Bona, proost!!! Het is zooooooooo leuk, een kleinkind, geniet er van!
, Datum:
22.08.2006 21:15
Groots, Bona, ik weet precies wat je voelt!!!!!
Je hoofd in de wolken......!!
Geplaatst door: frank
, Datum:
22.08.2006 21:19
zeker na al die glaasjes wijn :-)