Sluiten

Camping L'Orée du Bois in Les Mathes

Camping L'Orée du Bois

Wedden dat u niet weerstaat aan de charme van de Charente-Maritime? 5-sterrencamping L’Orée du Bois ligt tussen het bos van La Coubre en de stranden van La Palmyre en is daarmee uw ideale uitvalsbasis om de sublieme Côte Sauvage te verkennen. Geniet van het aquapark met verwarmde zwembaden, glijbanen en bubbelbaden, en ga lekker relaxen in de wellnessruimte.

U hoeft alleen nog een accommodatie te kiezen – een volledig ingerichte cottage of een boomrijke kampeerplaats – en uw vakantie aan de kust van de Charente kan beginnen!

+ Campinggids
Plaats mening
Meningen Foto & Video
Top van de pagina

Meningen over Camping L'Orée du Bois

Camping L'Orée du Bois
Laatste mening

Algemene beoordeling

Leuke camping, mooi zwembad, behulpzaam personeel (spreekt zelfs een beetje engels) Sanitair was 's morgens keurig schoon, 's middags was het er echt smerig. Hou er wel rekening mee dat er 's avonds tot 23.30 karaoke, disco en diverse optredens zijn waarvan het lawaai over de gehele camping te horen is (wij stonden op plek 85 en vonden het wat te erg).
Fam. c.p. van der Linden  28-08-2010

Dhr. De Koning
juli - augustus 2010

Algemene beoordeling

Net terug van een zonnige vakantie in deze regio, in de 2,5 week 1 x 's nachts regen gehad. Temp rond 27* a 30*. Vanaf de camping kort bij de zee met ruige golven en bij La Palmyre de rustige zee. Mooie dierentuin, lunapark ,ponyrijden,kart & quad banen vlakbij. Adventure park naast de camping. De kinderen (8 12 14) vonden dat er te veel Fransen waren (80%). Er waren wel wat Nederlandse kinderen maar niet veel (10%) en de overige (10%) waren Engelsen. De animatie en muziek avonden waren ook allemaal Franstalig dus de Nederlandse kinderen gingen vaak tafeltennissen of samen DSsen. De camping was overigs goed onderhouden, behalve bij 1 toillet gebouw was het vaak nat (lekkages) en het water niet warm, zodat we gingen douchen bij het andere gebouw bij het zwembad, daar was het altijd heet !!!. Ook een minpunt was de container ophaaldienst die elke morgen om 06.15 de vele containers komt legen met veel kabaal. Ondanks de min punten hebben we toch een fijne vakantie gehad.
Mening nr: 42455
Datum: 25-08-2008
Fam. Fam Overmeer
juli - augustus 2008

Algemene beoordeling

Hebben augustus 2008 drie weken op de camping gestaan. Bij aankomst viel plek erg tegen ( nr 135 , druk verkeer en lawaaierig ). Campingmedewerker heeft er alles aan gedaan om ons in de drukste periode van het seizoen een nieuwe plek te geven. Wij kregen een ruime , wat beschutte plek ( nr 89 ). Prima vakantie gehad. Wel in druk gebied van Les Mathes met veel grote campings en een Lunapark in nabijheid. s'Avond's vanaf 20:45 uur tot uiterlijk 23:45 uur muziek ( Live bandjes , Disco of Karaoke ) Toiletgebouwen netjes onderhouden en uitstekend krachtige douches. Zwembad (spelenbad ) wel leuk maar druk. Kampwinkel goed gesorteerd en erg vriendelijk personeel. Aan het begin van onze vakantie veel Fransen op de camping. Later meer Hollanders. Mogelijk door het systeem van de voordelige campingcheques ? In ieder geval hadden onze kinderen van 12 en 14 jaar wat vriendjes. Wij gingen telkens op de fiets naar het strand over mooie maar wel druk bereden ( auto's ) bosweg. Strand en zee zijn er fantastisch. Hoge golven en bewaking. Cote Sauvage niet echt geschikt voor de allerkleinsten ( dan naar Cote Grande bij Palmyre gaan ). La Tremblade leuk stadje voor de snelle boodschappen. Leuke vishal en flaneer straatje. Voor het echte werk naar Royan. Mooie wandeling te maken langs de kustlijn bij St Palais tot aan Royan. Dierentuin kenden we al en vonden het nu te druk om er heen te gaan. Kortom genoeg te doen en te beleven voor mensen die van wat meer drukte houden dan een landelijke en boerencampingvakantie.
Mening nr: 25376
Datum: 31-01-2006
Mevr. petra
juli - augustus 2005
Algemene indruk: 9| Kwaliteit Sanitair: 9|

Algemene beoordeling

Wij zijn hier eind juni en begin juli geweest. Het is een geweldige camping, spreken goed engels bij de receptie, het zwembad is erg leuk en ruim opgezet. Ook de animatie voor kinderen is erg leuk is alleen frans gesproken maar kinderen passen zich vaak snel aan. Ook heel de dag door zijn er activiteiten voor jong en oud. Echt een aanrader .....
Mening nr: 23392
Datum: 30-08-2005
Dhr. Fam. Vanuytrecht - van Pernis
juli - augustus 2005
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

Algemeen gezien viel het wel mee, maar 4 sterren vinden wij toch wel ééntje teveel. Men was vriendelijk aan de receptie, maar je moet wel niet toekomen, zoals wij, rond de middagpauze, want dan sluit de receptie en hebben de dames zoveel haast, dat vragen stellen blijkbaar net teveel van het goede was. Het sanitair was zeer netjes onderhouden, altijd lekker warm water gehad (periode 19 tot 29/08), maar wel krap bemeten. Mensen die wat beter in de huid zitten, krijgen waarschijnlijk de douchedeur niet dicht. Je kunt beter ook maar niet te groot zijn, want de wastafels en spiegels zijn zo laag geplaatst dat, als je 1m80 groot bent, je zonder je te bukken niet in de spiegel kunt kijken. Eén en ander was dringend aan vernieuwing toe, dat was wel duidelijk. Aan de linkerzijde van de receptie, waar wij stonden, zou het nog kunnen, maar aan de rechterzijde staat een sanitairblok, waar wij toch wel onze mening over hadden. De animatie was inderdaad luidruchtig, maar van op onze plaats (48) hadden wij daar weinig hinder van. Wij hadden eerder hinder van de animator van camping "les Tanquet" aan de overkant van de weg, die elke avond tot 23u30 zijn best om zoveel mogelijk lawaai te maken. Naar zee is minimum 4 à 5 km en niet, zoals op de website, 5 minuten. Een mooi strand, maar je wacht best op hoog water, als je niet een paar 100 meter wil lopen om met je voeten in het water te staan. Het water trekt hier een heel eind weg (wel typisch voor de streek). Het dorpjes Les Mathes en Palmyre stelden naar ons gevoel niet veel voor en bovendien vonden wij het nogal duur. 24 euro voor 4 broodjes en 4 blikjes cola kan je niet goedkoop noemen (als ze dan nog lekker waren). Al bij al een leuke vakantie gehad, maar terugkomen doen wij zeker niet
Mening nr: 14402
Datum: 19-08-2004
Dhr. J Jansen
juli - augustus 2004

Algemene beoordeling

Pluspunten: Behoorlijk schoon sanitair. Elke avond animatie. Mooi schoon zwembad. Mooie omgeving waar genoeg te doen is. Behulpzame, vriendelijke receptie waar naast Frans goed Engels en Duits werd gesproken. Minpunten: Erg luidruchtige animatie. Toestaan van huisdieren. Wij hebben een stacaravan gehuurd die gelukkig niet zo dicht bij het centrale plein en zwembad stond. Dus van het luidruchtige animatiecircus niet zo heel veel last gehad. Wat ons wel geergerd heeft, waren de honderdrollen bij de caravan. Zijn de hondebezitters zo laks om dit niet op te ruimen, of moet de campingleiding hier beter op toe zien?
Mening nr: 14272
Datum: 17-08-2004
Mevr. Marijke Verduyn
juli - augustus 2004
Algemene indruk: 3| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Ik kampeer toch al 15 jaar en heb nog nooit, maar dan ook nog nooit geklaagd. Maar L'Orée du Bois heeft ons (drie gezinnen) een behoorlijk verziekte vakantie bezorgd. In de meningen die al op dit forum staan had ik natuurlijk kunnen lezen over de herrie 's avonds. Stom, stom, stom: overheen gelezen. Toegegeven: wij stonden dichtbij het centrale plein, maar ook aan de uiteinden van de camping kon je je geen enkele avond onttrekken aan de keiharde animatie. Niet alleen muziek, ook de clown die voor 20 kinderen optrad; alle animatie- ook voor de kinderen - is in het Frans), werd zodanig versterkt, dat die arme kindertjes nu waarschijnlijk nog steeds half doof rondlopen en de overige campinggasten volkomen gegijzeld waren. Datzelfde gold voor de rodeo: het commentaar en het Westernmuziekje werden geheel gratis op volle sterkte bij onze tent afgeleverd. Overigens was het ook na twaalven nog lang onrustig: de campinggasten begaven zich luid pratend, lachend, dan wel schreeuwend naar hun tent, zonder dat ik van de campingzijde ook maar ooit één gardien heb horen vragen of dat iets minder kon. Op deze camping wordt lawaai op prijs gesteld, kennelijk. 'Mamma, kun je wat harder schreeuwen', vroeg mijn dochter bij het voorlezen. 'Ik kan het niet goed horen door die muziek'. Of we daar ook over hebben geklaagd? Waarachtig - voor het eerst in 15 jaar heb ik mij ontevreden bij de receptie gemeld. De receptioniste was aardig en bood ons een alternatief - een iets minder centraal gelegen plaats, maar moest dat nog wel even met de directeur overleggen. Formaliteit, dachten wij. Mis. De directeur vond het niet goed. 'Ik heb in drie jaar nog geen enkele klacht gehad. Als het u niet bevalt, gaat u maar weg.' De eerste mededeling klopte controleerbaar niet: nogal wat gasten klaagden over de herrie (die overigens ook niet eens werd gewaardeerd door onze tienerzonen, omdat de discogangers hooguit dertien waren) en ook de controleur van de ANWB die tot onze vreugde zomaar voor onze neus stond, meerdere klachten meldde. Dus hebben we het tweede advies maar opgevolgd en zijn we vertrokken, om in ieder geval de laatste drie nachten nog een beetje te kunnen slapen. We hadden nog niet betaald. Dus dat zou geen probleem zijn, dachten we. Weer mis. De reservering werd erbij gehaald: veertien nachten gereserveerd, dus veertien nachten betalen. Discussie (van onze kant dapper in het Frans gevoerd, omdat de directeur niet anders beheerste) werd steeds onderbroken met een stortvloed van woorden en schampere correcties van eventuele taalfouten. Maar we kregen onze paspoorten niet terug voor de betaald hadden. De laatste drie nachten hebben we dus dubbel betaald. Wat een klantgerichtheid! En dan heb ik het nog niet eens gehad over het ook overigens wel zeer commerciële karakter van deze camping: letterlijk voor elk extraatje moest worden betaald: van het springkussen tot de clowns en het tennisveld. Of over het feit dat onze overburen met hun dochtertje van bijna twee een plaatsje hadden gekregen aan het allerdrukste kruispunt van de camping waar de hele dag auto's langsreden en kleine Franse jongetjes als een gek op hun mountainbikejes kwamen langsscheuren. Ook hun verzoek om een andere plaats werd niet ingewilligd. Waarom vraagt deze camping om de leeftijden van de kinderen op het reserveringsformulier te vermelden? Opgelucht haalden wij adem toen het gezinnetje - ook een dag eerder dan gepland - de camping heelhuids verliet. De laatste drie nachten hebben we doorgebracht op de nabijgelegen camping Le Pacha: vrijwel volledig Frans, met zwembad en als enige animatie 'zaklopen', dat overigens wegens gebrek aan belangstelling (ook van onze kant) werd afgelast. Heerlijk geslapen. Dat dan weer wel.
Mening nr: 7674
Datum: 13-09-2003
Mevr. Anke Holl- van der Heijden
april - juni 2003
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

Camping verhuurt veel stacaravans, die veelal in een rij (vlak) achter elkaar gesitueerd zijn (hierdoor kun je een 'ingeblikt' gevoel krijgen). De camping op zich is prima: mooie receptie, goed uitgeruste campingwinkel (overigens zonder airco, hetgeen de chocola e.d. die men verkoopt bij zomerse temperaturen niet ten goede komt) goed restaurant en een zeer mooi en schoon zwembad met goed toezicht. Je kunt alleen nergens met een creditcard betalen (en dat in Frankrijk!) Dit leverde voor ons problemen op bij het voldoen van de borg (EUR 300,00) bij aankomst en het afrekenen van een etentje in het restaurant. Onze fietsen kwamen goed van pas om naar het strand te gaan (je kunt tot aan de duinovergang doorfietsen, terwijl je vanaf de parkeerplaats voor de auto (die vaak overvol is) nog een dik kwartier moet lopen. Wij hadden een skottelbraai en een barbeque bij ons, maar die hebben we ongebruikt weer mee terug kunnen nemen. Je mag namelijk niet barbequen (ook niet op gas). Er zijn centrale barbequeplaatsen op de camping (wel goed voor het sociale contact). Al met al hebben wij er een prima vakantie gehad. Dit kwam vooral doordat we geluk hadden met de ligging van onze stacaravan (niet te dicht bij het zwembad en niet gelijk aan de drukke weg) Mochten we echter nog eens die kant op gaan, dan zoeken we toch maar een andere camping op.
Mening nr: 7383
Datum: 31-08-2003
Dhr. E. Mulders
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

Onze mobilhome was in orde, met overdekt terras. Ook een terras voor de mobilhome door grindtegels, maar eromheen alleen zand. Niet veel ruimte om de mobilhome heen. De plaats was pal aan het zwembad, wat overdag een voordeel was. In de avond was de animatie (volledig franstalig) echter dusdanig luid dat dit met kleine kinderen niet optimaal is. Ook de kinderclub is trouwens in het Frans. Zwembad is verder prima en ook bij de receptie zijn ze behulpzaam. Zo konden we op de vertrekdag al om 7 uur weg. Het strand is op 4 km door de golvende duinen en heeft een flinke branding. In Ronce les Bains (een paar kilometer verder) is de branding een stuk rustiger. Palmyre ligt 'om de hoek' en is een leuk stadje met regelmatig activiteiten. Kortom, goede prijs-kwaliteitsverhouding, maar let op de ligging van je tent/plaats/mobilhome.
Mening nr: 6560
Datum: 13-08-2003
Mevr. lianne
Algemene indruk: 6| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

Wij zaten in een tent. Er waren heel veel stacaravans op deze camping. Het sanitair is schoon, maar erg krappe douches en wc's. Er werd iedere dag iets georganiseerd, ook 's avonds. De muziek 's avonds was erg hard. Lekker voor je tent naar de vogels en krekels luisteren is er niet bij. Om 23.30 hield de muziek er mee op. (Gelukkig)
Mening nr: 6476
Datum: 12-08-2003
Dhr. Weijers

Algemene beoordeling

Plek met prive sanitair is zeker aan te raden, naast het eigen sanitair zijn deze plaatsen ruim en hebben veelal nog wat gras op de zandgrond. Er is nagenoeg elke avond animatie, maar gericht op de Franse toerist. Onze tieners vonden er in ieder geval niets aan. De prijzen voor eten en drinken op de camping liegen er niet om (bijv. 3 EUR voor 4 kip nuggets), maar daar kijken we al niet meer van op. Om bij het strand te komen is een fiets aan te raden. Vanaf de parkeerplaats naar het strand is ongeveer een kilometer lopen; maar dan heb je ook wel een mooi strand met geweldige golven. Genoeg te doen in de omgeving om drie weken door te komen. Indien wij nogeens naar deze omgeving gaan, zoeken we een andere camping.
Mening nr: 6430
Datum: 11-08-2003
Mevr. Diana Franken
Algemene indruk: 5| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

Mooie camping met een leuk zwembad.Personeel en receptie vriendelijk en behulpzaam. Animatie was goed. Om 23.30 uur was het stil op de camping maar dan krijg je dus de overlast van de andere nabij gelegen campings en een Lunapark wat tot diep in de nacht open is. Camping ligt langs een drukke doorgaande route naar het strand en de plaatselijke bevolking en ook andere vakantiegangers maken er een sport van om toeterend en met een hoop kabaal voorbij te rijden. Van de 11 nachten sliepen wij gemiddeld 4 uur omdat dan de eerste auto's weer voorbij kwamen. Onze slaapcabine stond ongeveer 2 a 3 meter van de weg af. Het lijkt net of ze bij je binnen rijden en dan schijnt het heel leuk te zijn om s'morgens achter je tent met slippende banden tot stilstand te komen. Dus mensen als je boekt zorg dan dat je niet rond het centrum (ivm geluidsoverlast) of langs die weg komt te staan. Om bij het strand te komen moest je een flink eind door de duinen en mul zand. Strand is daar wel schitterend maar je moet er iets voor over hebben. Campingwinkel is ook met voldoende assortiment uitgerust. In de omgeving genoeg te doen, Dierentuin, Ile d'Oleron, Royan, La Rochelle, Lunapark etc. 's Avonds hadden wij koude douches, gezien de temperatuur (35-40 gr) was dit niet erg maar ik kan me indenken dat je met natter weer dit niet kan waarderen. Ook kinderen vinden dit niet prettig. Onze conclusie is dat wij er nooit meer naartoe gaan.
Mening nr: 5082
Datum: 21-07-2003
Dhr. J. Mulder

Algemene beoordeling

Prima camping mooi zwembad keurig onderhouden perfect weer gehad gemiddeld 30graden . alleen de verhuurcaravan stond aan een zeer drukke weg dat was minder.
Mening nr: 3599
Datum: 10-03-2003
Dhr. familie Ballast
juli - augustus 2000
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 9|

Algemene beoordeling

Prima camping, goed verzorgd, mooie grote zwembaden met een glijbaan. 's Avonds veel animatie, dit zorgt voor geluidsoverlast dicht bij het centrum. Mooie ruime plekken, wel lang en smal. Wij hadden prive-sanitair en dat is echt een aanrader! Eigen toilet, wastafel en douche in een ruime afsluitbare ruimte waar gemakkelijk de kinderfietsjes 's nachts gestald kunnen worden en een 'aanrechtblad' met warm/koud water aan de buitenzijde van het sanitair. Echt comfort. We zijn er twee keer geweest en het is dat we normaliter niet vaker naar een zelfde camping gaan, anders ...
Mening nr: 3289
Datum: 01-02-2003
Mevr. Barbara van der Reijken
juli - augustus 2002

Algemene beoordeling

Erg veel Engelsen op deze camping. We stonden vlakbij de receptie, zwembad en restaurant wat betekende dat er 's avonds veel herrie was. De afstand naar het strand is inderdaad 2 km. maar dan moet je nog wel een eind lopen. Dit is met kleine kinderen niet zo ideaal. Het zwembad is schoon maar in het hoogseizoen erg druk, waardoor je nauwelijks een plekje hebt om je handdoek neer te leggen. De ondergrond van de camping is louter zand. Vriendelijke medewerkers, sanitair oké. Laatste punt: onmogelijke verkeersdrempels op de camping!
Mening nr: 2863
Datum: 04-01-2003
Dhr. Frank van Cappellen
juli - augustus 2002
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

Was opzich een mooie camping. we hebben alleen 10 van de 14 dagen regen gehad en dat ging vervelen, en het sanitair was niet altijd even fris maar we hebben toch een leuke vakantie gehad.