hoe richt ik de caravan het beste in, tips graag. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Angela 
, Datum:
10.03.2005 15:55
Peter, voor onderweg misschien?
We doen er heen drie dagen over.
Toch niet zo'n rare vraag.
Sorry hoor
Geplaatst door: peter 
, Datum:
10.03.2005 16:05
is ook geen rare vraag, maar ik zou sowieso geen diepvries eten meenemen....wij rijden altijd effe stadje in om vers te kopen...
het wil daarom ook niet zeggen omdat ik het niet doe, dat jij het daarom ook niet mag doen of dat het daarom slecht zou zijn.... ik zet hier gewoon maar effe mijn idee neer, zonder dat ik hierbij kwetsend wil overkomen
Geplaatst door: Frans.M 
, Datum:
10.03.2005 20:00
Beste Angela,
Wij nemen al jaren voor tijdens de reis (wij rijden er op ons gemak 3 dagen over) vlees mee in het vriesvakje en het is onderweg steenhard gebleven.
Wat wij wel doen is voor dat wij weg gaan de koelkast hele gevuld zeker 24 uurmaximaal koelen.
Tijdens de reis zetten we de koelkast kwa temperatuur op de helft en bij overnachting op een camping staat hij tot we weg gaan op maximaal.
Nooit problemen mee gehad.
Gr. Frans
Geplaatst door: Angela 
, Datum:
10.03.2005 20:38
Frans.M,
bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee.
mvg. Angela
Geplaatst door: ed z 
, Datum:
07.03.2006 13:55
Ik lees heir dat nogal wat mensen de koelkast onder het rijden aan hebben. Misschien vanzelfsprekend: als je dat wilt moet je hem op 12 volt zetten, niet op gas. Tijdens het rijden moet voor zover ik weet de gaskraan dicht blijven. Dit ivm veiligheid bij aanrijdingen. Helaas is niet iedere auto/caravan voorzien van constante stroombron, om die reden neem ik zelf wel diepvriesvoer mee, dat koelt de rest van de etenswaren in de koelkast tot je op je bestemming bent.
Geplaatst door: wil 
, Datum:
07.03.2006 15:52
Mijn ervaring is, dat ik de koelkast thuis een dag van te voren aanzet, lekker koud zetten, en onderweg de 12 volt erop (constante stroom) en dan maakt het echt niet uit of ik nu 100 km rijd of 1000 km, het blijft er allemaal even koud in, maar wel eerst even 24 uur van te voren op 230 volt koelen, en onze koelkast blijft echt koud ongeacht het aantal uren/dagen dat deze op 12 volt staat, en als we geen 24 uur vooraf op 230 volt gekoeld hebben, dan nog word onze koelkast koud, alleen dan bij Luxemburg heb hij pas zijn kou bereikt, en zijn we toch gauw zo'n 4 tot 5 uur onderweg, en terwijl op 230 volt deze binnen 2 a 3 uur ijskoud is.
Verder over beladen en nog wat andere tips, heb ik op internet lopen googlen en kwam ik bij een site: http://www.just2us.nl/as1.html en heb daar bij nuttige tips gekeken en daar staat o.a. iets over beladen.
Geplaatst door: ® marjolein 
, Datum:
07.03.2006 17:15
wat een leuk onderwerp en wat veel tips.ik denk dat er heel veel mensen zijn die al jaren kamperen die van alles bedacht hebben.wij zijn afgelopen jaar ook voor het eerst met een caravan weggeweest en ik heb alsmaar dingen verranderd aan de indeling,dus ik ben ook blij met belading en in richtings tips.wij hebben b.v. een vast bed aan de voorkant met heel veel opbergruimte eronder maar al snel bleek dat de kochel druk veel te hoog was dus heb ik weer wat in het gang pad boven de wielen gezet en achter in de toilet ruimte de stoelen dus tips tips tips graag