Sluiten

Camping Le Soleil des Landes in Lit et Mixe

Camping Le Soleil des Landes

Camping Le Soleil des Landes ligt bij Lit et Mixe, op slecht 5 minuten rijden van de fijne witte zandstranden van Cap de l'Homy, aan de Atlantische Oceaan, waar men kan zwemmen, surfen, zeilen etc.

Ook kan men uitstapjes maken naar Cap de l'Homy, d'Hossegor, Dax of Mimizan, Dune de Pila met de hoogste duinen van Europa.

+ Campinggids

Camping Le Soleil des Landes
Laatste mening

Algemene beoordeling

strand dichtbij (10 min. auto), parkeren tot vlakbij strand (betaald). Rijdt ook een gratis bus!

geen

Leuke camping op 10 automin. van strand Cap de l'Homy. Super golven, altijd plek genoeg op strand. Geweldig! Omgeving is minder te doen, maar we kwamen voor het strand. Dagje Mimizan is prima te doen: groot centrum met heel veel winkeltjes voor de liefhebber. Sanitair geen gebruik van gemaakt. We hadden een chalet. Beetje krap huisje voor 4 pers. maar als je de hele dag buiten kunt leven, is het prima te doen. Lit-et-Mixe klein dorpje op loopafstand waar je elke ochtend lekker brood kunt halen. Werd veel georganiseerd, elke ochtend sport (zumba, fitness) en ook 's avonds een marktje of iets van muziek e.d. Nooit storend en altijd voor middernacht klaar. Voor herhaling vatbaar!
Fam. Lenssen - Den Haag  06-08-2015
Plaats mening
Mening nr: 63987
Datum: 06-08-2015
Fam. Lenssen - Den Haag
juli - augustus 2015
Gezin met tieners
Algemene indruk: 8| Ontvangst: 8| Faciliteiten: 8| Accomodatie/plaats: 8| Comfort: 8| Leiding van camping: 8| Animatie/Activiteiten: 8| Omgeving: 7| Prijs/Kwaliteit: 8|

geen

Mening nr: 52526
Datum: 29-12-2010
Dhr. J H?sers
juli - augustus 2007

Algemene beoordeling

Dit is een camping die je kunt gebruiken als uitgaansbasis om de stranden en het dorp te bezoeken. De camping bevindt zich midden in het dorp en vlakbij een grote supermarkt. Je kunt je er heerlijk terugtrekken om bij te komen van de inspanningen van de dag. Er is van alles te doen en er is een kleine winkel en een restaurant op de camping. Het sanitair is redelijk te noemen. Wij vonden het een gemoedelijke camping, maar geen camping voor mensen die vermaakt moeten of willen worden. Wij waren er voor de derde keer en het bevalt ons uitstekend.
Mening nr: 28733
Datum: 08-08-2006
Dhr. Roland Boer

Algemene beoordeling

Prima camping. Niet superlux, maar een prima sfeer en ook ik behoor tot de groep die regelmatig terug keert. Dat wil zeggen dat ik er vanaf mijn 16e tot 27e ieder jaar ben geweest. Daarna in de tussentijd nog één keer en nu is het even rustig. (ben nu 32). Dit jaar ga ik naar de Vendee, maar volgend jaar wil ik graag weer terug naar l'Univers. Maar dan met mijn eigen gezinnetje. Ik ben benieuwd wie ik volgend jaar allemaal ga tegenkomen. Tot dan :)
Mening nr: 25529
Datum: 15-02-2006
Mevr. iris
juli - augustus 2005

Algemene beoordeling

Wij gaan er dit jaar voor de vierde keer naar toe en het is een hele fijne camping, het zwembad is niet zo uitgebreid. De huisjes en stacaravans zijn heel mooi en schoon(vooral de stacaravans), maar de wc's en douches die in het algemeen op de camping staan, zijn niet zo schoon. De douches gaat gewoon, maar de wc's zijn echt vies. En vooral 's avonds want dan zijn daar heel veel grote incecten. Er is wel genoeg voor de jeugd tot en met 16. En je kunt zo te voet naar het centrum. Toen wij er waren in de grote vakantie was het er kermis (niet zo heel groot), er was daar toen een leuke schuimparty. Er worden ook stierengevechten gehouden. en er is een leuke kinderclub, maar daar praten ze alleen frans. LEUKE CAMPING!
Mening nr: 17943
Datum: 29-03-2005
Dhr. Ron Molenaar
juli - augustus 2001
Algemene indruk: 8|

Algemene beoordeling

Een hele fijne camping. Ik ben er helaas te lang niet geweest. Ik ben er wel jaarrren geweest. veel mensen leren kennen (waaronder onderstaande dame). Een aanrader voor jong en oud. Al begrijp ik dat de jeugd het hier snachts op de camping wat moeilljker heeft dan vroeger. En natuurlijk de fantastische zee met die mooie golven en dat fijne strand......Tijd om weer eens te gaan.
Mening nr: 17024
Datum: 11-01-2005
Mevr. annemieke Scholtmeijer

Algemene beoordeling

Hier is ook weer een zeer verslaafde Lit et Mixe-ganger. Al vanaf mijn eerste levensjaar gingen we elke zomer ongeveer 3,5 week naar Lit et Mixe. Tot aan mijn 16e is dit zo doorgegaan. We keken er altijd zeer naar uit en het was ook altijd een geslaagde tijd. Veel vrienden hadden we er gemaakt en de meesten kwamen elk jaar wel weer terug. Het dromen van de hoge golven gingen maar niet weg en in 2003 toch maar weer heengegaan. Jammergenoeg zijn er maar weinig over van die 'vaste kern'. Deze zomer gaan we weer heen en hopen we dat de golven weer super hoog zijn! Het sanitair is er de laatste jaren wel wat op vooruit gegaan. Het is een echte aanrader!
Mening nr: 10799
Datum: 27-05-2004
Dhr. Wesley
juli - augustus 2004

Algemene beoordeling

Ik kom al jaren in Lit-et-Mixe en ik kan u vertellen dat het zeker aan te raden is. Camping L Univers ik kom er al vanaf mijn twaalfde en tot op heden kom ik regelmatig terug(ben nu 21). De Camping is kwa gezelligheid perfect voor zowel jong en oud. Vroeger toen ik nog met mijn ouders meeging hadden we altijd een uitgebreide vriendengroep nederlandse jongeren en ook tegenwoordig komen er nog steeds veel jongeren met de leeftijd van 12 tot en met 25. Altijd wel gezelschap. Ook voor ouders en ouderen is het prima vertoeven op L Univers. er is altijd wel een praatje te maken maar als u rust wilt kan dat ook. Wel kunnen de nachtwakers weleens wat vervelend gaan doen bij wat herrie later in de avond maarja. Sanitair is af en toe vies maarja dan loop je toch gewoon een hokje verder. Kortom zeker doen!
Mening nr: 9546
Datum: 02-02-2004
Mevr. Ellis van Schaagen
juli - augustus 1999

Algemene beoordeling

Dit is echt en leuke camping hoor. Ik heb hier samen met mijn ouder veel plezier gehad. En inderdaad, het viesmaken van de toiletten doen wij zelf meneer. In het hoogseizoen is het moeilijk schoon te houden. Als het net schoon is gemaakt ( een genot op zich om de dames aan het werk te zien) en er komt even daarna iemand die de boel bevuild is daar keeg kruid tegen gewassen. Verder is het een leuke camping. Een aanrader.
Mening nr: 8688
Datum: 21-12-2003
Dhr. Ludo van der Hoeff
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 3|

Algemene beoordeling

Omdat we geen prettige camping konden vinden in deze omgeving hebben we uiteindleijk 1 nachtje doorgebracht op deze camping. Omdat we het erg duur vonden zijn we de volgende dag vertrokken naarhet iets zuideijker gelegen Azur. De camping op zich is best mooi. Het sanitair waar wij gebruik van hebben gemaakt was uiterst slecht te noemen. Later hoorden we dat er nog andere, betere sanitairblokken op het terrein aanwezig waren. Erg veel geluidsoverlast gehad van de gasten op de vaste standplaatsen.
Mening nr: 8214
Datum: 03-11-2003
Mevr. bep lefevere
juli - augustus 1999
Algemene indruk: 10| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

Mijn mening over L'univers is, dat wij, mijn man en ik en ook mijn kinderen, er heerlijke vakanties hebben gehad. In juli de kermis en dorpsfeesten in het dorp, de disco die de hele nacht doorging, het luiden van de klok iedere morgen om acht uur te veel om op te noemen. Helaas is mijn man dit jaar overleden dus samen zullen wij er niet meer komen. Mijn kinderen praten er over om met z'n allen er weer heen te gaan en ik juich dit ten zeerste toe. Conclusie die meneer die de camping bekritiseert, het vuile sanitair en zo maken wij zelf hoor. Mogelijk ben ik er dit jaar weer. groetjes bep lefevere. nog even 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 zijn wij hier geweest.
Mening nr: 7088
Datum: 25-08-2003
Dhr. Hoogeveen
Algemene indruk: 6| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Deze Camping heeft veel vaste plaatsen (130)en geeft een rommelige indruk. In mimizan (15 km ten noorden van Mezos!) staat een houtverwerkings fabriek. Komt de wind uit Mimizan dan hangt erop de camping een vreselijke misselijkmakende rioollucht. Hetgeen met zich meebrengt alles dicht doen en in je caravan zitten. Sanitair wordt niet goed onderhouden. Bij voorzien van de laatste snufjes breft 1 van de 4 toiletgebouwen. Nee deze camping doen wij niet meer aan. Le Paradis in de dordogne is een echte aanbeveling. Deze camping krijgt twee tienen van ons.
Mening nr: 4361
Datum: 12-06-2003
Mevr. Willy Peterse
juli - augustus 2002

Algemene beoordeling

Prachtige camping, royale plaatsen. Er is een recreatieteam (Franstalig). Vlakbij ligt het gezellige plaatsje. Wij fietsen meestal door de duinen (8km) naar het strand. Hier zijn de befaamde hoge, ruige golven waar onze tieners zich uitstekend vermaken met hun bodyboarden. Het is een heerlijk zandstrand en er is een goede bewaking ivm de stroming.
Mening nr: 3954
Datum: 28-04-2003
Dhr. Geert Janssen
september - oktober 2002

Algemene beoordeling

Grote rustige camping, veel schaduw door hoge bomen. Grote plaatsen, zandgrond. Er zijn diverse (goed onderhouden) sanitaire gebouwen, varierend van oud tot nieuw. Bij de laatste zijn ook zonrijke plaatsen. Oceaan op 10 km, auto parkeren bovenop duin. Bewaakt strand. Winkel op 100 mtr.
Mening nr: 510
Datum: 28-02-2002
Dhr. m.Zwart
juli - augustus 2001

Algemene beoordeling

een mooie camping, lekker dicht bij het dorp.dus kan je in de ochtend lopend naar de bakker. en in de avond op het terasje zitten. het strand ligt iets verder maar met de auto doe je er 5 min. over. op de camping is het best rustig en bosrijk. het sanitair wordt goed onderhouden.