Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: melaWEL 
, Datum:
21.09.2005 23:26
Nie wel?
Melaniewel
misschien
Goodbye, ruby tuesday
Who could hang a name on you?
Geplaatst door: Zuster Klivia 
, Datum:
22.09.2005 00:51
Dag allemaal,
O heremientied, wat een herrie is het hier. Melanie ga maar gauw met mij mee kind in mijn rusthuis. Suske en Wiske zijn bij mij aan de deur geweest om op zoek te gaan naar hun doorgedraaide tante Sidionia maar ja, die heb ik echt nog nooit ontmoet. O herementied. Ach jullie horen wel aan mijn accent waar ik vandaan kom natuurlijk. De melkboer is hier nog wel geweest in zijn bolide. Helemaal overstuur, die man kan echt al die bestellingen niet overzien. Misschien moet hij maar een poosje opgenomen worden in zijn eigen regio. O herementied wat was die man overtuur. Hij had nog een paar bestellingen die hij moest afleveren, ik denk niet dat dit allemaal nog gelukt is omdat hij achter die Sidoontje aanzat in zijn bolide.
Nou had ik geheurd dat mensen met het juiste accent een streepje veur hadden. Zuster Klivia komt oorspronkelijk uut het Grunningerlaand en nou had ik gehoopt dat er iemand was die nog is een versje van Ede Staal zou kunnen citeren. Dat zong mijn moeder vroeger altijd voor mij mien toentje enzo. Eigenlijk vien ik dat liedje het mooist dat altied wel weer goed komt. Oh hermentied, als ik nog aan die melkboer denk dan maak ik mij toch echt wel zorgen. Hij zal die Sidoon toch niets gedaan hebben zeg. Maar geeft niks, ga allemaal maar slapen Zuster Klivia houdt de wacht en zal over jullie waken.
Hup Melanie, toch even wat medicijnen meid. Nee, nee, geen ritalin een beetje dipiperon heb je nodig, elke dag 2 keer.
Geplaatst door: ® Annechie 
, Datum:
22.09.2005 08:06
Zuster Klivia, bedoel'ie diss'n...? ennuhhhh, weest veural niet te zuunig met de Dipiperon...
Mien waikschilde bonen die komen zo slecht op
En de sputters vreten d'aalbeerns op
Mien vrougen stoan dun en mien sloat schut al deur
As 't zo deur gaait din wordt dat 'n strop
Mor mien toentje, mor mien toentje
Ja dij mis ik naait geern
Der is altied diverdoatsie veur mie
Mien waikschilde bonen de komen zo slecht op
En de sputters vreten d'aalbeerns op
Wat is mooier as 'n hoeske mit 'n mooi lapke grond
Wat is beter as de kunstmis, ja, dat wait ie da's stront
Van 'n peerd en 'n kou, bie mien olden ook de beer
En as wie hom sneden, ja din zongen wie mor weer
refr.:
Vreterij in de woddels en de eerdbijen onder 't roet
Waalse bonen onder de loezen en de slakken laggen mie oet
Tutteltoanen en gruin zaip, ja perbaaier 't mor 'n keer
War as of wat zolt, en din zingen wie mor weer
refr.
'k Heb spinoazie, ik heb roapknollen, 'k heb radies en ramenas
'k Heb andievie en augurken en tomaten in de kas
Ja zo komen wie met zien allen de winter wel deur
En ankomend joar din gaait de kop ter weer veur
Geplaatst door: keesje de jordaan 
, Datum:
22.09.2005 09:01
Maar ja, ik heb geen bananen
Ik heb geen bananen vandaag!
´k Heb radijsjes, hele mooie
Witte en rooie
Maar ja, ik heb geen bananen
Ik heb geen bananen vandaag!
Geplaatst door: twinkel
, Datum:
22.09.2005 09:06
Suske en Wiske.............ik zit hier dus nu al een minuut of 4 op de melkboer te wachten...........maar niks hoor! Ben bang dat ie toch bij tante Sidonia zit. Dat mens zit natuurlijk met haar lange neus weer in ieder zijn zaken, dus moet ons melkboertje dat weer aanhoren.........En als Sidonia iemand in haar macht heeft...............ben je er nog niet zomaar vanaf!!!
, Datum:
22.09.2005 09:51
Dag Annechie,
O mien leiverd dat is 'm. O miet toentje, ik goa er spontaan van zingen.
Ik vroag de wind mor dij vestaait mie nait,
Ik vroag de zee dij zingt heur eigen laid,
Geef mie de nacht din ben ik onderdak,
Doarom, doarom zing ik.
Ik zai de vogels tegen d' oavondlucht,
Ik denk mien leven in n vogelvlucht,
Geef mie de nacht din heb ik onderdak,
Doarom, doarom zing ik.
Ik wait, der is n tied van komen,
En ook n tied van goan,
En alles wat doar tussen ligt,
Ja, dat is mien bestoan.
Niet met de deuren slaan!!!!
Niet met de deuren slaan Melanie, foei. Tijd voor de medicijnen.
Ik weet het komt een beetje slecht uut maar de zuster hef vandaag een opfriscursus en ik mot een eind reizen. Ik denk dat ik Melanie maar een dubbel dosis geef en dan motten Suske en Wiske maar even een spelletje met haar doen. Vannacht ben k wel weer thuus. De muren laten staan hoor.
Geplaatst door: Suske en Wiske
, Datum:
22.09.2005 09:54
Twinkel wij zijn bij de zuster in het rusthuis en blijven daar voorlopig. We mogen dit nog even intikken en dan sluit ze af. We moeten op Melanie passen. Doe de melkboer de groeten, wij mogen niet op de computer vandaag.
Geplaatst door: melkboer 
, Datum:
22.09.2005 13:01
als Melanie nog een extra bezorging nodig heeft moet ze het maar even laten weten, ik heb vandaag kwark in de aanbieding dus Melanie zorg alsjeblieft dat ze niet over de datum gaan
Geplaatst door: Mel
, Datum:
22.09.2005 13:12
Die kwark komt toch niet uit je puddingbuks hoop ik?
Geplaatst door: melkboer 
, Datum:
22.09.2005 13:20
zeg stoute meid waar denk jij toch allemaal aan? ik doe alleen maar mijn werk.
Nog zo'n opmerking en ik sla je een dag over.
Geplaatst door: Elma
, Datum:
22.09.2005 17:36
Onze melkboer heet Fokker.
Geplaatst door: Melanie
, Datum:
22.09.2005 17:42
Tja, je vraagt je onder dit topic terecht af wie hier nu eigenlijk hulp en verzorging nodig heeft....
Zoals eerder geschreven:
Dit is het meest gelezen en beschreven topic omdat er altijd mensen zijn ('t zijn net kinderen) die je -bijv. op een site- wat de ruimte moet geven. Johan geeft jullie die ruimte door dit speeltje (= deze topic) niet te verwijderen. Een soort speeltuin. Slim van hem.
Maar als je aan hun speeltje komt....ooooooh, wat zijn ze dan boos. Als huilende kindjes.
Geplaatst door: yvonne 
, Datum:
22.09.2005 20:20
die vliegt zijn melk rond
Geplaatst door: Minoes 
, Datum:
22.09.2005 20:22
Zeg, melkboer kan je niets anders verzinnen dan op je eigen topics te reageren?
Je gaat die flauwekul van gisteren toch niet nog eens herhalen?
1 keer is leuk maar meer ook niet.
Ik denk dat ik weet wij jij bent.
, Datum:
22.09.2005 22:58
O heremientied! Melanie reageert goed op de medicatie. Dit beleid gaat ik zo maar continueren. Suske en Wiske gaan morgen naar huis, ze moeten toch maar weer naar school. Ik heb tegen ze gezegd dat ze eventueel in de herfstvakantie mogen komen logeren (liever niet natuurlijk, maar dat zeg je niet, O heremientied)
Maar deze zuster is moe, het licht is helemaal uit voor vandaag.
Jullie moeten begrijpen dat ik niet op elk ongeleid projectiel kan passen, in tussentijd graag respect.
, Datum:
23.09.2005 08:31
Volgens mie is de zuster toe an 'n stukske appeltaart...
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
23.09.2005 08:32
Goedenmorgen Annechie, appeltaart zo vroeg?
Geplaatst door: zorgen
, Datum:
23.09.2005 08:41
wij overwegen om volgend jaar niet naar frankrijk (vakantie) te gaan vanwege de steeds hogere kosten. In de plannen van de regering komen ook wij er weer bekaaid vanaf ondanks het feit dat mijn man een volledige baan, en ik parttime werk moeten wij weer inleveren volgend jaar, te noemen valt het zorgstelsel waardoor we honderden euros ergens vandaan moeten halen, de hoge benzineprijs, redenen om weer ergens op te bezuinigen. in frankrijk is het niet de campingprijzen die ons tegenhouden, wij staan niet op 4x campings, gaan niet uiteten, zijn niet op een terras te vinden, gaan niet naar bezienswaardigheden waar we voor moeten betalen en toch hebben wij met onze kinderen altijd genoten en een meer dan voortreffelijke vakantie gehad. De benzineprijs echter is een steeds hogere drempel, afstand ongeveer 1000km. betekent een belasting van gemiddeld 300 euro (heen enterugreis en tol en op vakantie gemaakte km-nooit veel-) en nee, wij hebben geen auto van de zaak.
persoonlijk vind ik zeer zorgelijk dat een gezin met twee kinderen, met een redelijk inkomen, net onder modaal, steeds moet interen. Juist een gezin als het onze zou de koopkracht kunnen verhogen en een bijdrage kunnen leveren aan de economie. natuurlijk begrijp ik dat meer mensen van de bevolking nog meer moeten inleveren maar nu ga ik even uit van onze situatie, misschien gebruiken wij ons vakantiegeld volgend jaar wel om de touwtjes aan elkaar te knopen want vakantie in eigen land zal behalve de mindere benzineuitgave in prijs niet veel uitmaken, misschien zelfs duurder zijn want als het slecht weer is moeten wij onze kinderen toch wat meer kunnen aanbieden dan het interieur van de vouwwagen, musea en attractieparken zijn ook schrikbarend duur dus dat is geen optie.
Enige herkenning bij de forumgangers? iemand die beter weet? ik wilde het even kwijt, bedankt allemaal.
, Datum:
23.09.2005 08:53
@ Gerrit,
Nog te vroeg? Koffietijd dan....?
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
23.09.2005 08:55
Je hebt gelijk zorgen, vakantie in Nederland is niet goedkoper. Door familieomstandigheden zijn wij dit jaar in Ned gebleven. Benzine en tol spaar je uit. Maar o dat slechte weer. Daarom betalen wij voor het mooie weer dat met extra benzine en tol.