Geplaatst door: Neel
Datum:
30.05.2014 14:23
Tips gevraagd voor eenvoudige goedkope campings (2 pers. met caravan + elektra tot ongeveer €17,50 per nacht). Zonder animatie, zwembad etc., sanitair mag oud en eenvoudig zijn als het maar schoon is. Met name in het gebied rechts onderin als je Frankrijk in vieren deelt, dus de gebieden: Auverne, Rhône Alpes, Languedoc Roussillon en Provence Alpes/Cotes d'Azur.
We willen dit jaar graag onder andere Genève, Nice, Cannes en Marseille bezoeken, de campings mogen best een uurtje daar vandaan liggen.
Maar ook tips voor andere regio's zijn welkom, we toeren graag (op de bonnefooi) rond in Frankrijk en komen ook wel in andere regio's. Ik ben uiteraard al heel wat aan het rondneuzen op dit forum, maar misschien weten jullie nog hele leuke campings die ik nog niet gevonden heb of waar hier nog geen mening bij staat. Alvast bedankt!!
Geplaatst door: Rob
Datum:
30.05.2014 16:24
Als je even op de site van ACSI kijkt dan zie je welke campings in aanmerking komen én tot wanneer de periode van goedkoop kamperen is. Sommige campings hanteren tot wel een week of 2 in onze hoogseizoen periode.
Je moet wel het boekje kopen waar de kaart in zit maar die heb je er snel uit!
Geplaatst door: ® marie
Datum:
30.05.2014 16:57
Wij hebben jaren geleden op deze kleine boerencamping gestaan. De boerin was superaardig, je kon bij haar verse groente van het land bestellen. Ze maakte geloof ik ook zelf appelsap en croissantjes. Het was een keurig terreintje met helaas maar weinig publiek. Het sanitair was heel eenvoudig maar brand en brandschoon. Het sanitair was direct naast de camping maar je moest wel een smal wegje oversteken, waar af en toe wat boeren-werkverkeer overheen reed.
Het was absoluut heel goedkoop toen, maar ik spreek wel over een jaar of 5-6 geleden.
Geplaatst door: jacq
Datum:
30.05.2014 18:16
Cp municipal la garenne in crots in hoogseizoen 17,50 in voorseizoen nog minder cp aan mooi meer bij embrun
Datum:
30.05.2014 20:10
Dank jullie wel voor de tips, ik ga de campings zo even bekijken. Wij zijn aan de schoolvakanties gebonden en dus aan het hoogseizoen.
Datum:
30.05.2014 22:30
Dank je wel voor de link Martina, dat is een heel leuk topic wat ik zeker ga bekijken! Camping La Vigneraie ligt qua prijs wel heel veel hoger dan wij normaal uitgeven voor een camping (€34,00 per nacht) en eerlijk gezegd geven wij niets om het strand (we wonen er een km of 10 vandaan en komen er nooit....) maar willen wel graag de badplaatsen bezoeken. Gewoon leuk om het een keer te bekijken en er geweest te zijn. Een uurtje er voor rijden vinden we prima, dan ligt de camping ook in een wat rustiger gebied.
Geplaatst door: ® Roos
Datum:
30.05.2014 22:39
Kijk eens op www.lesfayes.info.............. vragen? mail ons gerust !
Datum:
31.05.2014 08:41
Les Fayes stond al op mijn campinglijst Roos :-)
De omgeving van de omgeving van de camping die je aangeeft is prima Henny. We trekken graag rond, willen graag een aantal steden bezoeken maar verder ligt alles open. We laten het van het weer afhangen welke kant we precies op gaan, maar we vinden dit deel van Frankrijk erg mooi.
En verder iedereen bedankt voor de tips, ik ga ze uiteraard allemaal bekijken en onze campinglijst weer aanvullen.